[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:10

ja die 3 in 1 lijken me ook erg fijn,, weet alleen niet waar je die kan halen (als ze er nog zijn?)

Mooie springfoto die heeft er zin in.
Ik lees morgen even bij moet namelijk weer aan de slag voor mijn scriptie.
Vandaag langs stage gegaan en die gaven me zoveel informatie mee dat ik nu het idee heb dat ik die wel afkrijg :D.. kreeg ook nog van mijn oude stagebegeleider zijn scriptie mee haha .. mag ik een beetje gebruiken van hem.. erg aardig :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:11

Super Lacuna, sterkte voor Yuri en ook voor Tallechie. En Tine doet nu eens gewoon echt twee weken niets :(:)

Jeetje zeg ik hoor ook tot de harde kern... dan moet ik toch echt ook minstens dagelijks een post plaatsen :D Ben denk ik wel de oudste met mijn 46 jaar maar goed kan er niets aan doen vind het gewoon erg gezellig en ook nog leerzaam B-)
Naaltje zit met het schoolwerk...ik met mijn gewone werk. Moet eigenlijk nog allerlei zaken doen maar zit maar een beetje rond te surfen, naar leuke tweespanmaatjes te kijken, naar tuigen te speuren. Manlief zit weer eens in het buitenland dus ik word ook totaal niet gecorrigeerd.

Moet de hele week erg veel werken maar heb morgen paardenochtend ingelast. Extra menles ingelast, ging afgelopen zo drama dat ik zoiets had van 'ik wil zo snel mogelijk weer'. En volgende week heb ik geen menles, dus moet kunnen he. Ga volgende week waarschijnljk wel mee groomen voor de stalhouderij. Een keer met een trouwerij en een keer met een rondrit door Den Haag. Verheug me er echt enorm op.

Ik moet eens even helder krijgen waar dat terrein zit van de Zoetermeerse Aanspanning, want ik kan het niet vinden... heb ze een mailtje gestuurd. Is natuurlijk erg leuk om te gaan oefenen (Simba met snorkel in het water _O- )

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:31

@ magicmist: Mooie foto :D ze lijkt er inderdaad veel plezier in te hebben, ziet er ook erg leuk uit!

Tallechie: :(:) beterschap nog

Met Tijger naar buiten geweest om 'te lange teugelen'. Liet hem maar ze gang gaan kwa snelheid en enigsinds richting, zodat ie kon wennen. Hij mocht alleen echt geen gras eten. Hij vond het echt super, lekker draven en zelfs een stuk galoperen, was kapot op de helft. Toen nog een stukkie galoperen, stopt die malloot uit niets 8)7 Dus ik val natuurlijk zowat over hem heen... Daarna maar niet meer gegalopeerd, wel nog gedraaft. Hij stond nog te springen toen we weer terug kwamen, ik stond hijgend en trillend :Y) Ik heb echt geen conditie meer... Maar hij vond het echt geweldig, heb hem echt heel lang niet meer zo blij gezien. En ik van te voren nog twijfelen of ik eten mee moest nemen als beloning voor als ie niet door wilde lopen :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:36

VanHuisUit schreef:
Super Lacuna, sterkte voor Yuri en ook voor Tallechie. En Tine doet nu eens gewoon echt twee weken niets :(:)

Jeetje zeg ik hoor ook tot de harde kern... dan moet ik toch echt ook minstens dagelijks een post plaatsen :D Ben denk ik wel de oudste met mijn 46 jaar maar goed kan er niets aan doen vind het gewoon erg gezellig en ook nog leerzaam B-)
Naaltje zit met het schoolwerk...ik met mijn gewone werk. Moet eigenlijk nog allerlei zaken doen maar zit maar een beetje rond te surfen, naar leuke tweespanmaatjes te kijken, naar tuigen te speuren. Manlief zit weer eens in het buitenland dus ik word ook totaal niet gecorrigeerd.

Moet de hele week erg veel werken maar heb morgen paardenochtend ingelast. Extra menles ingelast, ging afgelopen zo drama dat ik zoiets had van 'ik wil zo snel mogelijk weer'. En volgende week heb ik geen menles, dus moet kunnen he. Ga volgende week waarschijnljk wel mee groomen voor de stalhouderij. Een keer met een trouwerij en een keer met een rondrit door Den Haag. Verheug me er echt enorm op.

Ik moet eens even helder krijgen waar dat terrein zit van de Zoetermeerse Aanspanning, want ik kan het niet vinden... heb ze een mailtje gestuurd. Is natuurlijk erg leuk om te gaan oefenen (Simba met snorkel in het water _O- )

Ik zie het al helemaal voor me haha
Mij lijkt het ook erg leuk om te gaan,, maarja ik wil zo veel, me pa ziet me al weer aankomen.

