[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:38

:')

welkomm! :)

Ik ben druk met allerlei nederlandstalige carnavalsmuziek te downloaden. Dat vindt Lacuna mooi zei ze dus dat zetten we morgen lekker hard aan in de auto naar Equitana
(bukt voor mep O:) )

zometeen de stofzuiger nog even uitlaten. dan wat eten, en eens boodschapjes gaan doen :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:06

kennen jullie dit paard?
Afbeelding
Afbeelding
:oo
zat fotos te kijken, wat issie dun geweest he :=

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:28

Naaltje: Haha super mooi gestroomlijnd! Is dat je uitgangspunt? Zomervacht scheelt ook al een hele hoop he?! ;)
De fjord die ik 1 keer in de week rijd is ook ietswat te dik (lees een hangbuikzwijn) en heeft maar weinig bespiering. Maar ik heb niet meer tijd om haar vaker te doen, en de eigenaren houden van voeren.. ;) Dus dat werkt ook niet altijd mee.. haha

Tallechie: Ik hoop dat je niet de laatste drie weken dan met zo'n zere buik hoeft te lopen en zo weinig slaap. Dan ben je echt al uitgeput voor het kindje er is. Succes ermee, en overdag lekker je slaap pakken als je de mogelijkheid hebt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:32

dat wordt het uitgangspunt ja :))
Dit is dids 3,5 jaar geleden, dat moet nog mogelijk zijn :))
Bespiering had hij hier ook nog maar amper (iel kontje :') ) maar die buik is beter
(en toen had hij ook geen zomereczeem... hmmmm >;) )

Net het drinken van het balkon gehaald, zo koud is het daar niet meer, dus het effect was een beetje weg :)) (stond buiten zodat het niet in de koelkast hoefde :+ )
nu de stofzuiger beweging geven :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:43

Knappe dids !!! Balen he het zomereczeem. Heb jij er nu al weer een deken op liggen of niet?
Ferro heeft nl nog niet geschuurd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:44

nee de deken ligt er nog niet op :) doe hem altijd vrij laat op ook moet ik bekennen hoor :o

het koelt snachts nog af tot een graad of 4 a 5..
Dids schuurt wel al, maar dat is een aanval op zijn wintervacht :P

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 13:45

Wel mooi als je dat weer voor elkaar krijgt, Naaltje.

Verdorie, dacht ik net mooi witte betonplex te hebben gevonden, hebben ze dat weer niet in antislip. Tja dat heb ik toch echt nodig voor mn klep. Gaat weet verder zoeken.. grrr..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:04

Pff ook hier een harde verdorie! Groom heeft namiddag geen tijd, dus byebye mennen :( Meisje dat vorige week op Romeo had gereden kan ook niet want die zit nog op het middelbaar onderwijs en heeft dus les.
Nu hoop ik dat het zondag ook mooi weer is, dan kan ik met vriendje gaan. (als die niet wordt opgeroepen om met de eerste ploeg te gaan voetballen...)
Wat verschrikkelijk, zo afhankelijk zijn van anderen!

Ik heb, na die foto's te zien, wel het ideetje gekregen om Romeo aan de longe te hangen en dan een hindernisje op te stellen... Of foto's maken lukt, geen idee, maar ik ga het er wel op wagen :D Dan misschien wat gaan wandelen met de honden, of enkel trainen met Zhora. Kortom, ik ga naar buiten! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:35

een ronde lange lijnen met romeo? :)
dat vind ik met dids ook altijd een leuke vorm van wandelen, of fietsen?

Heb net eventjes op het balkon gezeten (stofzuigeronderdelen schoonmaken) maar 't is lekker!! :oo

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:51

ik moet brood halen, maar ben meer dood dan levend momenteel... hoe ga ik dat regelen.....

met veale fiets ik niet, wandelen heb ik nog niet met hem gedaan. Dit meer omdat hij zulke enorme passen maakt en ik dan kapot ben na een paar minuten. Straks wil ik weer beginnen met afvallen dus dan is dat wel een mooie optie. We hebben een rondje bij stal waar je ongeveer 20 a 30 minuten over doet lopend dus dat is op zich een mooi rondje om conditie op te bouwen.

sl jammer dat je niet kan mennen. Maar nog genoeg plannen. Veel plezier

veale was ook al weer aan het schuren, bij zijn staart. Hij schuurt niet bij zijn manen. vorig jaar had hij een vliegendeken op, dus misschien moet hij dat nu ook maar weer op.

eefielover ik hoop dat het beter wordt, maar ga er niet van uit. vrijdag controle en dan zal ik het ook aangeven. Misschien dat ze de kleine dan ook wel eerder halen

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:53

ok...

