[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:35

Nee, klok is pas net om en moet het voor de kilometers van de avonden hebben.
Maar gister ongelukje met bekappen gehad, dus loop nu op krukken. Op m'n HCA kom ik voorlopig niet ben ik bang, hopelijk wel snel weer op m'n marathon wagen, maar voorlopig is een drempel over al een hele onderneming.

Maar Roos gaat weer super, dressuurmatig is ze kwa oefeningen en fijn willen lopen helemaal weer op nivo terwijl ze pas 4 weken geleden geopereerd is. Alleen kracht en conditie moet nog beter worden (niet zo gek aangezien ze echt helemaal op tafel geweest is), maar ze is pas 1,5 week weer aan het werk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:34

Ik heb een mail terug die ik super goed ga bewaren.ze hebben me een startpas mennen aangemaakt voor 1dag. Kosten 18.50 maar die kan ik gewoon hele mendurance seizoen gebruiken. Ik wacht op de rekening en die betaal ik dan snel en ga de mail ook goed bewaren. Afgelopen jaar moest ik per wedstrijd mendurance dit bedrag betalen. En nu is nog goed koper dan de endurance.
Ben benieuwd voor hoelang dit duurt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:50

Oke....dus er zijnner al twee met een dagstartpas en ik heb een maandstartpas gekregen. Laat me even weten wanneer jij je rekening heb gekregen keona want dan trek ik daarna even aan de bel bij de knhs (ik wil dit nu niet doen omdat ik wil voorkomen dat jullie je dagstartpas kwijt zouden raken)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:51

Wie was de afzender van jouw mail keona?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:15

Napie schreef:
Wie was de afzender van jouw mail keona?

Ik ben nog aan het wachten op de rekening.
De mail heb ik van Marjolein van de Kolk – de Ruiter

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:06

Vandaag toch maar de leidsels in de onderste gleuf gedaan van het bit en kinketting 1 losser en zowaar....ik had een rem. 28 km gereden. Helaas wel voornamelijk verhard. Op een gegeven moment ging hij slechter lopen. Hartslag was steeds netjes dus snapte niet waarom. Ging hij vanzelf het gras in en een plasje doen. Doet hij zelden voor de wagen

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 19:56

sterkte dennis!

Joh 18.50, ik betaal 111 euries jezus... klinkt wel als te mooi om waar te zijn eigenlijk maar hoop natuurlijk van niet...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:56

L_Rivaldo schreef:
sterkte dennis!

Joh 18.50, ik betaal 111 euries jezus... klinkt wel als te mooi om waar te zijn eigenlijk maar hoop natuurlijk van niet...

Nou ik hoop van wel. Jij hebt de standaard menpas jij deed daar eerst ook andere wedstrijden mee.ga gewoon effe mailen met knhs

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 19:27

Nee ik blijf dit jaar nog zo lid ivm ik al andere wedstrijden heb gestart dan kan ik het denk ik niet meer overzetten. Maar wellicht voor volgendjaar.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:37

Gisteren ben ik bij de KNHS geweest (op uitnodiging ivm de Paard&Leven dag) en heb ik het gevalletje startpas ook meteen aangekaart. Blijkbaar gaat er nog steeds iets mis in de interne communicatie daar, want ik had maandag ook al een mailtje gekregen van iemand die de KNHS gebeld had voor een maandkaart en waartegen gezegd was dat die niet meer bestond en dat ze maar een startlicentie mennen moest nemen of een dagkaart per wedstrijd.
Dat is dus niet de bedoeling.
Degenen die nu een dagkaart hebben gekregen voor het hele seizoen hebben geluk gehad, want eigenlijk kan het niet. Maar die fout ligt bij de KNHS en dat wordt dit seizoen ook niet teruggedraaid. Die pakken ze jullie niet meer af ;)
De afspraak die al sinds vorig jaar geldt, is een maandkaart (dit jaar € 37,00) en die is het hele seizoen geldig.
Ze gaan het intern nogmaals opnemen en degene die maandag te horen heeft gekregen dat er geen maandkaart meer is, mag vrijdag terugbellen en dan wordt het ook voor haar geregeld.
Alle problemen met de KNHS omtrent de maandkaart mendurance, graag mailen naar info@mendurancenederland.nl. Anders weten we niet wat er mogelijk nog meer fout gaat of hoe vaak en dan kan het ook niet opgelost worden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:04

Hopelijk komt het allemaal nu eens aan daar. Ik snap best wel dat de mendurance een beetje wegvalt in de wirwar van honderden dressuur ruiters en springers ed maar via de knhs zal de mendurance nooit gestimuleerd worden op deze manier. Op de website staat ook nog steeds verouderde informatie.

