[AR] Sleeën komende winter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re: Sleeën komende winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:12

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:14

Geweldig dat filmpje!!
Krijg er zelfs nu al een kerstgevoel van :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:23

Iedereen heeft al een kerstgevoel, en oktober moet nog beginnen :+
Maar ik laat nu mijn haf ook voor de laatste keer beslaan, en dan van de winter weer zonder ijzertjes
kan ik ook weer sleeën :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 07:03

Prachtig dat filmpje :D Heb er echt zo een zin in! Lekker naar buiten. vorige winter kon ik echt helemaal niets doen, meer voor gevaar voor eigen leven door al het geglij, maar met dit is word het echt super tof :D

Misschien mensen in de buurt tegen die tijd die dan zin hebben om samen te sleeën?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:39

Ik zou het ook wel willen met Patrick, maar dan mag ik eerst nog wel een paar keer oefenen met een bandje slepen ofzo :+ voordat Patrick met mij op de slee aan de haal gaat ook al denk ik dat hij niet snel onder de indruk zal zijn...

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:43

het lijkt me erg leuk, Tif is nog niet beleerd voor de wagen (denk ik) en een tuig heb ik ook niet :')

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:47

Millanka schreef:
melizz13 schreef:
Ja daar zat ik dus ook net aan te denken die van mij heeft dus wel ijzers en dan is het geen succes nee.

En ik heb nog nooit met hem gement en ik ken hem goed genoeg dat ik nu al weet wat hij gaat uitspoken bij zoiets leuks. Dus zal ik het eigenlijk wel proberen voordat er weer iets gebeurt.

je zou eventueel een 2ehands tuigje kunnen kopen en nu alvast gaan oefenen met het tuig en een band ;)

Hij kan al mennen dat heeft hij bij zijn vorige eigennaar regelmatig gedaan maar helaas heb ik het tuig niet overgenomen. Voor een tuig heb ik het geld niet want dat gaat al naar mijn les een ik wil ook nog wel wat over houden want ik ben nog maar 14. ;) Mijn ouders zullen het vrees ik niet betalen misschien als mijn vader meer tijd heeft en zelf wil gaan mennen maar dat is waarschijnlijk pas als hij met pensioen is dus dat duurt nog lang. :')
En ik heb ook nog het probleem dat hij ijzers heeft.

Ik kan misschien wel proberen een heel goedkoop tuig op te zoeken maar dat vrees ik dat ik niet vind.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:16

Ik heb al wel een tuig :D

Maar hoe maak je je slee aan je strengen vast"?
Er heeft iemand wel eens in een topic zelf iets gemaakt zag er toen heel netjes uit maar kan het niet vinden ;(
Toen dacht ik nog moet ik onthouden

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:19

Ik heb vorige winter gesleed met mn Shettie. Goh, heb ik nog foto's (Linda gaat zoeken!)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:29

Heb het jaren terug eens gedaan met de shetties van waar ik toen nog reed (die ik ook regelmatig voor de kar had zonder ooit les te hebben gehad overigens) vond dat zooooo gaaf.
Helaas, mijn pony is niet beleerd, heb geen tuig, geen slee, en durf het ook niet zomaar te proberen met die van mij :+

Ach, ik heb een binnenbak, kan nog de hele winter rijden :)

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:32

Haflinger is beleerd voor de kar doet ze super! Is dus een goed kwaliteits tuig aanwezig gelukkig dus op naar de sneeuw! Ben nu alleen nog opzoek naar een brede slee, lekker stabiel.... denk dat ik het mijn vriend laat maken, die is daar erg goed in dus dat moet goed komen! Laat de sneeuw maar komen heb er nu al zin in ;)

P.S.Buiten dat ik echt met de auto de weg niet op ga met dat weer vind ik het wel leuk hihi

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:26

Hier gaat komende winter bij sneeuw ook weer gesleed worden! We hebben er al veel zin in, dus kom maar op met die bergen sneeuw!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:04

Dochterlief met d'r pony <3
Afbeelding

Zelf heb ik het eerst maar eens geprobeerd en ik vond 't echt geweldig!

