[AR] Help welk bit!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:03

Adil18 schreef:
We beleren alle paarden hier met een Liverpool, maar dan in de bitring zelf hangen en niet diepe instellen.

Rano, Fries x Koudbloed, loop ook gewoon op een Liverpool, lichtste instelling. Trainen op de plaats doe ik met een simpel dubbelgebroken bitje. Loopt hij super op, hij is hartstikke lich in de mond en staat fijn aan de hulpen...

Kan dus op zich wel, het ligt er maar net aan wat voor ruiterhand/mennerhand je hebt.

Ik zeg ook niet dat dat niet kan maar er zijn ook genoeg paarden die een liverpool of ander bit met hefboomwerking niet verdragen.
En als een paard prima loopt op een trens, waarom zou je dan iets anders nemen?

Maar nogmaals; ik heb mijn punt wel gemaakt en heb geen zin om te blijven herhalen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 09-01-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:04

anneliesdj schreef:
Adil18 schreef:
We beleren alle paarden hier met een Liverpool, maar dan in de bitring zelf hangen en niet diepe instellen.

Rano, Fries x Koudbloed, loop ook gewoon op een Liverpool, lichtste instelling. Trainen op de plaats doe ik met een simpel dubbelgebroken bitje. Loopt hij super op, hij is hartstikke lich in de mond en staat fijn aan de hulpen...

Kan dus op zich wel, het ligt er maar net aan wat voor ruiterhand/mennerhand je hebt.

Ik zeg ook niet dat dat niet kan maar er zijn ook genoeg paarden die een liverpool of ander bit met hefboomwerking niet verdragen.

Ja hoor, zeker! Het ligt er ook maar net aan welke doelen je hebt...!

Maar Murphy (pony) heb ik ook gewoon op een normaal bitje voor de koets lopen, lukt super!
Laatst bijgewerkt door Adil op 09-01-10 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:05

anneliesdj schreef:
Adil18 schreef:

En wie zegt dat 'wij menners' die paarden dan inderdaad niet gewoon een ander bit in de mond gooien? trensje, vierringstrens, bokkenbitje, whatever, iedereen is toch bezig om het beste bit voor zijn paard te zoeken? Als een paard een liverpool niet verdraagt dan is het toch normaal dat je er wat anders in hangt of op z'n minst op zoek gaat naar wat anders?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:15

jouke_h schreef:
Je hebt ook nog meer menbitten dan alleen een liverpool?!?! Je hoeft daar nog niet bij te blijven?? Bokkebitjes enz zijn er ook nog. En een hefboom creeer je zelf.

Een bokkebitje heeft ook hefboomwerking en je kunt niet anders inwerken dan het bit wat je erin hangt, ookal denken velen daar blijkbaar anders over.[/quote]

Dan heb je geen idee zeker hoe zon ding eruit ziet.. Bij mij geen hefboom hoor als ik em bovenin hang. Kan em wel creeeren als ik em lager hang

Divine

Re: Help welk bit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:28

Een bokkenbitje of B-stang heeft op de bovenste ring 0.0 inwerking, hoe goed je ook je best doet. Datzelfde geldt voor de bril van een Liverpool.