[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:22

Druk dagje lanouska, ik kom zaterdag nog kijken in Bronneger !
Ben wel benieuwd !! lekker een uurtje of 2 kijken hoe iedereen het doet !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:37

zal indd een druk dagje worden maar is wel altijd heel gezellig

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:36

Je moet niet zo mopperen lanouska, ik rij mijn proef al uit het hoofd om je te ontzien haha!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:53

lanouska, ik kwam er al 2 tekort, maar dat is dus de vriend van je moeder.

Kun je daar geen voorlezer vinden. Als ik wel kom wil ik wel voorlezen hoor. Ik zou dus echt geen proef uit het hoofd kunnen rijden.

bianca leuk dat je ook gaat kijken.

Ik zal mijn ouders even bellen als die eventueel mee willen. Dan kan ik sowieso wel komen

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:13

Zo kom weer even binnenvallen met een heel verhaal. Zondag echt een leuke onderlinge wedstrijd gereden in Wenum-Wiesel. Ging echt super! Zouden vaardigheid hebben en speel uw spel. Alleen speel uw spel was vervangen door een minimarathon en dat was natuurlijk ook erg leuk.

Gisteren vol spanning met de halve stal zitten kijken naar een bevalling. Alleen zat het veulen erg vast. Het was ook een erg groot veulen. Met een aantal man het veulen er toch uit weten te trekken. Alleen heeft ze te lang vast gezeten. Iedereen met man en macht nog geprobeerd het veulen te reanimeren, wat in eerste instantie steeds beter begon te gaan, maar het mocht niet baten. Ze is toch overleden. Ontzettend leeg gevoel geeft dat nu.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:51

Lacuna en Naaltje veel plezier!
Tallechie; Fijn dat de baby rustiger is.
Jellee: gave foto :j
Lanouska: druk dagje!
jouke_H: dat is heel vervelend zeg :(:) Kitana die stikte in der melk bij de eerste slok en heel het lichaampje werd slap heb der toen ook moeten helpen.. en een veulen van een vriendin die hebben we ook bij de geboorte in moeten slapen die had een open gehemelte, verschrikkelijk hoe die merrie toen te keer ging en me veulen van 7 weken is 2 jaar geleden dood getrapt..

vandaag fotos gemaakt van wapi harry en kitana :)
Afbeelding

Kitana ligt graag op je schoot :')

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:54

Wat een geweldige foto :-)

Jelle fijn dat je wedstrijd goed ging.

Ik ga zo richting de voorlichting, hopelijk spreek ik mijn verloskundige nog

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:02

A gossie vind dat altijd zo ontzettend sneu als een veulentje het niet redt. Ook voor die merrie, doet dat arme dier zo haar best en is het veulen dood |( .
Wat een schattige foto's, die drie naast elkaar :+:

@Lanouska, jeetje mina zeg wat een drukte, denk dat ik daar te oud voor ben geworden :+

@Tallechie als jij je maar even wat beter voelt komen er direct weer paardenplannen, vind ik zo grappig om te lezen ;) Wel lief van je vriend hoor dat hij met zoveel controles is meegeweest, dat heeft Bart niet gedaan (doordat het bij ons niet zo makkelijk ging had ik ook wel heeeeuuuuul veel controles :o ).
We lieten Han ook heel veel buiten slapen, op het balkon, niet 's avonds maar wel overdag. Lekker buiten. Maar met kamperen hebben we toen hij 1 jaar was een keer een heel blauw en koud kind gehad, zo koud had hij het, hij was ingeslapen onder een dekentje en we hadden hem niet in zijn slaapzak geritst omdat we bang waren dat hij wakker zou worden. Dus wij lekker BBQ-en voor de tent, gezellig doen. Komen we weer in de tent, was hij onder de dekentjes vandaan gekropen en lag tegen het tentzeil aan, erg he :x Naja, hij heeft er niets aan over gehouden (was in mei,we kampeerden toen in Zweden,is het nog erg koud) :=

@Ollie als het zo lekker gaat, tja waarom dan geen wedstrijd, is lekker bij je in de buurt toch? Je bent vast veel te kritisch, je rijdt met je andere pony al zo hoog. Mag je dan bij aangespannen ook L starten of M als je al Z bent met wp?

