[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:05

Even korte reactie van mijn kant. Zit er even helemaal door. Niet zo gek natuurlijk na 2 weekenden heel druk met wedstrijden organiseren en rijden. De finale van de competitie is weer heel goed verlopen gelukkig. Het was een mooie en spannende strijd.

Helaas zelf wat minder gereden. Rembrand is echt van slag door het vertrek van Thabor. Maar goed, in de vaardigheid gelukkig nog 2 wp mee kunnen nemen. En de kur gewonnen met Rembrand. Heb beide kuren wel gefilmd, maar ik vind ze eigenlijk niet goed genoeg om ze te publiceren :o .

Amerigo vond de muziek wel heel erg spannend :D

Heb eindelijk geloof ik alle zooi van de wedstrijd opgeruimd. De uitslagen moeten nog op de site geplaatst, maar ik heb daar even hulp van manlief bij nodig en die is nu op verjaardagsvisite (heeft mij heel lief laten slapen <3 )

Nu maar even wandelen met de honden, heb ik toch nog wat lichaamsbeweging. Vanmorgen wel even op Rembrand gereden; maar even met zadel en hoofdstel hahah; maar meer dan stappen lukte me niet. Ik wilde even een buitenritje met zoonlief maken, maar die wilde niet alleen maar stappen, dus samen in de bak gereden. HIj kreeg Amerigo zoooo fijn aan het rijden, dat ik hem voorzichtig wat heb laten wijken op de volte. Er zaten al goede pasjes bij. Zoooo stoer. Komend weekend hebben ze weer wedstrijd, als ze daar zo lopen als vandaag.... :z

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:03

Goedeavond.

Hier alles goed gegaan. Van het ongeluk zelf niks mee gekregen behalve dat we bijna een uur moesten wachten in de rust.

Zelf goed gereden stonden 2de na de eerste dag. Moesten 1,9 punt inhalen. Zijn 1ste geworden met 10 punten voorsprong.

Sorry heel even ego maar zijn nog steeds in heukelom. Nog geen prijsuitreiking en dan nog 3 uur naar huis.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:05

@VHU: gezellig dagje gehad *\o/* . Hahaha, afvallen is zeker de beste optie, maar daar zal hij toch voor moeten lopen, hahaha. Liesje heeft vooral gegaloppeerd, dat is echt haar leven, die vindt dat heerlijk lekker gaan door het veld en door het bos <3 .

@Tine: ook wel heel druk :(:) , super van zoonlief :j +:)+ .

Mmmm, manlief is lasagne voor ons aan het maken, buuf nog ff op bezoek geweest, buurmeisje na het eten naar huis sturen, morgen weer school, helaas, die hebben 2 leuke dagen gehad, lijkt wel vakantie, hahaha. Zo opaatje maar eens naar binnen halen, altijd beetje sneu, maar blijft toch oppassen met hem, hij heeft wel onbeperkt hooi in zijn paddock en kan lekker uit- en inwandelen in zijn eigen rijkje.

Van de week thuis even een klein vaardigheidsparcours opbouwen; is wel leuk voor de afwisseling.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:38

Lanouska, ik snap niet. Als je eenmaal klasse 4 gestart bent, dan mag je toch niet meer terug naar klasse 3? Jullie staan in de uitslagen onder klasse 3?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:40

Klasse 4 staat toch hc bij? Dus nog niet echt gestart dan toch?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 23:55

Klasse 4 indd HC dus officieel zijn we nog klasse 3 dit omdat we nog graag het kampioenschap in de klasse 3 willen rijden nu het is in het 'hoge' noorden is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:08

Oh, zo zit dat :j . Dan waren jullie in Ermelo dus ook HC gestart, ik snap.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:39

Goedemorgen

Ik heb ineens iets heel engs. Zie allemaal stukken van woorden niet meer. Ik weet wat er moet staan, omdat ik het zelf getypt heb, maar het valt weg. Huisarts gebeld op aandringen van manlief (hij had iets soortgelijks en dat bleek loslatend netvlies. UIteraard, als ik ha nodig heb is de praktijk gesloten. Alleen voor echt dringende gevallen mag je collega bellen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:51

Lijkt me dringend, direct bellen.

Als ik overigens een migraine aanval krijg heb ik hetzelfde, zie ik ook dingen niet meer. Of zie paarse en gele strepen. Of het gaat golven/springen ... Maar klinkt niet goed Tine. Hoop dat het migraine is, je hebt het erg druk gehad :(:)

Hier net bloed laten prikken, was goede prikster prikte in een keer raak. Ik heb van die lastige aders, is meestal helemaal blauw en beurs na afloop maar lijkt nu niet. Nu snel naar mijn werk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:53

@Tine: lijkt me ook dat dit ernstig genoeg is, dus meteen contact opnemen met de vervanging.
Hopelijk valt het mee en is het van oververmoeidheid oid :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:11

Iemand nog tips m.b.t. tuigonderleggers m.n. m.b.t. de te kiezen maten?

Gebruik tot nog toe alleen eentje bij Liesje van Polypad voor onder het schoftje, bij Romeo nooit iets nodig gehad bij mijn oude tuigen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:35

@Tine: ik zou ook de vervanging bellen. Klinkt zomaar eng.
@Ollie: jeetje zeg, die weet ook van geen ophouden. Ik zou ook geen oog meer dicht doen.
@VHU: lekkere rit met Ollie gehad en daarna met Hero in bak (zag er echt al heel netjes uit hoor).

