[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:19

Voordeel is dat je vaak paard beetje kunt volgen/ geschiedenis kunt bekijken en ook uit de bikker kun je e.e.a. halen, van beide zijden; zij wist bv dat ik mijn paarden in principe voor het leven heb, mits niet staatsgevaarlijk, hoe ze bij ons aan huis gehouden worden etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:26

Nou het is zeer positief dus zal ze toch niet zo erg vinden hoop ik? Wat een geweldig filmpje van Charlotje <3

Wat je zegt bokt is best handig... je kunt mensen / paarden volgen, terugkijken wat de posts zijn e.d. over het paard / de manier van aanpak van ruiter/menner e.d. krijg je wel beetje idee. Meer dan met een of twee keer kijken, zeker. Cathey stond ook op bokt maar was daar niet te volgen hoor, heb haar gewoon meegemaakt op stal. Vond het bij Cathey erg fijn dat ik haar een half jaar soort van heb 'meegemaakt' dus wist precies wat ik kocht, afgezien van dat ik er nu zelf dingen mee doe uiteraard (moet maar net klikken natuurlijk maar dat is altijd zo). Bij Ber had ik beter moeten weten, heb ik ook via bokt, persoon had maar heel weinig posts, is nooit meer op bokt geweest en ook niet meer te traceren. Was ook erg weinig van te vinden. Denk dat dat echt met opzet is gebeurt helaas. Als ik had geweten wat ik nu weet had ik Ber nooit overgenomen als 'gezelschapspony / weidemaatje', want ook daar is ze feitelijk te complex voor (ik bedoel: gewoon hoefsmid, wormkuur, wandelingetje maken, op stal staan is toch iets wat bij standaard opvoeding van paard hoort, dan kun je haar niet wegdoen als gezelschapspony als dat niet normaal is en zeker niet als dater niet bij wordt verteld....). Maar goed als je er eenmaal mee zit kun je ze moeilijk zelf ook weer zo 'over de schutting gooien'.... paard kan er niets mee doen.

Toen bij Rizanta heb ik alles van haar kunnen opzoeken op bokt, alles was bekend. Vond ik wel erg fijn. Heb nog lang contact gehad ook met de vorige eigenaresse en via haar zelfs ook met de (dochter van de) fokker. En met Ollie heb ik via bokt haar fokster te pakken kunnen krijgen, ook erg leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:40

Mijn ongeluk ook door oneerlijke verkopers; bedankt...

Dank je, Vhu; ik gun iedereen een Charlotje, voelt gewoon ook zo safe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:01

Toch heb ik jaren veel plezier van mijn (volgens buitenstaanders ) staatsgevaarlijke Arabier gehad....Ze zijn complex, vaak zo Door de mens gemaakt ..... ik had geen keus, moest het ermee doen, financieel niet mogelijk om iets anders aan te schaffen. ..en hij kon er niets aan doen had er geen schuld aan. ... t'was zoals hij was. ... ik mis die lijpe gek nog elke dag.... |(
Flink wat ongelukken met hem gehad. ..maar ook geweldig mooie momenten....

Hoop dat jullie gewoon ongecompliceerde paardjes hebben/vinden. .is wel zo makkelijk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:54

Ik weet wel dat ik goed oplet met wat ik wel post en niet post op internet. De onbekommerheid van 14 jaar geleden ben ik echt kwijtgeraakt doordat alles terug te vinden is.

Waar ik ga kijken kun je niet terug vinden op Bokt. Ik ga de grens over :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:20

Ava :(:) en super dat je toch naar die beurs kon. Klinkt super interessant.
VHU: lekker genoten van Cathey; vwb D pony, kan een jonge onervaren zijn of max 10 jaar met veel ervaring. Beide heeft voor en nadelen. Bij jonge weet je niet zeker of hij in de D maat blijft en hoe hij gaat ontwikkelen bij ervaren hangt het erg af van hoe huidige ruiter ermee omgaat. Wij hebben zelf geiten, een grote witte melkgeit en een boergeit
Bianca: dat slepen is een mooi gezicht he?!

