Nou hoop dat ze snel opknapt ... Airco in de stal Ach Ollie toch wat rot dat dat nog steeds door gaat bah Avaluna toch weer gemend
En idd Ips paardje we duimen nog even verder
janouk
Geplaatst: 03-04-14 18:16
Heel lief van jullie. Dank jullie wel dat jullie mee wil denken. Ik ben op zoek naar de gouden oplossing.
@Ollie Ik heb zelf homeopathie opleiding gedaan. Samen met een natuurgenezer Janouk nu homeopatisch aan het behandelen. Verder staat ze onder behandeling cranio sacraal. Naast prikken van de veearts.
@ vhu Er is het laatste jaar niets veranderd in de omgeving van Janouk. Niets nieuws geplant wat er al niet stond. We wonen midden in de polder. De gewassen worden nu ingezaaid of zijn recent ingezaaid.
Ik heb al zoveel bedacht, uitgeprobeerd, getest, etc. De stal hangt vol met netjes, kappen, panty (over haar hoofd gespannen zelfs ), hoofdstellen, neusriemen, etc. Kast vol medicijnen, supplementen, pillen, etc. Schriften vol met temperatuur/windrichting/weer etc overzicht per training.
Janouk heeft altijd een gevoelig neusje gehad, maar dat knikken is echt vorig jaar april begonnen. Van de winter is het een paar maanden gestopt. Vanaf januari is het weer begonnen.
Kortom ik puzzel me gek. Het zal me ook lukken hoor om dit op te lossen.
zoek en gij zult vinden.....................het zou fijn zijn als het mij nu zou vinden
Jeskim
Geplaatst: 03-04-14 19:55
Janouk, wat vervelend joh! Vroeger op de manege ook een paard gereden dat zo schudde. Kan ook zo geen ideeën meer verzinnen.
Baudyh, Hopelijk breekt de hoefzweer snel door en is ze daar vanaf. Vervelend veulentje, dat wordt nog wat!! Wanneer mag het veulen geboren worden? Het wordt wel wat koeler weer, toch nog iemand die daar dan baat bij heeft!
Ollie, heel veel sterkte en ik hoop dat ze die persoon heel snel gaan pakken!!
Avaluna, ken het gevoel!! Soms ook moeilijk om dan te stoppen. Wat fijn!!
Tine, auw!! Beetje te vrolijk paard? Kon er ook nog wel bij..
VHU, mooi dat het bontje lijkt te werken! En Hero ook weer goed gedaan!
Gem, zou het onder het zadel nog wel eens willen proberen, maar voor de wagen lijkt het me niets.. Heb het wel eens gezien op een beurs ofzo, met een demo.
Morgen weer met de ouwe naar de DA. Jeuk knapt nog niet op.. Maandag wagen op gehaald, ben heel benieuwd hoe het staat met de fjord ervoor. Maar eerst een beetje opknapwerk doen!
tine10
Geplaatst: 03-04-14 20:42
Ips????
Ollie1
Geplaatst: 03-04-14 20:56
Zie FB Tine, Vwb Ips
Gem
Geplaatst: 03-04-14 21:24
Hebben jullie de Bokt Tombola nog gevolgd? Ik ben door een prijswinnares uitgekozen voor een Meet & Greet . Gaan we een leuk middagje koetsen van maken .
Viantha staat gewoon weer als vanouds. Volgens de DA duurt het zeker nog 3 dagen. Der banden worden wel wat slaper maar het is inderdaad nog niet zo ver.
Jeskim de DA heeft de hoefzweer eruit gesneden. Morgen nog paar keer in de biotex.
Db vanavond ff gereden maar Poe wat was ie fris. Morgen nog maar flink longeren, anders word het zaterdag niks.
Ips foto's
VanHuisUit
Geplaatst: 03-04-14 21:32
Niet gevolgd maar klinkt leuk Gem
En Ips
Jeskim lekker aan de klus vervelend van de jeuk voor je oudere paardje
Ahhh dat klinkt goed Baudyh zal haar opluchten als ze weer wat 'in de benen is' is ook beter voor al dat vocht... en DB iets houdt van warm weer blijkbaar
Sorry helaas weinig tijd om op iedereen te reageren, dus sluit mij grotendeels aan bij de samenvattingen. Maar ik vroeg mij af of Janouk misschien gevoelig is voor de smog? Ik hoorde vandaag namelijk genoeg waarschuwingen i.v.m. de combinatie van Saharazand, windstil weer en jullie wonen natuurlijk in een druk gebied (auto's en vliegtuigen).
Verder duim ik voor Viantha. Klinkt allemaal wel heel spannend. Gelukkig is het alweer iets positiever nu de DA is geweest.
