[AR] Lekke band, wat doe je?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Lekke band, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:58

Mag je wel een grote bergplaats hebben onder je bok hoor.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:55

Is die vent niet gewoon opvouwbaar dan? of bedoel je voor al die blikken vol liefde?

haha, 4 bouten losdraaien? mijn wiel heeft er maar 1 :+ Ga ik de andere 3 losdraaien heb ik wel meteen ook mn remschijf eraf, kan ik die ook meteen mooi vervangen. Mijn vent-lief liet het me namelijk gewoon zelf doen en stond ernaast instructie te geven.

groetjes, lacuna

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:14

ik heb een self-inflating vent, dus dat past prima in de box. Alleen bij het oprollen en terugstoppen doet hij wat moeilijk :)) . En normaal gesproken is een klein blikje liefde genoeg :+: .

Als mijn nieuwe wagen er is, denk ik dat ik er even voor ga zitten om de techniek van de wagen te doorgronden -:) .

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:15

Ik als beginnende menner heb weer wat geleerd en zal voortaan ook spullen in mijn wagen leggen om een lekke band te kunnen repareren.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:35

Vandaag meegemaakt!
Had al een tijdje het idee dat mijn mannetje het wat zwaarder had dan anders. Kwam ik mensen tegen, merkt een man op, je band is lek.
K*T!
Eerst aan de andere kant gaan zitten, maar uiteindelijk gewoon afgestapt en naar huis gewandeld, was niet zo ver meer.
Arme kerel, zo doortrekken aan een kar met een lekke band!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:56

moeders bellen dat ze met de vrachtwagen mag komen :+ (als het echt 10 km is, anders rustig naar huis rijden)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:57

Maar als je aan de andere kant ga zitten(dus aan de niet lekke band) is het dan niet extra zwaar voor je pony?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 06:48

Ik heb een tweewieler.
Afstappen is toch de beste oplossing.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:07

Maar het wordt toch wel lastig als je een goede krik (en een blok hout, onze autokrik komt wat te kort, grote wielen), bandenplakspul, pomp en zo moet meenemen. Zoveel bergruimte zit er niet op de kar en daar zitten al andere dingen voor geval van nood. Hoe doen jullie dat dan? Een extra wiel vind ik geen optie. Wagen is zo al zwaar genoeg, zeker voor pony.

Heb 2 keer lekke band gehad in de les, en het is een hele klus om die buitenband eraf te krijgen. :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:09

@tine; het extra wiel werd door napie ook bedoeld als in 'dat ligt op stal' dat klinkt wel heel handig, al zou ik niet eens weten waar ik aan banden/wielen voor mijn wagen moet komen :))

Mijn vriend (automonteur) zei overigens dat van die bandenpur niet werkt omdat ik een binnenband heb.. en omdat ik toch niet hard genoeg ging om dat te verspreiden...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:14

O, dan heb ik denk ik te snel gelezen. Dacht ergens te zien dat iemand een reservewiel onder de wagen had hangen.

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:05

reservebanden zijn handig ;) ;) ;) ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:25

Het ligt vooral aan het paard en hoever ik van huis ben wat ik doe.

Ben ik erg ver van huis rij ik gewoon door. Ben ik vlak bij huis (lees max half uur lopen) en heb ik een braaf paard mee dan ga ik er naast lopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:49

Vandaag is mijn wagen weer voorzien van 4 nieuwe binnen en buitenbanden. Na 18000 km was dat wel eens nodig.
1 oude buitenband en een paar oude binnenbanden bewaard als reserve

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:38

tine10 schreef:
O, dan heb ik denk ik te snel gelezen. Dacht ergens te zien dat iemand een reservewiel onder de wagen had hangen.

