[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:01

Oeh, in dochters vizierlijn gingen we altijd naar een heel gezellige, super eenvoudige msnege. Stopt er een vrachtwagen kids eruit, helemaal in de glitters, rood-wit-blauw, dat was toen net uit en kwijl pony's. Moeders reed ook, maar gaf geen commentaar, tjee, wat een brave pony's!
Ongelooflijk hoe een zo jong kind met zoveel druk kon rijden, het was echt gruwelijk en die pony verdiende goud... ze reed overigens geen bixie, maar wat waren we benieuwd naar de jury... ze werden, verdiend, laatste.
Echt erg dat je je kind ook op zo'n manier (laat) leren rijden. Ach je maakt wat mee.

D-pony uitzoeken vond ik destijds trouwens ook erg lastig. Veel ook fei pony's gezien en uitgeprobeerd toen ze 9 was, maar ook dan als ze vaak door wat ouderen gereden zijn (wij wilden haar 1 keer een professor gunnen (de anderen hadden alleen ees een zadel gexien, voordat ze erop ging), maar dan zie je hoeveel drukken je vraagt je af of de pony stopt als ze een keer niet continue met die spoor drijven en dat naar achteren hangen, opgekropt etc. 2 wel fijn, maar niet door de klinische keuring te krijgen... meisje van 9 natuurlijk telkens verliefd.
Was het misschien anders gelopen qua rijden, maar dochter zal wss altijd het meest aan haar eerste pony blijven hangen en ze ment/mende liever dan ohz, geloof ik.

Hoop volgend jaar met Liesje en misschien wel 2 span. Liesje is echt de stabiele factor, kan geen spatjes meer hebben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:07

Ava, dat is inderdaad waarom we aan ene kant liever een onervaren pony hebben. Sommigen rijden met zoveel druk.....

Als we naar een wedstrijd gaan, bepalen we van te voren altijd een doel. Bijvoorbeeld: ontspannen rijden, goed door de hoeken, of zoals gisteren: heel goed aan de teugel rijden. Maar het belangrijkste doel is altijd: plezier hebben. Patrick krijgt regelmatig op coupons dat hij zo vriendelijk rijdt. Daar worden we heel blij van. Respect voor de pony is gewoon heel belangrijk in onze ogen.

Smid is geweest, Sam heeft weer nieuwe Nikes.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:16

Het gaat ook om het plezier, voor beiden. Tine, fijn dat Patrick dat leert en dat jullie dat ook benadrukken.

Toen ik op zoek ging naar een geklasseerde E pony wist ik niet hoe snel ik weer een jonkie moest kopen. Wat een drama was er te koop.

Ava sterkte. Heftig is en blijft het.

Baudyh, fijne tijd nog. En welkom terug straks.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:36

Welkom in de wereld van de Z ruitertjes/amazones (want daar gaat P zo onderhand heen) en de ambities op de weg ernaartoe. Dit is pure intimidatie van deze mevrouw. Compleet negeren en niets van aantrekken en vooral niet op reageren.
Persoonlijk vind ik dat de minste kant van sport bij kinderen (je ziet het bij hockey ook dit misselijkmakende gedrag).

En moet eerlijk zeggen dat in de dressuur, zodra je zelf in de Z komt (en soms al eerder...) dit soort gedrag ook bij volwassenen schering en inslag is helaas. Weet zelf ook echt niet of we weer dressuurwedstrijden gaan rijden want met zo'n sfeer is er niets aan en ik heb nog niet gezien dat dat anders is geworden onderhand (laatst even gekeken bij wedstrijdje hier om de hoek ...). Heb ik het nog niet over het je gewoon klem rijden bij het inrijden, net voor je langsrijden als je de ring in wilt rijden, verkeerde starttijden doorgeven etc }:) maar kinderachtige zooi is het soms >;)

Maar ik begrijp goed dat je je kind een fijne sportervaring op wilt laten doen hoor, dus vooral mee doorgaan, alleen die dressuursport met name is onderling zooooo vreselijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:43

Trouwens erg lekker gewerkt met Ber (longeerwerk) :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 05:33

Knappe Ber
Tot nu toe vond ik de sfeer op ponywedstrijden eigenlijk altijd wel goed. Dus dit is wel wat jammer. Maar goed, ik weet gewoon zeker dat wij niets verkeerd hebben gedaan. Oke, zoonlief maakte wat foutjes in de proef, maar goed, dat gebeurt zoveel mensen. Heb ik zaterdag bij het schrijven ook nog meegemaakt. Nou, de jury gaat daardoor echt niet ineens alles laag punten hoor, gewoon dat onderdeel en dan gewoon weer lekker verder.
Bij het mennen vond ik de sfeer, ook in ZZ, eigenlijk doorgaans ook prima. Je hebt nu eenmaal altijd wel iemand die wat minder doet, maar goed, over het algemeen eigenlijk wel prima.

