[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:23

Tine wasmachine door leverancier laten repareren dit moet garantie zijn, niet er zelf aan zitten want dan gooien ze het daarop.
Misschien is tai chi ( er zijn verschillende vormen (manieren) van) wat voor je, hier krijg je geen spierpijn van en je gebruikt wel van alles en geeft ontspanning.

Ava ik leef met je mee, pas goed op jouzelf zodat de koorts zakt, wens je alle goede en veel sterkte toe.
Vind dat je het dapper doet zoals ik het lees.

Verder iedereen succes met de paardjes en hondjes.

En ga weer onder mijn mee leessteen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:33

Wasmachine doet het alweer hoor. Filter zat verstopt. Omdat ik problemen met mijn hand heb, kreeg ik filter niet open, maar dat soort dingen wil ik toch echt eerst even controleren voor ik iemand laat komen. Vind het persoonlijk erg dom als er dan iemand helemaal hierheen komt en het is zoiets simpels.

Ik ga geen tai chi of iets doen. Ik heb osteo beloofd het te proberen, dat ga ik dan braaf doen en daarna is het ook gewoon klaar (tenzij het toch resultaat geeft natuurlijk ;-) ). Maar mens begon al gelijk over allerlei kruiden. Sorry, heb in het verleden kapitalen uitgegeven aan allerlei alternatieve geneeswijzen, omdat ik zo graag beter wilde worden. Dat doe ik dus niet meer.

Zoonlief heeft vanmiddag alleen Amerigo gereden, hij had geen zin om er 2 te doen in de regen. Kan ik me iets bij voorstellen :+ . Morgen weer een dag, dan mag hij ze weer allebei rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:06

Zwaai even voorbij :evaw:
Vandaag prima 1e lesdag van Freestyle opleiding gehad. Verder mega maar dan ook werkelijk mega druk. Gelukkig alleen deze week zo ... volgende week is het weer wat rustiger.
Dus nu nog snel een kamer van B&B in orde maken :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:18

Gelukkig iets simpels, Tine.

Dank je wel, Marga!

Wat super dat het zo goed beviel, Vhu; sterkte deze week nog!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:20

Tine, en iets van Pilates dan, is iets nuchterder als yoga hihi.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:39

Heb ooit een boekje pilates-oefeningen gekocht. Zag al na enkele blz dat ik daar het geduld niet voor heb :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:08

Volgens mij kun je yoga'en en pilatussen tot je een ons weegt als je net als Tine met bijv die problemen rondom hun huis zit wordt dat er echt niet beter van, denk ik dan :7
Lekker eind wandelen met de hond is ook fijn :D
Of lekker onder de douche met fijne doucheschuim :)
Of zoiets :D

Dank je Ava.
Cursus is bij enorm manegecomplex. Ben dan toch wel blij dat ik bij een 'gewone boer' sta :7
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-16 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:10

Moet je allemaal gewoon een beetje liggen, ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:17

Je bedoelt de pilates of yoga of de manege of boer?
Ach bij mij is het eigenlijk gewoon zo dat ik in mijn vrije tijd eigenlijk alleen maar bij mijn paard/pony wil zijn en niet in een gymzaaltje :P

Wat fijn Ava dat het goed gaat met de berijdster van Catootje +:)+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-09-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:17

Ik heb een lamme arm... van muis van je hand tot en met schouder. Gek genoeg geen last van als ik 'smorgens een mestvork in mijn handen heb of een zware boodschappentas sjouw, maar zelfs bij typen en longeren voel ik de pijn omhoog kruipen door de spier bovenop mijn onderarm. Schouder kraakt bij het ronddraaien van mijn arm. Blauwe plekken, nu net boven mijn elleboog en weer geen idee waar / hoe ik die opgelopen heb.
Wil het nog even aankijken maar echt lollig voelt het niet. Vrees dat hij overbelast is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:19

-O- niet fijn :n

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:28

Onhandig en uiteraard nooit goed gepland :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:30

Hoe is het met je paardje trouwens Gem, is ze al wat tuigmak / longeren e.d.? Of lukt dat nu niet?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:32

Longeren pikt ze fijn op :j . Stemhulpen / lichaamshulpen heeft ze snel aangeleerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:02

Vervelend, Gem.

