[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:24

@Marianne, maar goed dat je niet wist dat je in de finale zat, had je nog een keer de baan in moeten gaan, nu ben je op tijd gestopt, goed hoor.
@Tine, haha, da's echt leuk hoor!

Vanochtend in de stromende regen naar stal gereden en toen ik aankwam was het droog, dat was schrikken.

Eerst Alwyn ingespannen. Dan denk je dat je zo'n 3-jarige al aardig voor elkaar hebt... maar vandaag was het dus echt een 3-jarige :+ Overal lagen plassen, er liepen hier en daar stroompjes water over de weg, ergens was een stuk opgebroken en afgezet met linten plus een pomp erbij, putdeksels kwamen ook allerlei monsters uit. Alwyn was af en toe zo bang dat hij bijna onder het asfalt heen kroop ^) ...maar hij ging wel overal langs en bleef, soms met veel moeite maar goed, voorwaarts. Dus eigenlijk mag ik heel tevreden zijn. Na zo'n drie kwartier worstelen en tussendoor nog een enorme regenbui maar ook wel stukjes heel mooi vond ik het wel genoeg.

Daarna Snuit. Het begon ondertussen weer ongelovelijk te regenen en ik moest mijn 2e set kleren aandoen, die ik voor de zekerheid maar had meegenomen. Snuit was zwaar beledigd dat hij niet met zijn kont in de regen kon gaan staan bij het inspannen.... maar we gingen goed van start. Keurig in stap erf af, laantje af en wijk in. Daarna lekker in draf. Af en toe nog stappen, halthouden en weer voorwaarts, ging prima. Maar... toen haalde ik het in mijn hoofd om een andere weg te nemen dan de vorige keer, een soort extra lus en daar was hij het helemaal niet mee eens. Toen we daarna ook nog een paar keer flink gesneden werden door automobilisten had hij het echt helemaal met mij gehad (ik had wat te heftige ophoudingen gedaan, kan hij niet zo goed tegen, en terecht maar goed beter dat dan tegen een auto aan) :+ Toen volgde een flinke stoeipartij rond een aantal woonerven maar uiteindelijk was hij weer wat normaler en hebben we de boel toch goed afgesloten :D

Weer heel wat geleerd dus :+ Toen we weer bij stal aankwamen begon het weer ongelovelijk te regenen ben echt helemaal nat en koud de auto ingestapt. Zit nu bij te komen met een dampende koffie :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:34

@VHU: Dapper hoor, in de stromende regen. Weer een hele ervaring voor Alwyn. En goed opgelost met Snuit. Wel jammer zo'n automobilist.

@ Marianne: heel goed dat je bent gestopt om je paard te sparen. Wel jammer achteraf dat je finale had mogen rijden, maar ja...... Had hij dat nog gekund, hij was zo moe?

@ Jellee: leest Kay hier mee???? Je zou het toch haast gaan denken. Zet in ieder geval zijn beste hoefje voor nu. Hopen dat dat zo blijft.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:38

tine10 wat een leuke foto's leuk stel zo samen.

VHU knap hoor, balen van de automobilist.

Marrianne jammer maar wel dapper om zo te doen, zijn er die anders doen..

IT jij ook gefeliciteerd met je behaalde premie!!

Nog wat foto's van Hidalgo op de keuring

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:53

IvysToeter nog gefeliciteerd met de 2b van Rafiki. Echt leuk dat hij een premie heeft gehaald. Sim heeft in heel zijn leven nooit een premie gehaald, kun je nagaan hoe mooi Rafiki is!

@_Patrick_, wat een knappe tinker is Hidalgo zeg, erg mooi.

Ik wil de mannen heel graag oktober / november zo ongeveer in tweespan zetten en dan moet Alwyn nog net ietsje meer bij kunnen draven en Snuit moet nog wat makkelijker terug kunnen komen. Snuit wil ik eigenlijk 2x per week voor de wagen en Alwyn dan net als eerder 1x per week met nog wat fietstraining (Alwyn, voor broodnodige straat-ervaring) en longeer/lange lijnen training (Snuit, voor mooi rond en gesloten kunnen draven) erbij. Soort trainingsschema zeg maar :+

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:58

nja, vind het wel jammer dat ik niet meegereden heb aan de finale, is gewoon een eer om mee te rijden, en misty kan het wel aan hoor, maar dan kan ik gewoon geen topprestatie meer verwachten, maar die beker had ik dan wel gehad:)

wat een mooie foto's van hidalgo

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:14

Leuke bonte poon hierboven ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:16

marrianne het is zeker jammer.

