[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:10

Stap 1: Download Start to Run is voltooid. Vanavond maar eens proberen (als het donker is en niemand me kan zien _O- )

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:13

Poeltje schreef:
Stap 1: Download Start to Run is voltooid. Vanavond maar eens proberen (als het donker is en niemand me kan zien _O- )

_O-
Ben benieuwd!
Hier thuis heb ik een vast rondje.. Kom altijd minstens 6 mensen tegen -O- Hun in van die superhightec sportkleding enzo. Ik gewoon met een trainingsbroek, lekker zittende sportschoenen en een fleecejack :P Achja, ben nou eenmaal beetje een boerinnetje he :D

Ik ben echt benieuwd hoe je het vindt. Lopen met Evy :')

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:15

De eerste training duurt dus 27 minuten en dan hoef je geen route aan te maken ofzo?
Doet die dat zelf als ik een rondje ga hard... ik bedoel zwoegen en zweten? :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:19

Poeltje schreef:
De eerste training duurt dus 27 minuten en dan hoef je geen route aan te maken ofzo?
Doet die dat zelf als ik een rondje ga hard... ik bedoel zwoegen en zweten? :))

Als het goed is heb je een MP3 bestand? (muziekbestand?)

Die zet je op je telefoon/mp3 speler. Oordopjes in en gaan.

Mijn rondje is 3,8 kilometer. en dan wandel ik eerst een 300 meter. En na afloop ook nog 500 meter ofzo.

Maar je begint, en dan zegt ze 1 minuut hardlopen (sneller muziekje aan)
en dan zegt ze, ''zo je minuut is om, ga maar wandelen'' (rustiger muziekje)
en zo door :)
En af en toe tussen 't rennen door '''t gaat goed zo heeee'' :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

Op die manier! Zal dan eerst wel even wat muziek downloaden. :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:29

Poeltje schreef:
Op die manier! Zal dan eerst wel even wat muziek downloaden. :D

Staat eronder ;)

Heb je per pb anders je mailadres. Dan stuur ik je les 1 en 2 door :) Weet je meteen of je 't goede hebt gedownload :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:33

Dames koop alsjeblieft goede schoenen, ik ben begonnen met start to run op gewone schoenen... En liep direct een scheenbeenvlies ontsteking op...

Ook met goede schoenen blijf je daar dan gevoelig voor, inmiddels ben ik al 3 ontstekingen verder...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:36

__PSM__ schreef:
Dames koop alsjeblieft goede schoenen, ik ben begonnen met start to run op gewone schoenen... En liep direct een scheenbeenvlies ontsteking op...

Ook met goede schoenen blijf je daar dan gevoelig voor, inmiddels ben ik al 3 ontstekingen verder...

Ik heb geen uitermate dure schoenen.. Maar een prettig paar adidasjes geloof ik. Voeten houden het goed.
Hier gaat het na het rennen voornamelijk fout in de rug..

Overigens kreeg ik bij mijn vorige pogingen rondom les 16 last van mijn knie (ooit eens stom gevallen met de fiets..) waardoor ik toen stopte...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:39

ik ben ook tot les 15 gekomen vorig jaar. Nu te druk om weer te beginnen. miss van de zomer ofzo.

Wel leuk om te doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:55

Ook zere knieën zijn een teken van slechte schoenen helaas...

Tis uiteraard geen moeten, maar wel een tip uit de grond van mijn hart...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:05

__PSM__ schreef:
Ook zere knieën zijn een teken van slechte schoenen helaas...

Tis uiteraard geen moeten, maar wel een tip uit de grond van mijn hart...

Ik begrijp wat je bedoelt :j

Echter geloof ik dat die zere knie van mij niet uit m'n schoen kwam..

Ik kan overigens op hele dure ecco's lopen, en alsnog zere pootjes krijgen. Want die pootjes van mij staan gewoon al verkeerd..
Maar ik heb nu nergens meer last van. Zaterdag nog geweest, en niet eens spierpijn 8-)

Wow serieus.. mijn uitzicht.. Een idioot die zijn autodeur (bijrijderskant) open heeft staan.. En door de auto voor/achteruit te rammen probeert om 'm dicht te wapperen :\
Wat een }:0

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:09

Ik had ook nergens last van, tot ikineens niet meer kon lopen...