De mestboer komt straks onze mesthoop leeghalen, ik hoop dat hij er niet te lang over doet, want wil graag even mennen met Sam (maar om dat nu te doen als mestboer bezig is, vond ik nog wat teveel van het goede) en dan later op de ochtend naar mijn 1e groepsyogales........

Fijne dag allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:36

Die mensen zijn rijp voor het boek van Inga Wolframm: mentaal fit, perfecte rit. Dwz concentreer je op je eigen prestatie en kijk niet naar wat een ander doet. En laat je eigen prestatie vooral niet afhangen van een ander die meerijdt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:45

Precies.
Citaat:
Nou, de jury gaat daardoor echt niet ineens alles laag punten hoor, gewoon dat onderdeel en dan gewoon weer lekker verder.
en dat is ook precies zo. Lekker laten gaan die mevrouw :P
Ben heel benieuwd hoe je je yoga les ervaart en of je niet in slaap valt :z

Ik heb met Ber nu ongeveer 5 weken echt niets kunnen doen. Aanloopje daarvoor en afloopje daarna dus zeg maar 7 weken in totaal. Van het voorjaar heb ik die periode niet gehad maar degene waar ze toen stond dus wel, ze is niet voor niets teruggekomen... maar daar uitte het zich in die narcolepsie (te gestresst om te gaan slapen waardoor ze omviel en niets at / of dat er geen voer genoeg was dat weet ik niet, maar geen fijne periode in ieder geval). Jaar ervoor was het ook zo'n drama in voorjaar (ze sprong toen steeds over de hekken heen, weet niet of jullie dat nog weten heb toen uiteindelijk Piet voor haar aangeschaft, toen werd het beter, maar of dat door Piet kwam... die was meer bij Ollie dan bij haar of dat 'de periode' gewoon afgelopen was, dat weet ik niet....) dat najaar kon ik nauwelijks met Ollie gaan rijden omdat ze maar bleef rennen in de wei en dan ook zo erg dat ze zijknat was en het weiland totaal vertrapt plus enorm gillen (dat de buren zelfs belden dat er een paard werd mishandeld -O- ). Ik heb haar toen verhuisd naar de stal waar ik nog met Cathey sta en toen was het ook afgelopen. Was precies dezelfde periode. Jaar daarvoor het najaar niet zoveel problemen zo op het oog, maar toen nam ik haar steeds mee met Ollie, toen stalperiode wel drama, ik wist toen nog niet dat ik haar dat niet kon leren, heb het toen echt geprobeerd maar ze flipte elke keer totaal op stal (maar ja, anders had ik helemaal niet alleen kunnen rijden met Ollie en dat wilde ik wel uiteraard). Wat toen wel werkte enigszins om het te temperen was een dubbele portie magnesium en valeriaan. Oorzaak haal je daar niet mee weg natuurlijk... Hoe het voorjaar toen met haar is geweest weet ik niet, ik heb haar 1 juni overgenomen, maar gezien haar blessures toen zal dat ook drama zijn geweest...
Dus ik heb nu de conclusie dat er een seizoensritme in zit. Ze oogt nu ook weer voller en haar huid zit ook losser, oog staat rustiger. Ze is dus ook niet meer hengstig (terwijl ze net verhuisd is dan worden ze vaak juist hengstig).
Als ik kan accepteren dat ze die periodes heeft gaat het misschien makkelijker. En ik moet in die periodes niet proberen haar te veranderen of haar iets te leren, want dat heeft totaal geen zin. Dan boer ik alleen maar achteruit, vertrouwen van mij in haar daalt tot nulpunt en wellicht omgekeerd. Maar dat voelt erg tegenstrijdig want als een paard zoiets doet heb je juist zoiets van ik moet er wat mee. Maar bij haar werkt dat dus niet ik moet haar eigenlijk gewoon in haar sop gaar laten koken en monitoren of ze weer bij zinnen komt en dan weer verder. En vooral ook het moment goed inschatten dat ze weer in die periode komt... lijkt wel manisch als je het met mensen vergelijkt of zoiets maar zal dus samenhangen met hormonen denk ik?
Dus denk dat ik daar wat mee ga doen voor de volgende drama-periode (incl supplementen tegen heftige hormoon-reacties).
Zijn we wellicht ondanks alles weer een stapje verder met haar puzzel.
Gisteren was ze gewoon weer hartstikke lief.
Ze hoeft ook geen regulier rijpaard te worden, maar er moet wel mee te leven te zijn, voor zowel mij, een stalbaas als een groep waar ze in staat (en waar paarden uitgehaald moeten kunnen worden zonder dat ze zich zo dominant opstelt dat dat nauwelijks mogelijk is.... de geiten en de shetjes waar ze nu mee staat heeft ze het van de week ook geprobeerd, maar huidige stalbaas zette haar gewoon achter een lijntje apart, geiten en shetjes konden daar onderdoor rennen als ze raar deed, na twee dagen was het gedrag dus afgelopen en gedroeg ze zich normaal, toeval of ...?).
Dacht deel het even met jullie.