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik ga het toch doen.
Laat ik vooropstellen dat ik iemand ben die graag dingen eerst zelf uitprobeert, maar dat mijn paardenjongens helemaal heilig zijn en ik mijn gezonde verstand zo effectief mogelijk gebruik.
Met het werkelijke inspannen in tweespan heb ik ook al 2 grooms (als naaltje wil natuurlijk...) + 1 anker extra + 1 paar helpende handen extra + 1 zeer ervaren meerspanmenner die ook regelmatig jong spul beleerd geregeld. Dat jullie niet denken dat ik mn paarden over de zeik zou jagen ofzo, ik denk absoluut goed na voor we iets gaan doen.

Maar vandaag is mijn tweespantuig binnen gekomen, en ik zou het ZO graag in elk geval eens op de jongens passen! En nu zitten daar ook tweespanleidsels bij, en daar zit ik nu al mee in de knoop :+ :o? heb het nog niet eens bij de paardjes in de buurt gehad, haha.
Ik begrijp dat ik dat op de een of andere manier moet vergespen, zodat de binnenste leidsel langer is dan de buitenste omdat je binnenste leidsels natuurlijk naar je andere paard gaat :)*
Maar hoe weet ik nou hoeveel ik moet vergespen? Heb al wel eens tweespanleidsels in handen gehad, maar die waren door hun eigen menner op maat gemaakt, en ik zou het dus echt niet weten.
Ik begrijp dat ik dit misschien beter gewoon met de ervaren menner samen kan doen, maar die kan ook niet op korte termijn, dus ik dacht misschien kan ik het hier ook wel vragen.

Zo, het is eruit. Nu ga ik bukken voor het pak slaag wat jullie mij gaan geven ( :+ )
En op zoek naar een flinke zweep om Naaltje te kunnen slaan, Carnavalsmuziek... JAKKES!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:55

*pakt zweep af en gebruikt 'm als dressuurzweep voor dids, thanks he :D *

kun je niet je 2 grooms regelen, ze naast elkaar zetten met een hoofdstel (of alleen bit) in hun handen, en dan gewoon de leidsels vastgespen tot ze gelijk voelen? :P
dat is dan weer zo'n frats die ik zou proberen, droog-oefenen :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:00

Lacuna ik zal het niet weten.
Maar denk wel dat een aantal in het topic dit weten.
VHU en Eveline sowieso denk ik. Laura denk ik ook

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:05

Lacuna,ze horen op het 6e gaatje te zitten.
De doorlopende lijn is de buitenleidsel,dat is dus de kortste.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:24

Lacuna: Tip van Naaltje combineren met de info die je hier krijgt. Eerst je grooms even als proefkonijn gebruiken met de info die je hier nog gaat krijgen en dan op de pony's uittesten.

In het slechtste geval je tuig gewoon passen en je leidsels doen zoals je vorige keer gedaan hebt (2 enkelspanleidsel)

Carnaval muziek: FEEEEESTJE. veel plezier op Equitana

S_L: ik wil wel eens met jou meegaan. Zou je bijvoorbeeld op een vrijdag kunnen? Heb dan om 15u30 gedaan met werken, kan dan ongeveer rond 16u bij jou zijn.

Naaltje: die laatste foto van Diddle aan het hek hangen, dan kan hij er als motivatie telkens naar kijken (als hij de foto niet opeet natuurlijk :) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:26

aaaaaaah jij kent 'm, hij zou die foto zo opvreten :D was gisteren al bezig aan de doosjes om de wormspuiten, had het paspoort al tussen z'n veelvraatkaakjes :P

En dat lijntje komt goed, bij hem waarschijnlijk eenvoudiger dan het lijntje van mij :')
want ja, dat ben ik die op die kar zit, ook pas 3,5 jaar geleden _O-

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:57

Idd doorlopende leidsel aan de buitenkant. En dan dacht ik het leidsel zonder gespje rechts?

Zou om te beginnen niet te veel vergespen dus de binnenleidsel 1 of 2 gaatjes langer dan de buiten
leidsel. Je merkt het snel genoeg als ze niet goed zitten. Verder kan volgens mij er achter lopen zoals je al
deed geen kwaad. Op de foto's zag het er allemaal netjes uit. Je hebt ook brave pony's volgens mij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:58

Voor het tweespanleidsel.
Als je de leidsels in je handen hebt (voor shetlanders) idd in het 6e gat, dus 5 gaatjes over voor de gesp.
dan is de som der gaten 10.( 5 + 5 gaatjes )
Bij paarden heb je 6 gaten over voor je gespen, dan is de som der gaten 12 (6+6 gaatjes over)
Bij minishetlanders is de som der gaten 8, (4+4 gaatjes) en doe je de beide gespen in het 5e gat

Is al een heel oud gegeven op welke stand de leidsels horen te staan, staat een heel stuk over in quadecker.