Verder ga ik even mee met de samenvattingen van de vorige pagina('s).
Beetje druk geweest de afgelopen weken. Laatste week van maart vrij geweest maar had het nog drukker als anders haha. Beetje veel ingepland :D
Afgelopen week bij mijn nieuwe baan begonnen, is toch ook altijd weer wennen.

Gisteren meegereden met de Fjordenhofrally (met dank aan stalbaas dat paardlief mee kon op de vrachtwagen). Deze keer geen gekke streken zoals tong over het bit, dus we gaan vooruit. Daardoor lekker van de mooie omgeving kunnen genieten. Paardlief moet alleen nog leren zijn energie wat meer te verdelen. Die start zo enthousiast dat hij veel van zijn energie al in de eerste km's verspeeld.
We hebben de korte ronde gereden (zo'n 19km) en dat was lang genoeg.

Vanmiddag nog even naar stal, even longeren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:58

Avaluna ik ben fan van de polypads alhoewel ik er nu altijd een bontje onder heb.
Zo een dressuursingel bontje.
Afbeelding

ff gepiel om hem er om te krijgen maar werkt top.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:38

goedemorgen

dit was ons kampement van het weekend. konden net het terrein op komen met de vrachtwagen. het dammetje was nogal smal. :o
Afbeelding

we hebben heerlijk gereden en mooie punten behaald. ongeluk was vrij heftig. bij de prijsuitreiking was een update vanuit het ziekenhuis en leek het allemaal mee te vallen. complimenten voor de organisatie hoe ze het aangepakt hebben. paarden was geen bericht over maar alles is opgehaald door familie en grooms.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:58

Ziet cool uit Lanouska.

Las idd van het ongeluk :(:) .

@Baudyh: bedankt voor je tip!

Net maar wat zitten meten, hahaha, erg lastig := .
Nu maar even wat bestellen, hoop wel dat ik dan ook echt weer verder kan, is zo balen, lijkt altijd wel wat te zijn en dat al jaren -O- , maar goed, anders laten genezen en het oude tuig maar blijven gebruiken :') .

Trouwens heerlijk warm, hier, pffff, maar de wei en stallen zijn weer schoon.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:11

Lanouschka veilig thuis met een mooi resultaat. Gefeliciteerd

Tine, hoe is het nu? Alweer hersteld?

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:31

Goedemiddag.

Baudyh had een slapende jury. Gelukkig weet je zelf waar je aan kunt werken. Nog geen veulen te zien bij aanstaande mams.

Ollie, balen dat die viezerik nog steeds bezig is. Hopelijk wordt hij snel opgepakt en mag hij voor een aantal jaar de cel in.

VHU heeft de wasmachine weer kunnen maken.

Janouk fijn te rijden en mooie winstpunten ohz behaald.

Ava, drukplekken van nieuwe tuig. Jammer is dat zeg. Wel een hele fijne crossrit gemaakt.

VHU een dagje met vrienden gehad. Das altijd gezellig.

Tine even erdoorheen :(:) En rare vlekken voor de ogen. Heb je nog contact gehad met HA?

Lanouska 1e geworden, gefeliciteerd! Wat naar van dat ongeluk, gelukkig heb je er weinig van meegekregen. Hopelijk komen menner en groom er weer helemaal bovenop.

Ava eet lekker lasagne en opaatje weer naar binnen gehaald.

VHU heeft bloed geprikt zonder blauwe plekken.

ML een weekje vrij geweest maar toch heel druk geweest. En bij de nieuwe baan begonnen. Meegedaan aan Fjordenhofrally. Dat klinkt wel leuk.

Lanouska, dat ziet er goed uit, jullie kampeerplek.

Hier gisteren eerst een tijd achter Bubbles aan moeten vangen, die had energietjes teveel en wilde nog niet uit de wei. Uiteindelijk nadat hij uitgeraasd was kon ik hem wel pakken. Maar ook voor de kar was ie soms vervelend. Hij wilde gewoon niet stilstaan. Dus maar flink wat oefeningen met hem gedaan in het bos totdat hij wel gewoon stil kon staan }>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:40

@Claud: hahaha, bootcamp voor Bubbles _O- .

Hoop dat we vandaag toch nog ff wat van Tine horen... :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:52

Nee nog geen veulen. Ze is morgen uitgerekend. Afwachten maar

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:16

Ik heb de paarden wel zien lopen. Liepen niet helemaal zuiver maar iig wel op 4 benen.
Jullie hebben super gereden vooral H1 wauw _/-\o_ _/-\o_

Zelf ook fijn gereden maar zo jammer van mijn dressuur. Wel nog 2e geworden van de klasse 1 en 2 samen totaal 10 deelnemers en ook nog 3wp.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:35

@Maisie: gefeliciteerd *\o/* *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:50

Heeft iemand van jullie ervaring met een sport masseur die volgens de Methode Jack Meagher werkt.
Zit erover te denken om naar db te laten kijken ivm zijn stap.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:59

Janouk heeft ervaring met jm methode. Ik vond de behandeling te pijnlijk. Ik heb meer met osteopathie en janouk ook,

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 19:50

@ maisie had je het over onze paarden ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:54

@Lanouska: wil me d'r niet mee bemoeien, maar ik denk de paarden van het ongeluk.