[AR] Mennerpraat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:59

dreamegirl schreef:
Wie ment er met zijn paard/pony?
Ik! Haha! Met twee shetten, mijn eigen en af en toe een stuk met de shet van mijn zus. Lachen
Wat voor een kar heb je?
Op het moment een plank met wielen eronder en een bok erop. *LOL* We zijn op zoek naar een nieuwe.
recreatie of wedstrijden?
Nu alleen nog maar recreatie, maar we zijn van plan ook een keertje een wedstrijdje mee te doen. Lachen
Waarom mennen?
Omdat je met een shet heel leuk kan mennen, je stapt er niet zo snel op ofzo, al doe ik dat ook wel eens, maar als je zo lang bent kan een shet niet als rijpony dienen. En dan is mennen wel net zo leuk om te doen! Vind het verder erg spannend en tot nu toe ook nog stukken moeilijker om te doen dan op de rug van een paard. *LOL*

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:05

Hier trouwens een paar foto's van Foxy voor de kar Tong uitsteken En eentje van Oscar, de pony van mijn zus, Zip hier op bokt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Oscar voor de kar:
Afbeelding

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 17:49

ik heb vandaag weer met mijn paardje de bak aangesleept.
We zijn haar aan het beleren voor de kar.
Ze trekt nu een sleep + auto band en gaat super.
Is niet bang voor de strengen die tegen haar achterbenen aan komen.
Mijn kar wordt volgende week nagekeken i.v.m. de remmen slippen door en dan zullen we het eens proberen.spannend.

Heeft iemand nog tips voor mij wat ik nog kan doen voordat ze voor de kar komt? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:18

Ik rijd ook aangespannen met m´n Gelderse paarden.
Hoewel ik ook enkel, 2- em 4-span rijd gaat mijn voorkeur uit naar het tandem rijden.
Afbeelding
Zo recht van voren lijkt het net een enkelspan, maar het is toch echt een.......

Afbeelding
Tandem Haha!

In m´n profiel staan ook nog heel veel foto´s, ook van mij als koetsier op de Gouden Koets in Japan met een 6-span Friezen.
even m´n profielvieuws opkrikken Schijnheilig

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 10:44

ik moet mijn karretje nog verven Huilen maar als hij eenmaal af is dan ga iki zeker veel mennen. nu ga iki wel eens met een vreind van me mee. maar straks zal ik voornamelijk enkelspan gaan rijden. ik heb samen met m'n vriend een paard dus dan kunnen we er eindelijk samen op uit. picknickmand mee en gaan........

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:32

Wij hebben er een karretje bij, eentje voor de shetlanders, zo'n houten op autobanden Lachen Ik heb liever geen autobanden, maar ja, het is alleen maar voor thuis Haha! Zal zsm foto's maken *LOL*

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 05:17

ik heb zelf geen paarden, maar ik mag wel eens met de buren mee een stukje rijden met de marathonwagen met twee fjordjes ervoor Lovers Ik vind mennen wel moelijk nog (niet vaak gedaan) maar tis zeker heel erg leuk om te doen! OK dan!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:33

Ja ja ik men ook! Met mijn paard lex. Hij is een kwpn'er van 1.74 (tuiger) Ik heb zelf een dresseer wagen omdat een ander karretje te duur is, maar op dit moment heb ik de wagen van mijn tante... in de toekomst wil ik ook mijn 2 span en meerspan nog halen (maar dat is voor als ik veel geld heb)

Het valt me op dat er meer mensen mennen dan ik dacht!!!

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:36

[quote="dreamegirl"]Wie ment er met zijn paard/pony? ik men met 2 paarden
Wat voor een kar heb je? marathon wagen
recreatie of wedstrijden? wedstrijden
Waarom mennen? omdat het helemaal te gek is!! Lachen

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:08

Ik groom regelmatig voor een vriend van me. Tijdens het oefenen neem ik meestal op de helft de leidsels over. Op die manier krijg ik dan al een beetje het gevoel voor als ik volgend jaar mijn koetsiersbewijs ga halen. "We" (:D klinkt wel leuk) mennen met een Welsh-pony van ong. 1.30 m. Als alles goed gaat, komt er maandag een tweede pony bij om tweespan mee te rijden. Hij heeft heel lang gezocht naar een kopie van de eerste pony en nu na bijna twee jaar zoeken gaat hij waarschijnlijk (als de pony wordt goedgekeurd) akkoord met een bijna-kopie. Knipoog