Paard is goedgekeurd en direct meegenomen. Was om 6 uur thuis en voor half acht moest ik weer weg naar een vergadering. Ben net thuis. Arme tut ze is echt van de leg.
avaluna
Geplaatst: 04-04-14 00:11
@Ips: wat leuk, super; gefeliciteerd , arm ding, is natuurlijk niet niks, maar ze zal het zo fijn bij jullie hebben dat ze vast snel wat meer gewend is
tine10
Geplaatst: 04-04-14 07:13
Goedemorgen
Zo, ik voel wel wat dingen in mijn lijf. En morgen zal het nog erger zijn. Handig, hele lange wedstrijddag morgen (van half 9 tot half 7 duurt de wedstrijd, dus ervoor en erna nog leuk bezig)
Ips: gefeliciteerd!!
Biancacoo
Geplaatst: 04-04-14 07:27
goedemorgen, Ips, gefeliciteerd ! Ze voelt zich vast snel thuis.
ik ben erg brak, zoontje met ernstige oorpijn,..zelfs bloedend oor,..hele nacht op matrasje bij hem gebleven, en hij heeft bijna de hele nacht gehuild...hart verscheurend......straks meteen dokter bellen....
Arm kind, hopelijk helpt de dokter hem. Ips ze went vast snel.
Maisie
Geplaatst: 04-04-14 09:36
Ips gefeliciteerd!!
Tine druk weekend. En dan ook nog zo'n stuiter gemaakt.
Hier ook lekker druk. Zo verder caravan inpakken en boodschappen doen.
Pony en kar nog wassen en dan vanmiddag op naar Heukelom voor de 1e SGMW van dit jaar!! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan en hoop dat het weer nog een beetje wil meewerken.
avaluna
Geplaatst: 04-04-14 09:45
@Biancao: oh, doet al zo'n pijn, ook nog bloedend , veel sterkte en beterschap voor je zoon.
Succes voor alle wedstrijdgangers.
Biancacoo
Geplaatst: 04-04-14 10:13
Tine, lees nu dat je van R afgevallen bent..auw...ik hoop dat je er niet al te veel last van krijgt. Maisie, veel plezier in heukelom. en succes aan alle wedstrijdrijders dit weekeind.
Zoontje heeft medicijnen, maar houd niets binnen,.....dus is redelijk kansloos...
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-14 10:42
Goedemorgen.
Wij gaan morgen ook naar heukelom.. @ bianca. Als zoontje niks binnen houdt misschien een spuit laten zetten door de HA.?? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ie beter wordt. En niet direct weer de medicijnen weer eruit gooit..
Sneu is het wel, hopelijk gaat hij zich snel een beetje beter voelen.
Raar weer. Geen zon maar wel zweterig benauwd. Db net even gelongeerd.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-04-14 12:19
Ach jeetje wat zielig Biancocoo.... hoop toch niet dat het afzwemmen voor B dit weekend is? Manneke zal zich wel heel naar voelen doet ook zo zeer zo'n oor. Er bestaat ook aspirine in vloeibare vorm dacht ik?
Hier rot-ochtend ... even ego verhaal ... kan ik het even ergens kwijt. Twee weken terug tijdens het autorijden (!) had ik het gevoel dat ik weg was gevallen, ik dacht, dat is onzin, kan niet, dus weggestopt, maar gisteren twee keer, een keer tijdens het mennen (ik voelde dat ik opeens mijn evenwicht moest houden, dus toen ik er weer bij was, niet dat ik wegviel, dat is het enge, geen enkele waarschuwing) en gisteravond nog een keer, terwijl ik op de bank zat.
Dus vanochtend gebeld naar de huisarts die nam het, door dat uitvallen, zeer serieus op. Moest direct komen, uitgebreid gesprek, daarna doorgestuurd voor hartfilmpje, ook weer uitgebreid gesprek nav filmpje (leek goed maar ...) en maandag nog bloedonderzoek. Donderdag moet ik weer komen om de zaak te bespreken, hele week dagboekje bij houden hoe ik me voel. Het kan iets met het hart of hoofd zijn of het kan ook een virus zijn.
Het voelt heel eng omdat ik het niet voel aankomen, ik wist het in al die drie gevallen pas toen het was gebeurd. Ik weet dus ook niet hoe lang ik 'er niet bij ben'. Tegelijkertijd vind ik het een enorm gezeur en heb ik zoiets van geen aandacht aan besteden gaat vanzelf wel weer over
VHU better safe than sorry denk ik in zo'n geval. liever even checken en het blijkt niks te zijn, als dat je dadelijk een keer wegvalt waardoor iest mis gaat.
Ja VHU het is niet leuk maar wel goed dat het uitgezocht word. Maar wel ff voorzichtig zijn hoor.
Biancacoo
Geplaatst: 04-04-14 13:09
Vhu, doe voorzichtig,...klinkt niet goed, en wat je schrijft idd ook eng ! Ik hoop dat het niet meer gebeurd!! En dat er niets ernstigs aan de hand is ! Sterkte...