Nou hier komt vandaag een nieuwe koelkast en een nieuwe wasmachine en ik wil zo even naar stal en verder wil ik NIETS :D
Fijne dag allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:07

Morguhh :O
Tine, fijn dat je zoon zo goed ging, super is dat, en de rest. ...allemaal jaloezie.
Verplicht vrij voor de honden vandaag...boodschappen gedaan...verse groentesoep aan het maken. ... :9 ruikt heerlijk.
Vhu, haha een hele Ber-studie is het zo..... ik denk daar nooit zo over na....ik bekijk het dag voor dag...Dus kan je daar niet bij helpen... :7
Al het verhuizen zal ieder paard geen goed doen denken ik...helemaal een gecompliceerde, dat is net als bij honden denk ik ...fijn dat ze goed ging.
Ava, heb je gisteren nog wat kunnen slapen? ? Hoe is het met je. ..koorts al weg ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:50

VHU: mooi verhaal. En nu maar aanzien en afwachten. Ik hoop dat ze relaxed blijft
Bianca hondenvrije dag. En lekker soepie :Y)
Ava: al iets beter

Nou, yoga is echt niets voor mij. Maar goed, nog 6x te gaan. Had ik het maar niet moeten beloven.
Hopelijk zo wat slapen, want heb knallende koppijn

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:22

Vriendinnetje van me kreeg migraine van yoga, sterkte Tine.
Ja Biancacoo dat ben ik dus ook gewend je kijkt hoe je paard erbij staat en vervolgens handel je ernaar. Maar ik heb toch wel altijd een soort van opbouw in mijn hoofd gewoon beetje rondtuffen is echt niets voor mij, werk graag naar iets toe. Bij Ber had ik de hoop toe te werken naar erop zitten en beetje stap/draf/galop in de bak. Dan heb je een verwachting... Dacht dat ik dat wel voor elkaar zou hebben deze zomer. Maar het is bij haar 3 passen vooruit, vervolgens 4 achteruit dan weer 2 voorwaarts en dat over maanden/jaren. Zal ik me bij neer moeten leggen en dat is voor mij als persoon een hele opgave (maar mooi leertraject :+ ). Duszzzz. :list: :list: :list:
Ik verwacht dus absoluut niet dat ze relaxed blijft, ik hoop dat ik het beter kan plaatsen, leg de bal maar bij mezelf :o

Lekker soepie altijd goed :9 goed idee trouwens :Y)

Met Cathey zowaar doorzitten geoefend stukjes. Dan denk je o jee die buikspieren waar zijn ze gebleven :oo _O- die was weer ultra braaf :* echt bizar, ze is net een mens, begrijpt precies wat ik bedoel en hoe ik me voel <3 (voelde me dus minstens 80 vanochtend) valt echt in de categorie Ollie vwb gedrag oh zadel.
En Piet ff gepoetst en wat even wat mee gelongeerd, hij vond het geweldig :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:16

Sterkte met de yoga tine. ..maar als het echt niets voor je is, en je er geen baat bij hebt ...toch zonde van je tijd..(en geld)
Is er niets anders wat je leuk vind om te doen waar je baat bij kunt hebben.
Vhu, snap ik. Ik probeer ook wel ergens naartoe te werken, maar lijkt me met Ber idd lastig, geval apart.. :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:18

VHU lekker tevreden met alle drie haar paardjes! Mooi! Lastig zo met Ber.

Mmmm, heerlijk, ben dol op soep :Y) en op taart e.d. hahaha.

Tine: is aan het aftellen m.b.t. de yoga. Ik werd zo gestressed van de zwangerschapsyoga... :') :') :')

Vanmorgen telefoontje dat ik vandaag al moest worden opgenomen, zodat ze morgen konden opereren, dag eerder, dus, wel ff stress, want had net wasje aangezet met spulletjes die ik mee wilde en die uiteraard niet in de droger mogen en ik had dochter belooft naar het Franciscusfeest van school te komen en.... en.. en... Hopelijk is en blijft alles goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:20

Ja dacht ook nog Tine je gaat toch geen 6 ochtenden verpesten alleen omdat je het hebt beloofd? Zou gewoon zeggen dat je er ontiegelijke hoofdpijn van krijgt en je het niet meer wilt (en dan zeg je gewoon de waarheid toch?) :(:)

Meest aparte peerd wat ik ooit ben tegengekomen :7 }:0 :+ :roll: :))
Nou koelkast die ik had besteld paste niet O:) dus nu andere besteld maar die is niet op voorraad dus afwachten maar wanneer die erin kan }:0

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:25

Spannend Ava. Sterkte.