De koets is een recreatie marathon wagen voor een enkelspan en verder heeft die vriend nog een wedstrijdmarathonwagen voor enkel/ dubbelspan.
Verder help ik hem met de dressuurmatige aspecten van het mennen en rijd ik de pony wel eens onder het zadel.

nelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:28

Ik rij onder het zadel maar waar ik rij rijden ze tandem dat is egt heel moeilijk en erg leuk. Ik was van de week eens mee en Albert ging ook mee. Toen gingen we trainen nou wat is dat gaaf zeg Gladische in ACTIE!!!! en kirly natuurlijk ook!!
Maar mennen is echt een uitdaging ik heb zelf ook gement (enkelspan en ook wel eens tandem)
Enkelspan vind ik minder moeilijk en dat is erg leuk alleen wat ik jammer vond (ja ben een egte onder de man rijdster) dat je zo weinig gevoel had met je pony want als je erop zit dan voel hoe je pony is en ja met mennen zie je dat wel maar is heel anders. Maar daar wen je ook weer aan.
Maar wel super gaaf en ik ga het ook zeker vaker doen! ik wens je veel plezier en s6 met je hernia

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:54

Wij (mijn vader en ik) zijn begonnen met een shetlander en een ouderwetse hooiwagen. Toen wou mijn vader toch wel een groter paard voor de kar. Dus moest mijn rijpaard eraan geloven. Er werd een nieuw tuig en een andere wagen aangeschaft en hup paard beleren en voor de kar. Helaas hebben we hier verschillende ongelukken mee gehad. Hierdoor hebben we besloten om het paard te verkopen en op zoek te gaan naar een andere die zowel onder het zadel als voor de kar kon.

Toen kwamen we bij ons halve tuigertje. Zij had hele mooie gangen in de bak en ik was ervan overtuigd dat ik dat onder het zadel ook wel voor elkaar kreeg. Ze was nog niet voor de kar maar er was al afgesproken dat ze daarvoor een maand naar Duitsland ging. We hadden inmiddels alweer een andere kar gekocht. Ons concourswagentje werd ingruild voor een stevige marathonwagen met onafhankelijk geveerde bomen (is mijn vader heel gelukkig mee). Dit is nu allemaal zo'n 1.5 jaar geleden en het paard loopt nu M1 onder het zadel en wordt wekelijks (in de zomer vaak 2x per week) ingespannen. De droom van mijn vader is een marathon te rijden maar daar heeft hij nog geen tijd voor. En het paard springt nog liever in het kanaal dan dat ze door een waterplasje moet lopen, klein probleempje dus Knipoog

merixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:55

hey,
ik zou graag mijn nf pony inspannen,ik heb een karretje gezien,met twee wielen,zoals een sulky.zou dat goed zijn voor mijn pony die 1.40m is?het zou groot genoeg zijn voor d pony's..zou dat lukken met mijn pony?ik zou alleen maar recreatief willen aangespannen rijden,daarom dat het niet erg is dat de kar maar twee wielen heeft.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:36

Op boktponykamp hebben ik en linda (liberty) m'n pony het tuig opgedaan en hebben we erachter gelopen, hij was ontzettend braaf.. en ik hoop hem dan ook weer heel snel voor de kar te hebben.
Helaas geeft m'n vader er niet zoveel om, en dat terwijl m'n pony niks liever doet.. en ik dus niet alleen met hem mag gaan mennen ..zodoende staat m'n kar al een paar maanden onafgebroken onder een dikke stoflaag te wachten tot m'n kanjer er eindelijk weer voor kan.. *zucht* ik wil zo graag weer mennen Scheve mond , geen bokker die een keer zin heeft om met mij en Mazzeltje te mennen Schijnheilig

Afbeelding
Mazzel in 't tuig!

(en ja inderdaad; het borsttuig ontbreekt..)

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:17

Hoi, Ik men met een mijn tweespan shetlanders. Sinds 1 jaar ongeveer lopen ze samen voor de kar. Levert soms nog wel eens ruzie op Boos!

Ik men nu met een vierwielig wagentje en vooral recreatief. ik woon vlakbij het bos, dus elk weekend heerlijk het bos in. Ik ben trouwens nog op zoek naar een marathonwagentje of een recreactiewagentje voor de shetlanders. Dus als iemand wat weet...ik hou me aanbevolen. Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:19

Joh, hebbi de spinnewebben niet gezien? Dit topic is al een jaar oud. Misschien kun je beter een fris topic opstarten? Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:20

Dit topic is heel oud Lachen. Ik zet een slotje Lachen. Je kunt een nieuw topic openen over je tweespan Lachen.