[AR] lichte tweewieler voor groot paard (1.75m)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:57

Ik weet wel dat ze nog onderhoud doen, maar weet ook niet of ze nog wagens maken / leveren.

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:43

Ik ben erg benieuwd hoe de tweewieler bevalt. Zelf ben ik ook opzoek naar een tweevieler. Het liefst van Hans van der Mee. Moet dus nog eventjes flink doorsparen.
Ben erg nieuwsgierig naar de foto's met je paard ervoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:57

De tweewieler bevalt uitstekend....maar ... is te koop!
Jouw & mijn geluk wellicht :+
Heb nu even geen foto's met paard ervoor, pb anders even je mail adres, kan ik ze gaan maken en je mailen.
Ik heb een 4-wielige wagen gekocht omdat dat toch met wedstrijden handiger is.
MAAR voor training is de tweewieler ideaal. Omdat ik geen compleet wagenpark wil, vind ik beetje overdreven is mijn tweewieler dus voor een fatsoenlijke prijs te koop. Staat ook op marktplaats, als je even zoekt op tweewieler paard moet je hem vinden.

Deze is dezelfde kwaliteit als een tweewieler van van der Mee, maar dan 2e hands. Hij is volledig gegalvaniseerd, gaat dus nooit roesten.

MoniqueT

Re: lichte tweewieler voor groot paard (1.75m)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:55

@VanHuisUit: fijn dat je tevreden bent met je vierwieler.

Maarre ... het speciale van de Van der Mee tweewieler zijn juist de beweegbare bomen. Dat maakt de wagen misschien duur, maar wel erg goed. Gegalvaniseerd is inderdaad erg fijn, wij hadden bij onze Van der Mee recreatiewagens ook een gegalvaniseerde langboom, kan nooit kapot en paste op alle Van der Mee wagens.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 00:03

V/d Mee heeft ze toch met en zonder beweegbare bomen? Dacht ik hoor :o
Want ik heb ze ook gezien met 'gewone' burries zeg maar, of ik moet het helemaal verkeerd hebben gezien hoor.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:35

Jawel hoor, hij bouwt ze zoals je ze hebben wil. Maar hij is wel de enige die juist die bijzondere wagen mét de beweegbare bomen bouwt. Het grote voordeel van een Van der Mee-wagen is dat hij echt helemaal op maat bouwt en je alles dus zelf kan kiezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:14

Sorry :o bij deze eindelijk wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

en deze met hele paard....anders kijkt ze altijd veel vrolijker maar de oortjes gingen er maar niet op vanochtend *-:)

Afbeelding

Paard dat er voor staat is dus 1.75.

Wagen loopt super fijn achter paard aan, goed stabiel. En is te koop :7

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 09:06

hij is wel laag achter jouw paard, kan je er nog overheen kijken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:16

Geloof me, hij is net zo hoog als mijn wagen (maat full) ;)
Ik kan op geen enkele wagen over mijn paard heenkijken als ze haar nek erop zet _O-
Ik kijk niet tegen haar achterste aan hoor, kijk daar wel overheen, en heb niet het idee dat ik er te klein achterzit, wat ik zeg het zit qua uitzicht net als op de marathonwagen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:23

Lijkt me ook dat je wat laag zit. Liggen je leidsels nu niet op haar billen?

Daarom heb ik mijn wagen (4-wieler dan he) dus extra hoog laten maken, want ik keek steeds tegen billen aan, en leidsel lagen op billen. Vond ik erg vervelend rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:54

Citaat:
Liggen je leidsels nu niet op haar billen?

