[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

askazita

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:43

sander_lotte wat leuk dat je bent gaan mennen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:46

lekker SL!! :)

@VHU; ja er staat nog wat gras, teveel eigenlijk voor een dieet, maargoed, als hij dat gras op heeft begint z'n dieet echt :)
hij heeft inderdaad hooi gekregen, zodat hij ook wat droge meuk zou eten :))

dekken doet ie gelukkig niet, hij brulde ook niet, volgens mij was ie gewoon echt boos... zal ik donderdag wel een kluif aan hebben voor die weer normaal doet tegen me :')

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:38

Schaduw. Ik ben een beetje in strijd met de extra kilo's aan de trailer. Het is een geremde enkelasser tot 750 kilo. De trailer moet met Eef en wagen achterop en wagenconstructie daaronder blijven. Ik heb op de bodem nu al rubber matten die erg zwaar zijn extra, dus tis te hopen dat ik eronder blijf. Dat moeten we allemaal nog even wegen.. vandaar dat rubber op de klep geen optie is. Tapijt zou wel kunnen, had ik nog niet aan gedacht.. Maar als ik het met 2 platen op elkaar van 9 mm in plaats van 1 plaat van 18 mm een witte buitenkant kan maken en een bruine antislip binnenkant is dat lichter natuurlijk.

SL: Is toch gaan mennen. Het weer was er lekker voor!

Naaltje: Volgens mij heeft jou pluizebol niets te klagen hoor. En anders zie je het vanzelf morgen.. haha Gaaf dat je de TREC doorzet. Lijkt me erg leuk om te doen. Ow enne hij zal je wel vergeven toch?

Lisanne: Komische filmpje.. haha, dat doet die van mij niet.. :P

Zo net fanatiek gesport, bijna ruzie met een mongolide jongen die bij ons traint. Ik maakte een grapje en hij dacht dat ik boos was. We hebben het goed gemaakt met een knuffel.. haha.

Nu lekker douchen en naar bed.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:15

eef: pas je wel op met 2 lagen op elkaar....als er vocht tussen komt,rot het weg en kan je weer opnieuw beginnen(zo is mijn bodem ook stuk gegaan,ondanks dat de rubbere bodem waterdicht was)
enne..ik heb betonplex gewoon geschilderd hoor,eerst goed grondlaag en dan met wijzenol.
dids op dieet(graasmasker kan ook hoor, dan is hij zo weer in vorm)
VHU: balen als er straks 1 weg zou moeten,hoop dat je wei mag blijven :j
S-L : heerrlijk met haar zus aan de men geweest.
tallechie: hoop vannacht een goede nachtrust en mocht je wakker worden dan hoop ik dat de beeb het doet dmv omdraaien
en de nieuwkomers: welkom
en de rest ben ik vergeten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 06:46

goedemorgen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 07:37

@happitime; graasmasker gaan we vandaag een kopen, maar in de rest van de wei staat niet genoeg gras om met masker te kunnen grazen, en het hooi kan hij dan niet meer bij (ligt onder een fijn rooster)

morge!!!!
:):)
ik ga vast naar beneden, rosan is zo hier
:D :wave:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 07:42

Goedemorgen, ben ook al weer wakker. Heb het nog half 4 zien woden op de wekker. Zo nog maar even op de bank liggen. Beeb is trouwens wel al weer rustig

Naaltje dids is niet zielig,, veale en de rest van de paarden staan bij ons allemaal alleen in stukjes ivm hengsten die wij op stal hebben. Ze hebben allemaal een eigen wei van ongeveer 4 meter breed en 10 meter lang dus kunnen rennen wat ze willen. Op stal maken ze wel contact.

Lastig met de traier, vooral omdat je onder een gewicht moet blijven.

We hebben vanavond een voorlichting over borstvoeding. Vriendlief vroeg als hij ook mee moest. Volgens mij ziet hij het niet zo zitten, maar hij moet gewoon mee ~~}>

Iedereen veel plezier vandaag

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:02

Mogge,

@Lacuna en Naaltje heel veel plezier vandaag....
@Tallechie, ik moest wel grinniken toen ik jouw berichtjes las. Mijn man liep ook niet heel erg warm voor zulke bijeenkomsten en ging met grote tegenzin mee...

*ik ga mezelf nu een schop onder mijn kont geven* snel koffie opdrinken en dan met de paardjes op stap..

Later :evaw:

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:44

Happytime: Tis wel de klep en niet de bodem. We verlijmen de twee platen dan watervast, en de alu profielen rondom worden ook verlijmd en afgekid. Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen hoor.. Maar bedankt voor de tip.

Lacuna en Naaltje Have fun!!
Tallechie; Wel fijn dat de beeb weer wat rustiger is. Misschien als nog wat proberen te slapen?
Ollie gaat lekker met de paardjes op stap, Ook veel plezier!

