[AR] Dag van het Paard - Koetsentocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Re: Dag van het Paard - Koetsentocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:53

Ik vond het ook super leuk gister!
Moest 's ochtends eerst in de DAP stand: stropdassen, zakdoeken, koeltasjes, paraplu's en programmaboekjes verkopen.
We hebben welgeteld 3 paraplu's en 1 stropdas verkocht naast de programmaboekjes.. was redelijk saai dus haha.
Gelukkig konden we hierdoor wel zo nu en dan even rondlopen :)

's Middags moest ik in de kindertuin helpen. Nog een uur lang kindertjes rondgereden op de 2 shetten die er stonden.
Heb ook de afsluiting nog gezien.. Gaaf! Maar wel gevaarlijk hoor! Hield mn hart vast :oo

's Avonds nog even bij de koetsentocht wezen kijken op het domplein. Daar pauzeerden ze eventjes.
Koetsentocht was wel super mooi om te zien, met al die lichtjes!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:29

Originele en replica's doen mee, er waren 's middags zelfs 2 zelfgebouwde oogstwagens. Het is wel een nette koetsentocht, dus de mensen die erop zitten zijn 'ouderwets zondags' of juist in boeren klederdracht gekleed. Je kunt niet meedoen met een marathonwagen.
Kijk hier eens voor wat voorbeelden: http://www.stichtseaanspanning.nl/
Binnenkort komen er ook foto's op de site natuurlijk, dan kun je ook kijken. Wat voor een wagen heb jij dan?

Nou Marion, volgens mij had je gewoon wat meer je charmes moeten gebruiken om meer te verkopen ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:17

Marion, dan stond je precies achter ons; Ik probeerde bekers en stickers met haflingerafbeeldingen te verkopen..
Ik heb niet zo'n bijzondere koets/kar, maar wel een heel fijne.
Huh kan nu geen foto's plaatsen!
Dan maar even zo.
Afbeelding

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:06

Ik ben er ook geweest!! Heb gegroomed bij tandem friezen. Ben benieuwd wanneer de foto's er zijn!!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:24

@Sandrina, oh wat toevallig zeg! Ben ook nog wel langs jullie standje gelopen :j
Hebben jullie wel veel verkocht?

@Stephanie, hoe denk je dat ik die 3 paraplu's verkocht heb! Al mn charmes in de strijd gegooit natuurlijk!
Dat ze uberhaupt paraplu's gaan verkopen op een hele zonnige dag, en grijze zakdoeken/stropdassen met allen FD (faculteit diergeneeskunde?) erop is niet ons probleem :=
En het waren ook nog eens dezelfde spullen als vorig jaar haha.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:20

@ Sandrina: nee heb 't niet geroken maar mijn neus is niet zo goed ;) Denk ook dat heel lastig is om zoiets te laten weghalen omdat dat terrein van de Tolakker is. Maar kan me niet voorstellen dat er kadavers in zitten, dat mag namelijk niet ;)
Edit: ik weet niet of je hebt gekeken toen de koetsentocht in de hoofdring was? Dat zijn allemaal hele ouderwetse koetsen zoals een postkoets en een stro-slee etc. En de mensen erop in klederdracht :) er zaten geloof ik ook koetsen uit Polen bij maar die kan je bijna niet meer van de authentieke onderscheiden vertelde die man...
Laatst bijgewerkt door Renskeeee op 30-05-10 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 22:40

Dat zal het niet geweest zijn nee, die mogen daar niet zo liggen en worden in speciale 'vaten' bewaard. Het zou wel gewoon kunnen dat je de varkenslucht rook, de faculteit heeft namelijk ook een varkensstal die je kunt ruiken. Kan ook een vreselijke lucht zijn als je er niet aan gewend bent.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:17

Als je er wel aan gewend bent is die lucht alsnog vreselijk :')
Maar die kon je inderdaad op de weg al ruiken :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:00

Marion_ schreef:
Als je er wel aan gewend bent is die lucht alsnog vreselijk :')
Maar die kon je inderdaad op de weg al ruiken :j

Dank voor de bevestiging. Het lijkt een kadaverlucht, maar kan ook afval zijn geweest, de container zat in elk geval propvol.
Misschien volgend jaar op tijd vriendelijk vragen of ze hem op tijd kunnen legen? Lijkt me niet moeilijk organiseren.

Nee, ik ben niet op het middenterrein geweest toen de authentieke rijtuigen daar waren; heb ik gemist.
Mijn koetsje zal er wel schril bij afsteken?
Marion, we hebben wel wat verkocht, maar niet veel. Vorig jaar wel veel omzet gehad €85,- Ik heb me laten vertellen dat dat heel veel is. Maar toen hadden we ook twee haflingers bij de stand staan; dat trekt toch meer de aandacht dan 2 lege stallen. Heb even geen foto's bij de hand, maar het geheel zag er goed uit, nu iets minder door geen levende 'modellen' Een van de twee is van mij; Fralla.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:43

Onze 'achterbuurtjes'
Afbeelding
Afbeelding

Toch wel meer mijn stijl;
Afbeelding
Afbeelding
Ze trokken wel publiek; ik stond nog iemand op de voeten om mooie foto's te maken. :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die hals!
Afbeelding
Het tweespan ezeltjes:
Afbeelding
Groningers:
Afbeelding
Quadrille tweespan Friezen met hoge wouwfactor!
Afbeelding
Afbeelding
Toen hield de batterij van m'n camera er mee op -:(-
Maar heb wel genoten, volgend jaar ga ik misschien aan marathon meedoen.