Dat is ook zo als ze voor de wagen staat...
Mijn eigen wagen...
Afbeelding

Wagen van Onder de Kastanje...
Afbeelding

Wagen van mijn instructeur
Afbeelding

Ze is gewoon erg groot.... bij de grootste paarden van de stalhouderij lagen de leidsels ook op de kont :+

Mijn allereerste keer op de bok bij de stalhouderij... (vond het doodeng _O- , maar o zo geweldig, zo'n groot peerd := )
Afbeelding

Voordat ik ook nog opmerkingen krijg over mijn leidsels, zijn dus gewoon full, maar er zijn nieuwe leidsels in de maak, extra lang. Peerd is dus groot & lang :+

Met andere woorden: heb je een iets kleiner paard, dan staat die nog mooier voor de tweewieler :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:32

mijn leidsels liggen niet op de billen en ik kan er ook overheen kijken, nu begreep ik wel dat mijn bok iets hoger is gemaakt dan standaard. Mijn merrie is ook 1.75m trouwens
net niet trouwens, net zoals bij jou bij Onder de Kastanje

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:29

Citaat:
net niet trouwens, net zoals bij jou bij Onder de Kastanje

Daar lagen de leidsels als ik mijn handen gewoon ontspan ook op haar kont hoor... als ik mijn handen iets omhoog doe ziet het er al heel anders uit, maar zeker als je langere afstanden ment, rij je met je handen niet 'omhoog', maar gewoon lekker tegen je aan wat naar beneden, anders houd je dat nooit vol.
Zie maar, deze foto...
Afbeelding

Maar hoe dan ook, ik heb er geen last van :D

Alleen als ik moet afgroeten en mijn paard kijkt in de verte, dan zie ik de jury dus niet _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:37

Ik reageer hier ook even.
Ik heb een Groninger ruin van 1,70m waarvoor ik een twee wieler zoek.

We hebben ook een twee wieler die te koop is omdat hij eigenlijk te klein is voor onze paarden.

Voor het beeld een foto van onze eigen twee wieler.
Afbeelding

Afbeelding
Het gaat om dit paard. De bovenste merrie is van mijn vader, die is 1.64m.
Zoals jullie kunnen zien zijn de paarden te groot voor de kar, nu stoort mijn vader zich er niet zo aan dat hij veel lager zit maar ik vind het minder prettig.
De twee wieler die wij dus nu hebben zit wel lekker en is ook wel comfortabel er zit een goede vering op.
Ik vind alleen dat hij teveel rust op de schoft van het paard (dus draagt op de schoft) terwijl ik eigenlijk wil dat hij getrokken wordt.
Dat komt misschien omdat hij te klein is.
Met draven voel je wel de rugleuning heen en weer gaan maar door dat wij de leuning echt goed hebben voorzien van een kussen voelt dit niet vervelend.
Nadeel is ook dat het lamoen op en neer gaat in de lichtogen en daarom maakt mijn vader hem vast met een sperriem maar dit heeft dus als resultaat dat het lamoen niet meer heen en weer kan schuiven waardoor het teveel druk op de schoft komt.
Dit komt welliswaar dus weer omdat hij te klein is.
Misschien dat jullie dit herkennen?

Van huis uit ik stuur jou nog een PB, ik heb gereageerd op jou twee wieler via marktplaats.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:34

Je hebt hem dan inderdaad niet goed in evenwicht liggen, want als hij goed ligt rusten de burries wel in de lichtogen bewegen ze wat heen en weer / zweven ze er in zeg maar, ze trekken met de strengen, via de burries wordt de wagen ondersteund. Je kunt dit trouwens verhelpen door de burries van omhoog te laten buigen, dan krijg je dus een andere boog.
Als het goed is drukt het niet op de schoft, hooguit lichtjes, net als een lamoen wat door de zwaarte eventueel wat in de lichtogen 'hangt', maar veel hoeft het niet te zijn.
De wielen van jullie tweewieler zijn vrij klein, als je er andere grotere wielen onder laat zetten komt het geheel ook al wat hoger.

Je hebt pb terug.

Het blijft bij een tweewieler toch echt de boel goed afstellen dan loopt het heerlijk. Afstellen kan door of met bankje te schuiven (als het goed is) of door met de burries te draaien / meer of minder te laten buigen.

Meet anders even de bokhoogte op, dan weet je direct of die van mij hoger is dan die van jullie.