[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:11

Wat geweldig dat het zo goed gaat met de paardjes Ips, helemaal +:)+

Hoop dat de biergist gaat helpen, niets als ze zo'n jeuk hebben Jeskim :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:40

Goedemorgen allemaal, wedstrijd gangers veel succes en plezier.
Ips, wat fijn dat de paardjes zo goed samen gaan.

Zoontje heeft nog koorts, maar ook al meer praatjes ! Dus dat is super !

Fijne dag allemaal,

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:42

Wedstrijgangers succes vandaag.

Ips fijn dat het zo lekker gaat tussen de paarden onderling.

Baudyh hoe is het nu met de merrie?

Morgen start ik weer eens onder het zadel. Indoor nog, daar heeft janouk geen last. (Hoop ik, anders laat ik haar weer in en gaan we weer naar huis)

Jeskim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:32

Avaluna en Baudyh, hoe en hoeveel geef je het paard ervan? En hoeveel kilo is handig om te bestellen? Niet dat het met een week meteen weer op is..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:11

@Jeskim: van de biergist puur, is het advies 50 gram/dag. Lijnzaad geef ik apart extra tijdens het verharen.

@Janouk: succes, hoop dat het gaat!

@Baudyh: idd hoe is het met de a.s. mama?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:40

De a.s mama is nog steeds a.s mama. Vanacht lag ze weer heel veel maar er gebeurd niks. Voor de rest lijkt ze normaal. Dus afwachten maar.

Vandaag op wedstrijd geweest. Wat voor mijn gevoel echt niet ging. Maar 196 en 189 punten. Dus nu is de teller in ene L + 4. Blij mee.

Die emmer twilmix. Heet nu geloof ik TWM horsemix. Zit 8 kg in en geef je voor een paard 150 gram per dag.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 16:43

@Baudyh: gefeliciteerd!

@Biancao: gelukkig heeft zoonlief weer wat praatjes :D .

Hier vanmorgen met dochter naar vaardigheidstraining geweest; hebben ze heel netjes gedaan +:)+ , nog lekker gekletst :D en nu maar even mijn eigen poown inspannen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:13

Grrrrr mijn laptopje heeft kuren word er helemaal gek van, zit nu op tablet maar dat vind ik van die on dingen met die auto correct. Duszzz }:0

Vanochtend super fijne rit gedaan met Ollie dikke 27 km op rustig tempo. Alhoewel ik toch aardig door heb gereden voor mijn gevoel maar met wat stukken er bij waar ik ivm het verkeer wel moet stappen is het ook lastig op gem veel hoger tempo te komen. Ollie was nog lekker fit aan het eind wilde ze zelf nog galopje. Daarna Hero bijna helemaal alles alleen gedaan alleen even hulp met op de wagen gaan. Iets van 20 minuten zelfstandig in de bak gereden (instructeur op roepafstand :-) zaten hele mooie stukjes bij dan loopt hij constanter dan Ollie of Bente ooit hebben gedaan :)

Tjongejonge half uur over een berichtje foutloos typen :+

Super punten Baudyh *\o/*
Dochter lekker gemend hoop dat je zelf ook nog wat hebt kunnen doen Avaluna.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:32

Hier even een ego-berichtje na een erg kort nachtje...
Vanacht is de viezerik(ken) weer toegeslagen...op een adres waar ze ook al eerder geweest zijn....politie vroeg zich af of mijn 2x vals alarm van vannacht wel vals alarm was -O-

Ik trek het ffies niet meer en ben er zooooo klaar mee...

