[AR] Jullie doel voor 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:39

Napie schreef:
Klasse 2 mendurance starten en uitrijden
Onstwedde mendurance klasse 1 winnen (nobel streven)
Organisatie van de tweede maar de eerste officiële mendurance in het Drents Friese Wold
De pony's fris het jaar door krijgen

Alle doelen behaald. Zelfs Onstwedde gewonnen. Mendurance DFW was succesvol. Klasse 2 in Zelhem gestart en uitgereden en eerste geworden. Tot zo ver zijn de pony's fris en wel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:42

Anke schreef:
Mijn doel is om 'snel' door te mogen gaan in de L en het liefst daar nog voor de jaarwisseling 10 winstpunten te behalen! Zodat ik in 2010 in de M mag starten.

Tevens volhouden om 4 keer per week te trainen en minimaal 1 wedstrijd per maand (liefst zelfs 2)!

O:) ook gehaald, ben nu M + 5 winstpunten :Y)

Napie

Re: Jullie doel voor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:44

Je had jezelf dus onderschat aan het begin van het jaar. Goed gedaan.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:47

liberty schreef:
Mijn doel is dit jaar lekker te dressuren, en alles gewoon goed uit te rijden zonder fouten (niet zoals in Zelhem dat ik verkeerd rij, kostte me 2 wp's :+ )

heb ik gehaald, heb de SGWM wedstrijden gewoon heerlijk gereden en 9 winstpunten gereden in 3 wedstrijden :Y)

enne hoogtepunt was wel reservekampioen in de Z/ZZ vaardigheid in Ermelo :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 22:42

Maisie schreef:
mijn doelen voor 2009

Mijn koetsiersbewijs halen (heb 26 juni examen)
Jazz beleren voor de kar en daarna een goed plekje voor hem zoeken.
Robijn goed beleren voor de kar en een wedstrijdje met hem rijden.
Als Robijn lekker enkelspan loopt hem in het 2 span zetten met Ferro.
Een winstpuntje halen in de B dressuur met Ferro :D

Voor remko overgaan naar klasse 2 SGMW

Verder gewoon lekker rijden en wedstrijdjes doen.

Puntje in de B nog niet gehaald helaas.
Jazz is gelukt.
Robijn is ook gelukt.
Koetsiersbewijs gehaals !!
Remko nog niet klasse 2 maar wel kampioen enkelspan klasse 1 mendisctrict west !!

Valt al met al nog niet tegen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 23:32

Het doel van 2009 was met de pony's klasse 2 uitrijden en evt overgaan naar klasse 3 samengesteld, op 2 winstpunten na niet gehaald, ook vanwege te weinig gereden wedstrijden deze zomer, vekeerde planning.....
Doelen veranderen blijkbaar heel snel, zo hebben we shetten en zo hebben we een jong span New Forresters, D maat,zat wel ooit in de planning maar niet direct zo snel, maar je gaat es ergens kijken en neemt ze mee.

Het doel voor 2009 wordt dus nu, een heel goed huis zoeken voor onze kleine toppers,zodat ze wel in de sport blijven, liefst, en van voren af aan beginnen met de grote jongens, een uitdaging!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 00:38

SuSEQ schreef:
Mijn (men)doelen voor 2009:
- Alle paarden die nog beleerd moeten worden, beleren (Farruca, Noble Boy, Aktano, evt. Yulisso)
- Dore terug oppakken
- Naresh en Dore of evt. Naresh en Farruca in tweespan beleren en trainen
- Helpen bij het vierspan van mijn oom
- Veel lol hebben!

Het jaar is nog niet om, dus die niet-vette doelen kunnen nog verwezenlijkt worden. Maar 'k zal mij moeten haasten... :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:33

janouk schreef:
Doelen 2009 met Janouk
- 1. Winstpunten scoren in de Z dressuur (en Dennis met Roos verslaan :D een keertje)
- 2. M Vaardigheid startgerechtigd worden
- 3. Club menkampioenschap behalen voor de 3e keer op rij
- 4. Voor de 5e keer op rij Noordhollands en Utrechts Kampioen worden bestgaande aangespannen Haflinger

Helaas hebben wij toch de VA weer teveel gezien voor hoestproblemen en toch weer af en toe onregelmatig }> |(
Maar de doelen zijn wel redelijk gehaald.
1. is deels gelukt: wij hebben een winstpunt in het Z, maar Roos nog niet verslagen.
2. nog 1 puntje en dan is ze M startgerechtigd.
3. is niet gelukt: 2e geworden
4. dit is wel gelukt
Verder heeft ze zich in het Z dressuur geplaatst voor de Hippiade.

