[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:25

Startlijst Laag Soeren is binnen. Afstand klasse 2 is nog steeds niet bekend. Hoop op niet meer als 35 km want het terrein is zwaar en groompunten minimaal. Beetje jammer dat de klasse 2 5 min voor de klasse 1 start. Na vetgate en extra km ben ik 2 uur later klaar.
Startpas was alweer verdwenen uit mijn knhs. Maar weer gebeld dat de maandstartkaart toch echt tot het einde van het jaar moet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:44

Napie schreef:
Startlijst Laag Soeren is binnen. Afstand klasse 2 is nog steeds niet bekend. Hoop op niet meer als 35 km want het terrein is zwaar en groompunten minimaal. Beetje jammer dat de klasse 2 5 min voor de klasse 1 start. Na vetgate en extra km ben ik 2 uur later klaar.
Startpas was alweer verdwenen uit mijn knhs. Maar weer gebeld dat de maandstartkaart toch echt tot het einde van het jaar moet

48 km staat op hun site

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:39

Het is 35 geworden. Vandaag nog maar eens getraint met warm weer en heuvels in de Drunense duinen. Hoop dat hij volgende week minder explosief is als vandaag. Dazen zijn ook niet leuk trouwens

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:19

Het wordt zo te zien warm zondag tijdens de mendurance in Laag-Soeren.

Hoe zit het ook alweer met koelen? Kun je dat bijv. doen vóór de hartslagmeting, dus direct bij binnenkomst?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:09

Napie schreef:

Staat de lijst ook ergens op het www?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:49

Hij zou op de mendurancesite komen.
Ik heb net de pony maar weer helemaal geschoren. Er zijn geen groomplaatsen en van het kaartje wordt ik niet heel wijs maar ik denk er 1 te hebben gevonden op 12 km en dan koelt mij partner mij weer op de finish voor het staptraject. Ben weer hartstikke nerveus. Klasse 2 voor het eerst weer in 6 jaar en vreemd terrein. Ook wel heel veel zin erin. Wij gaan zaterdag al heen en blijven tot maandag op camping boszicht

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:54

Trouwens ook elektrolyten aan het voeren deze week. Hij verliest veel.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:11

Ik plaats hem nog op de site. Is er een beetje bij ingeschoten ivm de voorbereidingen van de Paard & Leven dag.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:12

Napie schreef:
Hij zou op de mendurancesite komen.
Er zijn geen groomplaatsen en van het kaartje wordt ik niet heel wijs maar ik denk er 1 te hebben gevonden op 12 km en dan koelt mij partner mij weer op de finish voor het staptraject.

Dus bij de finish mag de groom van de kar om te koelen, voorafgaand aan het staptraject?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:14

Ja dat mag, maar hou wel rekening met de tijd. Je hebt max 15min voor je staptraject dus niet te lang blijven staan om te koelen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:22

Ik koel als ik koel gewoon onder het lopen

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:52

keona schreef:
Ik koel als ik koel gewoon onder het lopen

Hoe doe je dat dan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:36

Emmertje of kan klaarzetten bij de finish. Oppikken na passeren finish en dan kan je groom naast het paard lopen in het staptraject en koelen. Scheeld gewicht en lekker koeling

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:43

Oh, dus in het staptraject hoeft de groom niet meer op de wagen te zitten. Dat wist ik niet.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:24

IK heb nu al 2x naar Vincent gemaild of hij een GPX-bestand van de route van komende zondag heeft, maar hij reageert niet. Beetje storend... :-(

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:18

Alleen bij start en finish lijn moet de groom erop zitten. Ik heb ook gemailt voor groompunten maar die heeft hij niet zegt hij. Zo goed als kwaad op de kaart zitten te puzzelen. Denk dat er 1 is op 12 km maar weet het niet zeker. Kreeg vandaag een mail van de jury dat de klasse 2 eerder gaat starten. Wel fijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:54

We gaan een uurtje eerder starten ivm de weersverwachting. 8.40 u klasse 2

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:57

Wij zijn er al. Groomplaats gevonden op 12 km en de route min of meer in afstandmeten.nl kunnen zetten. Voor de liefhebben: hij staat publiek met de titel mendurance laag soeren.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:03

Heb de voorbereidingen bijna klaar. Menwagen nog even op de trailer, jerrycans met water vullen en met Coldy nog een paar keer trailerladen oefenen.