Nee, bedoel yoga/Pilatus' ed, maar grote complexen zijn ook niet mijn ding.
Eigenlijk alleen aan huis of niet.
Charlotje is heel braaf; kun je iedereen opzetten.

Ik moet nog iets gaan vinden... iets nog een beetje geluk... iets kunnen doen/iets zijn...

Wandelen met de hond en lekker douchen worden het ook niet in mijn geval :x

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 05:09

Hier pech.
Na al die ellende met headshaken, ging het de laatste maanden goed met Janouk. We waren lekker aan het trainen voor het NK working equitation. Janouk is in vorm aan het raken.

Maar gisteren was Meneer Anton ineens ziek. Koorts en veel kwijlen. Diagnose forse keelontsteking, mogelijk virus. Janouk is prima, maar in overleg met veearts toch besloten om Janouk thuis te laten.
Op het NK moet Janouk drie dagen op een vreemde binnenstal staan met 60 paarden.
Voor de gezondheid van de andere wedstrijdpaarden en manegepaarden, en natuurlijk ook van Janouk.
We weten niet of het besmettelijk is, better safe than sorry.

Als het een dag wedstrijd was geweest, waar Janouk op de trailer stond en weg van andere paarden en niet op stal hoefde, had ik het nog wel aangedurfd, maar 3 dagen op een vreemde binnenstal vind ik een te groot risicio.ik zou zelf ook niet willen dat mensen eenmogelijk ziek paard meenemen.

Zuur is het wel. Onze enige wedstrijd dit jaar en zo lekker al maanden aan het trainen.

Huisje was al gehuurd, dus we gaan wel Drenthe, dan maar zonder paard.

Michael zorgt thuis voor de paarden en de patient, die vanochtend overigens koortsvrij is en zich behoorlijk beter voelt. L*llig getimed virusje

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 06:48

Phoe vreselijk zeg die arme meneer Anton, hopelijk snel weer de oude en jammer van je NK WE, maar zoals je al zegt beter voor de veilige weg kiezen, beterschap :(:)

Yogha nog nooit geprobeerd eigenlijk, wel pilates, maar vond dat ook helemaal niks -O-
Lekker buiten tutteren met de beestjes en de fiets pakken waar of dat kan, maar wat VHU ook zegt, de hele toestanden om je woning helpen momenteel ook niet voor je Tine om je beter in je vel te voelen :(:)
:wave: naar Marga onder haar meeleessteen.

Gem :(:) vreselijk zo'n arm en erg pijnlijk, hopelijk snel weer over. Fijn dat het met je paardje zo goed gaat :D

Phoe wilde gisteren gaan rijden op Milla, maar heb ff de joker ingezet, die was van de wind letterlijk zo lijp als een deur......heb filmpje op facebook gezet, maar weet niet hoe of ik dat hier zou moeten zetten.
Normaal roep ik altijd dat hij de flamengo aan het doen is, maar gisteren was het de horlepiep :oo :=
Eens kijken wat de dag vandaag gaat brengen of ik kan rijden of niet, of dat ik nog even mijn Pown voor de kar slinger.
Zondag gaan we met een groepje een soort van minimarathon rijden op de manege in Begen op Zoom waar het open dag is. Ben benieuwd. :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 07:42

Oh, dat is idd erg zuur, maar idd zou je zelf ook niet willen een mogelijk ziek paard op een evenement. Zo jammer!

Veel plezier, alvast, dingetje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:49

Janouk: wat ontzettend jammer. Je hebt er zo naar toe geleefd, eindelijk weer samen bezig. Wel heel verstandig en ook heel netjes van je!! Hopelijk valt het allemaal mee en is Anton snel weer opgeknapt.
VHU: ik wandel nu ook meer met de honden. Alleen kan Mowgli het niet heel lang volhouden en ik vind het ook zo sneu om hem dan thuis te laten, dus langer dan half uur is het eigenlijk niet.
Gem: waardeloos van je arm zeg. Klinkt wel als overbelasting, maar dat verklaart dan weer niet die blauwe plekken. Raar
Dingetje heeft ponys met de kolder in de kop
Ava: ik hoop dat jij iets geweldigs vindt. Het is je zo gegund

