[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:16

@Sonjim: ook een beetje gek, als mij dit zou overkomen zou ik, ook al is het moeilijk, de vorige eigenaar wat laten weten, zeker als deze ook nog heeft aangeboden dat het diertje altijd terug zou kunnen.

sonjim

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:27

Ik heb bij Nando ondanks dat die eigenaresse voor mij verder nooit echt interesse getoond heeft ook en berichtje gestuurd. Ik ben zelf nog kijken geweest op de nieuwe stal, een maand of 3 na de verkoop. Toen was er sprake van verhuizing, in de nabije toekomst en heb ik nogmaals aangegeven dat ze mij even moest bellen als het een probleem was om Nando mee te nemen naar de nieuwe stal, een maand daarna is hij dus verkocht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 11:24

Sonjim wat vervelend van Nando.

Leuke foto zag ik voorbij komen.

Gisteren ben ik wezen mennen. Gewoon in de bak. Ik durf nog niet met hem langs de weg, op rechte stukken wordt hij nogal voorwaarts.
Gisteren heb ik voor het eerst alleen gemend zonder hulp van een stalgenoot. Mijn vriend was erbij voor het vast houden, maar hij heeft niks met paarden.
HIj was gelukkig braaf.

Vanmiddag waarschijnlijk weer even voor de wagen. Mijn schoonouders komen kijken, dus misschien toch nog een stukje langs de weg.

Heeft iemand tips om hem rustig te krijgen. Hij is nergens bang voor, kijkt ook nergens naar, maar zijn tempo is dus wel hoger als in de bak.

De eerste keer dat ik buiten reed, was ook de eerste week dat hij bij ons was. Misschien is hij nu wel rustig, maar wil wel zekere voor het onzekere nemen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:49

@avaluna; mooie foto! :D ziet er gaaf uit! :)

balen van Nando sonjim..

ik heb gisteravond dids aan de dubbele longe gehad, en vandaag met een bokker mee geweest met een jong paard, haar paard op haar 1e buitenrit, ging super :D

wel te horen gekregen dat mijn dids vanochtend met de overbuurman op zijn buik de oprit heeft aangesleept ( >;) laat dan ook los := )en vervolgens alle 3 de paarden ontsnapt waren.. := uch :=
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 23-08-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:58

tallechie schreef:
Heeft iemand tips om hem rustig te krijgen. Hij is nergens bang voor, kijkt ook nergens naar, maar zijn tempo is dus wel hoger als in de bak.

De eerste keer dat ik buiten reed, was ook de eerste week dat hij bij ons was. Misschien is hij nu wel rustig, maar wil wel zekere voor het onzekere nemen.

Duidelijk terug vragen en als hij terugkomt, de leidsels weer toestaan. Als hij dan weer vertrekt, opnieuw terug vragen. Op den duur zal hij doorhebben dat het gemakkelijker wordt als hij trager gaat lopen...

@Sonjim: jammer dat die andere mensen je niets laten weten hebben... Dat is nochtans geen grote moeite.

@Naaltje: druk weekend! :)

Ik ben daarnet nog eens met Starlet en Dore op pad geweest. Ze waren braaf, al was Starlet nogal fanatiek in het begin. Ik moet echt leren trager rijden; Dore kan niet zo goed mee... Eigenlijk passen die 2 niet zo heel goed bij elkaar, maar de hengst (die wel bij Starlet zou passen) is nog niet beleerd. Ondertussen kan ik wel oefenen met tweespan rijden en da's ook veel waard. Moeder was ook mee en zei achteraf content te zijn dat ze meegeweest was.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:09

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:41

@Naaltje: oeh, wat een stouterd ;) .
Fijn dat de buitenrit zo goed ging!

@Suseq: idd al fijn dat je tweespan kunt rijden, dan is iig eentje dat al gewend, straks.

Mijn schoonouders willen ook zo graag eens mee. Maar dan moet ik mijn schoonvader goed instrueren, want dan ook mijn man (vaste groom ;) ) mee, dat wordt te zwaar vind ik.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:44

Dids had zijn pretkop op vonden we al..
kom ik terug van de rit, zie ik de overbuurman met een dikke hand..
beest weet dat hij hem kan hebben.. hij heeft het 2 jaar terug ook al eens geflikt namelijk :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:04

Ik ben net mennen geweest met mijn pa, eentje op de fiets en eentje op de wagen. Mijn vader heeft zelf een haflinger gehad en deze verkocht toen ze amper beleerd was, dat was geen fijne combi een vrij groene menner en een groen paard wat nog al eens spatjes had. Daardoor durfde hij eigenlijk niet meer goed. Vandaag dus voor het eerst sinds een jaar weer op de bok en hij zat echt te genieten. Ook was hij erg verbaasd dat Wieneke geen stap verkeerd zet zelfs niet bij vrachtverkeer, grote containers en motors zonder demper. Oftewel een geslaagde rit.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:27

Ik ben dus alleen naar buiten gegaan. Is echt super gegaan.

Klein rondje van een half uur. Hij staat niet op ijzers.

