En allebei mag dus niet? Niet HC en geen hobbyklasse met een officieel 3-jarige? Ik kon in de reglementen alleen vinden dat het paard / pony 4 jarig moet zijn, maar niet of dit ook voor hobbyklasse en HC geldt.
Bedankt voor het meedenken. Echt heel moeilijk om hier iemand te vinden voor zo'n kleintje. vhu, nog opzoek naar echt werk, heb nu een 0 uren contract en er is steeds minder werk.
Biancacoo, dat zijn mn opties inderdaad. Vorige week werd me gevraagd of ik m verkocht, ze wouden er mee gaan ponykoersen. Daarom ben ik gaan twijfelen of hij niet beter af is ergens waar hij lekker aan het werk kan. Maar ben gek op sil en zou niet weten wat ik zonder hem moet.
Vhu, Leuk dat het goed gaat met slepen met ollie!
Happytime, ja ben ik weer haha. Ja oxer was toch wel een fijne he! Miss als ik deze kan verkopen dat ik m toch weer aanschaf. Zijn nu ook wel andere mooie te verkrijgen, maar allemaal zo duur balen dat sun kreupel is
Wbt hardlopen, ik ben nu een maand bezig met een sportprogramma! Doe fitnessen, zumba, paar keer rpm, morgen beginnen we met bodyattack en we gaan ook hardlopen. Ben in maand tijd 2 kilo afgevallen en 3cm slanker geworden
Denk er wel goed over na he Jenkins! Weg is weg ..
Veel sporten, toe maar!
Ik heb nog sportschoolabbo, maar ga er niet meer heen.. Vind het zonde om mijn tijd daar te spenderen.. Dan wil ik buiten zijn, met Dids Dus dan maar naar stal fietsen, en met paard rennen.. 2 in 1
Gem er is wel een nieuwe rubriek voor de smw. Deze is nog niet heel erg bekend, maar het komt er op neer dat je met een 4jarig paard de smw mag rijden om te proberen/ te leren. Dit houdt in dat alle trajecten zonder minimale en maximale tijd gereden worden en je max 4 hindernissen mag rijden.
Ben bang dat je dus echt moet wachten..
hardlopen heb ik 1x gedaan, met hetzelfde wat jullie doen. Maar last van kniën, kuiten en scheenbeen en er dus maar weer mee gestopt.
sportschool zie ik mezelf niet heen gaan en ben ook beperkt ivm blessure arm. Dus maar proberen voldoende te bewegen
VanHuisUit
Geplaatst: 18-02-13 22:44
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat een 3 jarige echt nog niet op wedstrijd hoeft hoor of zeg ik nu hele rare dingen
Heb ik verdorie twee rekken in elkaar gezet, van alles verplaatst en gedaan, passen ze niet op de plek die ik ervoor in gedachten had
Gem
Geplaatst: 18-02-13 22:48
Tall, toevallig had mijn lesmees het daar ook over . De eerste schijnt in Ysselsteyn te zijn, en daar wilde hij wellicht met zijn jonge paard (in tweespan) aan mee doen.
VHU: het gaat mij niet om de wedstrijd, maar om de kennismaking. Ik hoopte mijn jonkie (áls ze ggk wordt ) misschien op de SGMW in Schinveld (dus pas eind september) een keer HC te laten kennismaken met een dressuurring. Vlak bij stal, dus ik kan die week al een paar keer langs het terrein lopen of rijden, en hoopte dat ik dan wellicht even een rondje in de ring zou kunnen rijden.
VanHuisUit
Geplaatst: 18-02-13 22:52
Dat regel je dan toch gewoon even met de organisatie? Kan vast wel, gewoon als voorrijder misschien zelfs wel?
Dan nog hoor vind ik het voor een 3.5 jarige een heel gedoe zo'n wedstrijd. Zou het zelf niet doen. Ff langs gaan aan het halster en rond laten kijken misschien maar that's it.
Geen aanval ofzo hoor, ieder zijn eigen aanpak
Ik heb me opgegeven voor de kennismakingsklasse endurance Kootwijkerbroek, eind maart. Ook gestoord volgens sommigen waarschijnlijk maar goed heb er enorm veel zin in. Desnoods doen we de hele route met mij wandelend naast de pony . Maar goed die van mij is bijna 6 en heeft ook al keuringen gedaan e.d. en denk dat ze niet zo gauw onder de indruk is van alles.
