[AR] Groomen !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:04

Echwel schreef:
BlackDevils schreef:
Ja, ik vind het ook prima hoor! :j
Denk dat de meeste hindernisrechters het ook prima kunnen beoordelen.
Wat dat betreft zou men ook wel stijlpunten kunnen geven in de lagere rubrieken zoals bij het springen ook gebruikelijk is.

Nou ik ben het helemaal met je eens, ook een stimulans voor beginnende rijders.
Vaak niet eens jonge rijders maar ouderen die paarden in de hand krijgen en ook wedstrijden willen rijden.
Geen paardenmensen..
Toevallig gisteren hele discussie over gehad
Toch wel jammer dat we het de laatste tijd zo vaak eens zijn... O:) :Y)

Maar ouderen zijn idd erger dan jongeren.
Ze nemen niets aan en weten alles beter. :j _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:23

Ben ik oud ;) (46) ja he.
Neem van alles aan hoor momenteel over aangespannen rijden, want daar heb ik echt weinig kaas van gegeten :o :D
Heb hier al heel veel geleerd -:)
Mijn vraag over dressuur (als echt dressuur niet in samengesteld) was omdat het toch ook wel makkelijk is als je zonder groom mag starten. Gewoon voor de het hele georganiseer. Bij samengesteld, marathon, kegeltjes rijden etc kan ik me goed voorstellen dat een groom verplicht is hoor. Maar bij dressuur kan ik me dus ook voorstellen dat het niet 100% nodig is, met dressuur mag een groom ook niets doen.
Meestal neem je natuurlijk iemand mee op wedstrijd, kan hij/zij net zo goed bij je op de wagen zitten natuurlijk (wel zo gezellig :+ ).

Ben wel een paardenmens hoor, we hebben ons hele leven al paarden / pony's. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:05

Echwel schreef:
Je mag er na de finish weer op springen, aanspanning moet dan wel stilstaan

moet de groom niet weer op de wagen staan voordat je de finish lijn passeert?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:09

VanHuisUit schreef:
Ben ik oud ;) (46) ja he.
Neem van alles aan hoor momenteel over aangespannen rijden, want daar heb ik echt weinig kaas van gegeten :o :D
Heb hier al heel veel geleerd -:)
Mijn vraag over dressuur (als echt dressuur niet in samengesteld) was omdat het toch ook wel makkelijk is als je zonder groom mag starten. Gewoon voor de het hele georganiseer. Bij samengesteld, marathon, kegeltjes rijden etc kan ik me goed voorstellen dat een groom verplicht is hoor. Maar bij dressuur kan ik me dus ook voorstellen dat het niet 100% nodig is, met dressuur mag een groom ook niets doen.
Meestal neem je natuurlijk iemand mee op wedstrijd, kan hij/zij net zo goed bij je op de wagen zitten natuurlijk (wel zo gezellig :+ ).

Ben wel een paardenmens hoor, we hebben ons hele leven al paarden / pony's. Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

groom mag best wat doen hoor tijdens het dressuurrijden. Voorlezen bijvoorbeeld of tussen de regels door nog een beetje aanwijzigingen geven ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:48

patrick76 schreef:
[

moet de groom niet weer op de wagen staan voordat je de finish lijn passeert?

Zodra de aanspanning over de finish is lees neuzen,, moet de aanspanning stil staan en de groom erop.
Kost de aanspanning dus geen tijdpunten en de groom zijn leven niet omdat hij er in vliegende vaart moet opspringen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:27

Weer wat geleerd :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:47

Echwel schreef:
BlackDevils schreef:
Ja, ik vind het ook prima hoor! :j
Denk dat de meeste hindernisrechters het ook prima kunnen beoordelen.
Wat dat betreft zou men ook wel stijlpunten kunnen geven in de lagere rubrieken zoals bij het springen ook gebruikelijk is.

Nou ik ben het helemaal met je eens, ook een stimulans voor beginnende rijders.
Vaak niet eens jonge rijders maar ouderen die paarden in de hand krijgen en ook wedstrijden willen rijden.
Geen paardenmensen..
Toevallig gisteren hele discussie over gehad

Nou daar ben ik het dus ook helemaal mee eens.
Zo krijg je ook weer het feit 'dressuurmatig door de hindernissen heen', wat ik laatst ik een ander topic ook tegenkwam. Zeker goed voor de beginnende rijders!
+:)+ +:)+

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:27

VanHuisUit schreef:
Maar bij dressuur kan ik me dus ook voorstellen dat het niet 100% nodig is, met dressuur mag een groom ook niets doen.

En hoe ga je het oplossen als je streng los gaat?
Dan is een groom toch wel prettig hoor :) Als alles goed gaat hoeft een groom niets te doen, maar het gaat ook wel eens niet helemaal goed.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:43

SOrry hoor dit is allemaal een beetje een uit de hand gelopen zaak !! ik vroeg iets en het eindigt ergens anders en ik heb nog geen duidelijke antwoorden:P

Sjonniej

Re: Groomen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:47

Misschien omdat we meerdere malen hebben aangegeven dat je geen duidelijke vraag had. Dan kun je ook geen duidelijk antwoord verwachten :)

hafjelinger

Re: Groomen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:43

Heb je al geoefent met groomen TS? Hoe ging het?