Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jesito schreef:Ik voel me niet aangevallen maar dit is nou eenmaal mijn mening en dat komt mede doordat ik geen andere mogelijkheid heb.
Dennis schreef:Het kan misschien ver gezocht zijn. Maar een paard kan altijd schikken, vogeltje kan ook een hond, kind of kabouter zijn. Als je de weg op ga moet je ook aan je mede weg gebruikers denken.
Zonder groom op de wagen vind ik net zo onverantwoordelijk als dronken in de auto stappen (al zullen andere dit vast niet met mij eens zijn omdat ze een braaf paard hebben).
Gewoon in de auto stappen is anders. Een auto doet wat jij wil. Ongelukken gebeuren door inschattings fouten van mensen, niet omdat je auto een eigen mening heeft.
SuSEQ schreef:jesito schreef:Ik voel me niet aangevallen maar dit is nou eenmaal mijn mening en dat komt mede doordat ik geen andere mogelijkheid heb.
Je voelt je niet aangevallen, maar je vindt het wel nodig keer op kweerwoord te biedeneer een , terwijl dat er eigenlijk niet is: met twee is altijd veiliger als alleen. (ook ohz) Jammer genoeg is dat voor jou (en voor mij) niet (altijd) mogelijk en nemen we toch het risico. Of je dat wil doen of niet, is je eigen verantwoordleijkheid, maar steek je kop niet in het zand door alles te proberen minimaliseren. Weet welke risico's je neemt en maak dan voor jezelf uit of die het waard zijn.
Groeten, SuSEQ
jesito schreef:Ben blij dat jij iemand hebt die mee kan ik helaas niet, ik begrijp jullie standpunt, maar vind ook dat er af en toe ver gezocht word naar senarios.

jesito schreef:Dus ik moet maar stoppen met mennen!!!
jesito schreef:Veel mensen hebben het hier ook over hulp na een ongeluk dus het ongeluk opzicht hebben ze er niet mee tegen kunnen houden door een groom bij zich te hebben.
Dennis schreef:Ik heb een groom van 12 (ment zelf inmiddels ook). Die heb ik lievermee dan iemand van 18+ die niet naar mij luisterd.
Ja, ik heb er veel tijd in gestoken, maar ze is inmiddels zo handig dat ze me ook helpt met jonge pony's betuigen en springerige beesten in bedwang houden.
Sjonniej schreef:Vraag is alleen wil de groom 'onder' jou staan?
alleen kan prima
.