[AR] Degelijk beginners tuig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Degelijk beginners tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:01

Ja, dat snap ik, maar ik bedoel, hoe dik zijn deze? En hoeveel gewicht kunnen ze dan aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:05

Het tuig is inmiddels gepast, en het past! Het schoftje en de leidsels heb ik inmiddels klaar voor gebruik, zodat ik nog wat kan oefenen met er achter lopen voordat hij iets trekt, daarna ga ik het borsttuig klaarmaken en een zweng maken. De broek was helaas te klein, dus ik ga in plaats daarvan een staartriem met strengophouders gebruiken.
Mijn strengen zijn overigens echt heel breed, had bij divoza in de winkel eens gespiekt bij de menspullen, maar die strengen zijn max 5 cm breed, die van mijn zijn zeker 8 a 10 cm breed. Zou dan wel passen met gewone strengophouders?

En zou iemand mij nog kunnen helpen met onderstaande vragen?
Alvast bedankt :)

Blijheid schreef:
Hoe breed moet een zweng ongeveer zijn, voor achter een E-pony?
Ik heb in de garage nog een houten balk van (schat ik) 8x4 cm. Is dit stevig genoeg om als zweng te gebruiken? Ik kan er dan op maat een stuk afzagen :j
Wat voor ogen (hoe dik, voor welk gewicht?) hebben jullie gebruikt aan je zweng? Ik dacht zelf aan ogen waar je ook een schommel mee kan ophangen (dat kan in elk geval gewicht houden), of moet ik iets nog sterkers gebruiken?

Ik wil aan de ene kant van de (het?) zweng twee ogen maken, met daaraan de veiligheidssluitingen, en daaraan de strengen. Mijn strengen hebben de achterste 50 cm kettingen, de rest is (erg dik, breed) leer. Ik neem aan dat ik dat zo kan gebruiken, de achterste ring van de ketting fungeert immers als D-ring, of heb ik dat verkeerd?

Laatste vraag, ik geloof dat veel mensen een autoband gebruiken om als eerste mee te slepen, is dit inderdaad het handigst?