Snuit is heel rustig met inspannen e.d. hoor, staat gewoon op drie beentjes, en met mennen is hij wel vlot en voorwaarts maar als je hem niet onder druk zet dan kan hij zelfs spontaan in stap gaan of halthouden ;) Ik merkte ook dat mijn groom die net met wat lossere leidsels altijd ment dan ik, hem heel goed kon mennen de laatste keer dat ze mee was. 't Is gewoon geen sloompie }:0 en hij kan uuuuuuuren sjouwen, vind hij ook geweldig om te doen :j

Dat heb in nou nooit, dat ik eerder word weggestuurd bij mijn werk ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-03-11 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:04

Lisanne_ wat een leuke foto en shetjes

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:18

Lizanne,leuke foto's geweldig zo'n schootpony

Ollie,ik zou gewoon officieel starten hoor.

Wat een rotdag vandaag,dat is nu al de 3e x dat ik iemand zou krijgen voor de tweespanwagen.en weer komen ze niet opdagen.
als je ze belt,nemen ze niet op.
Daar kan ik toch zo link om worden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:36

Tallechie, dankjewel hoor, maar ik heb geen wedstrijd gereden :D
Lisanne leuke foto van die 3 paardjes bij elkaar. lukt mij nooit om ze zo te laten staan haha

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:36

@ Lisanne leuke foto's!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:44

@Jouke, dat is écht vervelend..heb je zo naar een veulen toegeleefd en dan is het niet meer te redden. Echt zielig :')
@Schaduw, dat is écht waardeloos... de normen en waarden zijn tegenwoordig ver te zoeken _-:( . Vorige week zijn ze bij mij wel komen kijken voor mijn tweewieler en ook daadwerkelijk op komen halen. Ze zijn er nog wel betrouwbare mensen ;)
@VHU, volgens mij moet ik gewoon in de B starten en mag je pas L als je meerdere keren Z bent geweest. Ik ben wel onder de man meerdere malen Z2 geweest echter met mennen nu voor het eerst :o
@Lisanne, leuke foto's een super trio zo <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:49

@Schaduw met mijn sulky werd ik er ook helemaal gestoord van en wat je zegt bel je ze wordt de verbinding verbroken, of als je een SMS'je stuurt nooit meer iets terug. En jij maar op tijd ergens klaar staan. Waardeloos. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan verkopen, het gedoe dat je ervan hebt. Maar wat Ollie schrijft, er zijn ook 'normale' mensen, zou je soms haast vergeten.

Zoon getracteerd op macaroni en knakworstjes want man zit in het buitenland. Hij heeft twee volle borden leeggegeten :9

Nou Ollie dan worden we concurrenten want ik start met Rizanta ook in de B :7

Moet nog even wat doen, zit thuis te werken omdat mijn man dus weg is en ik geen tijd meer had om de oppas te regelen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:12

Zo grote samenvatting maar weer:

B485: Is dan toch bijna klaar met de eindeloze mesthoop. Wat een rot klus zeg!
VHU: Heeft gewerkt, gewerkt, gewerkt en gaat starten met Rizanta. Eerste keer toch?
Ollie1: Heeft lekker getraind en twijfeld over wedstrijd. Tja, al is het maar voor de ervaring zou ik haast zeggen..
Lanouska: Krijgt het druk zaterdag, Succes allemaal daar!
IT: Buitenslapen is heel gezond voor kleine kinderen. Wij leggen op het werk ook zogauw het kan de kinderen in de wagens buiten. Goed afschermen voor de wind, maar dan slapen ze vaak veel langer dan met zn allen in de slaapkamer.
Jouke: He bah, verschrikkelijk vind ik dat. Sterkte ermee, zo zielig altijd voor de merrie die dan echt zo'n rouw proces door gaat. Echt sneu!
Lisanne: Wat een schatjes zijn het toch zo bij elkaar. Hoe groot zijn ze?

Dan de reacties over de trailer. Ik was niet duidelijk. Ik heb het hier over een Finale Shetlandpony trailer. Gebouwd voor twee shetten. Een geremde enkelasser van max. 750 gewicht. Shet is max 200 kilo, Sulky en tweewieler (die allebei achterop kunnen.) zijn max 100 kilo incl constructie daarvoor. Dus er blijft een 450 kilo over voor de trailer zelf. Dat moet goed komen. Maar een extra rubber mat (die ik eventueel wel heb) weegt zo weer 40 kilo extra, en daar wil ik dus een beetje voorzichtig mee zijn.

