[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 22:54

@Tine: wat leuk! Lijkt me heerlijk om elke woensdag te doen, al denk ik wel dat er veel tijd in gaat zitten: "paardje aaien" :D
Mijn dochter heeft haar pony ook wel eens meegenomen naar de peuterspeelzaal!

@Tallechie: wat fijn dat het zo goed gaat, dat doet jouw vertrouwen toenemen, lijkt me ook veel fijner dan, je eigen paard!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:03

[quote="avaluna"]@Tine: wat leuk! Lijkt me heerlijk om elke woensdag te doen, al denk ik wel dat er veel tijd in gaat zitten: "paardje aaien" :D
Mijn dochter heeft haar pony ook wel eens meegenomen naar de peuterspeelzaal!

Die tijd valt wel mee hoor. Moet de pony toch beweging geven. Anders zou ik eerst zoon wegbrengen, ook met de fiets kost dat al snel 25 minuten, en daarna met de pony aan de slag. Dus die tijd win ik weer. Met de pony doen we er ca 45 minuten over (in- en uitspannen natuurlijk niet meegerekend, maar dat gaat met zo'n kleine pony wel erg snel). Op deze manier maakt hij gelijk een leuke buitenrit, blijft hij geregeld in het verkeer rijden (want is toch een stuk drukker dan op een zondag) en zoonlief vindt het geweldig. Nu maar hopen dat het de woensdagochtenden niet vaak regent, of erg koud wordt. En wie weet, worden we nog wel een "school"kar, want we komen nog langs 2 "klasgenoten". Denk alleen dat die ouders dat doodeng vinden, haha.

Vanmorgen waren we de eerste en terwijl pony en ik stonden te wachten kwam er 1 meisje aan. En de juf kwam even naar buiten om te kijken, maar verder kostte dat vandaag in ieder geval niet zoveel tijd.

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:06

Wat leuk Tine. Inderdaad hopen op mooi weer nu op de woensdagen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:25

Ik loop alweer wat achter :+
Woensdag heb ik mijn eerste herexamen, dus meer leren, minder bokt(wat niet echt zo gemakkelijk is :o )
Dan is er nog dat hete weer, wat maakt dat ik namiddag mijn boeken aan de kant gooi, mijn bikini aan en aan het zwembad gaan liggen. Romeo staat met dit hete weer hier achter, dus dan hoor ik hem regelmatig, ik vind het zalig :D Wat is er zaliger dan aan het zwembad te liggen en op de achtergrond het gebries van je paard te horen? En vanaf het moment dat je dan iets zegt(maakt niet uit tegen wie), volgt er een luide hinnik :Y)

Ik heb dat verhaal van dat paard net gelezen, je moet het maar meemaken, arm beestje :(:)

@Naaltje: goed dat Diddle er weer tegenaan kan! Hier was het gisteren avond nog erg warm, om 10 uur liep ik nog te puffen 8)7
Vandaag 37 graden, de paarden zullen blij zijn dat ze een paar dagen vrijaf hebben :D

@ Tine: wat leuk! Hopen dat er nog veel van die woensdagen komen ;)

@ tallecie: wat een verschil tov de eerste foto! Komt goed ;) Je hebt een mooi paardje!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:04

Hier is het toch wel bewolkt en er zijn hevige storm en noodweer voorspeld...
Ben benieuwd. Het waait al best wel, dus laat ze toch maar in de wei staan.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:08

Die hevige storm en noodweer zijn hier voorspeld voor vannacht, dus er is nog even tijd.
Vandaag zou het 37 graden worden hier, dus nóg warmer dan gisteren.(33 graden)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:43

hmm.. ik ging werken vandaag maar ben al thuis :)
we hebben net zolang gemauwd tot het kioskje dicht mocht (gisteren al 29,6 graden celsius daarbinnen) maar toen moest er dus iemand van ons naar huis :)
kamer aan het opruimen en schoolspullen aan het klaarleggen :)

als het noodweer wordt wil ik naar stal toe :) dids zijn deken afdoen en gewoon in de gaten houden :)

ik ben benieuwd hoe dat gaat worden :)weeralarm iig al afgegeven..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:49

Hier voorspellen ze voor vanavond/vannacht harde windstoten en dikke hagelvlokken. Donder en bliksem mogen we ook gaan verwachten denk ik.
Hopelijk wordt het niet te erg, moet ook het huis + dieren van de eigenaars van mijn vzpaarden in de gaten houden, hopen dat er niets gebeurt...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:46

Ik hoop echt dat het weer een beetje meevalt :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:49

Staat Diddle buiten dan, Naaltje? :j

Ann vindt het allemaal niet eng, die staat dan lekker op stal te eten :+

Sander_lotte; Zet je de paarden binnen? :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:53

dids staat buiten ja :)
die staat 24/7 buiten :) met een schuilstal :)

als je die binnenzet wordt hij doodongelukkig.. :(:)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:58

Oke, wel lekker dat dat kan idd!

