[AR] Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:43

ohw ik ook..... Dat tuig wil ik hebben. Die heb ik gezien en daar ben ik verliefd op! Spannend hoor!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:20

Suus: wat ziet het filmpje er super uit. Boobs loopt lekker met de oren er op en vrij relaxed. En dat voor de eerste keer.

Hoop zo dat het allemaal goed gaat en dat jullie strakkies samen lekker verder kunnen mennen. Kom echt een keer langs.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:19

Gezellig :j
Hij loopt wel lekker vlot hahaha, maar dat had ik wel verwacht!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 09:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:36

Wauw! Gaaf zeg!!! Gefeliciteerd!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:30

Super Suzan dat het met het tuig gelukt is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:37

Wat ontzettend leuk!
Ik hoop dat dit jullie nieuwe sport mag worden!
Hij doet het heel netjes! Hij is braaf en wilt vooruit, dat is het belangrijkste!
Ik wens je heel veel menplezier en ik hoop dat je gauw zelf de leidsels in handen krijgt; geniet er van!
Mooi tuig; succes!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 11:48

Thanks!! Hopelijk wordt het weg gaan van huis ook opgelost ;)
Anders hebben we zelf ook nog wat te doen hahaha, eind deze week ga ik mee, hoop ook echt dat ik ff zelf mag sturen hahaha

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:23

Morgen ga ik mee mennen,... helaas was HG niet heel positief over het wegrijden,.... ben ik dan toch weer te voorbarig geweest met een karretje en tuig????

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:01

Laat je niet meteen ontmoedigen; Fralla wil ook niet graag weg van de erf. Moet haar er altijd doorheen dwingen, kost altijd wat moeite voor een kuddedier.
Hij loopt goed Susan. Laat je ons weten hoe het allemaal ging met het mennen?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:02

Uiteraard. Morgenmiddag om 14 uur gaat het gebeuren.

Mag ik vragen hoe je haar erdoorheen 'dwingt'???

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 22:03

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:10

Super leuk dat je Bobar nog een kans geeft voor de kar. :D Hij loopt er al er leuk voor. Heel veel succes!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 02:12

Heb het filmpje gezien; echt super dat hij het zo goed oppakt! Wordt straks een prachtig span met dat geweldige tuig en dat knappe paardje van je, daar mag je echt trots op zijn!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 17:43

was ik weer. Vandaag hadden we een vliegende start. Echt heel vreemd hoor.....
Boobs staat dus heel relaxt tijdens het inspannen... Niets aan de hand. Dan op de bok niets mis.... Dan weg rijden... Hij zet zich gewoon schrap joh. Heel vreemd..... Geprobeert met meelopen... Niets.... Met aanduwen... Niets....
De hoefsmid was er en die heeft hem omgeduwt. Daar was Boobs niet van gedient en vloog weg. HG net zo relaxt zet hem op de volte zonder trekken oid totdat ie ging draven... Kwam terug en ik kon mee. Fotos gemaakt en jawel iets toestaan in de hand en meneer loopt braaf weg bij huis.
Zo apart! HG snapt er ook niets van. Dit weekend traint ie hem nog. Maandag ga ikweer mee en dan haal ik hem dinsdag op. Dan ga ik zelf met hem oefenen aan de hand in het tuig. Fotos volgen nog. Zit nu met mobiel online. In het bos was ie zo braaf. Loopt makkelijk. Halthouden en weer weg niets aan de hand. Vrachtwagens geen probleem... Ratelende kar geen prbleem net zo braaf. Maar ja... Het wegrijden....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:51

Zo te horen komt het vast wel goed, het wegrijden blijft dubbel, dan kan ik helemaal snappen, maar daar krijg je hem vast wel door heen! Staat het vast dat je hem dinsdag al komt ophalen, of kan HG eventueel nog verder werken met dat wegrijden na dinsdag, als dat nog niet echt goed zou gaan?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 18:56

Hij denkt niet dat het beter zal worden, of ik moet hem nog zeker 6 maanden bij hem laten staan,.... daar heb ik het geld niet voor helaas,.... Verder is hij braaf, dus we gaan zelf gewoon met geduld met hem bezig. Heeft vast gewoon tijd nodig, ik geef nog niet op,... Boobs is eigenwijs, maar ik ben nog VEEEEEEL eigenwijzer whahahaha
Zijn rug is prima in orde, dus dat is het niet,....
Mocht nu van het weekend de knop om gaan,.... dan blijft hij nog een week langer om het te bevestigen, anders komt hij dinsdag thuis.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:27

