[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:27

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:40

Goeienavond!

Frensie: :j , aquarium is weer schoon *\o/* . Heidens karwei, nam 4,5 uur kostbare tijd in beslag maar goed, het regende buiten, Ster kan niet teveel lopen, dus..... no excuses ^) .

VHU: pas maar op..... blijkbaar heeft je lichaam de rust toch nodig!

Aks: die oortjes :D !

Ollie's Bruutje met gouden springschoenen, hij doet me denken aan die hardloper, wie had dat ook alweer? Ben Johnson?

Lanouska, gefeliciteerd!

HT heeft een moeilijke beslissing te nemen :(:) . Blijft vervelend, maar dieren hebben helaas niet zo'n lang leven als de mens, en wij dienen dan idd wel eens moeilijke knopen door te hakken. Sterkte!

Tine heeft een super drukke dag gehad, maar gaat met Amerigo marathonnen én springen in de wei :D . Pas op dat Amerigo niet springt met koets en al :# !

Avaluna: ik ben helemáál niet kak, maar ook ik vind Burberry mooi :j . Weet alleen nog niet welke kleurcombi ik zou willen hebben. Zolang de koets d.blauw met wat rood is, zal het zoiets moeten worden, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat ik dan geweldig vind.

Ik ben in de namiddag nog naar stal geweest, alleen om Ster te poetsen, box en paddock bijwerken. Stalgenootje ging echter net koetsen met de Andalusiër, dus ben mee geweest. We hebben normaal samen les, maar ik zit dan altijd zo in mijn eigen wereldje dat ik haar nooit zie rijden, alleen maar ontwijk :D . Nu een keer uitgebreid kunnen kijken op de dressuurwei (met lange regenjas, zeiknatte schoenen en sokken van het gras) hoe zij de dingen aanpakt :) . We hadden overigens nog meer publiek: een stuk of 10 Galloway's die de dressuurhekjes aan het mollen waren := .
Zelf ook nog 10 minuutjes met de Anda gedressuurd en teruggereden. Was leuk :j .

Morgen komt de HS, dus wanneer Ster d'r ijzer er weer onder zit kan ik ook weer wat gaan doen. HS zal 3 weken geleden wel een off-day gehad hebben, want in 1 week missen 2 paarden een voorijzer, en van de derde zitten de 2 achterijzers allebei los :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:47

Ik kom even snel voorbij want mijn laptop heeft weer oplaadstoringen (net als ikzelf :+ )
Vandaag ging overigens redelijk, ook eigenlijk vrij weinig gedaan maar ook maar een aspirine gehad (even geen aleve := ) dus het gaat echt al beter, hoop morgen echt even naar peerd te kunnen :7
@HT ongelovelijk veel sterkte de komende tijd.... ik dacht dat je merrie al best wel op leeftijd was of is dit niet Happytime maar haar dochter? Wat niets afdoet aan |( want het is hoe dan ook drama.... :(:)
@Akshay die oortjes _O-
@Ollie :):) gaaf meid!
@Lanouska mooi resultaat +:)+

Ga zo maar weer naar bed :Z :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:00

VHU: nee is niet happytime,maar haar dochter,maar heb haar zoon nog,die er best veel op lijkt....
brutus is geweldig en je groom ook met haar uggs :j
Gem: regen???? huh....hier een stralende dag,ik ben amper binnen geweest 8-)
lanouska: goed gedaan :j
en een wolliebollie die ET genoemd word, ik vind het meer iYoor (of hoe schrijf je dat) van winnie de pooh
en ik las 4,5 uur een aquarium schoonmaken......die was vast heeeeel groen???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:11

HT: Zuid zit vaak goed qua zon, maar dit weekend piste het hele dagen uit de hemel ^)

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:17

Hier was het vandaag best goed te doen. Droog in elk geval, wel frisjes! (gelukkig, kan die tent nog even af blijven :P )

Wilde deze ook nog even delen:
Afbeelding

Hebben VD geoefend, ging hartstikke goed! Dit is helaas het enige wat ik op de foto kreeg :P Ontdekt dat meneer moord doet voor sinaasappel :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:38

@Aks, wij kunnen een voorbeeld nemen aan Didd's zijn lenigheid *\o/* :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 01:36

