[AR] Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Indoormarathon/Minimarathon seizoen 09/10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 11:39

Tjeee zeg :\ daar heb ik echt helemaal niets van meegekregen......
Wat naar zeg!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:43

Toen we terug kwamen heb ik idd wel een trekker oid achter in de losrijring gezien (stonden in de kantine), maar dacht dat ze de bak aan het vlakken waren oid.
Dat is idd erg naar!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:59

Trekker stond er idd voor het paard, het was linksachterin de hoek gebeurt. Tijdens de prijsuitreiking is het paard al opgehaald, dus ik vond dit erg snel, wel netjes! Je zal maar met twee paarden op wedstrijd gaan en met een paard naar huis moeten :S

Doen jullie trouwens mee met de indoormarathon in Aalsmeer? Ik ben tot nu toe in Middenbeemster, Barsingerhorn en Benningbroek geweest en ik moet zeggen ik ken de wedstrijd in aalsmeer al langer en ik vind dit toch wel echt de beste van wat ik tot nu toe heb gezien. Zit ook een super vette brug in in Aalsmeer en ze proberen ook altijd zo origineel mogelijk te zijn met het bouwen van de hindernissen en alle versieringen eromheen. Verder is de bak lekker ruim (40x100 meter) en niet zwaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:12

Zag tijdens de prijsuitreiking wel een trekker uit de bak komen, dacht dat ie aan het slepen was in de bak. Het is echt aan mij voorbij gegaan.
Vind het wel jammer dat er bij de prijsuitreiking niet bij stil is gestaan :)
Al was die ook wel iets chaotisch :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:18

Ik heb idd wel iemand van de GD zien lopen. Vond het al apart dan iemand die aan de andere kant van het land werkt op zondag in z'n werk kleren hier op wedstrijd rond loopt.

Gister was onze eerste keer, hebben in Barsingerhorn inspiratie op gedaan ;). Aalsmeer willen we ook rijden, zie alleen nog al op tegen die brug met m'n zijkerd. Pony is nog jong en kan nogal een beetje apart reageren op dingen.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:20

Tijdens de prijsuitreiking was de trekker idd van het slepen, het 'ongeluk' was rond half 3 al gebeurd, het paard lag ook allang buiten tijdens de prijsuitreiking. Toen ik ging uitspannen kwam er een vrachtwagen aangereden om hem op te halen en toen we na de prijsuitreiking naar buiten kwamen was hij weg.
Ze hadden er bij de prijsuitreiking bij stil kunnen staan, maar dat was eerder op de dag ook gebeurd en de wedstrijd heeft ook even stil gelegen. Er werd uiteindelijk verteld dat de eigenaar van het paard wilde dat de wedstrijd door ging en toen is de wedstrijd verder gegaan. Ze liepen toen minstens 45 min uit, maar tegen het einde van de dag liep alles weer op tijd, dus mijn complimenten voor de organisatie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:23

Dat is allemaal gebeurd toen wij weg waren. We moesten rond de middag rijden, dus hebben daarna rustig de boel opgeladen en hebben Trendy naar huis gebracht en ff een rondje bij m'n andere pony's gedaan.
Dat wij aan kwamen waren er nog mensen aan het parcours lopen, dus gingen er van uit dat het een gewone korte pauze was.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:25

Leuk dat je meedoet in Aalsmeer, Het leuke aan aalsmeer vind ik ook dat je daar meer mogelijkheden hebt. Gister waren bij de hindernissen alle poorten die er stonden waren ook verplichte poorten. Normaal kies je er met een vierspan voor om langere lijnen te rijden, dit was hier niet mogelijk wat ik erg jammer vond. Het vierspan haflingers was het er ook totaal niet mee eens en heeft in de speel uw spel niet meer gestart. De beide vierspannen friezen kwamen de hindernissen ook in stap niet door zonder iets om te gooien.
In aalsmeer heb je volgens mij altijd de mogelijkheid om de brug niet te nemen. Je kan er ook omheen rijden, dan is de weg alleen langer. Vraag dit anders voor de zekerheid even na bij de organisatie. Evengoed is het een mooi oefenmoment voor je pony, het is uiteindelijk toch een kwestie van een keer proberen. Zolang je zelf kan rijden, goed tuig hebt en een goede wagen heb je de helft al bereikt.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:26

Voor de wedstrijd werd hervat hebben ze inderdaad besloten mensen de mogelijkheid te geven nog even parcours te lopen. Dit was in eerste instantie ook ingepland om 3 uur, door nu meteen na het ongeluk mensen parcours te laten lopen, konden ze daarna achter elkaar door starten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:30

Idd, dat was dan wel goed geregeld. Als de boel toch stil ligt kan je idd wel verkennen. En daarna door trekken. Want op het eind liepen ze goed optijd!