Ja wij hebben er een reserverwiel onderhangen
En een niet zo'n grote krik mee en sleutel
Een blok hout of stenen om er onder te leggen is onderweg altijd wel te vinden
Is zo'n opvouwbare geval wat ook vaak in de meeste auto's liggen
Dus niet de kilo's

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:44

Ik ga toch maar eens zo'n spuitbusje kopen die ik erin kan spuiten mocht ik onderweg een lekker band krijgen!

Maar wat ik nu zou doen? Pony uitspannen en pony en kar lopend mee terug nemen. Zit gelukkig nooit alleen op de wagen dus of ik of mijn groom neemt de pony en de ander mag de kar trekken ;)

Tenzij ik echt ver van huis ben, dan bel ik of iemand me met de trailer wil komen halen. Wagen in de trailer en pony dan onder de man naar huis :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:12

Nou lekker dan...... ben nu enkele maanden aan het mennen en heb mijn eerste lekke band te pakken :( !
Opgelopen in het bos..... gelukkig had ik les, en ben ik op advies van mijn instructeur rustig naar huis gestapt. Eenmaal thuis hing de binnenband er al half uit.
Ik bestel maar meteen 2 of 3 nieuwe binnenbanden, want als mijn marathonwagen teveel luistert naar mijn Transporterbus, heb ik nog 7 lekke banden te gaan in 4 jaar tijd :x |o .

Femkebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 00:30

Ik was een keer met een vriendin met haar fries met de kar, toen waren we met z'n 4en en toen kregen we een lekke band.
Toen waren de 2 zwaarste gaan lopen en de 2 lichtste helemaal voorop de kar gaan zitten. Zo ging het goed, we moesten gelukkig alleen naar het einde van de straat.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:29

Laatst tijdens de wedstrijd meegemaakt. Band was helemaal lek en hing al half uit de velg.
Zijn heel rustig teruggestapt naar de trailer en hebben daar het reservewiel eronder gezet.

Eenmaal thuis hebben we de band weer geplakt.

Gilalh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:35

Toevallig een paar maanden geleden meegemaakt. We waren met meerdere aanspanningen en gelukkig had iemand grote Tyraps bij zich om de buitenband vast te zetten. Dit was wel erg handig anders rij je de hele buitenband aan gort. Het was rechts voor, en we zijn met tweeen erg links gaan zitten en heeel rustig terug gegaan. Sindsdien altijd Tyraps in de wagen!! (en een pomp)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:17

Mijn binnenband was helaas niet meer te plakken; er bleek een kaarsrechte snee van 3 - 4 cm in te zitten! Hoe ik daar nou toch aan kom in het bos?

Gilalh: die tyraps is wel een idee ja. Heb je er gewoon een stuk of 4 tussen de spaken om je velg heen getrokken?

Vervangen jullie de band trouwens zelf? Hoe zetten jullie de buitenband er weer op? Ik heb het door de autogarage laten doen; was bang dat ik de velg (of de binnenband) zou beschadigen als ik met steeksleutels in de weer zou gaan. Bovendien denk ik dat het me niet eens zou lukken met zo'n stugge buitenband.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:25

Ik heb het twee keer gehad met de tweewieler.. Echt een rot ding.. 1ste keer lopend naar huis wel even langs de pomp gegaan, bandje opgepompt, liep binnen 10 seconden weer leef.. Snel naar huis toe gelopen, was nog maar 10 minuutjes gelukkig. 2de keer waren we verder van huis (letterlijk.. namelijk nog wel 40 minuten lopen). Groom en ik hebben afgewisseld, telkens aan de ''goede'' kant gaan zitten en 1 er naast lopend. Best poedersuiker.. Dat is alweer half jaar ruim geleden, en de band ligt nu zo'n 5 weken bij de fietsenmaker, heeft er twee schroevendraaiers aan gesloopt omdat de band er niet af wilde :D Dat ding blijft daar lekker nog even slapen :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:44

Ik heb de luxe dat de eigenaar werkt bij de ANWB en een eigen garage heeft :D Laat ik alleen nou netniet mijn telefoon bij mij hebben of zijn nummer :=