Volgend jaar heb ik maar 1 doel.wens: een jaar zonder Veearts bezoek: die man heeft nu meer dan genoeg aan ons verdiend. Ik wil hem alleen nog maar zien voor inentingen. Geen enge dingen meer: dat zou toch wel heel fijn zijn. Een gezond jaar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 08:32

Doelen gehaald, meer dan zelfs...
Nog geen rondje op de bok wel al stukjes meegereden..

Dochter haar doelen ook meer dan bereikt, dus een mooi jaar geweest..
Fijn dat veel dit verwezenlijkt hebben..

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:24

b485 schreef:
Ik wil vooral:
- een lange tocht kunnen meerijden (momenteel is ze na 10 km moe)
- werken aan het vastzitten op rechts
- werken aan haar enorme angst voor water

- Ondertussen kunnen we al iets meer km rijden: +-13
- deze winter nemen we dressurr lessen, dus dan zullen we hier wel extra aan werken
- plassen gaat al beter. Ze twijfelt, maar loopt er wel door (enkel in stap)

Ik vind dat het dus goed gegaan is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:32

Sjonniej schreef:
Plezier hebben.
Vertrouwen vergroten.
Genieten.
Zelfhouding in dressuur verbeteren, verzameling verbeteren, stap verbeteren. Zodat ik aan het einde van het jaar een proef van 65% neer kan zetten.
Proberen; Ohz L2 startgerechtigd zijn voor het indoorseizoen.

Eerste 2 zijn gehaald, daardoor was de 3e van minder belang. Die nemen we mee naar volgend jaar.
Laatste doel is wel gehaald, waar ik eigenlijk nog het meest trots op ben. Even tussen neus en lippen door, tussen de mentrainingen en -wedstrijden door, in 5 wedstrijdjes de L1 doorgereden en straks meteen in de L2 beginnen.

Doel voor de winter wordt dan om de laatste wedstrijd in maart M1 te starten en hem vanaf februari ook weer aangespannen te gaan klaar maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:38

Dennis schreef:
Een winstpunt in het ZZ rijden met Roos.
Met Whitney en Judith een puntje in het L en hopelijk beide een goede ABOP.

Doel 1 is afgelopen weekeind gelukt, tijdens ons ZZ debuut heeft Roos 3 winstpunten behaald!

Het doel met Judith heb ik overboord gegooit, die blijft kwakkelen met een oude blessure. Die mag verder als fokmerrie en kinderpony.

Whitney mag er volgende maand aan geloven, die zal ik in november in het L gaan starten (ze mag Roos opvolgen). Op de ABOP heeft ze goed gelopen, maar is niet super beoordeeld.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:24

Gaaf zeg...ZZ en al meteen 3 winstpunten!
Moest jij nu ook kegeltjes rijden...de nieuwe ABOP?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:26

Het was de bedoeling L2 te starten. Maar zit nu al 2 maand in huis nadat mn arm uit de kom is geweest en ik de stempel hypermobiel heb gekregen. K wil nu alleen nog maar goed en volledig herstellen zonder operatie.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:44

@zilvermoon, dit gaat vooral over het mennen he :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:22

@ dennis
Vertel over je ZZ debuut met 3 wp. Waar, wanneer, hoe ging het?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:54

Neonlight schreef:
Ik heb nogal wat doelen. :P
Met Reedhill's Dancing Queen een top 3 klassering op het kampioenschap voor het damesnummer.
Een nieuw span uitbrengen en het kampioenschap daarmee rijden. Als dat niet lukt, good-old Michael weer in het span en dan onze titel weer terugheroveren na het reservekampioenschap afgelopen jaar.
Reedhill's Easter Boy de punten rijden dat hij tegen de ereklasse aan zit.
Reedhill's Black King in de competitie uitbrengen.
Reedhill's Special Rose in de lage limietklasse en die aan het lopen krijgen na een dramatisch slechte competitie vorig jaar, en haar dus ook in het tweespan laten lopen.
Reedhill's Dancing Queen zowel in het tweespan als in het enkelspan als in het damesnummer op de Hippiade startgerechtigd te laten zijn.
Klavertje drie kampioenschap rijden met Reedhill's Dancing Queen, Reedhill's Special Rose en Reedhill's Mister Michael.
Startgerechtigd zijn op minimaal 2 rubrieken op het sterrenconcours in Drogeham. :D

