tine10 het is op de groei gekocht, en hij gaat volgend jaar beleerd worden. Kan ik hem aan het tuig laten wennen, van de winter is iets gaan leren slepen allemaal op het gemakje. Lekker met hem bezig zijn.
Hij wordt eerst nog onder het zadel beleerd voordat hij aangespannen beleerd wordt.
Hier slecht nieuws w.b.t. Timon Timon heeft een buikvliesontsteking, er zijn net foto's gemaakt waar dit zichtbaar op is. Nu gaan ze vrijdag opereren om te kijken hoe ernstig het is, is het te behandelen starten we een zware behandeling. Is het te ernstig om te behandelen laten ze hem op de operatietafel inslapen Mijn vraag is willen jullie duimen voor me lieve vent(je)wat een vechter is hij toch.......
Hij loopt hier misschien al wat langer mee rond. Hij is eind januari gecastreerd en had een afwijkende de bal en heeft daarna een ontsteking gehad. Heeft toen 2 maanden op de ab gezeten. Heeft nooit iets laten merken tot vorige week woensdag
Eindelijk wordt ons nieuwe land gemaaid (zit er al de hele dag op te wachten, zucht) Nu maar hopen dat het goed droogt en dat we dus mooi hooi krijgen. Ben benieuwd hoeveel eraf komt. Heb zelf 150 balen nodig, maar denk dat er zeker 400 afkomt.
VanHuisUit
Geplaatst: 01-09-10 22:22
Sterkte Patrick, lijkt me zo zielig zo'n ziek konijn
Snuit voor het eerst in ITP! Krijg vast enorm veel commentaar op de laatste foto maar had maar 4 foto's en vond het wel eens tijd worden voor een topic. [AR-ITP] Snuit 1e keer ITP
Heeft er iemand hier een bondje om zn singel heen oid? Viel me op dat sil wat dicht bij zijn oksel waar de singel ongeveer zit wat kaal word, lijkt me dus niet zo fijn zitten.
ga topic kijken, als m'n laptop eindelijk 'ns wil meewerken, ofja, die van m'n broer dan
Ben net thuis, heb eindje met dids gemend! Ingespannen.. En toen toch maar een goeie ronde over de weg gemaakt! 1,5 uur aan het rijden geweest denk ik. Incl een keer uitspannen onderweg waren bijna terug op stal, maar ze waren honden aan het trainen daar.. Dus ik dacht dat via het bosje te ontwijken Ligt er opeens 'n boom over het pad En ja, m'n groom kreeg 'm niet weggesleept.. Draaien op het pad ging ook niet, niet met paard ervoor..(smal paadje, waar kar net over past, beide kanten 'n 30 cm over) dus paard uitgespannen, handmatig kar omgedraaid en weer ingespannen Maargoed, dids liep prima eigenlijk. Over de weg, stappen en draven. Hebben ook 'n paadje met losse stenen gehad, struikelde hij wel paar keertjes, maar verder niet overdreven gevoelig Viel me alles mee, als je bedenkt dat hij ijzerloos is nu hij is zo'n drolletje
Heb netjes bijgelezen, maar heb geen fut om een samenvatting te maken.
Heb een hele dag hard op de bouw gewerkt, kom ik rond 22u bij de pony's, scheelt er wat met Petra. Ze kwam maar langzaam afgelopen om haar eten te halen, stond er futloos bij en haar achterbenen trilden. De DA gebelt en die komt morgenvroeg.
Ben juist nog eens gaan kijken, alles lijkt redelijk te zijn, hoewel ze nog steeds futloos lijkt. Kan natuurlijk ook zijn omdat ik haar nu uit haar slaap gehaald heb.
Weet alleen dat ik een redelijk slapeloze nacht tegemoed ga.
VanHuisUit
Geplaatst: 01-09-10 23:47
Citaat:
Ze kwam maar langzaam afgelopen om haar eten te halen, stond er futloos bij en haar achterbenen trilden. De DA gebelt en die komt morgenvroeg.
Wat vervelend dat de DA niet nog even langs kon komen? Met een beetje geluk is ze morgen trouwens weer helemaal opgeknapt, hoop het voor je. Zou denk ik ook niet echt lekker slapen.
Ja ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Hij vind het ook erg leuk als hij mee mag met tweespan. We rijden nog niet erg ver want Kay heeft nog totaal geen conditie, dus dat kunnen we mooi opbouwen.
Ik wilde gaan grasmaaien, maar hier regent het nu. Het gras is al heel erg lang, maar als het nat is ga ik het echt niet maaien.
Ik heb gisteren les gehad met veale. Het ging echt super. Hij is een stuk rustiger en luisterd beter naar mij. Instructeur heeft er nog even achter gezeten en die merkte duidelijk verschil met 4 weken terug. Zaterdag wedstrijd, nu dit nog om kunnen zetten.
Nee het regent hier nog steeds. En als het gras nat is kost het me net te veel kracht. Moet ik zovaak die bak legen. Probeer het morgen wel te doen, mits het droog is. Anders zaterdagochtend of zondag
happytime
Geplaatst: 02-09-10 12:25
sterkte met de zieke dieren. jellee: misschien klavertje 3 gaan rijden??/ hier gelukkig droog, wil de eerste dagen ff geen regen meer zien,kan alles drogen
Net lekker weer gement met wobbe in de bak. Ik wil toch weer zijn conditie gaan verbeteren voor de clinic. Heb ruim een half uur gereden. Eerst warm gereden en daarna veel overgangen geoefend, zodat hij wat vlotter werd. Het werkte wel in ieder geval! Hij zweette ook flink naderhand.
Iemand enig idee welk/hoeveel voer je kan voeren. Dat je paard vlotter word voor de wagen, maar niet heet. En ook niet veel dikker.