[AR] Het leed dat een zweep heet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het leed dat een zweep heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:38

Ook met de longeerzweep ben ik een jankerd en heb ik lang gezocht naar een fijne zweep die niet te zwaar was en lekker in balans lag Haha!
Uiteindelijk heb ik die gevonden bij Daaleman waar ik hem gratis mee kreeg omdat ik er een zadel heb laten maken Haha!
Bovendien longeer ik nooit zo lang als dat ik rijd....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:41

nee daar heb ik je ook een punt, longeren doe je meestal korter, en je kunt je zweep wat meer laten hangen...

hmm, dat is een mooie deal, dat is nooit weg natuurlijk!

Ik longeer als ik met dubbele longe werk met een oudere niet zo lange menzweep, en met enkele longe met zo'n stomme zware goedkope lange longeerzweep (heb vorig jaar een knalroze gekocht, die wil niemand Haha! )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:42

Lia_ schreef:
Ook met de longeerzweep ben ik een jankerd en heb ik lang gezocht naar een fijne zweep die niet te zwaar was en lekker in balans lag Haha!
Uiteindelijk heb ik die gevonden bij Daaleman waar ik hem gratis mee kreeg omdat ik er een zadel heb laten maken Haha!
Bovendien longeer ik nooit zo lang als dat ik rijd....

Lotgenoten!!! Jippieeee!!!
Oke, ik sleep dus gewoon mijn 5 euro door het zand, al 2 jaar, dus 2.50 per jaar, daar kan ik mee leven!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:14

Met longeren heb ik precies hetzelfde als met mijn menzweep, alleen dan nog eerder en erger. Daarom sleept mijn grote vriend de longeerzweep, inderdaad, lekker door het zand.
Bedankt voor jullie reacties iig, en veel succes met zoeken volgend jaar naar de zwepen hongaar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:50

Ik heb een dure lichte zweep. Maar heb van de week een nog lichtere zweep gevonden (ben zo stom geweest om hem te kopen om kado te geven.... moet dus een nieuwe voor mij zelf laten bestellen Knipoog ).
Het is de investering zeker waard Lachen.

Met longeren longeer ik gewoon niet lang en laat m'n zweep (van nog geen 10 euro) over de grond slepen. Zweep komt nog uit de guldentijd en kan nog wel ff mee.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:12

Met longeren een knalgroene zweep van 8€, die rustig over de grond sleept.
Voor te mennen een iets duurdere zweep van 15€, gekocht als eerste menzweep. Ik wist niet goed welke lengte ik nodig had dus een niet te dure gekocht met het oog op later een betere. Maar deze bevalt me prima.

Weinig last dat hij te zwaar is. Heb hem bovenaan het handvat vast en rust op men linkerhand/pols als ik hem niet gebruik.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:04

Wat ik van sommige menzwepen vind, is dat het handvat soms zo dun is. Krijg dan altijd kramp in mijn handen. Heb dit bij twee van mijn zwepen opgelost door er van dat stuurlint (voor wielrenners) om te draaien. Is wat zachter, maar wel wat dikker, zodat ik minder kramp heb. Mijn longeerzweep sleept gewoon door het zand.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:59

Don_Zhivago schreef:
heb je niet zo'n koker aan je karretje waar je hem in kan zetten??
dat deed ik altijd.. je hem hem binnen hnd bereik, en je kan hem meteen pakken mocht het nodig zijn

Hoe braaf je pony ook is, als er een auto aan komt van links voor, en hij schrikt van iets dat rechts is, moet je hem METEEN, DIRECT om kunnen zetten, en als je dan aan de teugel komt, dan laat je hem er JUIST naar kijken, dus dat helpt niet. De zweep kun je hem dan trug 'duwen' ..