Leuk dat je zus waarschijnlijk gaat groomen Tallechie, denk dat ze dat wel heel leuk vindt en het is goed voor de ervaring!
happytime
Geplaatst: 20-02-13 14:06
een kind kan de wasdoen,daan de huisman......wel de witte en bonte was apart he daantje.. wel graag een filmpje van de kur-primeur....en dan maar hopen op bananasplittrofee janouk komt ff buurten vanuit de zon. hussenweer.lekker fris voor ze
vanmorgen verband van sun moeten verwisselen,erg fijn een achtervoet verbinden als sun hengstig is......wilde eerst haar gleuf afplakken met de ducktape
Meld me ook maar weer eens Ben wel telkens aan het bijlezen geweest, maar had weinig te melden.
VHU ik lees dat je je opgegeven hebt voor KWBI met Ollie, maar is dat niet veel te vroeg? KWB is best wel zwaar terrein en Ollie heeft totaal geen ervaring. Tallechie gelukkig goede slaap berichten over Daan. Ollie lekkere organisatie zeg... HT hoefzweer voor hengstige sun... Poeltje tandemles gehad.
Ik ben vandaag met Bieb naar een 'vreemde' binnenbak geweest voor privéles. We hebben in die bak over 2 weken wedstrijd, is op mijn 'oude' manege, dus lesje afgesproken. Heb hem nog niet eerder op vreemd terrein gereden, dus is wel fijn om dan rustig eerst een les te rijden ipv meteen een wedstrijd. En ging goed! Heel lekker gereden. Hij liep in het begin flink te blerren, maar liet zich wel rijden.
Ook begonnen met Beer leren naast de fiets te lopen en dat vindt hij geweldig leuk!
En Gwin is nog steeds een driftkikker. Ze is er aan toe om wat te doen, maar haar beentje helaas nog niet...
Biancaoo dit is dressuur, doet mijn moeder altijd. Maar mijn zus wil groomen, dus dat gaan we maar uitproberen of het werkt
Poeltje heb wel wat eisen en wensen bij haar aangegeven. Ze is al vaker mee geweest, met de dressuur en vaardigheid en dat ging niet altijd even goed… tja tweeling hé. Dus even duidelijke afspraken gemaakt. Ze is wel heel erg enthousiast. De 23e (maart) gaan we nu naar de marathontraining in ermelo, kan ze even voelen hoe en wat
Ollie wat vervelend van het secretariaat, is voor hun toch ook alleen maar extra werk. En gave foto, had hem op fb al gespot
Frensie wat knap van Bieb en beer. Vervelend van Gwin, heb je haar al weer laten scannen?
Vanmiddag les gehad. Snuit liep super, de overgangen gaan nu met druk op leidsel ipv leidsel losgooien, dribbelen is er ook uit. (nu nog in de wedstrijd ring). Alwyn is aan het puberen... jeetje wat een draak. We hebben hem echt even aangepakt. Hij had een ander bit in, maatje groter, maar wat een aansteller is het dan. Aankomende tijd maar even wat meer beweging geven
Biancacoo
Geplaatst: 20-02-13 18:53
..best rustig hier.. Frensie goed bezig geweest met Beer en met Bieb ! ik vond dat altijd spannend zo voor het eerst nieuwe dingen introduceren bij de paarden... tallechie, met wat afspraken moet dat wel goed gaan hoop ik voor je ???!! ik zou met mijn zus nooit aan zoiets beginnen..we slaan elkaar de hersenen in dan...whahaha... HT hengstige sun....lastig als je zo'n achtervoet moet schoonmaken.
De hondjes hebben lekker gespeeld e.d. helemaal graven en gek doen !! superplezier om te zien. verder.....is de gereedschapskist klaar..zoontje weer blij...nu moet de lijm drogen, en kan hij hem morgen vullen..hahaha..
Gem
Geplaatst: 20-02-13 19:29
Zo... net op de valreep even 2 halsters gekocht, maat full. Bedacht me opeens dat het nieuwe paardje niet in een halster van Ster past . Hopelijk is full niet veel te groot . Trailer staat voor het huis, dus morgen kan ik direct weg .
Nu gauw onder de douche, dochter heeft vandaag 2 balletvoorstellingen, dus de laatste kan ik zien
Biancacoo
Geplaatst: 20-02-13 20:08
Gem, veel plezier bij balletvoorstelling, en heel veel succes voor morgen,.we duimen voor Fay !