Hallo daar! Nog eens snel even een berichtje van aan de andere kant van de wereld...
Ik heb mijn punten gekregen van mijn examens in maart, jullie weten het misschien wel nog, ik had de dag voor mijn vertrek nog 2 examens.
Het is blijkbaar allemaal de moeite waard geweest, ik ben op alles geslaagd!!! Voorlopig ben ik dus nog op niets gebuisd, enkel mijn stage hier afmaken en dan in juni mijn stageverdediging en dan zit het erop *\o/*
Mijn moeder begon bijna te huilen aan de computer toen ik haar het nieuws vertelde! Tijdens de examens heb ik echt gehuild dat ik het beu was en ik het niet meer zag zitten, dus mijn moeder had er bang voor :D

Gisteren zijn we gaan wandelen, of beter gezegd een berg gaan beklimmen... 15 kilometer in totaal gewandeld, het was een ontzettend steile berg! Nu zit ik met het probleem dat ik niet meer kan lopen... Ik geraak nog net vooruit, maar ik kan mijn voeten gewoonweg niet optillen, enkel schuifelen. Mijn benen doen zó erg pijn dat ik de blaren onder mijn voeten niet eens voel :D Mijn vriend heeft geprobeerd om mij te masseren (hij is sportverzorger), maar omdat ik zo moest huilen van de pijn, is hij toch maar gestopt...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 05:33

@SL au, spierpijn. Beterschap.
@aksay :D arme fjord met flaporen.
@Lanouska gefeliciteerd met de 3 wp. Jammer dat jullie de voorsprong niet konden verzilveren.
@ avaluna; ik heb ook een Burberry menschort ene kant en andere kant bordeaux rood in de kleur van de koets.
@ollie1 ik vind je gouden springschoenen top. Ik zal Paul eens laten kiezen: goud of paars? haha moeilijke keuze, denk ik, want hij vindt dat paars van mij niets. :D

@ollie1 ; We hebben niet de illusie dat we Brutus in het ZZ kunnen verslaan, maar wie weet ooit.
Toch wel top. Ik had in 2010 de verdeelsleutel Hippiade opgeslagen. In 2010 waren er volgens de KNHS maar 8 pony's in Nederland startgerechtigd in het ZZ dressuur. Elitair clubje dus, die ZZ dressuurpony's.
Ik ben benieuwd hoeveel het er dit jaar zijn. Worden wij in ieder geval 8ste. haha.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:37

Goedemorgen allemaal!!

SL sterkte met je spierpijn!!!
Janouk is elitair geworden ;)
Aks d'r wollebol is lekker lenig!

Hier gelukkig een rustige dienst achter de rug. Mag ook wel weer een keer :) Straks de boel overdragen en dan wat boodschapjes halen. Misschien dat de paarden vandaag voor het eerst de wei in gaan voor een paar uurtjes *\o/* (Rustig opbouwen uiteraard)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:00

Goedemorgen,

Lijkt hier weer een mooie dag te worden *\o/*

Frensie: rustige dienst gehad
Janouk: dat klinkt wel heel stoer, 1 van de 8.
SL: dat klinkt niet fijn. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Ooooo sh..t, moet zoon naar school brengen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:18

:wave:

Goeiemorgen!

heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft hier...
:(:) :(:) :(:) :(:)

brutus op gouden schoentjes, cool!! *\o/*

dids in spokenpak, arm ding... :(:) :D
maar wel lekker jeukvrij, ook belangrijk!

hier druk weekje, of nou ja druk, maar best spannend, achter de rug...
Vorige week zondag Ferro opgehaald, die tot onze grote schrik bij aankomst voor in de trailer lag opgevouwen... :oo
dus spannend hoe hij zich zou houden met al zijn hobbels, bobbels en schrammen...
vrij geënt en toen zat er een enorme bult bij en was hij een dag echt niet lekker...
en gisteren is hij voor 't eerst met zijn nieuwe maatjes een uurtjes de wei op gegaan, ook weer spannend! 8-)

wel lekker vakantie, dus alle tijd om er rustig mee bezig te zijn, dat is wel even fijn!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:32

janouk schreef:
@ollie1 ; We hebben niet de illusie dat we Brutus in het ZZ kunnen verslaan, maar wie weet ooit.
Toch wel top. Ik had in 2010 de verdeelsleutel Hippiade opgeslagen. In 2010 waren er volgens de KNHS maar 8 pony's in Nederland startgerechtigd in het ZZ dressuur. Elitair clubje dus, die ZZ dressuurpony's.
Ik ben benieuwd hoeveel het er dit jaar zijn. Worden wij in ieder geval 8ste. haha.