Ow snel snel, moet werken... haha fijne dag vandaag..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:59

Goeiemorgeeen!!!

Leuke foto's gezien, grappig filmpje,
VHU, tuurlijk is dat moeilijk paardjes verkopen !!! maar..........het is nog geen noodzaak !!! dus denk er lekker rustig over na !!

Eefie druk met de trailer, lastig met dat gewicht.

Ollie gaat vandaag trainen, super, en succes !!

Equitana vandaag !!!! IK WIL OOK !!!!!!! :j :j :j :j :j

Voorlichting over borstvoeding hebben wij ook gehad, maar zoontje hongerde bijna uit, zoooo te weinig melk, dus vrijwel meteen toen ik daar achter was........fles erin, en hij was eindelijk tevreden !! _/-\o_

Diddle is niet zielig, is voor zijn eigen bestwil !!! komt helemaal goed !!
Gaaf dat je Trec gaat doen !

Nieuweling Welkom !

Ik moet aan het werk, kom straks nog wel even kijken !! :Y)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:06

VHU-Manlief heeft er eerst naast gelopen en stond achterop met de longeerlijn aan het halster wat onder het hoofdstel zat.
Als het dan zou dreigen verkeerd te gaan,kon hij ingrijpen.
Maar het was niet nodig.
Hij snapt er nog niets van maar doet het erg braaf.

Roken gaat redelijk goed.ik rook 1/2 per dag dus dat is niet slecht toch.

Lacuna en Naaltje-Veel plezier.

Eefielover-750 kg voor de trailer,pony,en wagen,dat gaat toch nooit lukken?

Tallechie-De meeste mannen zitten niet echt te wachten op zulke bijeenkomsten.

Ollie-Veel plezier.

Ik ga mezelf ook activeren

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:18

Eefielover: Je kan ook zo van die dunne rubberen matten op de klep leggen. weegt niet super veel.
Naaltje: Dids is niet zielig. Kort gras (cm gras) kunnen ze wel makkelijk met graasmasker eten. Nog korter (milimeter gras) en lang gras is veel moeilijker.
S_L is toch kunnen gaan mennen
VHU staat voor een moeilijke beslissing. Enerzijds zou ik wel geïnteresseerd zijn in Snuit, maar anderzijds vrees ik dat ik te weinig ervaring heb voor hem.

Gisteren is de hoefsmid geweest. We kunnen er weer een tijdje tegen.
Hopelijk kan ik vandaag de laatste kruiwagens van de mesthoop uitrijden en kan dan de wei gesleept worden. Vanaf volgende week beginnen we dan weer te trainen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:39

En een goedemorgen allemaal.
Pffff heb al een heleboel gedoe op mijn werk achter de rug. Allemaal mail en telefoon maar...volgens mij zit er schot in ~~}>
Wilde heel graag gaan rijden met Rizanta, maar werk is nu even belangrijk (=inkomsten = paarden/pony's, want ja hoe moet je het anders betalen, haha).

Citaat:
@Tallechie, ik moest wel grinniken toen ik jouw berichtjes las. Mijn man liep ook niet heel erg warm voor zulke bijeenkomsten en ging met grote tegenzin mee...
Bart heb ik de voorlichting over borstvoeding bespaard, maar hij moest wel een paar keer mee naar zwangerschapsyoga... :+ en hij wilde echt niet he. Net bokkige shetlander met een gezicht als een oorwurm zat hij bij die sessies. Met de bevalling ging het zo snel dat ik me trouwens absoluut niet herinnerde wat ik moest doen dus hij zei vrijwel onmiddellijk nadat Han goed en wel ter wereld was: "Nou die yoga sloeg ook nergens op", en gelijk had-ie :=

Citaat:
Enerzijds zou ik wel geïnteresseerd zijn in Snuit, maar anderzijds vrees ik dat ik te weinig ervaring heb voor hem.

Ik pb je nog wel even ;)
Als het niet was omdat ik Han (ons zoontje) toch nog een kans wil geven om te gaan mennen was het andersom hoor. Want voor een volwassen iemand met wat ervaring is Snuit momenteel leuker dan Alwyn. Je moet de ervaring hebben dat je bijv niet moet gaan trekken maar wat spelen met de leidsels als hij wat drukker wordt, en consequent zijn, stap is stap, draf is draf, dat soort dingen. Dat kan je nog niet aan een kind overlaten, vandaar.

Nou net ging weer de telefoon en ik moet zo dus nog naar mijn werk toe. Dus ga maar even verder. Doei!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:36

Goeiemorgen allemaal :)

Snuit is gewoon erg leuk, en nogmaals ik had hem zo opgehaald, maar dan redt ik het echt niet qua tijd.