Hihi wat een uitzicht...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:15

__PSM__ schreef:
Ik had ook nergens last van, tot ikineens niet meer kon lopen...

Hihi wat een uitzicht...

Ja maar da's met alles toch :)
Ik kan nu moeilijk stervensdure schoenen gaan aanschaffen om iets wat je niet aan kunt voelen komen? :=

Hij heeft z'n deur dicht gekregen trouwens.. Halvegare. :Y)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:17

Hihi, goedevschoenen hebben speciale vering die de klappen een stuk beter opvangen dan een gewone schoen....

Wat een malloot zeg...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:15

Hii iedereen! Jeejtje, probeer bij te lezen, is weer hoop gekletst :D

Ollie, mooie foto's zeg zo op het strand!!
Poeltje, jeejtje leidsels tussen je wiel, heb het 2 jaar geleden eens gehad met een pony van iemand anders. Er zat inene een reusactige sprinkhaan op mn arm.. ik in paniek en toen gleed het touwtje van mn pink.. gelukkig kwamen we er optijd achter.
Gem, een nieuw paardje gekocht, wat een knapperd, zwart is heerlijk kleurtje!
VHU, blondie die gaat verhuizen, nu 1tje over?

Ik heb echt al heel lang niet gemend en word er verdrietig van :(
Sil doet enorm weinig en begon ook ineens met uitbreken (draden en zelfs palen door midden..) tijdens het wandelen bokken enz. Hij heeft echt gewoon beweging nodig...
Soms dan denk ik ik ver lease hem aan iemand verder weg die wel kan mennen.. maar weet niet of ik hem wel kan missen.
Maarja mag ik zo egoïstisch zijn en Sil houden omdat ik hem niet kan missen?
Terwijl ik eigenlijk bijna geen tijd heb om te mennen enz. en ook nog eens veel pijn heb in mijn polsen.. waardoor longeren ed ook lastig worden.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:20

Lastig Jenkins, geen bijrijder of verzorgster in de buurt die Sil graag wil doen?
Hoe groot is Sil trouwens? :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:43

Nee helaas niet echt, heb nu waarsch wel een meisje gevonden voor de dinsdag en de donderdag en heb er 1 voor de woensdag en 1 voor vrijdag.. maarja door zoveel verschillende vind ik ook niet echt goed voor hem. Allemaal kunnen ze niet mennen en wandelen met hem of gooien hem los.

Sil is op 2 jarige leeftijd gemeten op 1.15, hij is nu bijna 6 dus gok iets van 1.20.
Zit er ook aan te denken om mn 4wieler weer te verkopen en toch maar weer een sulky/tweewieler te kopen, pakt even wat makkelijker. Mn kar mag nu binnen staan, maar er staan vaak stro/kuil balen voor, waardoor ik m niet kan wegpakken.
(daarbij is Sil's geklier vorig jaar begonnen nadat ik mn tweewieler verkocht en een 4 wieler kocht :P)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:49

Dat is niet handig nee, is Sil niet ohz? 1.20, leuke maat!

Hoop dat je een oplossing vindt!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:54

Ja ook, maar voor de kleine ruiter helaas erg ondeugend :P
Iemand van stal is klein genoeg, oud genoeg en heeft super veel rij ervaring.. maar helaas geen tijd :P
kinderen van 11/12 kunnen hem gewoon echt niet aan. Hij vouwt zichzelf dubbel en loopt naar de uitgang haha. Als je goed met de teugels kan omgaan blijft hij wel lopen, maarja bij kids hangen die meestal los..
Dankjewel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:54

Lastig Jenkins... Sil die precies weet wie er met hem bezig is, slim kereltje }> lastig dat je nog steeds zo met je polsen zit.... :(:) hoe is het met je nieuwe werk?
Goed gedaan Poeltje!
En Aks zeer actief +:)+ ik merk ook als ik maar genoeg in beweging ben mijn rug zich ook netjes houdt. Maar soms heb je daar gewoon niet zo'n zin in ^)

Vandaag Ollie weer voor de sleep.... nu ook rondgestapt op het erf. Dat betekent dat sleepje andere geluiden maakt en door kuilen heen hobbelt, over grindachtige stukken, zand en gras. Ze reageerde er nauwelijks op. Lekker doorstappen :7 en halthouden gaat steeds beter. Altijd zo leuk als ze dat wat doorkrijgen dat ze dan zo stilstaan met die oortjes erop en helemaal in de houding van en en mogen we weer? Heerlijk.

