[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:05

Voor diegene die interesse heeft in een 1daagse samengestelde marathon!! heeteren a.s. september op een zondag , interesse kijk op startlijsten onder plaats heeteren. er zijn nog voldoende startplaatsen! en ook HC (buiten mededinging).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:32

ik heb er ook nog eentje: mini marathon 27 sept in hoofddorp.
(ook voor hobby klasse)
bij mij weinig mennen,lamoen was versteld...nu weer krapper dan die al stond, gisteren naar les gegaan met mijn oude kar...
nou dat had ik geweten! onder de les ging mijn voorwiel er bijna af!
proberen te maken, maar ging niet.
sun uitgespannen, van shirley (bontlover) korte teugels geleend en sun onder het zadel naar stal gereden!
wat een pech avond! :(
maar... mijn vriend belde met de mededeling dat hij een vakantie gran canaria heeft geboekt,6 sept gaan we al. maakte de avond toch weer goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:38

Napie schreef:
Mendurance Drents Friese Wold is de kennismakingsklasse en klasse 1 28 km. Klasse 2 is 50 km.
De route wordt in het veld aangegeven met linten. Rood is rechts, wit is linksaf en dan hangt er ook nog een geel lint om de hoek die aangeeft dat je goed rijd. En dan krijg je ook nog een kaart mee. Over het algemeen wordt er nauwelijks verkeerd gereden.
De mendurance is aankomende zaterdag al. Je kan nog meedoen maar dan moet je wel opschieten.
Ik zag je een week of twee geleden nog rijden in de bak op (je?) stal langs de weg naar Drachten.

Oe kun je nagaan dat ik nooit echt goed op de hoogte ben :o
Helaas hebben we dan een huifkar rit in Tijnje om 20.00 uur.
We gaan er rijdend heen met de huifkar dus dan heeft [paard] al een aardige rit voor de boeg.
Het wordt dan denk ik wel te veel van het goede.

Wij zijn idd verhuist en we staan nu naast de autoweg Drachten richting Oosterwolde (of andersom :+ ).
Ik rijd zelf niet zoveel dus ik denk dat je mijn bijrijdster hebt gezien.
Mennen doe ik nu wel bijna elk weekend met mijn gele twee wieler :D
Op zich wil het best met de twee wieler in de rijbak maar galoperen is niet verstandig.
In het bos op rechte stukken durft ik dat wel aan met de twee wieler.

Napie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:53

Ik heb je mennend gezien want ik herken alleen je kar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:02

Napie schreef:
Ik heb je mennend gezien want ik herken alleen je kar. :D

Ghe ghe ghe hoe kan het ook anders _O- :=
Om die kleur kan je niet heen.

Volgende keer mag je best een bakkie komen doen als je tijd hebt :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:10

@Ilegra Jona is ong. 1.68 m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:21

bora schreef:
@[paard] Jona is ong. 1.68 m

Dat is zeker geen pony te noemen :o

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:22

Is niet erg. :D
Ze is alleen een beetje erg stevig :+ waardoor ze net een pony lijkt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:33

Ilegra: daar dachten de anderen ook al aan. Alleen de hoefsmid heeft het maandag niet kunnen ontdekken. VAnmiddag komt de dierenarts.

Helaas zijn de marathons een beetje ver weg. Anders had ik wel mee willen doen. Net als de rit van zaterdag alleen of ik ga naar tt circuit voor de vuelta of ik ga naar de marathon in noordwolde

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:48

tallechie schreef:
Ilegra: daar dachten de anderen ook al aan. Alleen de hoefsmid heeft het maandag niet kunnen ontdekken. Vanmiddag komt de dierenarts.

Het duurt een tijdje eer zo'n hoefzweer rijp genoeg is om te kunnen opensnijden... Jammer genoeg heb ik er al vrij veel gezien. Hopelijk vindt de DA een zweer en ben je er binnen een par dagen vanaf; zoniet is het iets anders en dat kan langer duren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:52

ik wacht het wel af. Maar baal er wel van. ging zo goed.

heb nu ook een zielige kat bij mij liggen. heeft zo'n kap om en loopt overal tegen aan

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:51

Ik zag hier veel uitnodigingen voor evenementen voor menners passeren.
Zijn er ook toevallig mensen die 12-13-14 september meedoen aan het Belgisch kampioenschap mennen in Zutendaal? (onze club organiseert dit)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:43

de dierenarts is geweest.
Ze weet niet precies wat het is. Het zit in ieder geval in het linkervoorhoef. Ze zit te denken aan een zoolzweer, maar dit weet ze niet zeker. Hij staat nu in een koud verband. Moet ik 3 x per dag koelen. Morgen om 3 uur komt de da weer en gaan we kijken als de eventuele zweer naar beneden is gekomen

De hoef was warm en klopte. Alleen in de kanalen kon ze niks vinden.

Zilco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:45

Bij Zilco maar ook bij andere merken is het mogelijk en in mijn ogen noodzakelijk dat je het tuig past.
Wat niet past kun je bij ZIlco zo bestellen dat het wel past.
Elk onderdeel is in diverse maten leverbaar en worden genoemd Shetland, pony, cob, full en extra full.
Die benamingen zijn niet heilig. Vooral bij shetlanders is het vrij normaal dat er onderdelen uitgewisseld moeten worden.
Shetlanders zijn een benaming voor een groep en ras paarden met diverse maatvoeringen. Het is voor een fabrikant onmogelijk om voor elke shet af fabriek een passend tuig te leveren zonder gepast te hebben. Wij gaan dan ook uit van wereldwijde gemiddelden. Dat je dus een SL tuig koopt en dat daar pony of zelfs cob onderdelen op moeten is in mijn ogen niet vreemd. Sommige dealers hebben echter geen zin of tijd om hier tijd aan te besteden en schuiven liever dozen. Zoek dus een goede betrouwbare dealer en zorg dat je het juiste tuig koopt. Zilco is een topproduct waar wij als importeur en fabrikant 100% achter staan. We zijn niet de goedkoopste, maar wel de beste.