Alles mooi met veel ervaring van de instructeur maar ik vind het nogal een uitspraak om te zeggen dat hij dat niet gaat leren, en dat dat anders nog 6 maanden duurt, hoe weet je dat nou na een week of ben ik nu erg blond. Gewoon thuis rustig oppakken, gaat helemaal goedkomen. Zoals je het beschrijft denk ik toch dat hij nog wat in de war is van de druk op zijn borst als hij moet gaan trekken. Maar als dat het enige is wat misgaat en de rest gaat prima zou ik dus wel een aantal keer het wegrijden oefenen. Dus rondje, weer terug, wagen eraf, weer erachter en weer wegrijden. Is veel werk maar oefening baart echt kunst denk ik dan. Zo doet het me denken aan het opduwen van een auto met een kapotte startmotor, de motor repareer je niet door hem aan te duwen zeg maar :+
Lekker hoor als hij volgende week weer thuis is!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:43

ja suus, ik sluit me geheel bij bovenstaand aan. Geef het gewoon lekker de tijd, als er iets was geweest, lijkt mij dat ie dan verder in de training zou gaan staken, maar dat doet boobs niet. ;)

Je kunt er niet van uitgaan dat het allemaal zo simpel is ;)

Dikke :(:) voor jullie beiden :))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 00:42

Ook ik ben het wel met VanHuisUit eens; vind dat nogal een gedurfde uitspraak; natuurlijk heeft de beste man ontzettend veel ervaring, daar twijfel ik ook zeker niet aan, maar sommige dingen zijn niet altijd met zekerheid te zeggen.

Denk dat er van die paarden met 'gebruiksaanwijzing', laat ik het maar zo even zeggen, toch nog wel een aardig groot percentage is die na, soms éllenlange training, wel aardig bijtrekken hoor!
Pas als je er echt alles aan hebt gegeven en echt helemaal tot het uiterste gegaan bent, vind ik dat je pas kan zeggen dat het echt niet gaat lukken. Vind dit na zo'n korte tijd ook vrij voorbarig. Tuurlijk zijn er een aantal bij die het nooit zullen leren en altijd moeilijk blijven doen, maar er zijn er zat die bijtrekken hoor.

Denk meer een kwestie idd van wie het meest eigenwijs is, en wie het meeste geduld heeft. Paard wil niet goed stilstaan? neem paard mee aan de hand, ga ergens op een bankje zitten en oefenen maar. Heb zelfs laatst iemand gesproken die met z'n paarden aan de hand het dorp in ging, op een muurtje zitten, en maar wachten, soms wel uren lang, gewoon stil blijven staan.

Lastig uit te voeren voor wat betreft het mennen, maar wordt veel ohz. gebruikt: paard gaat in staking en wil alleen maar achterwaarts. Prima, dan mag hij achterwaarts, maar wel zó lang dat hij het al lang zat is, maar hij van jou tóch nog even door moet gaan. Dan is het lang zo leuk niet meer en is de lol er al snel vanaf....

Heb er ook een hekel aan als paarden op de terugweg, redelijk dicht bij huis, echt gaan trekken en versnellen, omdat ze weten waar de wei/stal is en daar naartoe willen. Ik wil op de terugweg gewoon nog een rustig galopje kunnen trekken als ik dat wil, en als ik aangespannen richting de wei ga maar me toch nog bedenk en nog een extra rondje uitstap, wil ik niet dat ze bij de wei stoppen en niet meer verder willen.
Ken veel paarden die dat wel hebben; zowel ohz. als aangespannen.

Dus vanaf het begin af aan daar goed op gelet en soms bewust naar de wei toegereden met de bedoeling om er echt langs heen te gaan en nóg een rondje te maken. Nu heeft ze die drang dus ook niet meer, héel soms en dan..... volgt er dus een extra rondje!

Geduld hebben, er veel tijd in steken, dan gaat het vast vanzelf beter.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:45

Hey suuz, lees nu pas het hele verhaal.... Ik hoop zo voor jullie dat het wegrij probleem opgelost gaat worden. Wel vreemd dat hij het met rijden ook had. Maar komt echt wel goed, dat weet ik zeker! Je bent een kanjer voor je Boobs meid... Succes!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:53

Suus: sluit me echt aan bij de rest hier.

Het gaat goedkomen. Jij en Bobar hebben al zoveel dalen overwonnen samen, dit komt ook goed.

Snap je dubbele gevoel heel goed. Zo fijn dat hij het goed doet als je eenmaal onderweg bent. Maar ook zo onzeker door het wegrij probleem.

Fijn trouwens dat zijn rug goed gaat in het tuig.

Kop op meid. Jullie komen er wel.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 09:15

fijne woorden lees ik hier. Dat geeft moed! We gaan er ook zeker voor! Oefenen oefenen en nog eens oefenen. Boobsie is wel een paardje dat wanneer je het gewonnen hebt en het kwartje is gevallen gaat hij voor je door het vuur. We gaan ervoor! Vanmiddag zal ik fotos uploaden en plaatsen.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 09:17

Ik ben heel benieuwd naar de foto's en het filmpje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:59

*\o/* *\o/* :j Kom maar op met die foto's en filmpjes :D