Ollie1
Geplaatst: 20-02-13 20:14
Gem, fijne avond en we duimen draaien voor morgen! @Biancacoo, we willen natuurlijk wel een foto zien van de knutseldoos en wat fijn dat het weer goed gaat met de hondjes @Tallechie, lekker gelesd... @Frensie lekker geoefend in de binnenbak en met Beer gefietst...Layka vind dat ook heerlijk....
Vanmiddag nog even proefje geoefend op de muziek en Brutus is sneller van begrip dan ik want hij kent de proef al uit zijn hoofd 1 minpuntje....hij zet te vroeg in .
Nou onverwachts lang weekend, er is niet genoeg werk. Wel meer tijd voor sil... pluspuntje
Hahs ollie, slimme brutus!!
Biancacoo
Geplaatst: 20-02-13 21:06
Brutus wil Kur zonder leidsels...haha..ik herken ergens een peuterspreuk...SELLEF-DOEN !!!! Jenkins, kan je wel wat met Sil aan de slag, super toch...mist alleen wel je inkomsten denk ik ?? Met Smickel weet ik van haarzelf, gaat het goed, maar ze bokt momenteel niet,..door tijdgebrek
een foto zal ik morgen maken als de gereedschappen erin gegaan zijn..haha..is best een stoer ding..ben alleen bang dat zoontje hem niet meer op kan tillen als die vol is..haha.. klein detail..
Ik voer sil trouwens sinds zaterdag wat bij en sinds zondag is hij heel braaf, luistert super met wandelen en longeren enz, zou t t voer kunnen zijn?
Biancacoo ben benieuwd naar de kist
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-13 22:11
Grappig Biancocoo en contact gehad met Smikkeltje, het gaat goed, mooi zo Frensie nog zorgen om Gwin.... maak je maar geen zorgen over mij en Ollie op KWB hoor . Ik ga in de kennismakingsklasse, en dan ook nog ponyklassement plus dat ik me totaal niet druk maak dus ook al doen we het wandelend .... het gaat me echt puur om het op trailer staan, keuren, tussen andere paarden rijden enz. Tempo zal 0 zijn en dan 22 km, nou dat moet kunnen hoor, ze zit nu op 10 km met beide hoefjes in de neus.... plm 3 km per week erbij (tempo 0), heb nog 4 weken Heb hier trouwens in het bos ook aantal heuveltjes dus dat kunnen we wel wat oefenen. Fijn van Sil Jenkins Slimme Bruutje, jaja ook al muzikaal die topper Snuit braaf en Alwyn drakerig, hebben dus rollen gewisseld En een bijna afgeplakte Sun
En vanmiddag ... heeft zoonlief op Ollie gereden (echt totaal zijn eigen idee) zo wat is dat toch een brave pony. Ze liep zo keurig rustig aan de lijn en netjes stilstaan met erop klauteren/eraf. Ze vond het echt leuk om te doen leek het. Zoonlief zei dat hij het ook leuk vond en dat hij wel vaker wilde. Hij wilde nu ook al draven, leek me wat voorbarig 't is wel een erg leuke combinatie
vhu snuit is wel een draak in stal momenteel... stal van 6 bij 3, maar hapt alwyn regelmatig, zag gaten in zijn denken, aan de binnenkant en een plek op zijn rug. Als dat zo door gaat toch maar even een schot er tussen. Maar met rijden hebben ze inderdaad de rollen omgedraaid. Het zal me benieuwen zaterdag. Heb voor alwyn nog maar een extra les ingepland vrijdag.
Is sun al wat beter dan happytime?
Super van je zoon vhu...misschien toch een paarden carriere
Heb een beetje een off night... nergens geen zin in dus maar beetje op de laptop niksen
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-13 22:29
Misschien dat A daarom zo drakerig is? Hij moet zich toch ergens kunnen afreageren of zoiets? Misschien is hij gewoon gefrustreerd? Heb ze ooit bij elkaar in de box gehad (kleinere box hoor) en toen was Alwyn juist een soort pitbull.
