[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:53

@Sander-Lotte: 13 september hebben we helaas een quadrit :(

@Tine: hahaha, ons eerste Welshke is ook van onze dochter, maar we doen er gewoon samen mee.

@Naaltje: Didds staat er weer super op, echt mooi hoor!
Altijd een heel avontuur bij jullie! Wordt wel een superpaardje!

@Tallechie: echt supervervelend met Veale, allemaal, kan me goed voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt, allemaal :(:)

@Maisie: R. heeft moeite met de stelling naar rechts, zal ook wel door mij komen en hij heeft nu pas twee keer enkelspan gelopen en tweespan veelal links, dat ga ik nu dus ook beter afwisselen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:33

@ Tallechie: wat een narigheid allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er doodmoe van bent.

@ Naaltje: Ik geniet altijd van je avonturen. Gelukkig lopen ze altijd goed af!

Vandaag hebben we onze kanjers naar huis gehaald. Deze week laten we ze lekker even acclimatiseren en donderdag gaan we ons eerste ritje in het landelijke noorden van Zuid Limburg maken. Het is zo fijn ze weer thuis te hebben! Ik heb het gevoel dat ook zij blij zijn om weer hier te zijn, of is dat projectie?
Morgen vlot naar de winkel om vitaminen/mineralenbrokjes en een vliegenmasker voor Max te kopen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:29

Ik heb het resultaat van de botscan gehad van mijn enkel. Goed nieuws!! Er is geen breuk en geen barst. Nu, een maand na het ongeval, is er wel nog steeds een enorm zware kneuzing te zien. Jammer genoeg kan dit meer pijn doen dan een breuk, maar ik moet toch al geen gips! De dokter zegt dat ik geluk heb dat het op dat botje is, want als dat beschadigd is, kan je nog steeds gemakkelijk lopen. :+
Mennen zal dus gaan(hoewel ik toch héél voorzichtig zal gaan doen :Y) ), rijden blijft voorlopig nog een vraagteken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:51

@Sander-Lotte: dat is dan nog een geluk bij een ongeluk, voorzichtig zijn!

@Yougster: oh, wat fijn dat ze weer thuis zijn, ze zijn ook lang weg geweest, toch?
Ik kan me voorstellen dat je je verheugt op donderdag!
Ik ben benieuwd naar je verslag!
Als je het leuk vindt, stuur ik je alle ritten door, misschien dat je nog niet mee wilt rijden (misschien ook wat té in het begin en in enkelspan), maar vaak wel leuk om eens te komen kijken of mee te gaan bij anderen op de wagen.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:02

avaluna schreef:
@Sander-Lotte: dat is dan nog een geluk bij een ongeluk, voorzichtig zijn!

@Yougster: oh, wat fijn dat ze weer thuis zijn, ze zijn ook lang weg geweest, toch?
Ik kan me voorstellen dat je je verheugt op donderdag!
Ik ben benieuwd naar je verslag!
Als je het leuk vindt, stuur ik je alle ritten door, misschien dat je nog niet mee wilt rijden (misschien ook wat té in het begin en in enkelspan), maar vaak wel leuk om eens te komen kijken of mee te gaan bij anderen op de wagen.

Ja ik vindt dat ook wel leuk want ik rijdt ook enkelspan met mijn pony

AnneloesF

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:34

Hoihoi! Lees nog altijd mee maar post opt moment niet zoveel... Heb wel veel beleefd dus zal jullie binnenkort ff bijpraten. Alleen de tijd zien te vinden!

Kom wel ff spammen...

[EA-CO] Brave welsh A merrie, sporttopper in spé

Tot snel, dan komt er weer een verhaal van mijn kant :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:18

@Joyce: ik wil je gerust ritten doorsturen, maar woon jij wel in de buurt, dan?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:25

@maisie; wat een compliment! dids op ferro lijken :D vind ferro een gaaf dier namelijk :D

@youngster en avaluna; ik ben ook elke keer weer kneitertrots op mijn blonde schaapje :D op de momenten dat ik denk ''ohjee dat kan fout gaan'' en hij vrolijk doorlopen :D
(om vervolgens over de mik te gaan om een vogel he! :+ )

onze set is alvast voor volgend jaar :) we willen wedstrijden gaan starten :) (onderling)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:57

@Avaluna: Stuur maar door die data! Ik kom graag kijken, en als dat `zomaar` kan, meegaan op een wagen is dat natuurlijk helemaal super. Om in het zuiden te rijden is gewoon te zwaar voor Max alleen. Als ik volgens de zigeunermanier meet zal Siebje groot genoeg worden (rond 1 m) om in de toekomst mee te lopen in een tweespan met Max, maar als ik hem zo bekijk wordt het niets. Vooreerst geven we hem nog een jaar om wat minder speels in het kopje te worden en nog wat te groeien. Daarna zien we wel verder.