@VHU, beterschap en hopelijk kunnen ze vinden waardoor je wegvalt :(:)

En alle wedstrijdgangers heel veel succes dit weekend!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:54

-O- }:) -:(- _-:( wat een drama Ollie :(:) kan me goed voorstellen dat je hier helemaal stuk aan gaat.... wat een ellende ... sterkte :(:) :(:) :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:58

Gatver olga wat een ellende :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:29

Ollie1....wat een ellende....geen woorden voor.....grote boze dobberman of nog beter fijne pittbull inhuren....
Vreselijk...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:32

ik denk dat ik er ook 2 honden zou wegleggen.

is toch niet normaal meer dat je je spullen en dieren zo moet beschermen zeker...
pfffff

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:16

ollie: verdorie wanneer houd het eens op,en kan je gewoon slapen s'nachts -:(- toch maar een hond erbij die gefixeerd is op mannenworst! O:)
VHU: knap hoor met hero alleen mennen en met de ander op pad geweest
voor de wedstrijdrijders succes morgen/hoe hebben jullie gereden vandaag?
hier gewerkt,ponys gemest en geknuffeld en me stiekum toch opgegeven voor een oefenmarathon volgende week zondag..... O:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:21

HT, sadist die je dr bent :D .
Maar wat een rotsituatie Ollie..... ik zou een geluidsalarm ophangen, een flinke sirene.

Gefeliciteerd met je punten Baudy! Ik herken het, je gevoel klopt meestal beter over een proef. Soms ziet het er vanaf de zijlijn beter uit, maar dat draagt niks bij aan je gevoel erover.

VHU: Hero gaat het helemaal waarmaken *\o/* .

Avaluna, waren er veel op de training? Blijkbaar is het lijstje deelnemers groeiende :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:11

@Ollie: echt niet normaal :(:) :(:) :(:) , zou willen dat ik de oplossing voor je had, geloof dat ik zelf in de stal zou gaan slapen :(:)

@VHU: *\o/* *\o/* , super van zowel Ollie als Hero +:)+

@Gem: volgens mij waren d'r flink wat :j , misschien rijd ik ook nog wel eens zelf mee, hebben 2 wagens, dus dat kan.

Heb net zelf nog gemend met Romeo en heel erg tevreden, eindelijk tempo-controle, merk dat ik zelf ook steeds beter kan ontspannen en dat werkt natuurlijk door, nog werk genoeg, maar heerlijk gereden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:17

Goedemorgen.
Ollie, ik hoop dat je vannacht werk goed hebt kunnen slapen !!!!
Ava, wat fijn dat je zo goed hebt lijnen mennen, heerlijk.
vhu ook superfijn dat hero het doet........

Hoop dat de wedstrijdgangers goed gaan, en ook weer veilig thuis komen of al huis zijn.

Fijne dag allemaal

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:34

Nou ik geloof gem dat bij mij de jury echt sliep. Ik reed gewoon fout. Moest een gebroken lijn maar ging van hand veranderen in middendraf iets voorbij X kwam ik erachter en ging hup naar links nog naar de H om vervolgens bij M toch de middendraf te doen. Wat denk je .gebroken lijn 6 , middendraf 7.
E-B-E. Grote volte met een hand. Ik kwam niet mooi bij B uit dus deed ff bijstellen met twee handen. ( heeft die niet gezien denk ik) gewoon een 6.
En dan 196 punten. Terwijl ik hoopte omdat het tussendoor nog wel wat ging op net 180. Kreeg een hartverzakking toen ik 196 zag.
Maar er werd hoog gepunt. Want ik was met die punten 4e.
Maar goed weet weer waar het niet liep. Gaan we weer verder mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:35

As mam was iets onrustig vannacht maar nog steeds as mam.

Hopelijk had je meer rust vannacht ollie

Tine, ben je alweer bij van gisteren?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:39

baudyh schreef:
Nou ik geloof gem dat bij mij de jury echt sliep. Ik reed gewoon fout. Moest een gebroken lijn maar ging van hand veranderen in middendraf iets voorbij X kwam ik erachter en ging hup naar links nog naar de H om vervolgens bij M toch de middendraf te doen. Wat denk je .gebroken lijn 6 , middendraf 7.
E-B-E. Grote volte met een hand. Ik kwam niet mooi bij B uit dus deed ff bijstellen met twee handen. ( heeft die niet gezien denk ik) gewoon een 6.
En dan 196 punten. Terwijl ik hoopte omdat het tussendoor nog wel wat ging op net 180. Kreeg een hartverzakking toen ik 196 zag.
Maar er werd hoog gepunt. Want ik was met die punten 4e.
Maar goed weet weer waar het niet liep. Gaan we weer verder mee.