Vanmorgen is de nieuwe bijrijder gekomen. Ze was zo blij dat ze toch nog mocht komen (een van de andere twee heb ik al 1,5 week niets meer van gehoord, dus heb nr 3 gebeld) Vanmiddag had zoonlief wedstrijd, ging alweer beter, dus heel erg blij mee. Werd hij gewoon 2x eerste met 187 en 201 punten. Die 201 waren volgens ons wat aan de hoge kant, maar goed, andersom gebeurt ook geregeld ;-)

Fijne avond nog

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:45

Gefeliciteerd en idd andersom gebeurt net zo! Super knap!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:09

Ik voel me ook zeer gezegend dat we een ander paard hebben kunnen aanschaffen Biancacoo besef zeer dat dat een enorme luxe is. En toch heb ik ondanks alles met Ber nog steeds het idee dat er ergens een sleutel moet zijn ... geef de moed niet op (sta regelmatig op het punt om maar .... na zo'n wandeling als gisteren heb ik toch weer zoiets van we gaan gewoon door :) ). Maar eerlijk is eerlijk, zo'n paard als Cathey is dan wel een cadeautje :o

Wat goed Tine, echt super. Mooi zeg dat het nu al weer zo'n stuk beter gaat. Heel knap winst in de M2 dat is niet niets hoor op zo'n jonge leeftijd _/-\o_ Wat fijn van de bijrijder!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:18

Is je gegund, Vhu.

Pffff, hier weer slechter, had me netjes ingepakt etc. Ook weer die onverklaarbare pijn, wordt nog spannend tot woensdag, sowieso, volgens mijn arts kon pijn ook stress zijn behalve mijn stukje maag, lijkt wel samen te hangen want mijn avondeten was minder handig (hete kip :o ), ik vind dat dan altijd stom, maar jullie zijn een beetje mijn enige uitlaatklep en mijn ha vond het in mijn situatie niet meer dan logisch is eigenlijk ook gvd niet te bevatten... probeer maar sterk en positief te blijven; fake it till you make it.

Wilde eigenlijk nog ff mee gaan voeren en helpen met dekens, maar zal maar verstandig zijn, alleen zo vervelend voor manlief, maar hij heeft al die tijd nog nooit geklaagd <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:26

Gooi het er maar uit, Ava! We vangen met liefde een stukje van jouw ellende op :(:) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:35

Absoluut Ava.... :j :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:04

Dat is lief! Het lucht gewoon al op dat ik even kan melden dat ik wat te zeuren heb.
Irl komt het er niet van, mensen zijn te betrokken, meesten weten niks, stukje verder af is vaak eenvoudiger. Mis een uitlaatklep, al is het gewoon even alleen weg, echt alleen of met of zonder hond/paard. Kan zelfs dat niet eens; heb fijne hulp, maar ook bijna geen privacy.
ongelooflijk hoeveel je ineens kan storen :x ik zal de beerput verder weer dicht laten en kijken dat ik nog lekker wat slaap.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 06:52

Dit topic is heel geduldig Ava. .... gooi er maar uit !

Is je ook absoluut gegund vhu, Is een verademing zo'n fijn paard.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:22

Ava :(:) :(:) lucht je hart maar hoor, als je je daarmee een klein beetje beter kan voelen, dan mag je van mij het hele topic volgooien :(:)
Heb van alles weer gelezen, loslopende honden, D-pony's, over de grens kijken naar andere paarden half oktober, kleine poezenfrumsels <3

Pfff hier ook veel pech met die KWPNer, kocht hem echt wel als een braaf paard, daar was hij ook erg braaf, maar thuis echt een hel. Kon er ook niks op vinden hier op Bokt. HEb wel eens een meisje gevonden hier op Bokt met dezelfde afstamming en was ook zo'n gecompliceerd paard. Denk dat die mensen waar ik hem van gekocht heb bewust wel dingen hebben verzwegen en dat komt nu langzaam wel aan het licht -O-

De handelaar waar ik Milla heb gekocht daar lees ik helaas heel veel slechte berichten over, ook hier op Bokt. Dit vind ik erg jammer, want ik ken behoorlijk wat mensen die daar een heel leuk en gezond paard hebben gekocht. Iedereen heeft zelf onderzoeksplicht en niemand kan erin kijken dus het is ook geluk hebben. Tegenwoordig worden ook snel slechte berichten geplaatst op internet en de mensen die wel heel tevreden zijn, die zijn zo blij die hoor je niet.
Helaas vind ik wel dat mensen de een PRE of een Andalus hebben de wijsheid in pacht hebben en ze heel negatief praten tenzij je een paar van 15.000 hebt aangeschaft -O- beetje misselijkmakend is het gewoon en de ene weet het nog beter dan de ander..........ik Ben blij met mijn gezonde en blije en brave Milla <3 .........zo ook ff gal gespuuwd :+

Gisteren waren het open dagen bij de Paardenhoeve in Bergen op Zoom, daar heb ik meegedaan met een Demo voor het mennen, was heel erg leuk, 10 aanspanningen jong en oud en allemaal vrienden en familie van elkaar, we hebben genoten :D Mooie manege is dat daar en mooie uitrij mogelijkheden met de bossen......prachtig :)
Iedereen een fijne dramaandag := ik ben niet zo fit, koud en keelpijn :brr:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:44

Gewoon uitten Ava. Heel herkenbaar dat stukje privacy kwijt zijn en erg op moeten letten wat je wel en niet verteld.