OEHHHH sexy Diddle !! *\o/* _/-\o_

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:59

Biancacoo schreef:
OEHHHH sexy Diddle !! *\o/* _/-\o_

:')
ik dacht ook al dattie zo best sexy was :))
hoewel dan wel de spierkont die hij nu heeft moet blijven :P die miste die toen nog ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:02

@ Naaltje: ja gewoon de ronde lange lijn, heb dus maar 1 lijn in de handen :D Heb hem zonet op die manier laten 'vrijspringen', hoewel het niet helemaal vrij was, maar kom :D Er zat niemand op, dus noem ik het vrijspringen :o In het begin wou hij er niet over, maar na een paar pogingen spurtte hij er in een rengalop op af en dan vloog hij er overheen. Na een paar sprongen begon lukte het ook in een rustig galopje en zelfs in draf. Maar alleen is het toch moeilijk om het voor mekaar te krijgen. Het is veel gemakkelijker met 2, dan kan eentje ervoor zorgen dat hij over de hindernis gaat en niet ernaast, en de ander kan dan ervoor zorgen dat hij naar de hindernis toe loopt. Foto's maken is me niet gelukt, moest me te veel concentreren.

Fietsen durf ik niet met Romeo, daarvoor kan hij soms iets te heet zijn. Kan zijn dat het prima lukt, maar als hij heet wordt, lig ik naast mijn fiets. :Y)

@ Lacuna: daar dient bokt toch voor, om dingen te kunnen vragen ;) Het feit dat je het beste wil voor je ponybeestjes, is al goed genoeg :D Je kunt niet alles weten hé :+

@ b485: Heel erg bedankt voor je aanbod :) Ik zit vooral door de week met een probleem als iedereen werken is of naar school. Mijn vriend heeft momenteel stage dus die moet iedere dag voltijds gaan werken, enkel op vrijdag, zaterdag en zondag heeft hij de mogelijkheid om met me mee te gaan. Maar dan zitten we nog met die stomme voetbal, soms moet hij op zondag ook mee... En uiteraard het weer is een groot probleem. Altijd als we beide tijd hadden, regende het ofwel was ik ziek. In de winter konden we na school ook nooit gaan, gezien het om 5 uur al donker was, maar dit zal nu wel weer veranderen gezien de dagen veel langer aan het worden zijn.
Het probleem is alleen dat je na een zware dag het karakter moet hebben om te zeggen "Ik ga Romeo inspannen en we vertrekken", omdat die zetel je dan zo verleidelijk aankijkt :o
Ik hou je aanbod in ieder geval als mogelijkheid ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:41

Zo er is weer aardig wat afgekletst :list:
Zie dat er al gepost is mbt het tweespanleidsel, is het duidelijk zo?
Tallechie meid het zit niet mee die laatste weken zeg, hoop dat ze je eerder die kleine op de wereld laten zetten / halen, want dit klinkt als wel een uitputtingsslag. En voor als de baby komt moet je juist wel een beetje uitgerust zijn (want die rust de eerste weken kun je wel op je buik schrijven) :(:)
S_L wil zo graag maar is afhankelijk van anderen dus ook even knuffeltje :(:)
Diddle onherkenbaar :x mooie poown :j is-ie nu nog natuurlijk ;)
Lacuna en Naaltje gezellig naar Equitana onder begeleiding van meezingers :#

Die studenten denken inderdaad dat ik alles kan oplossen, ik los ook altijd erg veel op, maar dit kan ik niet oplossen, helaas (anders had ik het allang gedaan) -O- probeer het maar een beetje bij me vandaan te houden anders wordt ik boos & gefrustreerd (zeg maar, nog meer b&f -:(- ).

