Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:01


Ipsilonka

Berichten: 5871
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:06

Ik heb voor mijn fjord de Clever Uno maatje Cob, vind ik een hele fijne wagen. Heb hem alleen nog niet zo heel lang (half jaar nu)

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:10

dit is overigens het nieuwste model van de lemerij.
een slag kleiner dan de wagens hierboven

Afbeelding

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:33

De Leica is in meerdere modellen en groottes te krijgen, ook verschilt het nog wel eens wat voor groombeugels er op zitten, of de ruimte naast het bokkussen, en dus voor de groomkussens dicht of open is, etc etc.

Daarnaast zijn gelijke wielen mogelijk, net als voor grotere en achter kleinere. Ook de grote van de totale wagen is verschillend.

Een tijdje terug stond er nog een 2de-hands Leica bij de Lemerij, hebben eerder 2 A-pony's voor gestaan.

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:43

@elienx dit is wel degelijk een leica, dit is 1 van de allereerste gemaakt, onze wagen is een showmodel van paard en koets!lijkt mij erg sterk dat ze dan de verkeerde wagen Mee hebben gegeven..

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:46

volgens mij zijn de wagens van ons exact het zelfde op het gaaswerk na (groombeugels heb ik er op laten maken). volgens de lemerij heb ik geen leica. kwam toevallig vorige week nog te spraken.
ook mijne was een showmodel

niks tegen jou hoor ;)

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:06

Hmm das dan wel heel raar! Ach wij zijn er heel erg tevreden mee en daar gaat het om, persoonlijk vindt ik hem nu verhouding goed, de rolweerstand is laag heb ook nooit het idee gehad dat mijn pony's er moeite mee hebben, het is ook echt een lichte wagen en wij rijden er puur en allleen maar wedstrijden mee, training doen we 2wielig, was dit ook de wagen waar jij in voorst mee reed?

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:11

:j ik gebruik hem ook voor wedstrijden en ben er ook zeeeer tevreden mee. erg fijne wagen. ook zeer stabiel.
thuis rijd ik er 2- en 4-span mee. enkelspan gebruik ik de sulky voor.

die nieuwe versie is trouwens ook erg leuk voor nog kleinere pony's en enkelspannen. alleen niet echt goedkoop heb ik vernomen.... :\

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:17

ja zodoen wij dat ook:) kennisje van mij heeft inderdaad ook een soortgelijke wagen maar dan een slag kleiner alleen heeft hij hem bij kraay vandaan, maar vind dat hij al niet lekker meer kan zitten:n

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:12

hebben jullie een leica? zijn er meerdere formaten dan? ik dacht dat jullie wagen meer weg had van die van ons. er stond bij de lemerij een leica naast mijn wagen en die was toch wel een stukje groter.

marijke hammink heeft er overigens 2- en 4-span voor lopen. scheelt toch een stukje. in verhouding vind ik hem toch best aan de maat.[/quote]

Elien, jij hebt tegen mijn man gereden in Hellendoorn( NK), 2 vosshetten, hij was 2e jij 3e, hij rijd ook met een Leica met z'n 2 span, staat prima in verhouding, zijn de pony's wel 1.09 en 1.12
Leica bevalt super, maar prijstechnisch i.d.d aan de prijs, wij waren 6200 kwijt

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:23

@mammaslamma is uw man toevallig jan-leen boot? Wij hebben namelijk exact dezelfde wagen, ik begon al aan mezelf te twijfeln haha. Ik denk dat ik mijn pony's toch maar eens ga laten opmeten als ik de maten van die pony's hoor denk ik dat de mijne toch groter zijn dan 1.05 haha

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:30

het gaat hier alleen wel om een enkelspan hè ;)

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:40

marrianne schreef:
@mammaslamma is uw man toevallig jan-leen boot? Wij hebben namelijk exact dezelfde wagen, ik begon al aan mezelf te twijfeln haha. Ik denk dat ik mijn pony's toch maar eens ga laten opmeten als ik de maten van die pony's hoor denk ik dat de mijne toch groter zijn dan 1.05 haha


Ja, dat klopt, dat is hem.
Rijden jullie tegen elkaar of op dezelfde wedstrijden?
Ik ben er vrijwel nooit bij, weet dus niet wie je bent........

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:42

xElienx schreef:
het gaat hier alleen wel om een enkelspan hè ;)


Het ging over Marijke en haar 2 en 4 span, daar breide ik op verder.......

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:55

Als ik de hoogte van Marijkes pony's zie in verhouding tot de wagen, dan vind ik dat goed passen. Of er nu 1 of 2 voor staan, de verhouding blijft hetzelfde. Jaja, 1 alleen moet meer trekken, daar ben ik me van bewust.

Even een plaatje spammen van onze Leica, icm een pony van 1.23m
Afbeelding

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 00:17

Wegens gecrashte laptop heb ik de berichten even niet kunnen volgen *waarschijnlijk moet er nu een nieuwe laptop komen, kost ook weer geld :( *

Maar pfff wat een bedragen hoor ik hier voorbij komen... Er moet toch wel íets leuks te vinden zijn binnen mijn budget? Ik hoef het allemaal niet zo luxe, en ach aan de andere kant, ik rijdt momenteel toch erg weinig wedstrijden omdat ik dan ook altijd afhankelijk ben van anderen qua vervoer (geen e-rijbewijs, geen eigen trailer) en ik er bovendien te weinig tijd voor heb.

Maar er moet toch wel iets te vinden zijn wat redelijk binnen het budget past qua marathon-achtige wagen? Iets wat stevig en goed geveerd is, waar je zonder problemen het bos mee kan doorscheuren en waar een groom op rit en op wedstrijden toch een beetje ruimte en houvast heeft?