Lekker beetje laptoppen is ook wel eens fijn hoor
Zoon had afgelopen maanden al elke keer gevraagd of hij op Bente mocht maar dat durfde ik niet aan. Toen kwam Ollie en had hij direct al zoiets van wanneer mag ik erop. Maar ik dacht van dat gaat wel weer over. Maar nu vanmiddag wilde hij naar stal, ponyrijden. Wist niet wat ik hoorde hij liet zich alleen een beetje lomp van pony afvallen met afstijgen, kwam wat rot terecht op zijn rug (hoe hij het deed ik weet het nu nog niet) maar gelukkig zei hij direct dat hij geen loser was die er dan niet meer op wilde. Nou ben benieuwd
VHU denk eerder te kort aan beweging... komen niet buiten, alleen in de binnenbak af en toe.
Ik had hem 40 min gereden, en veel gedraaft, span hem uit en hij gaat me toch een partij vliegen... Dus toch maar proberen hem er wat vaker uit te doen. Heb ook een topic aangemaakt, voor een stal dichter in de buurt
Ollie1
Geplaatst: 20-02-13 22:34
@poeltje....ik heb het ook gezien op Eurosport....heb ook maar even gekeken naar de kur ...even inspiratie opdoen voor zaterdag
VanHuisUit
Geplaatst: 20-02-13 22:36
Poeltje en Ollie doen inspiratie op, Ollie jij gaat knallen hoor in Ermelo
Tallechie dat zal dan maar zo zo zijn. Met te weinig eruit en dus te veel energie kan het allemaal soms erg lastig worden
@Tallechie: Geloof dat het zo nu en dan wel kan botsen ja, zeker als jullie tweelingen zijn! Ik vind het altijd wel wat hebben als ik mijn familie mee heb. Mijn moeder heeft een keer achterop gestaan en was wel mooi. Succes met het opleiden van je zus als groom! Zal ongetwijfeld goedkomen.
@Gem: Hoop dat je hebt genoten tijdens de balletvoorstelling. Stoer dat je dochter dat doet!
@Ollie: Fijn dat Brutus zo goed meedenkt, nu nog even afstellen op welke momenten hij dat moet doen.
@VHU: Goed van je zoontje en zo te horen was hij al aardig fanatiek!
Hier vandaag een lekkere middag gehad. Kokkie even getraind voor de wagen. Hij was lekker fris en zag overal spoken. Gelukkig reageert hij niet veel anders dan normaal. Verder stallen gedaan en pony's buiten gehad. Bleken ook al buiten te zijn geweest en de stallen waren gedeeltelijk ook al gedaan, dus nu dubbel op. Henkie vond het nodig om onder het draadje door te gaan de wei in. Wat een lol had meneer, ik vond het minder grappig.
Poeltje
Geplaatst: 20-02-13 22:40
Ollie1 schreef:
@poeltje....ik heb het ook gezien op Eurosport....heb ook maar even gekeken naar de kur ...even inspiratie opdoen voor zaterdag
Kur heb ik ook gezien! Zaten mooie combinaties tussen. Mennen ging wel erg ruig, was volgens mij alles of niks.
Poeltje het is dus al een keer fout gegaan, vandaar dat ze nu niet meer mee ging, ze komt wel altijd kijken. Als ik zenuwachtig ben wordt ik kortaf en zij neemt dat letterlijk op. Maar dat was met Veale... ik ben nu zelf al heel anders, omdat er geen gestress bij komt, ben niet bang dat het fout gaat enzo. 't zal henkie ook niet zijn
gem succes met het ophalen van Fay. Was de balletvoorstelling leuk?
ollie, dat is lastig hé. Snuit heeft dat ook, twee keer dezelfde lijn of proef rijden en hij doet het... daar ging het ook mis met de indoor, de tweede manche nam ik een ander parcour, daar was hij niet van gediend.
ik was net te laat dus heb het niet gezien
Poeltje
Geplaatst: 20-02-13 22:58
Tallechie: Wel fijn dat je nu lekker relaxed op de kar kunt zitten zonder gestress! Lekker zo doorgaan.
Henkie is een van de braafste van stal. Onze andere beestjes halen veel meer kattenkwaad uit. Hij deed zijn neus onder het draadje door en voordat hij het doorhad stond 'ie in de wei.
Stiekem heb ik er wel om moeten lachen. Als straf moest die daar blijven staan, terwijl derest in de bak ging spelen.
Dat vond hij vast heel erg vervelend maar hij weet ook onder de vrachtwagen stang door te gaan... en als hij eenmaal weet hoe het moet Dus succes alvast
Komt vast goed. Ik hoop in maart een geschikte wagen te hebben, anders start ik enkelspan, maar hopelijk dubbelspan..instructeur heeft goede hoop dat het snel een span is