Staat ie dan ook 24/7 op de wei, of kan je dat afsluiten of iets?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:05

hij staat niet 24/7 op de wei
ik ga een uitlegje doen :P

we hebben een toegangshek en de bak (met aan de bak een stuk met betonplaten waarop de stal van de tuiger uitkomt
aan de bak zit een stukje van 4.5 bij 4,5 ongeveer, daarop komen de stallen van winny en diddle uit (half beton half zand) en dan de weides aan beide kanten van de bak :)
in de herfst/winter krijgen ze buiten de bak ook nog beschikking over een paddockje ter grootte van een flinke longeercirkel (maar dan vierkant :') ) dit is nu gras maar dat lopen ze tegen dan helemaal kapot :)

als we alle hekken dichtdoen hebben we dus grote wei, bak, ''paddockje'' bij de uitloop van winny en diddle, het ''winterweitje'' en de kleinere wei :)

en met deze indeling gaat het zo prima dat ze zelfs in de winter gewoon de wei op kunnen :) zomers van 9 tot 6 ongeveer, winter van 10 tot 4 :)

kan ik goed onduidelijk uitleggen of niet dan? :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:36

sun kan wel naar binnen met de jaarlinghengst,ander 2 merries + 1 veulen niet, maar die schuilen meestal met regen onder een boom.
die paarden hebben altijd dag en nacht zomers buiten gestaan op een onbeschutte wei,had ze gisteren weer naar mijn andere adres willen brengen maar had pech...merrie wilde wel de trailer in, veulen niet, na veel gesteiger van de merrie ...trailer stuk!
:( dus feest ging niet door, word lopen van de week!(maar 2,5 km,maar veulen is niet echt te pakken)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:04

@ Jasia: Romeo zet ik wel binnen.(bovenste deurtje van de stal is wel open) Na 21.00-22.00 uur vertrouw ik deze buurt niet meer zo, de politie heeft hier zelfs hun vaste route door lopen(doodlopende straat), dit begint een aantrekkelijk plaatsje te worden voor dealers :? Ik vertrouw het dus niet als ik hem buiten in de wei laat staan. Die jonge gastjes van op de wijk denken ook dat ze stoer zijn als ze paarden pesten en weien open zetten. Dat wil ik dus niet op mijn geweten hebben, dus lekker veilig binnen :+

Straus en Mira staan op een wei met een mooie, ruime stal. Mira gaat er vanaf 16 uur sowieso uit haar eigen instaan wegens exceem, Straus gaat er dan meestal toch bij. Maar ik doe de stal niet dicht.
Sander kan ook schuilen in de wei, hem kan ik er ook niet vanaf halen nu(staat wat ver van huis af en ik mag niet met een trailer rijden), maar hij geeft hier niet om. Hij staat 24/7 op de wei, dus hij is wel wat gewoon :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:51

blee sander_lotte; da's balen dat de buurt bij je wei niet zo super is.. :(:)

ik heb vanavond eerst al stressend een crossje naar stal gemaakt om te zorgen dat dids veel hooi in stal had en zijn deken recht getrokken..
komt die ''zware onweersbui'' waar heel de dag dat vadsige weeralarm voor is geweest...

dat was echt amper de moeite :') heb vanavond lekker gereden dus :D in de bak onder het zadel :) hij was lekker op z'n diddles bezig, en wij hadden discolicht van het onweersbuitje wat wegtrok :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:13

Nou, ik zou dus vanavond voor het eerst naar de verenigingsles gaan met de pony. Wordt de les afgebeld, omdat het te warm zou zijn. Maar de les begint pas om half 9, dan is het echt al een stuk afgekoeld. Dus besloten maar alleen in de bak te gaan rijden. Pony moet tenslotte toch beweging krijgen. En wat bleek, temperatuur was prima!!!! Kreeg het zelfs een beetje koud aan het eind. Wel balen dus, want we hadden gewoon prima les kunnen hebben. Mensen bellen wel heel snel af hoor. |( Nou ja, nog een weekje geduld hebben dus.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:19

balen tine10..

zit ik op m'n gemakje op m'n kamer wordt er van beneden opeens geschreeuwd door m'n ouders.. ''kom naar benedeeeeeeeeeeee'' dus ik dacht op z'n minst dat de kat doodging ofzo..