Groeten Zilco Nederland.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:12

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:11

19/20 september zijn we net op vakantie. Gaat dus niet lukken.

Dierenarts vandaag er weer bij gehad. Het is geen hoefzweer.
Nu waren beide hoeven warm en klopte.

Hij heeft slechte hoeven, ook hele korte hoeven.
Hij heeft bij beide voorbenen een kneuzing aan de hoef.
Waarschijnlijk ook nog hoefbevangen.

Ik mag minimaal 2 weken niet rijden. Hij mag alleen maar op kort gras of nat zand staan. Geen kuil, geen biks, alleen een beetje hooi. Donderdag komt de dierenarts weer, dan gaan we kijken als de hoefbevangenheid over is. Maar dan gaan we ook kijken wat we aan zijn slechte hoeven kunnen doen.
Waarschijnlijk hoefschoenen, maar dan mag je geen wedstrijden rijden.

Ik moet hem 2 x per dag medicijnen geven.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:22

@Tallechie: bah, het zit jullie echt niet mee :(:) . Sterkte, ik hoop dat er na twee weken een goede verbetering te zien is en er wat aan de hoeven gedaan kan worden :(:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:12

@ Tallechie: wat een gedoe! Hopelijk betert het snel! :(:)

@ avaluna: Jammer dat je dit jaar nog niet meedoet(hoewel ik er volgend jaar nog steeds bij ben ;) ), maar ik begrijp het wel. Als je paardjes/jijzelf er nog niet 100% klaar voor zijn, is het misschien beter om nog even te oefenen. Mijn vader is al een tijdje aan het zeuren dat ik met Romeo moet meedoen aan die marathon, maar die marathon is me nog net ietsje te eng :D (hij meent het ook niet serieus, hij doet het eerder om mijn moeder op te jutten :+ )
Ik vind het wel heel erg leuk om naar te kijken(hoewel sommige menners wel overdrijven tegen hun paarden: voortdurend met die zweep meppen op de konten en schreeuwen tot ze het 5 dorpen verder nog horen!)
Kom je kijken 13 september?

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:29

ik meld me nu echt!
ik en rocky:
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:09

jeetje tallechie! :(:) da's echt heel erg balen...

hey kim18a :)

ben met pa een rondje buiten wezen doen met de kar :)
we zijn door wegwerkzaamheden het kleine bosje in gegaan, middenin een of andere jacht-bijeenkomst/les gekomen.. was even schrikken met die honden :)
daarna wat op het veldje om de bomen heen gestuurd en gecrosst en toen nog via de grote weg terug :)
reden we in een onoverzichtelijke bocht ligt er opeens een vuur van 8 meter hoog, dik 5 meter doorsnee in een weiland.. waren ze snoeiafval aan het opstoken :\
vuur bevond zich 5 meter van de weg af.. :\

en dids liep door!!!! *\o/*

lufff :+: :D

en we hebben onze beschermset omgedaan om te testen of alles blijft zitten :)
Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2535.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2536.jpg

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:30

Welkom kim.
Leuke foto Naaltje.

Ik moet het nog maar zien met Veale. Hij heeft telkens wat. Telkens als het weer goed gaat met rijden en het vetrouwen er weer is. Het blijft dus altijd een paard met problemen.
Waarschijnlijk moet hij hoefschoenen aan, maar dan mag je geen wedstrijden mee rijden.

Weet even niet hoe ik het allemaal moet gaan doen.

En er zijn nog meer problemen, maar daar kan ik me nu niet over uit wijden ivm meelezers.
Maar zit er nu helemaal door heen. Zou blij zijn als deze twee weken voorbij zijn. Dan heb ik vakantie

Maar wat kan een mens zich ellendig voelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:33

:(:) dat is gewoon regelrecht %$#^

als je iets kwijt wil.. pb staat open :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:50

Je hebt pb Naaltje.

Dank je wel :-)

Ik ga mijn bedje opzoeken. Ben bekaf.
Tot morgen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 23:13

sterkte tallecie, wat een ellende!

Ik ben vanavond dan eindelijk naar de verenigingsles geweest met de pony. We reden met 4 aanspanningen en hij deed het super. Aan het eind werd hij wel wat moe en dat kon je goed merken aan de nageeflijkheid, maar verder heeft ie keurig gelopen. Niet gestresst geweest of gek gedaan. Wat een aanwinst!!! We hebben hem voor ons zoontje gekocht, maar ik weet niet of hij hem nog wel terugkrijgt hahahah.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:23

@ tallechie sterkte :(:)

@ naaltje mooie beschermset hoor !! Staat m goed. Vind didle wel een beetje op ferro lijken die
heeft ook altijd zo'n houding.

Gisteren les gehad. Mijn zusje kon helaas niet mee omdat haar paard vast heeft gezeten in een hek op de wei en voor
een ijzer mist en achter 2 dikke benen vol wondjes heeft. Hij loopt gelukkig niet kreupel. Hoefsmid is gebeld want op
dit moment is ferro de enigste met 4 ijzers :+

Les ging goed alleen buigen naar links blijft moeilijk. Vandaag nog een buitenritje en morgen wassen voor zondag.