Tja, zelf kunnen rijden, ik weet het niet, moet nog zo veel leren. Ach, al zouden we er in stap overheen gaan. Eens moet de 1e keer zijn, dus we gaan er gewoon voor.

Volgend jaar ga ik met het tandem mee rijden, maar dat zijn wel 2 veel fijnere makkelijkere pony's dan die gene waar ik gister mee gestart ben.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:40

Met zelf kunnen rijden bedoel ik enigzins verstand hebben van het rijden, je pony goed kennen en weten waar je grenzen liggen.
Als je besluit de brug te rijden moet je er ook voor gaan en gewoon gas geven, je pony het vertrouwen geven dat jullie het gewoon gaan doen. De brug is ook zo steil dat het voor je pony wel prettig is er in draf/galop op te gaan, in ieder geval het eerste stuk, vaak vallen ze het laaste stuk zoiezo in stap. Eraf kan je echt niet harder dan stap, want het is echt heel steil. Heb je een rem op je wagen? Gebruikt die dan goed.
Goed tuig noemde ik ook omdat het zoiezo in de marathon wel nodig is met zulke snelheden en krachten, maar met deze brug helemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:49

Mag ik hier ook mee kletsen?

Zal me even netjes voorstellen:

Ik ben Manon en men enkel- en tweespan met onze Welshkes.
Ooit eens koetsierbewijs gehaald, omdat ik wilde gaan mennen samen met het gezin met mijn kwpn-er van 1.78.
Dat is uiteindelijk nooit gebeurd, maar met de eerste pony voor onze dochter, werd het menvirus aangewakkerd.
Inmiddels dus een tweespan, mede omdat wij in het heuvellandschap wonen.

Concourswagen is in de maak, zodat ik ook wat meer enkelspan kan gaan trainen en ze eens echt dresuurmatig aan het werk kan gaan zetten. Het is de bedoeling om eerst te starten in enkelspan dressuur en vaardigheid en van daaruit langzaam hopen een goede groom te vinden en de stoute schoenen aan te trekken en marathons te gaan rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:54

Heb die pony nu 3,5 jaar, zelf ingereden en betuigd. Maar gister was de eerste keer dat ik hem op vreemd terein voor de wagen had. Dus m'n pony kennen, nee niet echt, ik rij er nooit mee :P.

Brug zal wel een alternatief worden als ik dit zo hoor ;). Als hij zo stijl is is het voor een enkelspan shet wel erg pittig zijn, zelf voor eentje die het wel vaker doet, en dus helemaal voor eentje die net begint!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:09

Tuurlijk mag je hier meekletsen manon, gezellig!

Dennis rijd jij nooit tweespan? ik vind het voor die shetjes in het enkelspan ook altijd zo zwaar, ik vind tweespan daarom ook veel leuker, ik rijd ook nauwelijks enkelspan, ik train ze dressuurmatig aan de lange teugel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:14

Als ik het zo hoor over de brug in Aalsmeer wordt het daar inderdaad het alternatief :+

Vodn het wel super cool :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:36

Ik rijd nooit 2span. Heb simpelweg nog geen tuig. 2span trekt me ook niet echt op de een of andere manier. Ben ook meer een dressuur mens en m'n 1e pony ook. Roos loopt ZZ, dat is geen indoor pony, die gaat gewoon niet hard. Die loopt nu achter in m'n tandem. Pony's worden allemaal enkelspan gereden, onder het zadel gereden en aan de langeteugel getraind.
Indoor marathon vind ik wel leuk, buiten zal ik ook niet met mijn pony's gaan starten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:51