Hij was in staking met trailer rijden maar met Quenzo terugbrengen en nu zaterdag voor tum tum doet hij het toch.. :P..
Dit moet ik stilletjes koesteren :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:18

Ik heb 3 in 1's van Picasso (3 paar) en 2 paar zwarte uit amerika :)

Keet is in oktober geschoren en zit ergens in een tussenvacht. Dora heb ik geschoren want de vacht was te dik en was gaan smetten.

Vandaag héérlijk een km of 12 met Keet gereden :D heerlijk beestje is het toch :D
Manon: je moet het maar nog een keer komen proberen met Keet en dan gewoon streng en duidelijk zijn :+ ze luistert naar vanalles :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:24

Is goed Sanne :D moeten binnenkort maar weer is afspreken dan, als je savonds is tijd heb of op een andere feestdag *D Dan kom ik weer met de bus, door de weeks anders met de trein, gaat net even wat sneller :+

En dan kijken of Keet deze keer wel zin heb om te lopen als ik het zeg :P Zeg sowieso vaak niet veel als een paard draaft, zou toch wat meer drijvende woorden moeten spreken, anders lopen ze zo sukkelig O:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:26

:D 'S avonds moet lukken kunnen nog tot 22.00 buitenrijden zowat :) Feestdagen (buiten 2de pinkersterdag om, maar dan kan ik niet) komen er niet meer ;(
Avonden wel :D Komt goed :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:46

En we gaan weer snel.

Veel beterschap voor de oma's en opa's, voor de vingers en de pols.

Heb een springende pony zien passeren. Die van mij begint ook al te stuiteren als ik met balken begin te sleuren.

@Lotte: Ik zou meegaan. Romeo heeft zich pas nog super gedragen tijdens de tocht. Dus, zal hij zich ook wel gedragen als je langer weg gaat. Kan je bijvoorbeeld niet tussendoor een rustdagje voor hem inplannen? Als hij het dan te zwaar heeft, sla je gewoon een dagje over.

Geweldig dat Sunny goed liep.

Ik ben zelf ook gaan rijden. Pony zag boskabouters (en een hevig hengstje dat er vroeger nooit strond :-), en had er zin in. We hebben vlotjes 15km gedaan. En dan te denken dat we vorig jaar op het einde van de zomer maar aan 12km kwamen. Conditie gaat er dus al goed op vooruit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:47

jeetje, willen jullie niet zo snel gaan??!!
ik kan het echt niet bijhouden hoor, moeten ook nog werken en paarden doen... :D

las iets over een blauwe tong, dat is vervelend...
hadden wij ook bij een paard op stal, bit met goeie tongboog en wat scherper inspannen en goed van de hand af rijden heeft daarbij geholpen, was gelijk over!

leuke foto's ook!

beenbescherming...
ik rijd vaak zonder, of bij wat zwaarder werk met peesbeschermers en strijklappen...
voor marathon-achtige dingen hebben ik Woofwear beschermers die helemaal rondom gaan en springschoenen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:10

podver heb ik een mega drukke dag op mijn werk. Laat thuis vlug eten les en nu pas tijd voor bokt is het nieuwe topic al 3 pagina's !!!!!

Nou ja ik ben er ook weer. Morgen trouwen dus dan zal ik er niet zo veel zijn.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:24

jeetje mensjes wat gaan jullie hard :

ik behoor tot de harde kern 8-)

@ maisie bedoel je dat je zelf gaat trouwen? of dat je naar iemands trouwerij toe gaat?
anders heb ik ff wat gemist namelijk :Y)

ik las iets over beenbescherming, die van mij krijgen alleen maar peesjes om op wedstrijd.
ik vind het anders veel te warm worden bij de benen

@Yuri sterkte met je opa

@ tallechie beterschap

@ magicmist mooie foto!

zo vandaag voice gereden, helaas ging het niet zo lekker, madam was erg sterk vandaag, uiteindelijk nog wel even in de buitenbak gaan rijden, ondanks dat ik dat toch helemaal niet graag met voice doe, wat voelde ik me een held haha :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:38

Nieuw topic en meteen weer 3 pagina's :D

@ yuri echt heel veel sterkte!!
Tallechie jij ook!!!

Had jij nou binnenkort ook wedstrijd ohz marrianne??

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:54

Ivy Leuke foto's van Wobbe :D Ben erg benieuwd naar je karretje!\

Ben net naar de film Date Night geweest en vind m echt hilarisch :D
Ik word met de dag zenuwachtiger voor sil die voor de kar moet hahaha. Word gek van mezelf.. loop de hele dag met een grijns op me gezicht dat het steeds dichterbij komt haha!

Maar ben met 2 websites bezig en nog stage dus kan me gedachte er afentoe vanaf zetten haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:57

ze gaat zelf trouwen lees ik in haar profiel:
Op 20 mei 2010 gaan wij trouwen en mag ik vanaf die dag Remko mijn man noemen !!

Ik wens je een fijne dag toe!! Geniet ervan!