Gem
Geplaatst: 18-02-13 23:04
VHU: nee, daar kun je tegenwoordig hoge boetes voor krijgen en een half jaar uitsluiting! Aan het halster er langs gaan, hebben ze liever niet. Geen "vreemde" paarden op het terrein; je schrijft in of je schrijft niet in. Tijdens de opbouw ben ik er met Ster wel eens langsgegaan, maar dan staan daar ook nog kranen, tractors, en van die hei-apparaten . Met Ster durfde ik daar wel langs, die blies zich 2 x zo groot op, maar bleef naast me dansen, dat wist ik wel .
VanHuisUit
Geplaatst: 19-02-13 08:40
Dat wist ik niet Gem. 'Vroegah' namen we gewoon jong spul paar keer mee in de vrachtwagen/ op wedstrijd zonder in te schrijven maar dan gewoon dat ze op het losrijterrein mee konden, aan de wagen staan enz. Leerden ze al zo veel van. En doordat je dan toch echt niet mee deed dus ook niet perse op tijd x bij plaats y moest zijn doe je het toch nog relaxter dan wanneer je HC of hobbyklasse doet. Maar helaas mag dat dan niet meer.... da's jammer. Dan kan ik je vraag wel plaatsen
Janouk zit nu lekker in de zon waarschijnlijk.... hier weinig zon, wel mist en
Zoonlief had een zodanige Cito gedaan dat school hem (op basis van toets plus wat ze er zelf van vinden) brugklas HAVO/VWO advies zou hebben gegeven als hij nu in groep 8 zou zitten (hij zit in groep 7) dus da's prima. Blij om want het is niet zo'n toetsenmakertje
Maisie
Geplaatst: 19-02-13 09:28
Gem is idd moeilijk om een 3 jarige mee te nemen. Hobbyklasse mag niet ze moeten 4 zijn. Robin mag dit jaar wel al mee maar die is alleen nog maar in een binnenbak geweest voor de keuring dus daar moet ik ook nog even mee aan de slag.
Jenskins vervelend dat sil zo doet. Kan niet iemand hem voor je longeren 2/3x per week?
Janouk zit heerlijk in de zon als ik facebook moet geloven
Ollie wat een gave foto's !! wel jammer van de mist maar bruutje blijft zo gaaf en fijn dat hij het weer zo goed doet. Doe je over 2 weken ook mee aan de marathon?
VHU lekker aan het slepen fijn dat ze daar zo op reageerd staat zo voor de wagen dan.
Gisteren zijn de pony's geent. Wel nog een rustig rondje met ferro buiten gedaan omdat het zulk mooi weer was en robijn nog gelongeerd voor de DA er was. Nu is het weer bewolkt maar ja moet hele dag werken en vanavond nog les van 9 tot 10
VanHuisUit
Geplaatst: 19-02-13 09:40
Da's een lekker tijdstip Maisie maar wel fijn lessen
@Jenkins als jij Sil een fijn paardje vindt echt niet verkopen hoor dan heb je nu gewoon een moeilijkere periode (jij misschien alleen, Sil misschien helemaal niet die is lekker aan het draken ). En Sil de ponydraverijen (erg leuk trouwens dat ze dat in Noord HOlland zo hebben, hier is dat helemaal niet zo) .... hij was toch altijd beetje slomig of vergis ik me nu?
**geeft zichzelf schop onder de kont en moet nu echt iets gaan ondernemen**
Jenkins, ik zal ook eerst kijken naar een andere oplossing... weg is ook weg en waarschijnlijk vind je niet weer zo'n pony. Je geeft ook aan dat je niet weet hoe je werk gaat lopen.. dus met een half jaar kan het heel anders zijn. Als Sil gewoon aandacht krijgt en af en toe beweging is dat toch prima. Er zijn genoeg paarden die weinig tot niets doen (kijk naar die van mij )
Maisie dan heb je geluk gehad, hier was het weer niet super. Ik zou gisteren ook heen, achteraf maar goed dat ik niet heen ben geweest want er was de hele dag les van buitenaf.
Vanmiddag wel naar de pony's. Denk maar even losgooien, kan ik morgen weer een les rijden. Hopelijk kan ik ze nu weer wat oppakken, training schiet er zo enorm bij in.