Het is dan ook geheel tegen mijn principes om echt grote uitgaven te doen voor andermans pony, maar ik wil gewoon zo graag iets anders. Deze kar is een leuke oplossing geweest voor tijdelijk, en hij rijdt best redelijk, hij is in iedergeval wel goed geveerd en doet opzich qua vering niet onder voor een marathonwagen. Alleen, als er om de haverklap weer iets bijgesteld moet worden e.d. is dat gewoon niet fijn rijden, geeft ook geen fijn gevoel.
Ookal ben ik 21 en grotendeels het huis uit, mijn ouders zitten er ook mee in hun maag dat ik van plan ben zo'n grote uitgave te doen. Mede omdat mijn studie ook erg veel geld kost en nog gaat kosten, 't is inderdaad niet mijn eigen pony en je weet nooit hoe het loopt. Hun standpunt: 'voor die 2 a 3 keer per jaar dat je een wedstrijd rijdt hoef je toch niet zo'n wagen te hebben?!' }:0 Tsja.... beetje comfort en stevigheid tijdens ritten is ook niet weg :o Daar komt bij dat ik weliswaar grotendeels recreatief rijdt, maar wel intensief. Op een zaterdagmiddag kan ik zo 20 km. afleggen, en dat soms meerdere dagen achter elkaar. Gewoon lekker touren.
Echter zou ik ook niet zonder de paarden kunnen, daar valt niet aan te twijfelen, en in het mennen wil ik ook zeker 'verder'.
Ik denk dat ik vooral niet te enthousiast en te overhaast over moet gaan tot beslissingen en koop, voor nu heb in inderdaad ook nog veel te weinig gezien van wat er op de markt is te krijgen....

Maar heel fijn dat er zo meegedacht wordt, ik ga zeker her en der wat rondneuzen.

sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:01

De leica is inderdaad een mooie maar prijzige wagen. Op marktplaats staan best veel shetlanderwagentjes voor leuke prijzen:
Advertentienummer: 277790472
Advertentienummer: 282344385
Advertentienummer: 282006956

Misschien wat beschikbaarder kwa prijs?

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:43

Zeer waarschijnlijk komt onze Leica ook weer te koop, net gekocht in Januari,maar onverwachts hebben we grotere pony's gekocht, 2 D pony's ipv onze 2 grote shetten.
We gaan natuurlijk eerst proberen om hem in te ruilen bij de Lemerij, Leica bevalt prima, dus daar wil hij graag mee verder, pony's moeten nog gekeurd worden, daarna is het zak om zsm een andere wagen te kopen.

We hebben ook nog een Leon shet/pony wagen over, 4 jaar oud, recreatie/marathon, zal Marktplaats wel op gaan, dus er komt best wel es wat vrij, goed MP in de gaten houden en dealers bellen voor inruil.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:18

Ik was van het weekend bij Kraay in Nijkerk en daar stond de volgens het bordje Leica pony 10d. Hij zou 120 kilo wegen (denk dat ie veel meer weegt) maar zag er onwijs gaaf uit! Hij kostte alleen meer dan 4000 euro :=

patrick76
Berichten: 1366
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:30

Iderdaad Clever wagens zijn vaak (veel)te zwaar en zijn ook voorover gebouwd. Pony trekt de wagen in de grond i.pv. uit de grond. Lak kwaliteit ben ook ik niet echt over te spreken.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:45

Mijn man is net bij de Lemerij geweest, om over een nieuwe wagen te praten en de anders in te ruilen, blijkt gelukkig dat de Leica behoorlijk waardevast is, hij was nog geen jaar oud en nu hij een grotere Leica heeft gekocht, kreeg hij een leuke cent terug voor de kleinere versie.

Hij heeft nu het model wat vorig jaar op Paard en Koets ter introductie stond, wat ergonomischer van model. Wat ik fijn vind, dat er iets op gemaakt wordt om meerijden mogelijk te maken, een soort beugels die eraf kunnen met de marathon, maar op vacantie lekker tegen kunt leunen.
Nu maar weer wachten tot eind November,levertijd etc.

Een prettig bedrijf, doen niet moeilijk en eind November staat er dus en super gave Leica in grote shet/pony maat enkel/dubbelspan te koop, dus wie nog op zoek is, bel de Lemerij.....

JoyCiej007

Berichten: 17432
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 16:29

hmmmm :) weet jij toevallig ook wat hij ongeveer zal vragen voor jullie ingeruilde wagen? Zal vast boven m'n budget zijn ben ik bang ;)

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:00

JoyCiej007 schreef:
hmmmm :) weet jij toevallig ook wat hij ongeveer zal vragen voor jullie ingeruilde wagen? Zal vast boven m'n budget zijn ben ik bang ;)


Durf ik echt niet te zeggen, is een belletje waard toch?
We hebben nog wel een recratie/marathonwagen van Leon te koop, 4 jaar oud, 3 jaar gebruikt, ook enkel en dubbelspan, wij gebruikten hem naast de Leica voor op vacantie en als er eens mensen mee wilden rijden.

Divine
Berichten: 2294
Geregistreerd: 31-03-05
Woonplaats: Op Limburgeringscursus

Re: Op zoek naar marathon wagen voor Shet, is deze wagen wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:44

@Joyciej: denk dat je wel aan 3500,- moet denken.... minimaal.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:17

Divine schreef:
@Joyciej: denk dat je wel aan 3500,- moet denken.... minimaal.


Oja ,. zeker wel, hij koste ons in Januari 2009 6200 euro, denk eerder rond de 4500, maar wie ben ik.....