Leuk dat je zo enthousiast bent jenkins :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:07

Nou Maaike veel plezier morgen :D Ik hoop dat het een onvergetelijke dag word! op een positieve manier haha :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:09

maisie geniet ervan! Het beloofd morgen een prachtige dag te worden, speciaal voor jullie!

@jouke afgelopen zaterdag had ik wedstrijd met voice, de eerstvolgende is pas 13 juni in schipluiden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:10

Jeetje, Maaike, stiekemerd ;) :D
Een hele fijne dag gewenst, hoop dat hij net zo mooi wordt als je het je voorstelt, een dag om nooit te vergeten.
En natuurlijk ben je dan niet op bokt te vinden :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:26

maisie trouwen vandaag :oo
veel plezier, wat een súper weer heb je!! :D

heb wel bijgeleze, maar ff gauw smorgens ;) dit berichtje kon ik niet laten gaan ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:34

Maisie gefeliciteerd en maak er een mooie dag van vandaag :D geniet er van!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 07:58

Maisie gefeliciteerd en fijne dag. Geniet er van.
Werkze/ studeerze iedereen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:03

@ Maisie: een fantastische dag toegewenst. Heerlijk weer, dus komt helemaal goed. We willen natuurlijk wel foto's zien!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:05

Maisie van harte gefeliciteerd! Spannend zeg! Geniet ervan, je hebt er een prachtige dag voor uitgekozen!
Het trouwen had ze ook al gezegd in het vorige topic hoor ;)

Zo, blijkbaar houden we het tempo van het vorige topic erin... Ik zal mn best doen om alles bij te houden, maar als we nog harder gaan heb ik er straks een dagtaak aan!!

Ik lees over lekker buiten langeteugelen, een pony waar je over kunt struikelen, en een conditie die beduidend minder is dan die van de pony ;)
Ik lees over twijfel of Romeo nou wel of niet die rit aan zou kunnen. Ik ga mee met het advies van babs: Meegaan, en kijk of je tussendoor indien nodig een rustdag kunt inlassen. Ook even vragen naar de mogelijkheden om binnen de rit terug naar de uitspanplaats terug te rijden, mocht Romeo het toch te zwaar hebben.
Verder lees ik over een blauwe tong :(:) Wel heel fijn dat je andere bitjes van je stalhouder kunt proberen. Sun verdraagt geen druk op de tong. Ik rij hem met een liverpool met gebogen mondstuk.

En dan beenbeschermers maatje klein. Ik heb leuke blauwe overgekocht van Laura (l_rivaldo) volgens mij van Harry Horse youngsters in maatje pony. vind ze wel heel klein vallen, mijn grote maat shet past ze maar net om de achterbenen. Verder heb ik zwarte van *dat ga ik voor je nakijken...:o * maat shet geloof ik, maar daarvan heb ik het klitteband van de achterbeschermers juist moeten verkleinen. Die vielen juist weer groot.

En dan lees ik over vachtjes: Bij Sun begin je nu de zwarte gloed van de zomervacht erdoor te zien. Ook die gaat regelmatig onder de furminator. Vooral op zn koppie, de schouder, de rug en zn kont begint het al wat te worden, maar hoger op de hals en de buik en flanken is het nog altijd een teddy. Storm is helemaal vreselijk, daar zie ik nog helemaal geen zomervachtje behalve op zn hoofd, net onder de oren. Sun wordt 6 dagen per week gepoetst, 3 keer met furminator. Storm poets ik 2 keer per week, beide keren met furminator. Als het volgend jaar weer zo gaat, ga ik ze beiden aan het eind van de winter scheren. Wat een ellende zeg! (of misschien alleen Sunny... Storm zal volgend jaar toch nog niet echt in het werk staan)

Dan wil ik verder iedereen sterkte wensen die het nodig heeft, en de rest maar een mooie dag toewensen.
Ik mag straks weer lekker naar Storm :D

Groetjes, lacuna

EDIT: ff leesbaar gemaakt :) t was ene grote lap tekst.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 08:10

Ik baal.... is het eindelijk mooi weer kan ik niks doen.
Begin het rijden/mennen te missen.. en ik moet nog minimaal 2 week....

ik ga nog maar weer bed in

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:03

@Maisie: Dikke proficiat, probeer vooral te genieten (en je niet druk te maken als er iets niet loopt zoals verwacht). We willen foto's zien.

@ tallechie veel sterkte. Twee weken zijn zo voorbij. Kan je eens niet mee gaan groomen met iemand?

Beenbeschermers: heb ik niet en gebruik ik niet. Maar rij dan ook maar enkel recreatief.

Zomervacht: het begint bij mij er door te komen. Ze zitten nu zo ergens tussenin. De grote stroom haren is er af, maar toch blijven mijn kleren nog onder de witte en zwarte haren hangen (tot ergernis van mijn man).

@al de rest: veel werk/school plezier. Ik hoop dat jullie allemaal vroeger dan verwacht naar huis kunnen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:22

Gefeli Maisie!!