[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:38

Ik kreeg om 11 uur telefoon dat Thabor alweer stond. Alles was goed gegaan. We kunnen hem vrijdagochtend weer ophalen.

Bij Rembrand weer natgeregend, en nu schijnt de zon. Ideaal weer voor het gras zullen we maar zeggen.

Zaterdag heb ik wedstrijd, wat betekent dat Thabor dan op stal staat. Omdat hij zoveel mogelijk moet bewegen, laat ik Rembrand vrijdag op zaterdag dan ook maar buiten staan en dan maar hopen dat hij niet te vies wordt (hij staat dan al gewassen en gevlochten in de wei). Maar ja, anders staat Thabor veel te lang stil met kans op zwellingen enzo. Je moet er wat voor over hebben he? Rembrand maar inpakken in vliegendeken of regendeken (afhankelijk van temperatuur).

Ga nu weer snel verder. Druk programma voor de middag.

Trouwens, manlief gaat volgende week weer onder het mes voor oog. Netvlies is aan het losraken, gaan ze vastzetten. Weet niet of mijn marathondebuut doorgaat, want hij mag voorlopig niet op de kar. Zijn onderlinge wedstrijd gaat helaas ook niet door.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:12

jeej Tine...wel spannend voor jou en je man..loslatend netvlies....lijkt me vreselijk, erg ingrijpends...zonder zicht heb je niet veel meer over...
Fijn dat Thabor helemaal goed gegaan is en al weer staat.
Even kijken idd hoe je dat doet,....ligt er ook aan hoe hij zich voelt, de een heeft er veel last van de ander helemaal niet...duim voor je dat Thabor er niks geen last van heeft..
wel veel sterkte voor je man :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:30

@tine
mooi dat Thabor weer veilig is opgestaan. Dat is toch altijd het meest kritische punt. Die castratie is een routine werkje, maar het opstaan.....trickie.
Heftig voor je man dat het netvlies loslaat. Ik hoop dat het snel goed vastgezet kan worden zonder veel na-ellende.
Zoon weer helemaal beter?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:48

tine heeft er weer een ruin bij....en inderdaad het opstaan is altijd minder(dierenarts was er nog vanmorgen en vroeg hoe het met easy was...die was zo aan het vechten om op te staan en was naar gezicht,maarja ik begrijp dat een paard uit de narcose wil opstaan ,dat is zijn instinkt en als zijn benen nog niet kunnen......)
concourswagen vind ik ook een heerlijke licht wagen om mee rijden,weet niet of er nog een nieuwe komt voor 2-span of marathonwagen
vanmorgen wel snelsluitingen gehaald voor op de oxer-sulky,die strop krijg ik er zo moeilijk omheen

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:49

@tine, fijn nieuws van thabor,
voor je man wel spannend denk ik zo met zn oog zeg.
ik zal duimen dat het goed komt met hem :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:25

Akshay schreef:
Janouk op facebook!! :D
Bokt-dagtiptopic :)

Ik kreeg net ook de tip van Evelli.

Ik wist niet eens dat bokt op facebook was :o haha Janouk wordt nog beroemd, als ze dat al niet was. _O-

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:03

Hallo allemaal ,sorry dat ik even kom binnenvallen.
Ik zal mezelf even voorstellen ,ik ben Marcella en ik sta met mijn Tinker Enya bij kiss op stal.
Vandaag zijn we voor het eerst wezen rijden met het vierspan en heb ik daar een filmpje van gemaakt en Kiss vroeg aan mij of ik dat hier wilde plaatsen.

In het span lopen Blondie linksvoor en Enya rechtsvoor daar achter Bronski linksachter en Jewel rechtsachter.
Enya ,Jewel en Bronski zijn alledrie door Kiss gefokt en hebben dezelfde vader nl Gypsy King van de Woltershof.
Blondie is de moeder van Jewel en Enya.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:22

kei vet snow!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:28

@kiss en snow
wat een zalig relaxed span zo samen. Dat ziet er top uit. Mooie combinatie

Ik zag alleen wel een aparte manier van sturen :o draaide je nu van het fietspad de weg op met je rechterhand op de linkerleidsels? :o? Die had ik nog niet gezien. :))

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:09

@Kiss, super gaaf filmpje :j +:)+
@Tine, fijn dat de castratie goed is gegaan bij Thabor +:)+
@Janouk, ik ga zo even op FB kijken :P

Hier ook af en toe regenen... einde van de middag was het hier heerlijk weer met een zonnetje dus heerlijk nog even de dresuurprikker uitgehangen :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:20

:wave: :O :Z :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:23

Frensie schreef:
:wave: :O :Z :evaw:

:j + %)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:29

Hee Happytime, ik heb jouw wagentje gekocht zie ik nu :')

tine10 schreef:
Trouwens, manlief gaat volgende week weer onder het mes voor oog. Netvlies is aan het losraken, gaan ze vastzetten. Weet niet of mijn marathondebuut doorgaat, want hij mag voorlopig niet op de kar. Zijn onderlinge wedstrijd gaat helaas ook niet door.

Pfew klinkt heftig! Sterkte en succes!