Gisteren weer 12 km gedaan na het werk. Leidsels in onderste gleuf. Iets meer controle maar toch veel een onregelmatige lopende pony die harder wil en pusht en veel de mond open heeft. Gisteren een bitlifter besteld na advies. Ben benieuwd of dat een oplossing bied

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:22

Ja dat van die verouderde info heb ik ook (weer) aangegeven.

Hoop voor je dat dat de oplossing is.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:41

ik lees al een poosje mee maar wil mijn nu gaan melden, ik ben van plan om mijn eerste mendurance in laag Soeren te gaan rijden, verder dit jaar niet omdat het allemaal ruim 100 km rijden is. ik wil dan meteen klasse 1 gaan starten :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:50

Leuk. Volgens mij wordt laag soeren een mooi parcours

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:55

is er ergens een site beschikbaar met informatie over hoe en wat precies?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:02

Over de wedstrijd in Laag Soeren of in het algemeen?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:07

Nou het gaat lekker bij ons, Barney gisteren uitgeschreven voor Laag Soeren. Hij staat nu in de kliniek in Bodegraven. Dinsdag kreeg hij de scopie bij mijn kliniek. Hieruit kwam naar voren dat hij door de droes in de rechter luchtzak stenen heeft zitten.

Utrecht werd voor advies gevraagd en mijn veearts heeft getracht het eruit te spoelen. Dit is niet gelukt en we zijn die middag doorgestuurd naar Bodegraven. Vanmiddag staat zijn scopie op de planning waarbij ze gebruik maken van een visnetje om ze er zo uit te proberen te vissen.

Mocht dit niet lukken dan staat hij morgen gepland voor de operatie die niet zonder risico is ivm de bloedvaten en zenuwen die er zitten. Ze snijden dan in de zijkant van zijn hoofd en halen de stenen er zo uit.

Vandaag is het zo spannend voor ons. Alles is in duigen gevallen door de droes en het geeft zoveel spanning en verdriet. 1 paard van ons overleden en de 2e die dit moet ondergaan met alle risico's van dien. We hopen zo dat de scopie met netje vandaag voldoende is.

We hadden al een kampeerplaats gereserveerd op Boszicht. We zullen jullie dus wel komen aanmoedigen, dan neem ik de pony's aan de hand mee om te kijken.

Ik hoop Etten-Leur nog te kunnen starten en de Shetlander mendag in juni ook mee te kunnen doen. Maar alles hangt af van het herstel van Barney want dat is het allerbelangrijkste.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:14

He bah, wat een slecht nieuws. Veel sterkte vandaag.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:11

Het houdt ook echt niet op bij jullie he. Wat ontzettend rot allemaal. Ik ga in elk geval weer duimen voor goed nieuws en een goed herstel.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:53

Wat rijden jullie liever in klasse 1..... 20 of 25 km :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:08

Dat ligt geheel aan het type terrein. Ik rij op de Utrechtse Heuvelrug; met de paden bij ons (heuvels, stenen, zandverstuiving) zou ik liever een 20 km starten. Vorig jaar heb ik in DFW de recreatierit gereden, daar kon 25 km best, evenals in Otterlo of Ermelo.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:31

Dat zou mij niet zo veel uit maken. Maar zou bij zwaarder terrein als organisatie eerder 20 km aan houden en bij minder zwaar terrein eerder 25 km.

Pfff, wat een ellende Barney! Ik hoop dat alles goed gaat met je kleine vriendje.

Ik ben nog niet aan het trainen. Pony weer heel, maar ik niet. Kan niet longeren, kan niet op m'n wagen komen. Dus pony's hebben voornamelijk vrij en worden wat door meiden onder het zadel gereden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:09

Someren is 25 km zo weggereden. Korte rit is leuk maar als ik langer in de auto zit als achter het paard is dat natuurlijk ook een beetje jammer.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:18

Napie schreef:
Someren is 25 km zo weggereden. Korte rit is leuk maar als ik langer in de auto zit als achter het paard is dat natuurlijk ook een beetje jammer.

Jij rijdt toch geen klasse 1 :x

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:24

Psydoxy schreef:
Napie schreef:

Jij rijdt toch geen klasse 1 :x

nee inderdaad napie reed klasse 0 whaaaaa

ik heb niet heel veel nog gereden de ritten die ik gereden heb waren drama met die kleine wat een getrek en gestress.maar goed moet ze zelf weten.ik hoop dat mijn pony,s beetje uit het haar zijn in teteringen mits het door gaat