[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:51

Citaat:
maar hij snapt me nu.
Houden zo want mijn man snapt het na 15 jaar nog steeds niet }> Hij zegt dan 'jeetje, wat is het hier een zooi', dan denk ik ja, en....doe er dan wat aan.... }:0

Over twee weken wordt hier de badkamer, zolder en het dakterras verbouwd... vrees dat het dan echt een zooi wordt. Ons 'klus-mannetje' is ook niet de snelste dus denk dat ik tot de Sinterklaas in de troep zit -O-

Word echt helemaal chagarijnig van dit weer. Die klus waar ik die vergadering van had is zo ongelovelijk s a a i .... vind er echt niets aan. Maar kan wel goed declareren. Vind het dan zo lastig, want als je mij in mijn hart kijkt zeg ik tegen die opdrachtgever, ik stop ermee. Maar als ik naar mijn wensenlijstje kijk denk ik die Euries kan ik goed gebruiken. Vrijdag hoor ik of een andere klus doorgaat, dan kan ik deze klus langzaam afbouwen... word ik dan alweer wat minder chagarijnig van :+

Eigenlijk wil ik niet werken, lekker de hele dag mennen en paardrijden, zou me prima vermaken. Weet dat ik allang blij mag zijn dat ik werk heb dus laat ik jullie niet langer vermoeien met mijn gezeur :o
Vanmiddag komt de hoefsmid hoop dat het niet nog een keer zo vreselijk gaat hozen!

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:55

Die 3 weken dat ik alleen thuis ben is erg goed geweest en ben veel gaan inzien wat mijn ouders allemaal voor mijn doen ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:56

mannen....ach ook eens een keer het huis doen is ghoed voor ze, beseffen ze ook eens hoe vervelend het is als we alles aan kant hebben...komen ze thuis,weer een bende! :(
paarden en ponys hebben het slechte weer overleefd,gelukkig op de wei weinig ellende(heb een dijk naast me die de wind tegen hield)
dus de paarden beetje rescu gegeven en hoofdstellen om gedaan en 2,5 km gewandeld naar hun eigen stal.
mijn oude paard was weer helemaalblij op de wei,bokken,racen leek wel een 3 jarige ipv een 24 jarige.
ik ga 12 sept geen minimarathon rijden,de jongste dochter van mijn vriend gaat naar hippischecentrum velsen naar de open dag.en dan pony bobbelen en inschrijven voor rijlessen. (nr 2 die gaat rijden,arme vriend, nu 3 meiden die knollen stinken ) :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:29

:wave:

thanx tallechie, ga zo ff topic kijken! :)

schoonmaken in huis.. Hmm. hier ook grote discussie over gehad.. Ik doe m'n best, maar hey, pleurop hier wordt geleefd, en dat mag 'n mens gerust zien.. Als ze daar niet tegen kunnen hebben ze pech :P
bijkomend nadeel, je moet hier via de slaapkamer naar de badkamer (toilet) dus ik kan ook niks verborgen houden voor bezoek _O-
Als is een opgeruimd huisje wel erg rustgevend :)
Mijn ventje weet echter wel wat 'n werk het is :) scheetje :D

net op stal geweest :) bak uitgemest, pony naar binnen gesleurd en gepoetst tot de bui over was. Hij verhaart écht idioot... hele plukken zomerhaar... Na de bui wat losgegooid en laten lopen, toen in de wei nog wat fotos gemaakt.
En net voor de volgende bui ingevlochten en deken terug op :D
zo topic maken :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:41

kom ik aan op t station, zie ik dat mn vriend zijn fiets niet opslot heeft gedaan.... Kom ik thuis.. staan zowel de voordeur als de achterdeur niet op het slot!!! Iedereen kon dus gewoon binnen komen.
Nou kwam ik gelukkig maar een uurtje nadat hij weg was gegaan thuis. Maargoed wat kan ik daar kwaad om worden :(

Tsja en qua huishouden is mijn vriend altijd van het halve werk.. wel afwassen maar de keuken smerig laten.. wel de vuilniszak verschonen maar niet de vuilnisbak even afnemen en ga zo maar door :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:58

Dat is wel heel erg ~~}>
Je had zijn fiets gewoon mee moeten nemen :=

Jellee schreef poosje geleden dat ze paarden/pony's koopt voor het leven. Nu ben ik iemand die dat dus niet doet. Niet dat ik dat niet zou willen, maar mijn ervaring is gewoon anders. Ik heb een paard / pony omdat ik er graag iets mee doe en het maakt mij niet eens veel uit of dat nu mennen, dressuur, springen, SGW, endurance of NH/freestyle is. Zolang we het samen goed hebben vind ik het allemaal leuk en waardevol. Maar als dat niet meer het geval is en ik geen alternatieven meer zie, gaat het paard / de pony wel weg. Wellicht heel egoistisch maar ik denk dat zo'n paard/ pony dat heel goed aanvoelt.

Waar ik wel ontzettend veel moeite mee heb gehad is met het verkopen van Ushi, mijn dravertje waar ik endurance mee reed en waar ik nog zoveel plannen mee had. Ik heb haar verkocht omdat ik nog twee keer geopereerd moest worden aan mijn knie / been en ik een revalidatietraject van ongeveer een jaar tegemoet ging. Het was ook volkomen onduidelijk of en hoe ik na die tijd zou kunnen lopen laat staan paardrijden/ iets met paarden. Van alles geprobeerd, bijrijders, verleasen etc. lukte niet. Dus ik haar verkocht. Ik heb haar proberen terug te kopen, zo graag wilde ik haar weer maar dat is helaas niet gelukt....