Gem schreef:
Pikeur schreef:
Biancoo, hm dan laat ik het zo. Dacht dat het misschien fijner was als ik bijvoorbeeld bij de werf van de best stijle brug af moest maar je hebt gelijk, hij remt natuurlijk ook al op de broek

Werf... bruggetje...... water?? :oo
Stel dat de pony uitglijdt *plons*, of snap ik hem niet?

Nouja dan zou hij ruim een meter opzij moeten vallen dus dat is niet erg waarschijnlijk :P
Het is gewoon ruimer gezegd een wat verhoogde afrit over de sloot heen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:53

haha....HT's wagentje blijft in het topic...grappig ! :D :D

:(:) voor diegene die het nodig hebben en....tot morgen.. :j

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:11

Hahah ja. Ga d'r van het weekend even aan klooien, moet wel wat aan gebeuren dus van het weekend moet 'ie eraan geloven :(:)
Of nouja kan ook het weekend erna of dat daarna, pony is nog maar 2 dus tijd zat :+

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:24

janouk schreef:
@kiss en snow
wat een zalig relaxed span zo samen. Dat ziet er top uit. Mooie combinatie

Ik zag alleen wel een aparte manier van sturen :o draaide je nu van het fietspad de weg op met je rechterhand op de linkerleidsels? :o? Die had ik nog niet gezien. :))

ja zag er apart uit :+ , maar normaal gaan we daar naar rechts, en ik rijd gewoon achenbach, dan heb ik mijn rechterhand gewoon een soort over, dus voor dat ze denken we gaan gewoon naar rechts hield ik zogezegd links even vast, zodat ze niet ineens naar rechts konden gaan :D

ja ik was ook dik tevreden hoe het liep, bronski en enya liepen voor het eerst mee, die lopen wel in het 2span, maar nog nooit in 4span :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:37

Leuk Janouk op facebook :D Ik ben je toen vorig jaar tegengekomen bij een wedstrijd in Hoofddorp dacht ik, vond toen je frontriem zo mooi haha. (de rest ook hoor :P)

Snow, ziet er vet uit 4 van die koeien ervoor! Toch hou ik het liever bij 1 haha.

Pikeur, grappig dat je HT karretje hebt gekocht!

HT ik had inderdaad ook snelsluitingen bij de Oxer :) werkt veel makkelijker.

Tine, fijn dat Thabor weer staat, alles is dus goed gegaan. Succes met de operatie van je man. Toch jammer als je marathon debuut niet door kan gaan, misschien andere groom zoeken?

Gister van half 11 tot half 4 bezig geweest met het aquarium, wat een werk! Dit is het resultaat:
Alle vissen leven nog :P en vriendlief wou graag dat romeinse ding erin. Vind t zelf niet zo mooi dus ga maar zorgen voor nog wat mos ed. om het wat weg te werken :D
Afbeelding

Ik heb 2 konijnenhokken in mijn tuin en 1tje staat naast het hek en nou is er dus iemand die er steeds eten in gooit :S Denk dat het de buurmeisjes zijn, dus ga er maar eens naar vragen. Eerst vond ik wat konijnen snoepjes, maar zonet een aangevreten appel :S Zometeen heb ik een ziek dier en kost het mij weer geld.

Heb nu 6 konijnen maar kan er maar 4 houden.. (is eigenlijk al te veel van het goede...) Dus moet een keus maken en kijken hoe en waar ze heen kunnen :(

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:41

Gaaf zeg! Mooie, open indeling :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:13

balen jenskins als anderen je dieren voeren. Dat vind ik ook maar niets. Heb zelf ook 3 konijnen.

Pikeur die het wagentje van HT heeft gekocht.

Thabor die zijn mannelijkheid is verloren. Gelukkig alles goed gegaan.

Verder nog een mooi 4-span gezien.

Ben kapot na een dag werken, Ferro rijden en honden training. Dus ga zo mn bed opzoeken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:26

pikeur:toen ik gisterenavond thuis kwam had ik al een idee dat jij het was(2 jarige gave palomino) en ik heb dan weer de sulky oxer van jenkins.....hele wagenruil hier op bokt :j
jenkins: ik kreeg de strop best moeilijk over de zweng heen,dus toch maar snelsluiting gehaald.
en wat een leuk "bont"vierspan :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:28

sulky oxer is toch die ''grote zwarte shettensulky'' voor grote ponies?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:33

Yep van stokmaat 115-160cm

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 22:39

hmmm
is dat wat? :D

Zit daar zelf ook voor te kijken namelijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:54

@ tine: veel sterkte voor je man!
Zou je misschien kunnen zeggen waardoor hij merkte dat er iets mis was?
Ik heb namelijk al zo een 3-tal maanden dat ik een vlekje zie in mijn linker oog. Geen grote vlek, ik zie het ter grootte van een mier ongeveer. Als ik naar een witte muur kijk, lijkt het alsof er een mier op de muur zit. Als ik mijn oog beweeg, beweegt dat vlekje uiteraard dus ook mee. Op zich stoort het niet ontzettend hard, maar het is toch wel vervelend om voortdurend dat vlekje te zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:55

SL: is dat geen vorm van staar?