Maar ze starte niet allemaal op de hippiade, dus je eindig zeker hoger dan 8e! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:55

Zo vandaag gaan we maar eens kijken of we richting stal kunnen komen :7

Las je belevenissen met Ferro op facebook Nouvel, hoop dat het mannetje jullie nu voorlopig met rust laat. Die bult met enten is naar, kunnen ze goed ziek van zijn... :(:) Het is ook nog maar zo'n jonkie moet overal nog aan wennen...
Janouk goes special hahaha. Wij hebben een paar menschorten waarvan een hele mooie burburry :D heb alleen nog geen koets die erbij past (is klein blauw/groen streepje en om wat lichterblauw ruitje) :+
Ik vind vrijheidsdressuur zo leuk om te zien maar heb er zelf totaal geen geduld mee om het dieren te leren, heb wel ooit dat boek compleet doorgelezen, ook wel wat geprobeerd, Simba kon zelfs doodliggen zo grappig, maar ik kan het gewoon echt niet. Kan mijn honden ook geen kunstjes leren. Ja balletje ophalen en naast lopen maar zo'n high five of zoiets geen idee hoe je dat erin krijgt :o?
SL super!!!! Gefeliciteerd knap hoor. En heb je geen ongelovelijke last van je rug met dat lopen? Arm vriendje weet het ook niet meer dan denk ik :+:
Gisteren is er iemand bij stal geweest voor wagentje van SNuit ben benieuwd...ik was er niet bij dus weet nog niet hoe het afgelopen is.

Nou ga ontbijtje maken voor zoonlief en dan kijken hoe ver we letterlijk en figuurlijk kunnen komen vandaag.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:59

@VHU; dingen aanleren.. Ik vond het ook een hele tijd heel lastig. Daarom kan hij wel allerlei kleine rotdingen, en gaan we nu pas richting de grotere dingen :+
Bij die wollebaal van mij is zíjn motivatie het moeilijkste punt. Als iets hem 3x ''niet lukt'' of hij doet iets verkeerd waarop ik opnieuw vraag, dan sluit ie zich af.. (goh waar ken ik dat van...)
Maargoed, huidige aanpak gaat wel redelijk. En voor sinaasappels doet ie een moord :9 Hij ging zelfs op m'n hand staan tutten :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:01

Hallo, sorry dat ik na mijn 'mag ik mij hier ook melden' niks meer heb laten horen, ben erg druk geweest. Heb wel vluchtig de laatste 6 pagina's even doorgenomen.

SL: aangezien iedereen je sterkte wenst met de spierpijn, gefeliciteerd met 't slagen voor je examen, waar is het precies voor? Klinkt niet als een middelbare school examen namelijk (gezien die stage?)

Ik heb donderdag met mijn hele lieve vader half nederlands doorgecrosst. Ponylief (shetxwelsh) naar Geerts in Gilze (is ook waar ik les) gebracht om te laten beleren, dat is de pony met wie ik wil gaan mennen aangezien ik mijn haf niet meer berijden kan. Hij is wel al vrij oud (vandaag 22!! ) Maar nog gezond als een vis! Ik heb begrepen van hun dat hij het erg goed oppakt, had ik ook niet anders verwacht. Ook heb ik donderdag wagen opgehaald marathon/recreatiewagen van Cavalier. Prima wagen, remmen lopen wat aan en banden zijn wat zacht, maar is ook al een halfjaar niet gebruikt (en buiten gestaan, doodzonde want er zit hier en daar wat roest op oa. het opstapje). Maar overall een prima wagen. Zat eerst te denken aan een HCA sulky maar paps wilt graag mee op de wagen, wordt op een sulky toch lastig!

