[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:35

Naaltje schreef:
hier doet bokt niet stom _O-

pff ik ga zo maar naar bed denk ik. Heb ontzettend zin om heel hard in grienen uit te barsten...

Kan opluchten hoor :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:35

:wave:

ik kan jullie echt niet meer bijhouden, schaam me diep, maar ik red het niet om steeds alles bij te reageren, gaat veel te snel..
probeer in ieder geval het lezen en samenvattingen bij te houden...

ik krijg bij bokt ineens steeds een rare melding in de bovenbank:
kan 1 van de invoertoepassingen voor deze website niet uitvoeren, etc... :+

ik heb snel toen het eten op stond wel mijn lange teugel foto's erop gezet, voor wie het leuk vindt, topic staat in mijn onderschrift...

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:43

zo even egopost
net weer van stal, was even goed schrikken, DA weer bij geweest, nu staat ie er weer opgelapt bij...
is heftig, zo'n zorgenkind... -O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:44

sl_ dat is schrikken, ik wilde zelf ook graag een dutch,maar werd me afgeraden,zie helaas bij jou waarom...weet wel een kermit de kikker groene cavalier te koop in romeo zijn maat 1x gebruikt, zoontje wil niet meer mennen en ik heb zijn idealtuig,maar de kar....erg groen en die 1800,- .....heb ik helaas in mijn mond gestopt ,(nieuwe brug met 4 elementen) ;)
mooie pups voorbij zien komen en las vegas.....wauw wat is hij mooi. <3

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:45

@Prinsjeh, zijn het waarschijnlijk toch niet zijn ijzers geweest ?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:50

Hij kreeg terwijl wij er waren vanavond ineens een plotse aanval van koorts (39,5) en lichte mate van diarree, dus we moesten even ingrijpen... DA gelijk in de toetoet en na wat onderzoek een koortsremmer ingespoten Verder zitten er mooie slofjes aan z'n voeten nu, vol met natte watten om tegendruk te geven en woensdag komt DA weer terug.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:53

jeetje prinsje, sterkte ermee, wat een toestand toch... :(:)
weet je nu al wat het nou precies is waar hij zo'n last van heeft?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:53

Balen PrinsjeH! Sterkte ermee!

Naaltje, ik jank met je mee, dan is het wat minder eenzaam.

Partner en ik zitten in een heel vervelende situatie waar we voorlopig nog geen uitweg in zien en het duurt al 3 jaar. Heel, heel zwaar........en we blijven rotberichten krijgen daarover.
Laatst bijgewerkt door IngridM op 03-10-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:56

de DA houdt het op hoefbevangenheid en de hoop is dat we snel een stijgende lijn te pakken kunnen krijgen, want hoe langer dit duurt, hoe minder rooskleurig het eruit gaat zien voor m'n niet meer zo jonge prinsje... Morgen urine opvangen, worden suikers onderzocht...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:57

hoe oud is hij dan?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:00

ruim 19 (is op basis van schatting, de vorige eigenaar was z'n oorspronkelijke boekje "kwijtgeraakt"...), maar jonger lijkt op basis van gebit heel onwaarschijnlijk, eerder nog wat ouder...
Maar volgens mijn nieuwe boekje is hij 19,5 nu :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:01

jeetje prinsje wat balen zeg...
echt hopen dat 'ie snel op knapt!

ik heb zoveel bevangenheids verhalen gehoord deze zomer...

Ik hoop dat het har net zo vergaat als Fifi, die wandelt weer lekker rond...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:02

Oke, dat is al een behoorlijke leeftijd dan inderdaad. Hopelijk komt hij er nog boven op. Sterkte.

daan was om 2030 in slaap gevallen. Om 2115 uit zich zelf wakker geworden. Flesje gegeven en hij ligt alweer te slapen. Zal het ritme nu goed zijn?? Hopelijk slaapt hij door

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:04

Arme Har :(:) ;( hij stond er voor in de middag nog echt helder bij hoor, heb hem nog over zijn bol geaaid en toegesproken.... wat zielig toch. Hoefbevangenheid kan ook van zoveel dingen komen, is echt naar zoiets hoor. Bah.

Zo heb trouwens via bokt voor nette prijs twee hele fijne 'tussendekens' op de kop getikt, zijn wel gebruikt maar wat maakt dat uit voor dekens die ze op stal/paddock ophebben. Past precies, weet nu de maat van Bente dat is dus 1.85 / 6.0 bucas/amigo/horseware maat. Die mooie rode heb ik te koop gezet, helaas, maar die is echt te groot (6.3) en dan doe je hem toch niet om.

