[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:48

Wat leuk MaritB!!

En happytime, zo fijn dat je herstellende bent.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:49

Afbeelding

Jaja weer een paar kilometer gehad vanmiddag. Net voor de langdurige regen waren de paarden verzorgd en de honden voorzien van een dijkwandeling.
Ontzettend genoten! Vandaag weer een heel stuk dorp door geweest en wat doet hij dat ontzettend goed. Zeer veel prikkels, gillende, rennende en spelende kinderen maar hij vond het allemaal prima en gezellig volgens mij. Heerlijk paard is het toch! Een trekker en een vrachtwagen gepasseerd en dat zonder problemen *\o/* het voelt echt als team zo samenwerken met hem

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:29

Welkom hier maritb,dan woon je nu echt mooi in asten,lekker mennen daar.
Dierenfan,heerlijk zo'n braaf dier voor de wagen,extra genieten

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:16

Trots op mijn appaloosa voor de 2e keer voor de wagen gezet met hulp van een verzorgster. En dat ging erg goed. Hij is nog wel wat onwennig maar super braaf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:36

Leuk,nu kilometers maken

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:47

Veel plezier!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:31

Veel plezier.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:14

Bedankt. Ben super trots!
Alleen zit ik nog in dubio wat ik zou gaan doen. Mijn appaloosa is wat schrikkerig in het verkeer, met name vrachtwagens, tractoren en motors. Tijdens lange lijnen schiet hij dan opzij. Ik ben bang dat hij dat ook gaat doen als hij voor de wagen staat en dat er dan ongelukken kunnen gebeuren door fietsers e.d omdat ik er niet vlug naast kan staan. Dus of ik kan een verzorgster vragen om naast hem te lopen voor de wagen of we gaan in 2span oefenen want mijn merrie is bomproof en niks is te gek..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:20

Wpaard schreef:
Bedankt. Ben super trots!
Alleen zit ik nog in dubio wat ik zou gaan doen. Mijn appaloosa is wat schrikkerig in het verkeer, met name vrachtwagens, tractoren en motors. Tijdens lange lijnen schiet hij dan opzij. Ik ben bang dat hij dat ook gaat doen als hij voor de wagen staat en dat er dan ongelukken kunnen gebeuren door fietsers e.d omdat ik er niet vlug naast kan staan. Dus of ik kan een verzorgster vragen om naast hem te lopen voor de wagen of we gaan in 2span oefenen want mijn merrie is bomproof en niks is te gek..

Begrijpelijk dat je trots bent! Ik zou iemand naast hem laten lopen en dat af bouwen of idd 2span. Ons bomproof ouder paard is ook ideaal in 2 span naast mijn jonkie. Al springt hij gelukkig niet echt opzij en is redelijk goed bij te houden. Ik heb zelf ook stap terug gedaan en in spannende situaties de groom even naast hem. Dit terwijl hij het in 2 span goed doet en alleen ook wel maar dan wel geleid door mijn zeer veel sterkere en zelfverzekerdere man ipv geleid door mij. We weten inmiddels beter wat we aan elkaar hebben en verleggen deze grens beetje bij beetje

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:23

Maritb wat heerlijk, ik ben jaloers haha. Hier kun je helemaal niet lekker uitrijden in de buurt.

Happytime wat fijn dat het wat beter gaat.

Dierenfan jullie zijn lekker bezig. Op welk eiland woon je?

Wpaard wat braaf! Knap ook dat je het zelf doet.

Ik las ook over aso's in het verkeer. Daar ben ik ook best wel bang voor,helemaal omdat de mijne nog niet zoveel gewend zijn. Mensen hebben ook zoveel haast tegenwoordig, geduld is er bijna niet meer.

Ik heb van alles beleefd in de tussentijd. Zo ben ik naar een Hengst Parade geweest in Moritzburg, wat een gave aanspanningen heb ik daar gezien <3 . Onder andere een 16-span hengsten voor de postwagen, wat een kracht en geweld!
Afbeelding

En mijn jonge merrie heeft nu twee keer voor de kar gelopen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wpaard wij oefenen dit door er aan de longe naast te lopen als er iets engs langs komt. Als het rustig is, ga ik (met de longe) achterop staan en als er verkeer komt, ga ik eraf en parkeren we haar (ik ga dan voor haar hoofd staan) totdat het er langs is. Dan wegstappen en als dat braaf gaat loop ik weer naar achteren en stap weer achterop. De longe blijft er dan dus gewoon aan, die hou ik de hele tijd vast.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:25

Muronia wij zijn actief op het Zeeuwse eiland Tholen.
Jij bent ook lekker bezig!