Vandaag eerst naar Rizanta geweest. Heel veel met haar gestapt, bij elkaar wel zo'n 1,5 uur. Maar beetje rekening gehouden met mijn gemoedstoestand := Ben ook over soort route geweest om de stal / door het weiland en langs een kweker, zodat ik een soort buitenritje kon maken. Toen wilde ik ook nog stukje over de weg ging ze weer helemaal inde :wow: stand **zucht** was er een beetje klaar mee (tja had toch dat pesthumeur natuurlijk) en gaf haar een paar keer een flinke por en ben vervolgens in zeer verheven draf de weg op en neer gedraafd. Volgens mij hielp het, haha, ze schrok nergens meer van. Wat zijn het toch af en toe monsters.
Morgen hang ik er tegen al mijn principes in gewoon een slof aan, voor als ze weer zo in de :wow: stand gaan en dan gaan we gewoon naar het bos }:)

Omdat het met het tweespan toch heel lastig van de grond komt en we toch een keus moeten maken uit welke pony we weg zouden moeten doen als we een stuk van / ons hele landje kwijt raken denk ik toch dat we willen proberen Snuit te gaan verkopen. Met Alwyn kan Han eventueel ook nog mennen, hij zei gisteren opeens dat hij toch wel heel graag wilde mennen (nadat hij had gehoord dat ik in de hindernissen had gezeten). Dus wie weet wordt het nog wat (heb er een hard hoofd in). Maar met Snuit kan dat echt niet, want die is veel te vlot.

Mocht iemand nog een beetje ervaren persoon kennen die een leuke vlotte pony zoekt, laat het me even weten. Ik zet hem nog niet op marktplaats of zoiets, wil eerst nog wat rondzoeken. Hij is 1.15, wordt dit jaar 14 jaar oud, kan enkel/2/4span en tandem en is ideale pony voor iemand die lekker in het bos ritjes wil doen en op zijn tijd mini marathon of vaardigheid e.d. Hij heeft in zijn jonge jaren 3x Twente cup gewonnen, dus kan er echt wat van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:17

Jee VHU lastige keus, maar wel begrijpelijk.
Ik hoop dat je een goede baas voor Snuit vind !!
Hier helaas niet op zoek, anders was hij een heeul goede kandidaat !! superpony is die Snuit !! :j

Zoontje had een vriendje te spelen, maar hij vond het niet echt leuk, helaas......... klikt niet echt tussen die 2 jongens, zijn vaste speel vriendje is ziek, dus dat was wel jammer ! :')

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:31

Oke leuk.

Ik ben Denise en ben 16 jaar.
Ik woon in een klein plaatsje in de achterhoek (Beltrum)
Ik houd natuurlijk van paarden en ik rijd ohz en ga binnenkort weer mennen.
Verder ben ik ook bezig met fotografie en ben wel eens bij de motorcross te vinden.

Ik doe de opleiding Administratief medewerker, Bedrijfsadministratie,
en ik zit in de 1e klas op het Graafschap College in Doetinchem.
Verder heb ik een 6 jarige welshXarabier ruin en een bijna 2 jarige shetlander.
Ik had een ook een gelderse hengst maar die hebben we ongeveer een half jaar geleden verkocht.

Mijn e-pony Asmiro wordt dit jaar beleerd voor de kar,
en Charly KWPN TP (v.Unieko) wordt ook beleerd.
Hij is nu (nog) 3 jaar en dat is meer mijn verzorgpaard,
de eigenaar is wat ouder en doet er niet zo veel mee.
Foto's staan wel in mijn profiel.

Ik hoop dat dit zo een beetje goed is ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:35

Welkom hier!
Wat leuk dat je Asmiro laat beleren voor de wagen, zal een pittig type zijn.
Flink wat keus heb jij, dat is leuk. Wat ben je van plan te gaan doen, met mennen? Ik bedoel dressuur, vaardigheid, marathon, ritjes over de weg?

@Biancocoo Snuit is echt een fijne pony hij gaat ook niet zomaar naar de 1e de beste, dat verdient hij niet. Het is een hele trouwe, harde werker. Maar goed, als ik moet kiezen zou dat de keus zijn, zoals het er nu voorstaat.

Zo zit lekker aan de pizza :Y)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:03

VanHuisUit schreef:
Welkom hier!
Wat leuk dat je Asmiro laat beleren voor de wagen, zal een pittig type zijn.
Flink wat keus heb jij, dat is leuk. Wat ben je van plan te gaan doen, met mennen? Ik bedoel dressuur, vaardigheid, marathon, ritjes over de weg?

hij is af en toe wel wat snel ;)
Ik wil eerst een beetje met hem over de weg/buitenritten en vaardigheid doen,
maar ik wil ook gewoon een beetje dressuur oefenen.
en als we water zien waar we door kunnen er door, want me pony is gek van water ;)
bij ons in de buurt is ook altijd een oefenwedstrijd (dressuur?) vaardigheid en marathon,
en als alles goed gaat wil ik dat misschien een keer gaan proberen.
we hebben een (grote) recreatie/marathonkar.