Net enorm veel werkstukken na zitten kijken .... pff word je altijd zo duf van.
Wat vervelend Ollie dat je zo slecht kunt slapen, is echt drama als dat niet lukt. Heb het zelf een hele poos gehad na dood van Rizanta. Is natuurlijk van totaal andere orde dan wat jij allemaal hebt meegemaakt maar goed ik sliep er dus ook niet van, schrok steeds badend in het zweet in paniek wakker, zag ik haar weer voor me hangend in de veewagen en over me heen. Het zal toch gewoon zijn tijd nodig hebben.... ;(

Nou dacht ik dat ik echt een vreselijke week zou hebben qua werk vallen er morgen lessen uit *\o/* en woensdag kan ik toch nog naar paardjes *\o/* valt het allemaal weer mee, gelukkig.

Wordt er altijd zo chagarijnig van als ik niet naar die paarden toekan. Dat is toch wel een hopeloze verslaving.

@Biancocoo ik vind Dakota zooooooo leuk!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-10-11 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:05

Er loopt een onderzoek naar invloed van de weersomstandigheden op bevangenheid begreep ik, is nog nooit aangetoond maar dit jaar komt het geloof ik echt vaker voor dan andere jaren, gek toch...
Ik hoop 't ook Nouvel, maar er zijn nauwelijks prognoses te geven en elk geval staat zeer op zichzelf... gelukkig is Har over het algemeen nogal type 'taai paard'...

EDIT
ja, VHU toen we aankwamen had hij ook nog helemaal geen koortsige indruk, het kwam ineens heel plots opzetten, die neusgaten gingen open, hij begon heel erg te blazen en zijn buik begon heel erg te pompen, ging allemaal heel snel vanavond. En na vertrek DA stond ie gewoon weer hetzelfde als de hele week, alsof er eigenlijk weinig aan de hand is...
Laatst bijgewerkt door Smickey2011 op 03-10-11 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:07

Toen onze Stan hoefbevangen was/werd (de haflinger) was het ook zo'n raar jaar met heel warm en heel koud. Die is er trouwens echt weer 100% bovenop gekomen. Maar goed, die was 6 jaar toen hij het kreeg. PrinsjeH, als ik wat voor je kan doen, ik ben er woensdagochtend.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:10

@VHU, wat lekker dat je woensdag toch lekker naar de paardjes kunt...

Ik heb sinds vanavond ineens kiespijn... (bij die kies heb ik een 1e wortelkanaalbehandeling gehad). kloppen en ik kan niet meer mijn kiezen op elkaar zetten... blijkt er gewoon een gedeelte van mijn vulling te zijn verdwenen -:(- Morgenochtend maar weer even de tandarts bellen, hopelijk kan ik morgen nog terecht. Nu maar even een Ibuprofen ingenomen....

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:12

Ollie :(:) :(:) brrr... hopelijk krijg je geen knallende kiespijn en kun je morgen snel terecht!!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:13

fijn van je dekens vhu!

ow die rode van jou is precies Fifi 'r maat... :+

ja je hoort echt heel veel bevangenheid dit jaar, ze zeggen inderdaad door de hele wisselvallige zomer...
ik weet het niet...
maar vervelend is het wel...

Vanavond Fifi trouwens even flink 'door de wasstraat' gehaald, ze ligt al de hele week in het fijne zwarte stof van de paddock te rollen zonder deken, inmiddels meer zwart dan wit dus...
Morgen wordt het minder weer, en dan zal het wel dekenweer blijven, dus flink schoon gesopt vanavond, zweetdekentje erop en dan kan ze schoon onder haar regenjas... :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:15

arme fief. Mag niet eens smerig wezen :))

Dids mag binnenkort juist smerig gaan worden
en dan moet ik gaan poetsen :')
Maar ik hoop het, dat het dan ook gewoon dekenweer blijft. Of in ons geval, dekenloos weer

@prinsjeH; sterkte met har :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:18

Fief weer helemaal spic en span onder d'r regenjas *D
en Dids mag straks weer lekker rollebollen in de modder, vrouwtje aan de poets :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:19

Slaap lekker iedereen en iedereen die het nodig heeft een digitale knuffel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:19

@Nouvel, ik stuur de deken met alle liefde naar je op hoor, is Fief sinterklaaspeerd :+ Ik hoop dat Bente ooit nog zo breed en bespierd wordt dat ze wel in een 6.3 past hahaha.
Van Bente kwam ook bagger af, maar zij is natuurlijk donker, zie je voor de rest weinig op.

Wat gaaf trouwens S_L dat je stage in het buitenland gaat doen, mooie ervaring!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:21

Ik heb ook de red pumice dekens van Horseware voor de pownies.. staat écht leuk dat kleurtje :j (vind ik)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:24

*gaat ernstig nadenken over rood sinterklaaspak*

:=