@ Naaltje: Als ik dat zo hoor is jouw paardje zoiets als Max. Langs de grootste landbouwmachines en vrachtwagens zonder problemen en loopt er een kip langs de weg wil hij schrikken. Ik vind dat wel héél erg spannend. Gelukkig hebben we nog even begeleiding en zodra de trailer arriveert (okt) gaan we regelmatig les nemen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:36

@Yougster: morgen is dus de smulrit in Schimmert, 13 september is een rit en spelletjes in Ten Esschen (Heerlen), even zoeken op Team Kicken. Dat is voor ons ongeveer een thuiswedstrijd, maar helaas zijn we er dan niet.
Dat is wat ik even uit mijn hoofd weet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:03

Helaas kan ik vandaag niet. Jammer. Maar ik zal 13 september opzoeken en vast reserveren in onze agenda.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:05

@youngster; dids is inderdaad zo :j :D en hij is gewoon een kwallebal :D gisteravond naaide hij eruit toen ik opstapte... en maar drammen en racen..
(onder het zadel)
bleek dat hij gewoon geen zin had en alleen wat wilde galopperen..
:')

ik ga vandaag m'n kar poetsen en schoonmaken, tape bevestigen en uitzoeken wat ik met mijn kilometerteller moet aanvangen :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:17

Zo, de mendurance weer gehad. Wat een dag of beter wat een weekend. Vrijdag de hele dag route uitzetten. Flink vastraken in het bos met de auto (ponykrachten werken toch beter) zodat we een trekker moesten laten komen om ons los te trekken.
Ruiter de route laten voorrijden: hij zat er perfect in.
Gisterochtend 5 uur uit bed en 6 uur op het terrein. Alles in orde gemaakt. De Alberthoeve is echt een superlokatie. Langzaam alle deelnemers en vrijwilligers ontvangen en de eerste starts. Even uitblazen. Daarna tot de ontdekking komen dat mensen verkeerd rijden. Er zijn linten uit het bos verwijderd op een rotpunt. De meeste deelnemers hebben daardoor 5 km te veel gereden. Flink balen maar als organisatie kan je daar niks aan doen.
Alles liep mooi op tijd. De uitslag hoefde niet al te lang op te worden gewacht. Altijd prettig als iedereen rond half 6 richting huis kan.
Ik had een topploeg vrijwilligers die weer en wind hebben moeten doorstaan.
Het is nog even wachten op de foto's van de fotograaf en het geluidsfragment van de spontane intervieuw die ik moest geven voor de radio.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:03

Mooi dat de mendurance goed is verlopen. Misschien doe ik de volgende keer wel mee :-)

Op het zachte loopt veale niet meer super kreupel, nog wel wat gevoelig. Op het harde dus nog wel.

Ik moet maar niet te snel weer beginnen, dus ga pas weer naar de vakantie rijden. Donderdag komt de da weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:26

Wij hebben gisteren ook ons eigen langeafstand gereden met de huifkar :D
Gisteravond hadden we een rit in Tijnje maar uiteindelijk bleek dat erg dicht bij Oldeboorn te zijn.
Die mensen woonden helemaal buiten Tijnje.
We zijn om 18.15 uur van stal vertrokken in Ureterp en waren om 19.45 gearriveerd in Tijnje zelf maar toen bleek dat we nog zeker 5 km moesten.
Aangekomen op de plek de hele huifkar volgeladen met kids, was bijna geen plekje meer voor mij als groom maar de groom is natuurlijk niet voor niets mee dus dan maar een kind op schoot.
Was erg leuk en [paard] begon toch te showen.
Ze heeft daar een uurtje rondgereden bij elkaar ook wel weer een 8 km gereden en toen weer terug naar stal.
Ik schat dat [paard] gisteren 43 km heeft gelopen :D .
[paard] was nog heel vers dus ik verwacht dat een kennismakingsrit bij de mendurance een makkie zal zijn voor haar.

Naaltje wat een ubberleueke foto van Dids met al die vlechtjes.

Napie fijn dat iedereen weer genoten heeft van jou uitgezette mendurance wedstrijd.
We hadden het nog over verkeerd rijden en dan verwijderen ze bij jou linten dat is niet echt leuk.
wij waren dan ook zeker verkeerd gereden :o .