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:33

Bedankt voor jullie tips. Longeerlijn is idd een goeie :j

Wat gaaf van die 16span :wow: :wow:

Gaat ook goed met je merrie zie ik Muronia!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 20:36

Dierenfan aha, dat is precies het andere uiterste puntje van nl als waar ik woon :)

Ja ze doet het echt zo braaf, nog braver dan haar moeder. Deze moet je wel iets meer achter haar vodden aan zitten. Ook wel weer leerzaam want het zijn echt wel 2 verschillende types.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 21:09

Wpaard ik vind het verkeersmak maken heel fijn in 2-span :)

Muronia, ik ben er ook 130km voor verhuisd om zo te kunnen wonen en rijden ;)

Ik heb deze hele week lekker veel met de spannen gereden, zo leuk om te doen! En zo dankbaar dat dit nu mijn ‘werk’ is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:04

Welkom Maritb, het is zo fijn om een bomproef leerpaard te hebben. Maar wel zuinig op die dame.

Wij zijn weer terug van vakantie. En nu kijken of we tijd hebben om de mannen van de week weer voor de wagen te zetten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:41

Ziet er heerlijk uit Marit!

Fijn dat jouw jonge merrie het zo goed oppakt Muronia. Ja de aso's in het verkeerd..dat blijft lastig.

Wpaard, wat goed en wat een leuk getekende pony.

Dierenfan, dat ziet er ook heerlijk uit..en braaf met al die prikkels.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:50

Afbeelding
Thuis in de weide :)

Rondje bos met de het andere duo, was echt zo’n mooi moment met die mist en opkomende zon
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:47

https://youtu.be/6ZMxH75aAzQ?si=qBfsBQXfOOH8gT7l

Voor het eerst zelf door de week over de 80 km weg gegaan. We waren wederom met ons heel clubje en mijn man zat achterin ons allemaal te bestuderen haha. Reuze gezellig gehad en kwamen zowaar op de warme najaarsdag voorbij een oliebollen verkooppunt. Heerlijk met z'n allen aan de oliebollen zittend terug naar huis gereden. Weer een fantastische ervaring erbij zo!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:06

Wat leuk! En dan lekker oliebollen eten haha.

Wij gingen vroeger altijd picknicken met de hele pensionstal. Twee of drie aanspanningen en dan een groep ruiters er achter. Dan naar de hei rijden, paarden uit spannen op een weitje en vastbinden aan een touw die gespannen was. Paar uur picknicken en weer naar huis. Ook hele goede herinneringen heb ik daar aan.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 16:53

MaritB welke omgeving zit jij? Aangezien het je werk is misschien dat je mij ook eens kan helpen?

Ziet er braaf uit zo Dierenfan. :j

Wat leuk dat dat kon Elisa2

Ik heb vandaag met hulp van mijn oudste dochter mijn pony ingespannen en op het fietspad gereden, voor het eerst in het verkeer. Fietsers en auto's geeft hij niks om maar scooters, vrachtwagens en tractoren zijn nog erg spannend..
Afbeelding

Afbeelding
Super trots <3

Binnenkort in 2span met mijn oudere merrie, ben zeer benieuwd hoe ze het gaan doen en het is voor mij ook nieuw in 2span..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:10

Leuk wpaard,heerlijk kilometers maken
Ik had klusdag vandaag,hekwerk (bijna) afgemaakt,nog ff hulpnodig met schapengaas aantrekken en dan met krammen vast,nu met strotouwtjes _/-\o_ nog uurtje met de bosmaaier mijn longeerrondje gemaaid,elke keer mijn zweep kwijt en natte voeten was ik klaar mee

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:09

Wat goed Wpaard! Vrachtwagens en tractoren zijn natuurlijk ook heel erg groot en spannend. Wel fijn dat het zo op het fietspad kan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:15

Gaat alweer snel hier!
Welkom Marit, genieten zo in jouw mooie omgeving!

Wpaard, fijn zeg!

Ht, klusdag is soms ook nodig, fijn als het weer is gebeurd!

Lekker ritje Dierenfan, knap zo over de drukke weg!

Muronia een hoop gedaan, klinkt gaaf!

Hier vorige week niet ingespannen, was te slecht weer op zondag.
Vanmorgen wel weer even een half uurtje in de bak gemend, hij was erg braaf dus niet te lang gemaakt, hij is ook andeds weer zeiknat met dit benauwde weer…
Over een week weer lekker naar Someren, dan kunnen we het bos weer in!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:00

Heerlijk vooruitzicht nouvel

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:18

Heerlijk Wpaard!! Genieten he om weer zo'n stap verder te komen. Eenmaal paar x goede ervaringen gehad dan kan het vlot gaan.

Veel plezier Nouvel!

Wij hadden vanmiddag weer heerlijk rondje door de polder. De jongste had bergen energie en ging uiteindelijk in handgalop door de berm terwijl onze kameel zich eens uitrekte en in flinke draf over de weg mee ging. Soms grappig dat verschil tussen korte en lange rug paarden.