Daan heeft goed geslapen. Van 2130 tot 815, één keertje wakker geweest, aai over de bol was genoeg. en tot 845 blijven liggen... Was ik ook wel aan toe. Van zondag op maandag was het weer drama
Ik heb alle faciliteiten en ik kom momenteel niet eens aan rijden toe, nu is dat natuurlijk ook lastig met Daan om het te combineren, maar goed. Pony's vermaken zich wel en hopelijk met een paar jaar wel fanatiek kunnen rijden.
__PSM__
Geplaatst: 19-02-13 10:39
Mijn probleem is vooral dat ik t erg prijzig vind voor een paard wat staat te apekooien...
VHU balen dat je rekken niet passen Leuk dat je gaat mee doen met de kennismakingsklasse van de endurance! Super ook van je zoontje! Slimme jongen Hij is wel slomig, maar heeft wel een goeie vlakke draf. Die meneer vraagt al 5 jaar of ik hem verkoopt (dat Sil 1 was wou hij hem al hebben) Inmiddels heeft hij een ander gekocht, maar kennissen van hem zoeken een ponytje.
Maisie, er word ook wel gelongeerd en gewandeld met hem, maar elke dag longeren vind ik zelf ook niet fijn voor hem. Zelf heb ik hem vrijdag, zaterdag, zondag en gister gedaan en dat wissel ik dan af met pittig longeren en oefenen om op constant tempo te draven. Zie wel dat dat hem goed doet zo aan het werk. gister was hij kip mak.
haha tallechie zaten er maar meer uren in een dag he.. Ik probeer wel tijd vrij te maken voor Sil, door eerder van me werk weg te gaan. Verdien ik wel weer minder
PSM, ah dat is ook vervelend! En ik herken je gedacht ook hoor, daarom twijfel ik soms ook. Dat ik Sil kocht 4 a 5 jaar geleden ging hij het land op voor 50 euro.. inmiddels heb ik aan hem evenveel kosten dan dat ik zou hebben als ik een groot paard zou hebben waar ik ook op zou kunnen rijden/mennen.
janouk
Geplaatst: 19-02-13 12:09
deze janouk geniet van zon zee strand, lekker eten en drinken. Kortom vakantie. Het is hier 6 uur in d e ochtend. 25 gr en nog donker. Ik lig lekker op mijn strandstoel met een kopje thee en de tablet, even lezen wat jullie aan het uitspoken zijn. Zo lekker ontbijten en dan op eilandtour om Aruba verder te ontdekken.
Oow heerlijk janouk!! Ik zit er aan te denken handschoenen te dragen op mn werk... hand waarmee ik de muis vast heb is bevroren. brr. geniet ervan Janouk!
Weet iemand nog een bomproeve pony te koop van max 1.20m, merrie voor 2 onervaren meisje van 3 en 7 jaar ? Pony komt aan huis te staan met weidegenootje...
Xx_Joyce_xX
Geplaatst: 19-02-13 12:41
Ollie1 schreef:
Weet iemand nog een bomproeve pony te koop van max 1.20m, merrie voor 2 onervaren meisje van 3 en 7 jaar ? Pony komt aan huis te staan met weidegenootje...
Staat er in rotterdam nog een op marktplaats een dartmoor
Ik ben ook aan het rondkijken, ben een uur aan het heen en weer rijden in totaal. Sta liever dichter bij huis, zodat ik ook 'even' heen kan. Voordat ik nu terug ben en wat gedaan heb ben ik 2 uur verder.
vhu knap hoor dat je de endurance weer gaat proberen. Zodra ik de mannen in dubbelspan heb kan het zijn dat ik de mendurance ga mee rijden, maar eerst maar zien hoe ze reageren.
janouk veel plezier en geniet er van. Mijn zwager heeft een aantal jaren gewerkt op Aruba. Wij zijn in 2009 naar curacao geweest, geweldig eiland en geweldig weer.
ollie ik weet zo geen pony... kan wel even rondvragen hier en daar.
Net alle spullen op de foto gezet. Zal straks wel even een topic maken. Gedoe ook altijd weer, maar goed weg is ook weg. Heb er toch niets meer aan. Scheelt een boel ruimte in de garage.