Ik denk wel, net als met de quarters toendertijd, dat eerst de slechten naar Nederland komen. Waarbij ik de reden in het midden laat. Dat kan karakter, afstamming, minste van een koppel. gedrag en/of gezondheid zijn. Dat zegt niks over de bruikbaarheid hier.
Gewoon genieten Dingetje.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:05

Ja, moet dankbaar zijn dat ik hulp heb, maar ook al meer dan jaar bed in de woonkamer, nooit privacy, nog 2 pensionklanten etc. Als veranda dan minder inkijk, maar wss eerder lift, dan kan ik me boven afzonderen.

Nu natuurlijk veel extra die op, doordat veel breuken pad later ontdekt zijn, aantal bijna jaar erna niks ontzien, had al zware chronische peesontsteking, kan nu al een kleine week echt bijna niks meer met mijn arm, wss meerdere pezen etc. de klos door overbelasting, door soort van zenuwkramp al 2 weken een klauwvoet, bovenop alle andere dingen en fantoom- en zenuwpijnen; door uitgestelde op ed zal ik wss ook een maand mijn therapieën gaan missen, dus verbetering zullen we niet snel gaan zien; moet snel verder met verdere hulpmiddelen, helaas kom ik er niet meer tussenuit.

Zo casemanager bellen voor een aantal zaken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:03

Ava, dat klinkt allemaal weer heftig zeg. Wat moet jij gruwelijk veel pijn hebben en je machteloos voelen. Ik ben blij dat je ons als uitlaatklep gebruikt, kunnen we tenminste toch nog iets voor je doen. We hebben allemaal wel een kruisje, maar jij hebt er wel heel veel en heel groot. :(:)

Dingetje, ook pech met liegende verkopers. Zo waardeloos. En als je eerlijk bent (zoals wij toen met Thabor) dan word je niet geloofd.

Bianca, nog lekker getraind vanmorgen? Was hier prachtig mistig
VHU, het is toch heerlijk om te lezen dat je zo geniet van je paard. Heb je wel verdiend na alles. Toch hoop ik stiekem nog steeds dat Ber haar rust gaat vinden en je teruggeeft wat je haar hebt gegeven.

Sorry als ik nu iemand vergeet, beetje warhoofd hier, heb al weer paar nachten prut geslapen. Gelukkig vanmorgen niet gebeld voor werk :+
Heb Amerigo even gelongeerd met wat balkjes en Rembrand even voor de wagen laten lopen. Vanmiddag mag zoonlief weer met Sam aan de slag. Ook nog even de nieuwe kur rijden. Dan wil ik donderdag de kur filmen, kan ik met de muziek gaan knutselen. En dan maar hopen dat hij de competitie zo goed rijdt, dat hij die kur ook echt mag gaan rijden ;-).

Fijne dag allemaal. Geniet van het lekkere zonnetje

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:45

Mooi zo'n kür, Tine!

Idd wel veel fanatiekelingen bij zo'n rassenhype.

Wat gedaan, maar is even niks, helaas feestdag, dus niemand die je kunt bereiken.
Nu maar weer plat met ons vlindertje.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:10

Laatste dagje Kreta hier. Vliegen vanavond laat terug. Geniet nog erg van de warmte, ga ik thuis weer echt missen.

Ava gewoon je hart blijven luchten hoor.
Dingetje de tuigpaarden van tegenwoordig zijn gewoon niet makkelijk meer. Ze zijn ritselig en vaak lastig. Weet er alles van. Ze worden met teveel bloed gefokt tegenwoordig. Wat was de afstamming ook al weer? Colonist toch?
En ik blijf erbij ik fok ze liever zelf want je koopt de narigheid van een ander vaak.

Leuk Tine een nieuwe bijrijder.

Ik zit hier echt in een poepie chique 5 sterren hotel. Het is echt fijn om zo 11 dgn vertroeteld te worden. Alles kan hier. Het is een klein hotel en weten wie je bent. Elke keer als ik langs de receptie loopt is het kalimera mevr Heemskerk. Als je drinken besteld komen ze het brengen. Elke dag kamer schoon en schonen handdoeken, elke avond ligt er een chocolaatje op bed en heeft ze het bakje in de wc weer geleegd ( in Griekenland kan je door verouderde riolering geen wc papier doorspoelen) dus fijn als zo een bakje word geleegd. Koffers hoef je niet zelf te sjouwen. Heerlijk.
Maar heb nu wel weer zin in afmesten. Ha Ha
Maar kan dit hotel echt aanraden.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:53