SL heeft lekker gemend, goedzo!

Kaytje :+:
Afbeelding

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:46

Eefielover de meeste trailers zijn leeg toch 500/800kg,
laad vermogen is meestal toch rond de 1200/1800
of is het laadgewicht 750 voor de pony en wagen.

Jelleee wat een lieve foto :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:05

Ik ben weer thuis, net even gegeten. Zometeen stalletjes nog even schoonmaken en dan binnen aan de gang :7

Ik heb heerlijk gereden en zit te twijfelen of ik de 23e april ook Simba's officiële wedstrijddebuut zal laten worden .......

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:07

vhu naar zwangerschapscursus krijg ik hem sowieso niet dus daar ben ik ook niet aan begonnen.
Maar na deze wilde ik wel graag en verloskundige gaf aan dat de mannen ook mee gingen. We hebben 6 april (mits de kleine er nog niet is) nog een algemene voorlichting over de bevalling ed daar hoeft hij in principe niet mee naar toe, maar dat leek hem wel leuk. Hij gaat alle keren naar de verloskundige ed ook mee. De eerste echo is hij niet mee geweest, dat was de dag nadat ik hem vertelde dat ik zwanger was en hij kon geen vrij krijgen en hij is 1 controle in het ziekenhuis niet mee geweest.
Vrijdag moeten we ook heen, eigenlijk moet hij werken, maar door dingen te verschuiven kan hij wel weer mee.

Succes met de werktroubles. Volgens mij heeft snuit heel veel weg van veale qua mennen.

Leuke foto's gezien.

Iedereen veel plezier met wat ze gaan doen vandaag.

Ik heb net een skipakje binnen gekregen voor 5 euro via marktplaats, vriendin heeft hem opgehaald :-)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:31

skipakje???? het is hier 12 graden met een zonnetje....geen winter meer hoor,op naar een mini zwembroekje :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:04

haha kreeg er al meer commentaar op :-)
zwembroekje komt ook nog, want we gaan in juni op vakantie

skipakje is voor op de creche, de kleintjes slapen dan buiten, dus moet ie wel warm worden aangekleed.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:15

@ tallechie is vroeg met skipakje
@ ollie twijfelt gewoon doen baadt het niet dan schaat het niet en heeft ie weer wat geleerd
@ vhu druk met werk

ik werdt vandaag dus gewoon 3 kwartier eerder weg gestuurd van het werk -:(-
maar heb vanavond weer lekker les kan ik nog even oefenen voor zaterdag *\o/*
als het zaterdag loopt zoals het moet lopen verschijn ik 9 x in de wedstrijdring

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:18

dat is vaak:-) en lekker druk
Zag het al op de startlijsten.

Ik weet nog niet als ik kom, ligt eraan hoe ik me voel. Kun je daar wel zitten?

hoezo werd je eerder weggestuurd?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:41

@ tallechie je kunt er heerlijk achter het raam bij de verwarming zitten in de kantine en ook nog de ring overzien. het was rustig en we stonden met 5 man personeel in de keuken en was zo ie zo om 1 uur vrij dus ik moest eerder weg

is ook 1 van de laatste keren dat ik het doe hoor want ik blijf aan het rennen zo

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:44

Tallechie waarom moeten de kleintjes buiten slapen op de creche?

VHU, moeilijk zeg...

Naaltje, dids zal je uiteindelijk wel dankbaar zijn dat je hem wat minder laat eten :j

sorry mensen als ik even niet zo veel of op iedereen reageer.
ben de laatste dagen erg moe.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:46

je bedoelt zo vaak achterop staan?
Want je moet zeker ook helpen met in en uitspannen.
Je rijdt zelf, je staat bij je moeder achterop en bij harry?

IT zodat ze in alle rust kunnen slapen. Er is een gedeelte gebouwd waar ze uit de wind, regen en zon kunnen slapen. Ze hebben nog 2 slaapkamertjes maar daar slapen de grote kinderen,. En de kans dat de kleintjes dan wakker worden is te groot

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:08

ja dat bedoel ik,
heb het voor de wedstrijd van onstwedde zo gek gehad dat ik om 1 uur vrij was van het werk ik meteen doorreed naar me moeder want ik moest mee naar les en daar het paard van me moeders vriend heb staan vlechten, me moeder met haar vriend naar les ging, ik het paard van moeder mee naar huis nam, gewassen en gevlochten heb even oner de douche door gerent ben en me broetje een broodje maakte voor mij en toen kon doorrijden naar de manege in bronneger omdat harry 4 span les had en de volgende dag gewoon om half 6 me bed uit moest voor de wedstrijd

rij indd zelf ( rij de proef waarschijnlijk uit me hoofd) bij me moeder, haar vriend en bij harry achterop