T.a.v. dat laatste ben ik gisteren en vandaag al een paar keer bezig geweest, want het blijft onvoorspelbaar.
De ene keer loopt ze er meerdere keren achter elkaar zo zonder problemen in, de andere keer rukt ze zich los en neemt ze de benen. En dat laatste is iets wat ik op vreemd terrein natuurlijk ècht niet wil. ;(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:23

Zorgen dat ze zich niet los kan rukken misschien laden met een hengsten ketting of anders lange longeren lijn zodat je wel nog wat te zeggen hebt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:24

Was een hele mooie wedstrijd vandaag. Prachtig gebied en de route was afwisseld van zwaarte. Veel heuvels maar voor mijn idee meer gedaald als geklommen. Wel veel vals plat wat je pas merkt als je naar de hartslag kijkt of achter me keek. Was ook wel een beetje spoorzoeken. De linten van de endurance hingen er nog in en er was zonder geel gemarkeerd. Nick liep echt superfijn. Werd prima gekoelt door mijn vriend. Dronk redelijk goed. Hartslag 36 op voorkeuring en daarna 64, 56 en 44. Verder alle controles prima. Wou de tweede ronde sneller als de eerste. Uiteindelijk beide rondes met 13,5 km gereden. Nick na de nakeuring snel naar zijn wei gebracht op de camping en ik snel onder een koude douche. Het startterrein was voornamelijk bloedheet. Dazenvrije route, ook heel fijn

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:28

Goed om te weten, Napie, zowel van de zwaarte van het terrein als de dazen. Wij hebben zitten twijfelen, maar omdat we eerder lazen / hoorden dat het nog wel eens zwaar terrein kon zijn, besloten om niet te gaan. Nu kunnen we met de routes zelf een keertje het gebied verkennen en voor volgend jaar besluiten wat we doen.

Waar waren de mendurance mensen trouwens bij de Paard&Leven dag gisteren? Ik dacht begrepen te hebben dat je voorafgaand en na het rijden van de Enjoy the Drive/Ride hartslag kon laten meten enzo, net alsof je echt mendurance rijdt, maar wij hebben niemand gezien :n

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:48

Mijn man/groom en ik hebben echt genoten vandaag. Wat een prachtig gebied/route!

Wij kwamen binnen met een hartslag van 70. Voor de norm wat te hoog dus, maar een kwartier later was het netjes gezakt naar 48.

Met ritten thuis rijd ik ongeveer 11 km/uur gemiddeld en dat hadden we nu ook zo'n beetje (straftijd meegerekend in het eindgemiddelde), ondanks het toch wel wat zwaardere terrein dan we gewend zijn en het warme weer.

Ben al met al heel tevreden. Hoop dat deze mendurance volgend jaar ook weer op de kalender komt.

(PS. Coldy liep vanmorgen thuis, en vanmiddag ook op het wedstrijdterrein, zonder aarzelen zo de trailer in. :) )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:12

Het startterrein was ook uitzonderlijk warm. In het staptraject had mijn pony een hartslag van 70 en dat ik het terrein opdraaide direkt 80. In de schaduw zakte hij meteen netjes. Tijdens de vetgate een postzegeltje schaduw achter de trailer. Ik was blij met de waterslangen die er lagen. Bijna hele vetgate daaronder gezet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 07:31

Over het paard en leven mag nicol zelf vertellen ik was er niet bij maar wat een ellende