Dit jaar staan de paardjes aan huis en mooie uitrijmogelijkheden, dus...

Heeft iemand ervaringen met het op "sleeijzers" zetten van de koets?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:35

ja wij waren afgelopen winter ook van de partij en veel :D
jammer dat we geen echt buitenritten konden maken, omdat er gestrooid werd :P en op de echt hevige dagen had ik geen zin om daar heen te fietsen :P

Vaak vroegen jongens die dar aan het sleen warn met hun eigen slee of ze die ook mochten aanbinden, nou is goed hoor :P dus dan gingen we met twee slees er achter aan :P
Afbeelding

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:09

Ik wil dit deze keer ook doen met mijn pont, alleen is dat niet erg slecht voor de leren strengen?
En ik heb dus stropstrengen, hoe kan ik de zweng dan t beste vass maken?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:18

Ik vond de winter vorig jaar echt heeeeeeeeeeel vervelend, maar.... het sleeen was fantastisch :D
Dit is niet mijn eigen pony, maar van een vriendin.. die vond het prachtig :D
Afbeelding

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:25

Ik heb vorige winter voor het eerst gesleed met mijn pony. Dat had ik altijd al een keer willen doen. En gaaf dat het is!! Vooral als je een te scherpe bocht neemt :') Zorian vondt het zelf ook erg leuk om te doen/trekken. Dus als er dit jaar weer sneeuw ligt ga ik zeker sleeen.. Maar kijken of ik dat ook met mijn andere pony zou kunnen doen, die vond het vorig jaar toch te eng..Maar dat geeft niet, hij is ook nog jong.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:29

Ik hoop dat we hier ook wel weer een keertje kunnen! Heb me toen echt rot gelachen en de shet vond t zó geweldig; die was niet te houden! :))

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:30

Ik wil als het kan deze winter ook gaan sleeen.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:28

Als er sneeuw ligt dan wordt dat zekers weer sleeën met mijn shet!
Vorige winter voor het eerst gedaan en was super leuk.

Pony vond het ook geweldig om door de sneeuw te crossen. Alleen bochten nemen in gallop is erg spannend. Ging goed maar ging wel bijna om.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:31

Ik wil dit deze keer ook doen met mijn pony, alleen is dat niet erg slecht voor de leren strengen?
En ik heb dus stropstrengen, hoe kan ik de zweng dan t beste vass maken?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:57

Grietje loopt helaas weer minder, ze is hoefbevangen geweest en het ging eindelijk goed tot ik haar 's ochtends in de voerstal vond waar ze een halve voerton had leeg gegeten. Hans is nog niet zo ervaren met mennen, dus dan is het zijn beurt als het gaat sneeuwen.

Afbeelding

Grietje en ik vorig jaar in actie :D

De zweng is hier niet goed te zien, maar ik heb een houtenplankje gebruikt en daar 3 gaten in geboord. De middelste is voor het touw van de slee en de buitenste daar deed ik sterk touw doorheen met een karabijnhaak. Die haak maakte ik vast aan de strengen. Dan kon ik de boel snel los maken als het mis zou gaan.

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:02

Lijkt me erg leuk idee maar is het niet gevaarlijk voor uitglijden??

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:17

Ook wij hebben afgelopen winter met de slee gereden
Afbeelding

Was erg leuk, dus als er sneeuw valt doe ik dit jaar ook weer mee, maar liever geen sneeuw, geeft zo'n enorme troep. En uiteindelijk maar 1 x met de slee gereden, daarna vond ik het risico van uitglijden met oude sneeuw en weer nieuwe erover heen te gevaarlijk.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:46

Enerzijds zie ik wat op tegen de sneeuw (omdat ze vorig jaar last kreeg van winterlaminitis met de aanhoudende sneeuw), anderzijds hoop ik toch ook wel weer te kunnen sleeën als voorgaande keren. Is echt leuk om te doen:

Afbeelding

Afbeelding

Shet Trijntje kende het sleeën niet, maar draafde er al snel lustig op los met haar eigenaar.
Afbeelding