Donderdag m'n eerste les mét mijn pony, dus hopelijk de mogelijkheid om wat foto's te maken!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:06

Iemand hier baat bij een liverpool met 2 sleuven. Recht mondstuk (1 kant geribbeld)
Maat is geloof ik 13,5 cm.
Amper gebruikt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:25

@ Maartje: Nee middelbare school heb ik al even af :D Ik ben Management Assistant aan het studeren aan de hogeschool. Hier heb ik de afgelopen 4 jaar mijn dagen mee gevuld, deze stage is het laatste onderdeel van mijn opleiding. Op 25 juni moet ik mijn stageverdediging doen (presentatie in het Frans, Engels en Duits voor een jury) en dan zou ik als alles goed gaat eind juni moeten afstuderen en dus mijn diploma krijgen.

@ VHU: mijn rug voel ik inderdaad ook wel, maar de pijn in mijn benen overheerst momenteel heel erg. Net heb ik een heet bad genomen zodat mijn spieren konden ontspannen, toen werd de pijn even minder. Toen had ik pas door hoe erg mijn voeten eraan toe zijn, PIJN deed dat!
Maar ik heb er toch geen spijt van, ik ben zo blij dat ik dat bepaald punt van de berg gehaald heb :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:59

@SL; wat goed van je examens, veel sterkte met je spieren :(:)

@Nouvel: hoe is het nu? Staat hij nu ook fijn bij Spookje op stal?

@Tine: hier morgen weer school, altijd even wennen. Wat leuk dat je zoon ook gaat springen.
Hier hopen we na de communie ook weer te kunnen starten met de Bixie.

@Akshay: Didds <3 , lekker dol op vitamientjes.

@Gem: ik vind zelf alleen het beige mooi, past ook overal bij, toch?

@Maartje: lief van je pa en spannend allemaal!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:30

wauw, spreek je al die 3 talen vloeiend dan?

Ik had trouwens een vraag, die wagen die ik heb is het lamoen erg krap denk ik dadelijk voor mijn pony. dus alleen daar waar ik het vast moet maken in de lichtogen (hoe noem je dat? Dit zit trouwens dicht bij mij) is het denk ik te krap (meneer heeft een te ronde buik!) kun je dat draaien of buigen oid? Want het lamoen is wel in lengte te verstellen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:40

@maartje ik kan die van mij naar buiten draaien als ik m los maak. Maar anders moet je ze ook wel uit kunnen buigen.

Ik ben ook weer lekker thuis. Ga zo naar de pony's maar lekker longeren. Zaterdag dressuur en vaardigheid 1e keer z vaardigheid voor Robijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:03

je, volgens mij kan ik ze wel draaien, maar dan draai ik die 'gaten' waar je de lichtogen ook aan vast moet maken, maar maakt dat wat uit?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:14

sl: goed gedaan je examens *\o/* en sterkte met je spierpijn,hoe gaat het vandaag ermee?
maartje: je kan het lamoen naar buiten buigen om het breder te maken,alleen mijn pony was toen zo vet.....toen heb ik het lamoen bij van schie laten vermaken,lamoen werd met vorm erin,dus beter stelling/buiging rijden :j
nouvel: tjeetje ferro opgevouwen in de voorkant van je trailer, hoe deed hij dat? hoe oud is hij nu?
ik ga ook weer naar buiten,ponys de wei op,veel te mooi weer om binnen te blijven :evaw:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:33

ah van der schie, daar is mijn wagen van (cavalier) niet dat ik 'm daar gekocht heb). Ik ga 'm eerst maar een beetje buigen dan als hij er weer is en anders dan dat alsnog laten doen, liever niet natuurlijk. Maar 't stond eerst voor een smal pony'tje van een meter en komt nu voor een bolle pony van 1.14 dus moet wel een stukkie breder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:49

SL van harte, goed gedaan meid !! en spierpijn auwch....beterschap !!!
maartje..een te smal lamoen ? is meestal dan aan de achterkant ook te smal, dus je kunt het wel buigen, maar of dat je probleem aan de achterkant oplost, ik denk persoonlijk van niet..

Aks...knappe pown..en lenig !!!
Nouvel...Ferro en zijn vriendjes zijn leuke foto's op fb.
En ongeukje op de trailer...dat kan altijd gebeuren, gelukkig gaat het nu weer beter met hem ! wil hij nog wel in de trailer ??

mooi weer hier zeg !! zonnetje..moet nog aan de poets.... en wil nog hondjes wandelen....maar of dat nog lukt..??