HIj loopt alleen niet helemaal goed. Ik verbeelde het mij gisteren al en toen wij terug waren bij stal zij een stalgenoot dat zij hem ook niet lekker vond lopen. Had achteraf dus wel gelijk.
Morgen komt de hoefsmid. Dat eerst even afwachten en anders wederom da er bij

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:30

super sonjim!! :D
ik wil mijn pa ook weer een keertje mee maar dat wil niet zo lukken :+

@tallechie; met de kar geweest?
:(:) balen dattie niet goed loopt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:11

Ja ben met de kar weg geweest. Tweede keer zonder ervaren persoon erbij, eerste keer naar buiten.

Mijn schoonouders waren ook mee.

Ja er is telkens wat momenteel

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:13

@Sonjim: super!

@Tallechie: fijn van de rit, maar wat vervelend zeg :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:38

Ja. En ik weet echt niet hoe het kan en waar het precies zit. Er zat niks in zijn hoeven in ieder geval.
Morgen komt de hoefsmid, dus maar even afwachten. Ook maar even zien als ik wel kan rijden morgen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 05:46

Hoera, ik heb mijn Zilco tweespantuig alleen.... hij past niet. Zowel de borst, omloop en broek zijn te kort. Tuig zou moeten passen op pony's tussen de 1 mtr en 1,20 m maar ik krijg mijn pony's van nog geen 1,10 m er niet in. Daarnaast ontbreken er onderdelen en heb ik verkeerde disselriemen mee (te breed)
Balen dus.. leverancier zit in Epe dus niet om de hoek. Weet nou niet of ik voor dezelfde prijs losse onderdelen kan krijgen in maat pony en of dat matcht met de SL shetland.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:29

ik had gister wedstrijd...
dressuur ging redelijk 186 punten..
vaardigheid ging supersnel...20 poortjes...rij ik bij nr 19 de bal eraf. |(

heb ik weer ;(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:01

Balen Napie, ik heb het omgekeerde met mijn enkelspan tuig. Kopstuk en broek zijn veel te groot de rest staat op het kleinste en dat is dan maat mini op een grote mini, grens kleine maat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:38

@Napie: jammer, zeg :(:) . Ik ben benieuwd hoe ze het oplossen. Moet eerlijk zeggen dat ik ook gewoon alles meet en dan pas aanschaf, want anders past het idd vaak niet. Mn Zilco combineert normaal gesproken ook, bij mijn weten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:00

Napie schreef:
Hoera, ik heb mijn Zilco tweespantuig alleen.... hij past niet. Zowel de borst, omloop en broek zijn te kort. Tuig zou moeten passen op pony's tussen de 1 mtr en 1,20 m maar ik krijg mijn pony's van nog geen 1,10 m er niet in. Daarnaast ontbreken er onderdelen en heb ik verkeerde disselriemen mee (te breed)
Balen dus.. leverancier zit in Epe dus niet om de hoek. Weet nou niet of ik voor dezelfde prijs losse onderdelen kan krijgen in maat pony en of dat matcht met de SL shetland.

Dat is vervelend zeg !!

Ik hoop dat je kan ruilen maar het is idd raar als het voor pony's tot 1,20 moet kunnen.

Ik ga voor de classic met emphaty borst en dan maat pony want anders past het echt niet. Ik moet alleen nog even sparen.

Sucses met omruilen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:26

avaluna schreef:
@Napie: jammer, zeg :(:) . Ik ben benieuwd hoe ze het oplossen. Moet eerlijk zeggen dat ik ook gewoon alles meet en dan pas aanschaf, want anders past het idd vaak niet. Mn Zilco combineert normaal gesproken ook, bij mijn weten.

Ik had het gemeten met mijn tweespantuig erbij maar dat is toch lastig.
Vanavond nog een keer kijken en op de foto zetten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:29

@Napie: ik bedoelde ook dat ik de pony's op meet ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:09

@ Napie: wat rot zeg! :(:)

Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest ivm mijn enkel(toen de koets was gekanteld en Romeo op mijn enkel belandde).
Met lopen voel ik niets, maar ik ben zaterdag gaan paardrijden en mijn enkel deed verschrikkelijk veel pijn! Gisteren ook nog heel veel last gehad ervan. Na een maand heb ik dan toch maar beslist om eens bij de dokter langs te gaan.
Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor een scintigrafie van mijn enkel.(nooit van gehoord) Hierop kunnen ze blijkbaar zien of het gebroken is, gebarsten, gekneusd,... Blijkbaar kan je nog steeds perfect lopen als dat botje over is. De dokter zei dat de kans erin zit dat mijn enkel in de gips moet. Maar dat is natuurlijk afwachten, laten we hopen van niet!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:18

@Sander-Lotte: oei, ik hoop het maar van niet :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:11

Napie wat vervelend dat het niet pas

Sander lotte dat is niet te hopen.

Hoefsmid is vanochtend geweest. Weet niet waar de kreupelheid vandaan komt. Als hij morgen nog kreupel is bel ik de da.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:57

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt hem niet. Ik kan passen wat ik wil, verstellen en nog meer verstellen maar het past niet.
De strengen vielen tijdens het proefrijden ook van de zweng af, strop werkt niet.

Maar weer in overleg wat nu dan.