Hier weinig gehaald. :+
Reedhill's Dancing Queen heb ik niet uitgebracht in het damesnummer, in plaats daarvan Reedhill's Easter Boy, niet geplaatst voor het kampioenschap.
Reedhill's Easter Boy heeft wel redelijk wat punten gehaald, maar zit nog niet tegen de ereklasse.
Reedhill's Black King kregen we niet geladen op de vrachtwagen, dus besloten om daar eerst mee aan het werk te gaan en zijn debuut een jaar uit te stellen.
Reedhill's Special Rose loopt wel wat beter in de lage limietklasse, maar niet naar tevredenheid. Wel heeft ze goed gelopen in het tweespan.
Reedhill's Dancing Queen is startgerechtigd geweest in het tweespan en enkelspan op de Hippiade.
Klavertje drie hebben we afgemeld, we hadden meer een trojka. :+
Good-old Michael heeft dit jaar toch nog gelopen, en nog wel nationaal in het damesnummer als het tweespan, met goede resultaten.
Drogeham waren we net niet startgerechtigd.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:47

Doel: met 2 hengstjes volgend jaar tandem starten zodat het andere tandem voor mij overblijft om te oefenen :D

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:06

Dennis schreef:
Doel 1 is afgelopen weekeind gelukt, tijdens ons ZZ debuut heeft Roos 3 winstpunten behaald!

Wow, wat knap! Gefeliciteerd hoor!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:29

Neonlight schreef:
Hier weinig gehaald. :+

Maar wel een leuk seizoen gehad?

Ik denk dat dat uiteindelijk het belangrijkste is. Het is inderdaad wel leuk om die doelen terug te halen. Maar soms komen er dingen tussen die ervoor zorgen dat je op wedstrijden toch niet zo presteerd als je aan het begin van het seizoen gehoopt had.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:05

Los van omstandigheden die je niet in de hand hebt is het juist de kunst een goede inschatting te kunnen maken wat realistisch en haalbaar is. Het is ook een kwestie van ervaring op doen, leren van het proces en analyseren waar het eventueel mis ging.
Door je doelen niet te hoog te stellen zijn ze natuurlijk makkelijk haalbaar maar haalt wel het streven uit het geheel. Iets dat ik voor mijzelf toch wel nodig heb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 15:32

Hier was het wedstrijddoel klasse 3 enkelspan met 1 winstpunt te worden om daarna tandem klasse 2 te kunnen starten
Beide doelen ruim gehaald..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:54

Dat is zeker waar BlackDevils.
Het beste doel is het doel wat net aan gehaald kan worden.

Echter werkt de ene weer liever met onhaalbare doelen om naar te streven en de ander met doelen waarvan hij zeker weet dat hij ze haalt.
Ik achte mijn laatste doel eigenlijk als onhaalbaar, maar is toch gelukt. 3e doel is wel onhaalbaar gebleken, maar dat neemt niet weg dat ik alsnog tevreden ben over het afgelopen seizoen. Doelen bepalen niet alles. 3e doel is wel thuis behaald en daar ben ik ook al tevreden mee. Nu nog het juiste lijntje tussen ontspanning - aanspanning - inspanning vinden en het moet op wedstrijd ook gaan lukken. Op naar volgend jaar.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:47

Onhaalbare doelen stellen is niet goed.
Zoals men eens vertelde in een sportpsychologie-lezing dat men een berg ook niet in een dag beklimt maar per dag een etappe uit zet. Door naar de top te blijven kijken zie je niet wat de beste weg er naar toe is. Vaak is die niet recht er naar toe maar laveren. Tevens is het voor de mentaliteit goed kleine tussentijdse doelen te stellen.

Tegelijk met het evalueren van het afgelopen jaar kijk je al weer uit na het volgende. De voorbereiding daar naar toe begint nu al weer. Hoe train ik door, geef ik hem rust...
Voor mij is de winter toch maar op een lager pitje (dus maar 2 of 3 keer in de week ipv 5-6). Ik wil één indoormarathon rijden en verder lekker wat klooien met ontspanning/dressuur.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:54

Voor sommigen is het stellen van onhaalbare doelen niet goed, voor anderen weer wel.
Net zoals dat makkelijke doelen voor sommige mensen heel goed werkt, en andere mensen er juist niet gemotiveerd door raken.
Over het algemeen geldt dat een doel wel moeilijk genoeg moet zijn, een doel voor een groep moet bijv. door ongeveer 80% gehaald kunnen worden. Wel moeilijk, maar niet onmogelijk.

Doordat ikzelf 2 takken van sport combineer kijk ik maar een half jaar vooruit; L2 uitrijden. In april gaan we weer nieuwe doelen stellen voor het mennen :) Ik verwacht dan ook dat ik hem voor februari niet inspan.