Van mijn andere paarden ben ik er een uit het oog verloren en een heeft tijdelijk bij een manege gestaan (nu niet meer). De rest is allemaal goed terecht gekomen (je let er natuurlijk heel goed op bij verkoop) en met de meesten heb ik nog een soort van contact. Niet dat je het leuk vindt om een paard te verkopen waar je soms jaren mee bezig bent geweest, maar als je er zelf niets meer mee kunt / je je ergert aan een paard of dat je weet dat hij veel meer kan of veel liever iets anders doet en jij kunt dat niet bieden, dan denk ik dat je net zo goed de keus kunt maken te verkopen. En de meeste mensen kopen geen paard omdat ze hem willen gaan verwaarlozen of er slecht voor zijn... dus zo erg is verkopen niet.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-08-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:01

Jenkins ooopsss dat is niet zo slim.

Ik ben ook niet zo netjes in hh, hier is ook te zien dat er geleeft wordt.
Heb gewoon geen tijd en zin om tijd te maken om alles puntje precies netjes te houden en schoon.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 15:03

Ik ben slecht bezig... ben nog steeds niet aan de studie, maar nog steeds foto's aan het uploaden.

Heb wel al een was opgevouwen, 1 in droger, 1 in wasmachine en vaatwasser aangezet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:05

Ik heb gestofzuigd, gedweild, was eruit gehaald en opgehangen, boodschappen gedaan, eten gekookt en zit nu lekker duf te surfen :+
Zoonlief zit tv te kijken, bij te komen van school.

Het is hier ook bij tijden een zootje hoor :o ;) Mischa is nu aan het verharen (=husky), dus soms stofzuig ik wel 3x per dag, zie je het nog niet.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:06

Geef me zelf een schop onder me kont en ga ook maar wat doen hihi

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:36

iedereen aan de schoonmaak hier?
ik heb vorige week in de flat van mijn vriend en zijn huisgenoten hun WC en badkamer gedaan.
kan ik tenminste ook weer schoon douche en naar de wc.

Heb gement met wobbe.
eerst in de bak, waar ik al bijna van mijn sulky waaide vooral in het begin.
later werd de wind minder, dus wilde ik uitstappen op de dijk.
heb ik ook gedaan :j maar ben niet ver geweest want waaide onderhand weer van de sulky.
staat echt een hoop wind hier! maar het is wel droog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:01

Jongens, wat een ijver allemaal. Als ik mijn man iets vraag, doet hij het wel, maar hij is al bijna hele week van huis om te werken, en ik ben thuis, dus vind ik het niet eerlijk om hem daar nog mee lastig te vallen.

Oeps, niets op slot. Daar zou ik ook kwaad van worden.

Vanmiddag kwam verzorgster weer. Haar eerst de stallen laten uitmesten, dat duurde erg lang, dus ben ondertussen zelf gras gaan maaien in de tuin. Haar zelf pony laten vangen, wat goed ging (wat is die pony toch compleet veranderd <3 ) en poetsen. Ze wilde graag mennen, dus alles uitgelegd (nou ja, alles...) bij optuigen en inspannen. Daarna mocht ze mee in de bak. Was best zwaar voor pony, maar goed, ik wilde nu nog niet de weg op. Eerst eens zien of ik wat aan haar heb als groom.
Tijd vloog om, helaas geen tijd meer om haar de wei uit te laten mesten, dus dat moet ik zo zzelf nog maar even doen. En vanavond met paard naar les.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:35

@tine; verzorgster lekker bezig gehouden :)

ik heb net geshopt :=
en als ik iets haat :oo
heel aardig vrouwtje hielp me, bij shoeby fashion, dus heb 2 spijkerbroeken, een jurkje/tuniekje, een hemdje en een topje :D
en ik ben de mais vergeten bij de supermarkt. maar ga echt niet terug! dan maar voedsel zonder mais :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:49

Hier net weer bij de da geweest met Timon.
Nu 2-3 dagen spuiten, als hij dan niet op knapt gaat hij de ok in.......dus hoop zo dat wat er zit nu naar buiten komt en Timon zich weer lekker voelt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:53

hoop met je mee _Patrick_!

Afbeelding
aggussjie!
mijn lekkerding vanmiddag net voordat ik naar huis ging vanaf stal :) :+:

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:03

Wat een kl*te weer daar bij jullie

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:06

Wat een rotweer inderdaad. Hier is het gewoon helder blauw :-) Wel nog steeds een harde wind. Ben druk aan de studie, dus sla even een dagje stal over. Morgen maar weer een poging.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:06

Succes met je studie!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:10

ik ga vanavond aan de studie :j
het was niet hele tijd zo hoor :)
maar om 't halve uur barst dit opeens los := tussendoor flink zon :? (resultaat; jas uit, Gauw jas aan, pfff jas weer uit :P )
Afbeelding
deze foto heb ik misschien 10 min voor die andere gemaakt ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:06

Zo Snuit ook weer mooi op achterijzertjes. Hij was erg rustig stond gewoon te slapen <3
Zoonlief zegt nu dat hij hoefsmid wil worden... altijd handig :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:09

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:23

VHU dat is handig zoon die hoefsmid wil worden.

Naaltje leuke foto's!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:02

Leuke foto, Naaltje. Bart heeft dezelfde vliegendeken op. :D

Wat een weer hé. Ene moment zon en andere moment regen.
Heb gisteren een hele mooie rit gehad onder het zadel. Duurde drie uur, maar heb echt genoten. Nu wel last van spierpijn!

Las ook wat over luie mannen, hier gelukkig geen last van *klopt af

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:05

@poeltje; is bij jou die deken ook zo kapot? :P andere kant is meer scheur dan deken namelijk :)) _O- Maarja, dids heeft eczeem.. Dus moet wel :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:08

Leuke foto's naaltje!

hier harde wind vandaag en buien afwisselend met zon, paarden zijn wel lekker de paddock in geweest