:wave: Baudyh, onze tuiger is echt een jonge bengel, maar klaar is klaar en luisterd als elastiek, daar heb ik niks op aan te merken, wel ritselig hoor, maar daar trainen we aan :D
Had zelf een springefokte E KWPNer, die heb ik ingeruild en heb er een wereld paard voor terug gelukkig.
Onze tuiger heb ik ook niks over te zeggen hoor, die is van manlief :D :+

Ben best een beetje jaloers op je vakantie hoor, zag er zalig uit al die fotos op facebook, geniet nog ff van de laatste uurtje Greece *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:14

Heerlijk; geniet er nog maar even van, Baudyh!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:20

Genieten nog Baudyh.
Veilige terugreis gewenst.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:48

Lijkt me vreselijk geen privacy, hoop dat je snel naar boven kunt Ava of naar het terras :\
Nou lijkt me zaaaaalig Baudyh :j
Zit hier met twee kittens die graag mee willen doen op het toetsenbord <3 ze zijn erg lief. Willen de hele poos bij je zitten. Ze komen van de boerderij maar zijn echt dikke knuffeltjes.

Bij de stalhouderij waar ik heb gegroomd hadden ze ook KWPN tuigpaarden merendeel waren hele brave goed meewerkende paarden, alleen zat daar dan geen hackney of bijv saddlebred in. Die twee waar dat er wel inzat (ook al zat het een generatie verder) waren allemaal toch meer met een gebruiksaanwijzing.

Het is toch veel karakter denk ik wel en bloed, dat ook wel, en het hangt uiteraard ook samen.
Ollie was 50% arabisch maar uit hele fijne lijn, Cathey is 25% arabisch en iets van 50% engels volbloed misschien nog meer als ik het exact nakijk, maar ook uit bewezen 'werkpaarden'- lijnen ja dat merk je gewoon in omgang. En het is niet omdat ik denk dat dat zo is vanaf het papier, bij Cathey had ik dat papier nog helemaal niet nagekeken en bij Ollie wist ik het ook niet want heb van arabieren in principe helemaal geen verstand :+
Maar daarbij doet opvoeding natuurlijk ook heel veel. En de match.

Nou ik ga op bezoek bij mijn ultra project Ber :+ en daarna avondje lesgeven.
:wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:24

Gisteren trouwens wel weer iets bijzonders meegemaakt op de wedstrijd. Zoonlief moest tegen 2 dames in M1 en 1 in M2. De moeder daarvan stond aan de rand van de bak bij het losrijden met veel tamtam. Dochter was voor 2e keer in M2 gestart en zou nu wel even wat wp mee naar huis nemen. Dan hoefden ze er nog maar 8 en gingen ze over naar Z1 (ze gaan altijd bij 10 gelijk over en vonden ons maar raar dat we de boel volrijden)
Ze stond te kijken bij 2e proef van zoonlief, haar dochter moest na ons. Zoonlief maakte wel wat foutjes, contragalop sprong Sam 1x over en keertwending ging ook beetje mis, maar verder gewoon heel netjes (en daar ben ik nog meest trots op: heel vriendelijk) gereden. Maar goed, ook met -2 omdat je ergens wat fout doet, betekent niet dat je niet leuke punten bij elkaar kunt rijden of zelfs kunt winnen. Na de prijsuitreiking stond mevrouw tegen ons te schreeuwen dat ze een klacht ging indienen, want wij hadden een grove fout in de proef en zouden dan niet mogen winnen. Manlief had nog bij de proef van haar dochter gereden en dat ging niet zo heel goed, veel verzet van de pony, heel opgepropt lopen enz. Nou, een grove fout vind ik als je je paard mishandelt of echt ene na andere fout maakt, maar dit waren heel "normale" fouten, waar je gewoon aftrekpunten voor krijgt, maar niet meer dan dat. Staat ze dus ook nog eens naast de ring te schreeuwen waar iemand met haar proeven bezig is. Zooooo raar, nou ze gaat maar klacht indienen hoor. We hebben niets verkeerds gedaan. Maar ja, ze had wsl gehoopt op minstens 2 wp en natuurlijk de 1e prijzen en dan gaat zo'n jong jochie er met de prijzen vandoor. Zoiets heet jurysport. Wij zijn ook wel eens niet blij, en zeggen dat ook nog wel, maar een klacht indienen ......

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:30

Tjonge jonge jonge vreselijk zeg zulke mensen.......ruk en plukwerk en dan nog verwachten mooie punten mee naar huis te nemen. Echt super dat Patrick het zo goed doet en zijn prijzen zijn dan ook dik verdient +:)+