VHU, ach, van elk dier leer je weer. Ook al is het soms onduidelijk wat. Mij benieuwen hoe Ber het gaat doen.

Tine, yoga overleeft?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:26

zo dat gaat snel ava,veel sterkte met de operatie en vlug weer terug
tine gestrest met hoofdpijn terug van yoga
biancacoo: hoe gaat het met schilderen? voor jou nu wel fijn hussenweer in de ochtend :brr:
vhu is aan het uitpluizen voor ber hoe of wat
ik ging gisteren naar les, weg is opgebroken en had maar 1 weg te nemen een fietstunnel,gaat altijd goed totdat er na een regenpartij de tunnel blank stond,een hele lange tunnel met kniehoogte water voor sun(wel apart dat er een scooter vastliep en bleef afslaan,had sun geen last van)op de terugweg was de helft er uitgepompt,voordeel: hele schone onderkant,wielen nu *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:34

Ava, sterkte, even stressen voor jullie nu... hopelijk alles snel geregeld en snel weer thuis...dikke knuffel vanaf hier.
Hahaha doorzitten. ...echt een vreselijk iets, ... knap dat je dat oefent.
Schilderen doe ik nu niet..geen inspiratie, ..en geen stille handen...
Wat een avontuur Door het tunneltje, knap dat sun dat doet !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:39

@Belker ja het is soms erg onduidelijk hahaha. Geduld dat zeker :+ en niet planmatig bezig zijn (nou dat is totaal niet mijn ding duszzzz .... :P ).
@Ava zo dat is ff in de versnelling, sterkte en misschien maar fijn dat het zo 'opeens' is :(:)
@HT nou ik vind Sun heeeeel knap zeg 8-)
Echt he die koelkast scheelde maar 1 cm maar ze kregen hem er niet tussen grrrrr.
@Biancacoo ja vind toch dat ik dat moet kunnen.... en het is wel handig met in galop aanspringen. Moet zeggen dat ze erg lekker zit alleen na een rondje ben ik helemaal gesloopt voel me dan echt een oud wijf op een veel te leuk peerd :o :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:55

Is ook belangrijk, ik oefende er ook altijd veel op... komt wel weet goed !! Zeker weten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:09

Ik had geen stress hoor van de yoga, ik vind het gewoon te zweverig. Had al hoofdpijn toen ik erheen ging. Ik had gehoopt dat het door yoga minder zou worden. Ik heb beloofd het een kans te geven en minstens 4x te proberen. Anders heb je het niet geprobeerd namelijk. En ik ga niet op zoek naar andere vormen omdat ik sowieso niet naar zoiets op zoek ben

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:40

Heerlijk zoals je erover praat Tine :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:12

Snap ik Tine. ...maar wat moet het effect van yoga zijn voor jou dan....Volgens ostheopaat ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:21

Geen idee eigenlijk, denk minder hoofdpijn of stukje rust.
Net snel boodschappen gehaald terwijl zoonlief bij gitaarles was, nu even soepje opwarmen en hopelijk vroeg naar bed.

Zoonlief had vanmiddag nog springles, Sam had de turbo aan, maar goed, geen weigeringen ;-). En nieuwe regendeken voor Amerigo was er al bij de post, lang leve de paardendrogist. Andere was te oud en niet meer waterdicht. En mezelf via Divoza een nieuwe jas kado gedaan (hadden kadobon gekregen), heb een echte Anky, heel mooie kleur blauw <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:28

Goedemorgen. Rustig hier. Heb mezelf voor vandaag maar even uitgeroosterd, nog steeds erge hoofdpijn en daardoor ook slecht geslapen. Gisteravond was ik begonnen met de muziek voor de nieuwe kur van zoonlief. Wilde eigenlijk alleen het intro en eerste stukje draf doen, maar ehm, hij is klaar. Ging zo lekker dus was zo gebeurd. Nu nog paar keer luisteren of overgangen mooi genoeg zijn (blijft amateur werk natuurlijk) en dan op cd branden en oefenen maar.

Heb het vreselijk koud, zag ik net dat het nog maar 17 graden is in huis :brr: :brr:

Straks komt met de post nieuwe gitaar voor zoonlief. Hij speelt al ruim een jaar op mijn oude, maar die is eigenlijk net te groot voor hem, dus voor heel leuk prijsje een nieuwe 3/4 gevonden. Een zwarte, dus ziet er nog stoer uit ook.

Nou, ik ga maar even lekker rustig aan doen vandaag. Eens kijken of me dat lukt hahaha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:51

Weer terug in ons koude kikker landje. Bbrrrrr
Wel leuk om paardjes en vriendje weer te zien.