Eef kan bij nood uit het voordeurtje. Gaan we dus ook vaak oefenen. En met deze trailer mogen we rijden en hoef ik dus niet ook nog een andere auto te kopen. Dan kan ik dus lekker nu al op pad met zowel mn sulky als mn tweewieler en peerd.

Ik moet het hout bestellen maar ik twijfel. Geheel betonplex vervangen incl bodem en klep kost me in het bruin 380 euro en in het wit 580 euro. 200 euro verschil, das opzich veel maar aan de andere kant is het dan een echte trailer en geen veewagen. Denk dat, mocht ik hem ooit willen verkopen, hij ook beter verkoopt omdat wit natuurlijk veel chiquer is. En ik vind het zelf ook mooier. Aan de andere kant is het maar een trailer en een vervoersmiddel ( dat zegt mn vader.. haha) Wat zouden jullie doen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:31

Als je het geld hebt zou ik toch voor wit gaan :o
Wel super straks de poown erin, sulky er achter en gaan met die banaan (eueueu pony) :j

Citaat:
VHU: Heeft gewerkt, gewerkt, gewerkt en gaat starten met Rizanta. Eerste keer toch?

Kootwijkerbroek 26 maart is onze eerste mendurance, dan eind april onze eerste dressuurwedstrijd :=
Als dat een beetje redelijk gaat lijkt het me ook ongelovelijk leuk een (oefen) SGW te doen want die hindernissen vond ze vreselijk leuk (ik ook), water boeit haar niet en ze lijkt redelijk cool. Maar goed, denk ik misschien na die twee wedstrijdjes weer heel anders over :x

**moet weer verder werken**

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:13

Leuke foto :D
Ik lees wel bij, maar heb even geen tijd om te reageren...
Moet voor school een fictieve beurs voorbereiden: eentje in Parijs, eentje in Londen en eentje in Berlijn. Ik moet helemaal voorbereiden hoe ik een bepaald product moet gaan voorstellen. Ik moet ook mogelijke hotels zoeken in de buurt van de plaats waar de beurs plaatsvindt waar ik dan zou verblijven, restaurants in de buurt van het hotel, traiteurs die eventueel op de beurs kunnen leveren,... Op zich is het erg leuk om te doen, maar het is zo veel werk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:38

ook bijgelezen, leuke foto's voorbij zien komen, maar weer teveel om even snel te reageren...

dus hou het weer even bij zwaaien... :wave:

vanmiddag op tijd uit m'n werk en heerlijk in het zonnetje (en beetje koude wind) met Fifi naar strand geweest! *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:09

Heb bijgelezen, maar ga even mee met de samenvattingen.

Komen net terug van de voorlichting en ben kapot. Hopelijk kan ik nu dus wel slapen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:18

:wave:
zwaaide zij met uitgelubberde armen, overspannen vingers, versteende nek-spieren, pijnlijke benen en voeten en een keel als een ouwe asfaltweg
*blaft nog wat*

maar t was wel keileuheukkk!! :):)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:58

@Naaltje, ik ben benieuwd of je nog leuke dingetjes hebt geshopt ? ;) . Ik ga morgenochtend om 7.00 uur richting Essen... ik ben benieuwd :D

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:45

Ga even mee met de samenvattingen.

eefielover,ik zou voor wit gaan,dat is wel duurder maar verkleurd niet.

Ollie,veel plezier morgen

Naaltje,klinkt als een vermoeiende maar leuke dag.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:57

@ bettepet jij moet niet zeuren want je zou zo ie zo je proef uit je hoofd rijden
@ tallechie lief aangeboden maar hoeft niet ik mopper wel maar vindt het wel leuk hoor
@ ollie veel plezier morgen
@ naaltje we willen een verslag en foto's natuurlijk
@ nouvel lekker gereden
@ sl moet verslag maken wat veel werk is
@ vhu heeft het over wedstrijden en heeft zelfs al een (oefen) marathon

ik heb vanavond weer les gehad en me peerd liep geweldig als ie zaterdag ook zo loopt ben ik helemaal gelukkig

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 07:56

Nou nog even een bakkie koffie en dan gaan we richting Essen... tot vanavond :wave:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:10

Goedemorgen!

lanouska, wat vervelend zeg dat dat is gebeurd met het veulentje