Nu door met klussen want moet twee stellingen opbouwen en een afbreken plus spullen eraf en weer erop enz. En heb het idee dat huis zootje is dus dat moet ook nog. Plus zoonlief naar hockey en ... en ... en pffff.

Oja vwb hardlopen heb na mijn knie operaties dringende advies gekregen niet meer hard te gaan lopen (zit geen kraakbeen meer in mijn knieen). En ik vind het niet erg dat advies op te volgen }:0 mocht ook niet meer paardrijden maar dat is tot op heden nog niet gelukt hahaha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:54

heel gave foto's ollie.
ik lees van hardlopen en zere knieën enzo....hier ook niet te doen..
mijn man idd ook scheenbeenontsteking e.d....dus die is gaan wielrennen, dat gaat erg goed !
Jenkins....klinkt heel hard, je hebt 2 optie's : als je echt geen tijd meer voor Sil kunt maken/vinden/hebt..misschien toch beter om iemand te vinden die full time tijd voor hem heeft en met hem gaat mennen of rijden, er is vast wel iemand die belangstelling voor hem heeft.
Hetzij lease of verkoop, iemand anders kan wel juist een heel fijn thuis voor hem te bieden hebben.
als je dan contact kunt houden, zou toch mooi zijn ?
optie 2... anders zelf proberen om hem met te longeren of ander grondwerk lekker aan het werk te houden, en een ruitertje met longeerlijn begeleiden zodat hij wel bereden word...een jong ruitertje moet ook met hem leren omgaan natuurlijk..mijn eerste pony ging altijd met mij op de hobbel richting uitgang e.d.....na 1 jaar wist ik er goed mee om te gaan en heb ik er een pony voor het leven aan gehad.....dat moet je tijd en een kans geven, desnoods aan de longeerlijn, gericht begeleiden. :j
Gem...wat fijn dat Fay, als alles doorgaat in een opgeknapte box komt ! super !
verder..ben ik het kwijt..
vanmorgen gezwommen met zoontje...was relaxend.. :j

vraag me af het het met Smickey is....

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:40

hey jenkins,daar ben je weer :wave: als sil gewoon lekker zijn beweging krijgt ben je toch niet egoistische? en straks is het s"avonds weer heerlijk licht en kan je weer met hem rommelen na je werk. +:)+
enne...die oxer.....vond hem ook reuze handig en mis hem ook wel een beetje O:)
hardlopen doe ik niet...geen extra calorietjes verbranden voor mij.....en na scheurtje in achillespees te hebben gehad,beperk ik dat ook.
wilde sun inspannen.....stukje naar de manege gereden,weer kreupel -:(- hetzelfde plekkie
mocht haar andere achterbeen nu ook niet oppakken vandaag,maar wel in de wei steigeren om een paard van 170 voor zijn neus te slaan met haar voorbeen...morgen maar eens dierenarts bellen :?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:23

wow, da's balen happytime! Hopelijk niks ernstigs!

Wbt het hardlopen, ik vind het ook niet leuk eigenlijk.. Maar houd me maar voor dat het goed is voor me.. :=

@jenkins; ik kan je daar niet echt in adviseren. Ik heb een paard wat het wel prima vindt als ik 'm niet zoveel aan het werk zet.

biancacoo lekker met zoontje gezwommen

VHU druk aan 't verbouwen, moederen en huisvrouwen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:29

Eens even een vraagje, ik denk voor Tine ;) : mag je met een 3,5 jarig paard (dus officieel nog 3 - jarig) in de hobbyklasse (dus niet voor wp's) uitkomen op D+V wedstrijden? En is hobbyklasse trouwens hetzelfde als HC?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:39

Gem dit mag niet. Het paard moet in januari offcieel 4 zijn. Kan je als het goed is ook in de regelmenten vinden. HC is anders als hobbyklasse. HC doe je buiten mededinging mee, zonder prijzen, zonder winstpunten. Hobbyklasse is gewoon b niveau zonder startkaart. (ik geloof dat het zo is, anders de knhs evn mailen) Tine is op vakantie. Weet niet wanneer zij kan antwoorden.