Tallechie als ik jou zo hoor dan lijkt het me wel erg sterk dat Veale hoefbevangen is.
Zijn hoeven zijn gewoon veel te kort en daardoor loopt hij zo gevoelig eigenlijk.
De hoefsmit kan er natuurlijk niks afhalen omdat Veale zijn hoeven niet groeien, lijkt mij heel logisch en ook verstandig van de smit om dan alleen netjes rond te vijlen.
Een hoefsweer had een hoefsmit of DA moeten kunnen zien, dus dat lijk me dan ook niet echt het probleem.
[paard] had in het begin ook zulke korte hoeven en ze wilden ook maar niet groeien.
Die kon praktisch nog geen km met blote hoeven over straat want dan werden ze veel te kort.
Mijn zusje heeft er een maand manenvet opgesmeerd (op te halen bij volgens mij de slager).
Is een ongelovelijk vies en smerig geel goedje om naar te kijken maar dat is echt een tovermiddel want [paard] heeft nu nog betere hoeven dan [paard].
De hoeven groeien er goed van maar worden ook harder en geen brokkel hoeven meer.
Als je er meer van wilt weten dan moet je [paard] van bokt (dat is mijn zusje) even PB'en.
Misschien dat ze een pot voor je wil regelen want zij krijgt hem altijd van een man op stal waar zij staat met de dravers.
Gewoon hoeve vet kan alleen maar schade aan brengen bij brokkelhoeven of te korte hoeven.
De meeste hoevevet soorten zorgen er voor dat er geen vocht meer in de hoef opgenomen kan worden.

Gaat er overigens nog iemand naar de Hippiade?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:55

@Napie: fijn dat het verder goed verlopen is!

@Ilegra: flinke trip!

Vandaag helaas niet de smulrit gereden dat werd wat teveel van het goede, dit weekend.
Wel tweespan gereden en wat te snoepen mee genomen, was het toch nog smullen ;) .

Paardjes waren het eerste stuk toch heet, later ging het prima!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:36

Vandaag niet gemend, maar de nieuwe pony van mijn ouders naar de wei gebracht en erbij gezet. Leuk zo'n driejarige vers van de wei, nieuwe uitdaging om in te spannen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:41

@Sonjim: leuk dat jullie er een nieuwe pony bij hebben! Ook een mini?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:45

Een kleine maat shetlander (is Wieneke inmiddels ook) ook een vosmerrie en dragend voor volgend jaar.
Op marktplaats bij deze adv. 270569343
Is het de merrie die vanaf links gekeken als 4e staat de achterste van die 2 die daar bij elkaar staan

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:11

leuk sonjim! :D

flinke trip dus ilegra! :D hopen dat de mendurancekennismaking net zo goed gaat :)

ben op de fiets naar stal gegaan en heb kar gewassen
tape om de groombeugels gedraaid voor betere grip
kilometertellertroubles goed bekeken

en toen dids opgezadeld en naar het bos geweest :) was ik al zeker 2,5 maand niet geweest (dat bos)
lekker was het :D geen zooi-beestjes als dazen enzo en heerlijk weer :D
(en een paard wat hard ging :') )

en dids maakte weer wat extreems mee hoor := hij stond echt al klaar om weg te sprinten...
er viel een EIKEL uit een boom op 3 meter voor zijn neus! :oo

:') en ik pieste bijna in m'n broek om zijn kop toen het gebeurde.. :')
:wow: :oo :roll: >;) }:0
in die volgorde :P met een *snork*-neus en gespannen als een veer :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:29

Hoera, alle linten zijn uit het bos. Lekker rally rijden met de auto en 50 km aan route uitgehaald. Linten waren weer van dezelfde lokatie verdwenen. Heel vreemd.
Onze trouwe Vitara was vorige week nog een trouwauto voor vrienden van ons. Nu ons 100 km door het bos en prut gesleurd
Afbeelding
Afbeelding
Vol met bende
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:11

@Sonjim: leuk vosje! En weer een veuleke *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:47

[quote="IlegraGaat er overigens nog iemand naar de Hippiade?[/quote]

Ja, ik mag meedoen met de vaardigheid, klasse L enkelspan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:18

Leuk Tine ik hoop daar ooit ook eens te kunnen mennen.

Napie die auto mag wel een poetsbeurt gebruiken, ....even door de wasstraat :D .
Wat vervelend dat ze die linten verwijderd hebben, heb je enig idee wie de saborteur is?

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:33

Pff, heb het zo druk gehad en krijg het weer ontzettend druk..
Ik lees elke dag bij, maar reageren ehb ik gewoon geen tijd voor :=

Ik heb net even een topic gemaakt van mij en Anne.. En misschien vinden jullie het leuk om die dan toch te zien :)
[RIJ-ITP] Op verzoek; Anneloes bitloos aan het "werk"!

Na de vakantie kom ik weer mee kletsen :D