''ja er zit een pad binnen!!'' :oo
heb hem bij de kat uit zijn bek moeten roven, maar het was gewoon een kikkertje :+ een klein baby kikkertje ter grootte van mijn duim _O-
heb hem buiten gezet, weet niet in hoeverre dat hij het redt, hij is gebeten door de kat..

wat een ophef :') bang voor 'n kikkertje :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:46

@ Naaltje: tja het went wel, die buurt. Het is niet dat het een criminelenbuurt is, maar hier in de straat kwam vroeger nooit politie, en sommige dealers hadden dit dan ontdekt. Maar ik mag nog niet klagen. Ik zet Romeo binnen omdat ik graag met een gerust hart ga slapen.
Volgens mij heeft dat kikkertje het dan toch niet meer overleefd hoor, een beet van een kat kan fataal zijn voor zo een beestje. :(:)

@tine10: jammer dat je eerste les niet is doorgegaan! Zo gaat het meestal als je zenuwen hebt voor iets leuks :Y)

Pff ik heb zo veel zin om te gaan paardrijden of om een ritje te gaan maken met de koets! Ik zit hier de ganse dag te leren, woensdag heb ik mijn eerste herexamen. Vrijdag mijn tweede al en de woensdag die volgt heb ik mijn laatste. Wat is het toch vreselijk om te leren tijdens je vakantie!!
Ik ben al blij dat de eigenaars van mijn vzpaarden weg zijn, nu zeg ik af en toe tegen mijn ouders: "ik ben even kijken of de paarden nog voldoende water hebben!" Dan natuurlijk even staan kroelen met de beestjes, dan nog even bij Romeo gaan kijken, en dan is er weer een goed uur voorbij :+
Gelukkig is het morgen weer les, ben ik weer de ganse voormiddag bij de paarden. Namiddag helpen om de marathon van september voor te bereiden en 's avonds moet ik gaan babysitten samen met mijn vriend. Geen tijd meer over dus om te leren :Y) Wat jammer nou :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 22:50

@Sander-lotte: succes met je herexamen, idd sneu zo in de vakantie :(:)

@Tine: jammer van je les.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:47

Het wordt spannend hier! Vandaag mogen we met eigen materiaal (wagen en tuig) aan de slag bij de beleerstal. Ik hoop dat we zeer binnenkort ons stel weer thuis hebben staan. We hebben niets dan goede ervaringen met deze stal. Helaas heeft mannie een peesblessure aan de schouder en is hij door zijn rug gegaan waardoor hij minder (lees: Helemaal niet) aktief mee kan doen. @ Avaluna, daarom heb ik je niet gebeld, de kans dat we bij de wedstrijd konden zijn was heel klein. We zijn er toch heel even geweest en hebben daar onze toekomstige trailer gezien. Toch een vruchtbare dag voor ons geweest. In die korte tijd hebben we genoten van het mengebeuren. In september hebben we een nieuwe kans.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:44

@Yougster: ik ben door omstandigheden ook maar heel kort geweest, op 't eind.
Heb wel nog een paar mensen zien rijden die ik ken.
In september (Schinveld) help ik zelf mee, dus daar ben ik twee dagen paraat.
Fijn dat ze nu snel weer lekker naar huis gaan!

Gisteren Romeo voor de tweede keer enkelspan.
Mijn man heeft foto's gemaakt, maar is niet veel geworden, door de laagstaande avondzon, manlief was al aan het mopperen dat ik geen rekening met hem hield :D . Nou zeg, ik ben gewoon wat aan het rijden ;) .
Voor het eerst in de wei, trouwens. Hij was gelukkig erg braaf, nu kan ik ook eindelijk eens trainen, met mijn chronische gebrek aan grooms ;) .

Om een ideetje te geven:

Afbeelding

Hij loopt best lekker, al moeten we echt snel op "dressuurles", want er is nog wel wat werk aan ons als combinatie.
De laatste maanden bijna alleen maar ritten gemaakt in tweespan, dus serieus rijden is wel ff wat anders.
Mijn nieuwe tweespantuig moet alweer wachten ben ik bang, want ik zou graag een licht concourswagentje willen hebben, dan kan hij lekker de pan uit swingen :D .
Ik hoop dat ik gauw eens betere foto's kan laten zien.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:35

Ziet er goed uit Manon. Ik heb wieneke gisteren aan de lange lijnen gehad, lekker losmaken, want het is soms een beetje een plank in de bochten. Ze was er serieus moe van. Vandaag lekker een ritje voor de kar, alleen of met mijn pa en dan eentje op de fiets, ik vind 2 volwassenen nog wat veel voor Wieneke. Ik men nu bijna standaard alleen en dat gaat heel goed gelukkig, maar mijn pa wil misschien met haar mennen als ik op vakantie ben dus dan moet hij oefenen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:44

@Sonjim: fijn dat het zo goed gaat en je vader ook weer de smaak te pakken heeft!
R. gaat idd fijn, zeker als je bedenkt dat dit dus pas de tweede keer enkelspan is.
Ik hoop dat je Nando vindt!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 10:12

Ja ik vind het zo jammer, verkoop je hem dichtbij, met de afspraak dat je kunt blijven komen. En geef je ook nog aan dat je hem ten alle tijden teru wilt kopen mocht hij weg moeten is hij alsnog zonder medeweten doorverkocht. Ik wil nu gewoon graag weten of het goed gaat met hem.