Angela zo'n koetsentocht is echt leuk om aan mee te doen.
Maar voor ons vergt het nog al wat organisatie want a. hebben we geen trailer, B. hebben we geen auto beschikbaar die de trailer kan trekken en C. de huifkar moet dan ook nog eens daarheen.
Onze merrie komt dan wel echt tot uiting want ze is voornamelijk een geweldig koets paard.
We hebben hier 1x in de buurt mee gedaan aan een koetsen tocht en dat was erg leuk.
Elke keer als we op pad gaan met haar en de huifkar hebben we ook wel belangstellenden die haar willen kopen.
Napie gaaf dat je op paard en koets mag mee rijden.
Ik heb [paard] (mede dankzij mijn bijrijdster) nu lichamelijk zo goed in conditie dat ze wel een mendurance wedstrijd zou kunnen rijden.
Jij organiseerd er ook 1 in het Drents Friese Wold toch? van hoeveel km? en is er een duidelijk aangegeven route? ik ben namelijk geen ster in kaart lezen.
Buckje schreef:Ik stap hier even brutaal het topic binnen maar heb een vraagje voor de menners onder elkaar! Het gaat om een pony die sinds de laatste stal verandering verlatingsangst heeft gekregen (vraag me af of ik het dit kan noemen!) valt dit af te leren ? Wat ik bedoel is, wanneer de pony alleen het erf af moet met de kar gaat hij staken in de vorm van achteruit lopen en willen omdraaien dit doet hij zodra hij alleen het erf af moet. Zodra er een ander paard OF fietser mee gaat loopt hij super.
Wat ik vreemd vind is zodra je de pony mee neemt op een vreemt terein, loopt hij keurig en netjes alleen. Voor dat hij op deze stal stond hadden ze ook nooit problemen als ze alleen reden, het is alleen op deze stalling waar ze nu 1,5 jaar staan.
Wat ik mij afvraag is, hebben jullie dit wel eens meegemaakt en hoe hebben jullie dit opgelost ?
Of beter nog zou het af te leren zijn en wat zouden jullie eraan doen ?
Dat lijkt me een lastig probleem.
Ik zou je zo niet kunnen helpen, mijn vroeger paard kreeg het ook toen ik van stal verhuisde maar dat was meer omdat we toen een pony er bij hadden gekocht en ze erg aan die pony gehecht was.
Buiten dat de stalling veranderd is, was er nog meer veranderd? (verschillen ten opzichte van de andere stalling)
Avaluna hier organiseren ze niet zoveel voor menners, dat is wel jammer.
Zo'n smulrit lijkt me erg leuk.
Tallechie, ik hoorde het al van mijn vader.
Vervelend, ik hoop dat de DA er achter kan komen wat hij heeft.
Wat suSEQ zegt zou best kunnen maar daar kom je ook wel snel genoeg achter.
Even wat druk uit oefenen op de hoef, en kijken of hij daar op reageerd.
Met druk uitoefenen bedoel ik met de punt van je hoeve krabber op de onderkant van de hoef (de zool) prikken.
Over de gehele onder kant en als hij dan reageerd dan heeft hij een hoefsweer.
De DA ziet het snel genoeg. Succes met de DA.
Bora blijven oefenen, mijn merrie heeft soms ook moeite met recht lopen (die heeft vaak op rechtsgestaan in het span en liep ze heel veel met stelling naar links).
Eigenlijk moesten we ze vaker omgezet worden alleen kon mijn oude merrie bijna niet op rechts staan, dat vond ze op de een of andere manier niet leuk.
Is het nu een paard wat je voor de wagen hebt of een grote pony?