Wij hebben nu sinds 7 weken een nieuw span NF pony;s, zo groen als gras , langzaamaan gaan de knopjes werken, veel enkelspan nog rijden en afgelopen weekend voor het eerst 2 span.
Dit ging bijzonder goed, al leunt de ene nogal op de ander, maar het begin is er.
De eerste wedstrijden indoor zijn ingeschreven, 27 December in Zwartewaal en 2 Januari bij de Kroo(nieuw en stJoostland).
Dit wordt puur oefenen, zal eerder te langzaam gaan dan te hard, ze zijn nogal kijkerig en vinden veel eng, maar je moet ergens beginnen, outdoor wordt dan pas Juni wrs,wel gewoon klasse 2.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:09

@ mammaslamma hoe oud zijn jullie nf's?

wij starten 4 betuwecup wedstrijden 2span
wij starten zwartewaal 3 maal enkelspan
districtkampioenschappen in zwartewaal 2span
indoor manege thiele 2psan
indoor nijkerk hebben wij 2span gereden
indoor houten rijden wij 2span
en indoor aalsmeer ook (A)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:14

Marianne,
Onze NFsters zijn 5 jaar, maar als je zegt dat ze 3 zijn, geloof je het ook.......
Ze zijn nog totaal niet bespierd, hebben alleen maar in de wei gelopen, vinden bv deken op en af doen super eng, snoepjes konden ze niet, nu wel, dat is weer zo leuk, je moet ze echt alles leren.
Deze week gaan we beginnen om ze in te rijden, mijn instructrice gaat dat doen en als het goed gaat, neem ik het over, dat is een groot voordeel, op de shetten kon ik niet , op deze wel, is voor mijn man(de menner) ook fijner, onder het zadel kun je veel corrigeren.
Hij heeft zelf iedere 2 weken menles, daar leer je natuurlijk veel van, dan rijd hij enkelspan.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:24

oke ik wou zeggen ze moeten natuurlijk wel 5 zijn ;) ik ga in zwartewaal waarschijnlijk 2span rijden met die gekken van ons. ff weer een stapje terug en normaal doen, dus dan moet ik tegen jan-leen :P wij hebben ook een nieuwe jonge pony erbij, kon ook nog helemaal niets, ik vind dat ook zo leuk om dat alles te leren, soms vind ik het ook wel eens jammer dat ze zo klein zijn. ik kan er nou eenmaal niet op en erop rijden vind ik wel leuk natuurlijk, dus ik rijd heel veel enkelspan met ze en longeer ze met bijzet

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:32

je kan idd wel zien dat die van jan-leen nog erg groen zijn. Als ik dan naar dat brutale ding van mij kijkt die is 3,5 maar stapt daar door de bak alsof ie het al jaren doet. Hij heeft nu alleen door dat ie zichzelf kan zien in het kantineraam dat is toch wel een beetje vreemd.

Maar ik heb van de zomer een pony van 8 beleerd. Maar dat was in het begin ook een drama. Ging bijna liggen als je m poetste en met deken omdoen moest met zn 2en voor de bilriemen. Maar goed deze pony had een verleden.

Ik heb liever dat er niks mee gedaan is dan dat door andere verkeerde dingen zijn aangeleerd.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:08

Daar heb je gelijk in Maaike, dat was ook wat JL wilde, niet de ellende van een ander op je nemen.
Nu klagen we soms wel es, dat het vroeg donker is en zo nat, onze paddock kan je nu niet in longeren, maar aan de andere kant zijn ze straks in het voorjaar/zomer wel veel verder in hun ontwikkeling, dan is het hier zo waanzinnig druk op de weg met al die toeristen, zou nu zeven kleuren je weetwellen als we nu die topdrukte hier hadden.........

Ik ben ook blij dat ik ze kan gaan rijden, mijn paard staat te genezen van een ernstige peesblessure, stappen en 3
minuten draven, dat soort werk, nu kan ik me op hun richten en straks het bos weer es in..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:56

Ik ben waarschijnlijk ook bij aalsmeer aanwezig :) (als toeschouwer :P)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:02

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:38

Leuke foto's dennis, ziet er goed uit!
Volgens mij liep er ook nog ergens een fotograaf rond, maar heb geen idee wie het was