Vanmorgen gemend met Amerigo, slechts 10 minuten, toen was ik er helemaal flauw van. En pony ook. Duurde voor mijn gevoel eindeloos. Zo jammer, maar ik vrees dat ik binnenkort tuig maar heel goed ga poetsen en te koop ga zetten. Kan nog heel prima een ronde mee en om het hier nu ongebruikt te laten hangen is ook zonde -O- Daarna 15 minuten gemend met Samoerai, die tijd vloog echt om. Ook niet leuk, maar wel heel anders.
Nu Rembrand nog maar even inspannen en dan wandelen met de honden.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:14

Janouk, heel netjes van je _/-\o_ ik hoop dat jullie toch een leuk weekeind gaan hebben....
Tine. ....Amerigo die niet lekker ging...jammer Sam weer even voor de kar, druk bezig geweest.
Ik neem ook vaak 1 hond mee naar het bos voor een lange wandeling, geef ik de anderen iets lekkers....en hup aan mezelf denken naar het bos..
Dingetje...pffff ik zag de capriolen van Mila. ... whoopiiiieee even lekker gek doen....
Blij dat ze dat niet onder het zadel doet :+
Hej Marga Hoe gaat het ? En je paardje, alles goed ?
Gem, oehoe. .dat klinkt niet goed van je arm....Hoop snel verbetering. ..en even langs huisarts voor de zekerheid ??...
Ava. ....geniet van Charlotje. ... ....is paardrijles geven aan Kids niks voor je. ..dat heb ik een poos gedaan....is zooo leuk !! Was een periode dat ik alleen maar wat kon zitten...ging leuk zat ik op stoel langs de kant...Misschien gek en nog te vroeg voor je...maar beetje coachen van Kids kan veel voldoening geven...
Zomaar een idee.....ik hoop dat je iets vind waar je een leuke afleiding van hebt ...lastig allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:27

Is me wel al vaak gevraagd, maar niet vol te houden, hol door vanalles en nog wat achteruit.
Verder kan ik nergens heen en niks; ik hoop altijd van wel, misschien ziet het er over een paar jaar anders uit. Aankleden ed zijn momenteel al topsport :+ . Genieten van paard is heel dubbel, maar ze worden goed verzorgd.

Knap nou ook nog niet echt op.
Gisteren ook alweer slecht nieuws, heb me maar verstopt.

Jammer van Amerigo, Tine, maar zo ook geen plezier, natuurlijk.

Hier had ik Liesje voor dochter graag weer eens voor de wagen gehad, maar niet van gekomen. Helaas nu met haar hoefjes, wss mede dochters van bijrijdster met hoefbet in combinatie met nachten op de paddock gezet, vanwege obese Romeo; hele voeten stuk, helaas.
Hoop dat er volgende week nog een ijzertje onder te slaan valt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:47

Y;( ..... :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:09

Sorry, dippig, het lijkt even allemaal niet op te houden..., maar daarom even wat leuks, want vanmorgen is er de plaat gestort voor de veranda.
Dan kunnen van de onderkant geen beesten o.i.d. komen en kunnen we de ruimte daaronder fijn voor nog wat opslag gebruiken. We hebben 2 jaar gewacht op de vergunning en helaas ook nu pas laat, dus wss gaat het niet lukken om mijn bedje er nog op te rijden, dit jaar, maar volgende zomer kunnen we er vast lekker genieten. Er moet nog een heel deel opgemetseld worden om op de juiste hoogte te komen, maar het begin is er.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:37

(Jij hoeft geen sorry te zeggen)
Wat een geweldig begin van jullie veranda !!! Een mooi vooruitzicht !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:37

janouk: jammer van de wedstrijd dan maar op de stalen ros weekendje weg
pilatus???? is dat van; hokusspokuspilatuspas ik wou dat die vetrol op mijn buik weg was? :)*
tine: misschien had americo ff zijn dag niet.hij ging toch best wel lekker voor de wagen
ava : een baaldag :(:)
gem al aardig bezig met de dame,leuk hoor zo'n nieuw project
dingetje had drukke ponys :j
ik spring maar op de stalen ros naar winkelcentrum werd gebeld dat onze vlucht over 11 dagen eerder vertrekt ipv smiddags gaan we smorgens,mogen hun de papieren ff uitprinten enz voor ik de boel hier wis ipv uitprint O:)