Dat bedoel ik...... komt veel te vaak voor en je kunt er echt niks mee. Heb bij een stalgenootje een keer gehad dat ik "gebroken lijn" zei en ik hoor haar vanaf de hoek het commando voor middendraf geven. Zag de bui hangen en riep heel hard "*naam stalgenootje*! Gebroken lijn ... X ... wenden ... NU -:(- ". Ze sleurde de Anda in middendraf over X naar K :oo : resultaat, een 7 8)7 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:00

In ieder geval genoeg impuls dan in beide gevallen :+
Gun iedereen zijn punten maar 4e met 196 dan is er echt enorm hoog gepunt, kan me herinneren aan mijn dressuur ohz dagen dat het meestal zo was 1:4 een prijs en als je 4e was of 5e dan zat je er soms net bij qua winstpunt of soms net niet.
Doet de sport geen goed vind ik.
Andersom gebeurt het uiteraard ook.... blijft toch een jurysport alleen is het wel handig als het enigszins verklaarbaar is 8)7

Ollie hoop ook dat je lekker hebt geslapen :(:) en beter nog dat die idio(o)t(en) zijn opgepakt of een electrische schok op deze of gene delen hebben gekregen/krijgen of zoiets -:(-

Wedstrijdgangers weer veeeeel succes vandaag *\o/*
Of mensen die een fijne rit gaan maken (wat een lekker weer weer, beetje regen af en toe maar zo'n fijne temperatuur) *\o/*

Hier wasmachine weer aan de praat gekregen (had spul ook in sloop gedaan met knoop erin maar bij een deken was sloop losgegaan :oo ) dus die draait nu volop.
Verder sociaal dagje hier vandaag met vrienden dus lekker relaxed, iedereen fijne dag :9k

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:41

Maar ook in vaardigheid/marathon. Ik heb 1 x een afgeworpen bal gehad die door 3 juryleden niet gezien is. En in de marathon een fout parcours wat ook door 3 juryleden niet gezien is (had ik zelf ook echt niet door hoor haha). In de dressuur ook, met schrijven zie je het ook gebeuren. Hoge punten heb ik met Det ook wel gehad. Zal nu in de M wel afgelopen zijn :P
Weet iemand misschien nog iemand die interesse heeft in les van Paul Versluis komende vrijdag bij de Zaanse Ruiters? Heb nog 1 plekje over.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:39

Janouk was fijn te rijden. Nu Paul en zij in de 2 hoogste klasses van Nederland in het mennen uitkomen, mag ik het nu met Janouk onder het zadel proberen.L1 dressuur vandaag 185 punten, 1 winstpunt en een mooie 2e plek. Lieve mafkees deed haar best.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:59

@Janouk: wat goed, gefeliciteerd *\o/* .

Helaas flinke drukplekken van het nieuwe tuig, jammer, speelt wss ook mee dat meneer te dik is :o , nu dus maar op zoek naar onderleggers, voordat we verder aan de slag gaan.

Pfff, verder gaar, heerlijke crossrit gemaakt van bijna 4!!! uur, topschimmeltje die leeft voor zoiets.
Was heerlijk rustig in het bos, buurmeisje was mee op d'r pony en die is echt van het crossen en topfit, maar die had het zwaar op de terugweg, die wilde niet meer :') , kind mee op de wagen en pony maar aan de hand mee, hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:53

Geweldig Avaluna en jullie schimmeltje maar draven met kar erachter, toppony :)F jammer van het tuig... afvallen optie ipv onderleggers <<) ?
Super gedaan Janouk, even een opsteker met al het ge-hoofd-schud *\o/*
Wat vindt Pablo eigenlijk van de nieuwe dame Ips?
En Tine, weer bijgekomen of nog aan het bijkomen?
Ben ook benieuwd hoe het Maisie is vergaan in Heukelom en Lanouska, las over het ongeluk, da's geen pretje en voor wedstrijd zo'n domper -O-

Hier heerlijk dagje achter de rug met vrienden en gezelligheid.