VHU gaat vast goedkomen lekker aan het trainen dan moet dat zeker lukken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:32

mooi koepaard :D leuk koppie!

Wel jammer van je kans marrianne :)

VHU; respect.. :oo toch lekker flink aan het trainen geweest in dit pisweer..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:38

mooie plaatjes van koepaard! <3

wat een weer zeg!
het komt hier nu echt met bakken naar beneden...

Waren zowaar net op tijd vanmorgen, nog lekker een uurtje aangespannen over de weg gereden, en toen ik naar huis ging begon het te regenen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:43

Ik ga mee met bovenstaande samenvattingen.

Leuke foto's gezien.
Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en premies

Heb een druk weekend achter de boeg.
Zaterdag boodschappen gedaan, huis schoongemaakt en 's middags met Veale gement. Ging super. We hebben in de binnenbak gereden en ook nog even vaardigheid geoefend. Hij werd erg enthousiast :-)
'S avonds op verjaardag waarnaar ik dus een meisje van 6 en een meisje van 8 en zoontje van 1 mee kreeg. Half 1 lagen ze op bed.
Heb slecht geslapen, je gaat er toch op liggen dat je alles hoort.

Vanochtend half 7 stonden de meiden weer klaar. Jongentje heb ik om half 8 wakker gemaakt.
Brood gesmeerd, thee gedronken, laarzen aangedaan en naar de marathon in zuidwolde geweest.
Ze vonden het geweldig. Alleen vanaf 1200 begon het te regenen en om 1300 hadden ze het toch wel koud. Dus besloten om naar huis te gaan. Kon ik niet van het terrein afkomen. Kon ongeveer 500 meter rijden en kwam vast te zitten. Hele auto onder de modder. Ben er met de tractor uitgetrokken.
Ze sliepen alle 3 in de auto op de terugweg. Heb de meiden net in bad gedaan en zijn weer opgewarmd. Straks even eten met ze. Heb nog niks van pa en ma gehoord.
Vandaag dus geen staldagje.

Ik ga trouwens ook weer groomen bij de marathons bij een enkelspan pony. En op stal hebben we een shetlander hengst van 8 jaar. Heeft al een jaar niet voor de wagen gelopen, daarvoor ongeveer 1,5 jaar. Meisje heeft geen tijd meer. Ik ga nu proberen hem er weer voor te zetten. Als dat goed gaat wil ik evt een nieuwere sulky kopen zodat ik evt ook een wedstrijd kan starten. Moet alleen even kijken als ik hem wel mag starten ivm hengst

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:48

tallechie is oppas geweest :)

wow! hidalgo is echt een knapperd!

vandaag eventjes in de bak gereden met wobbe.
hij was hartstikke braaf na een week niet ingespannen te zijn geweest.
wel iets voorwaartser dan normaal tijdens de eerste paar minuten stap.
maar dat vind ik wel logisch, ze zijn de afgelopen dagen ook niet veel buiten geweest.
hij gaf ook aan wel te willen draven, dus hebben gewoon gedraaft.
zelfs nog beide kanten gegaloppeerd, maar denk dat het toch iets teveel van het goede was.
dus na 20minuutjes rijden zijn we uit gaan stappen.
rondje om de schuur gedaan waar hij allerlei spoken zag haha!
kwam vast door de wind en de regen, alles wapperde flink.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:19

@IT: fijn dat Wobbe alweer goed loopt. Dat is wel heel snel hersteld.
@Tallechie: lekker weekendje gehad zo.
@Patrick: prachtig ventje!

Heb net de knullies toch maar binnen gehaald. Weersvoorspellingen lijken heel heftig voor de nacht. Heb geen zin om vannacht in stromende regen paarden binnen te moeten halen. Ze staan nu in de wei met minste beschutting en kunnen ook niet in de schuiltent (die staat in winterwei, komen ze net uit) Dus moet helaas morgen weer stallen uitmesten. Bah..... O nee, morgen komt verzorgster weer :D , kan ze dat ook gelijk leren. :+ .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:24

tallechie: lekker weekend gehad

VHU: waagt een paar ritjes :) ik wilde ook maar niet van gekomen

patrick: prachtige tinker!

Tine: hihi :+ ik twijfelde ook even met binnenhalen.. maar mijn stal is lek.. ze hebben wel wat beschutting.. maar denk uit de verkeerde hoek.

De mok is gewoon bijna al verdwenen :Y)

Wegens te klein gebleven pony's voor in het 4 span:
[EA-TK-PP] Te koop: 2 bonte sportpony's

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:39

Zitten jullie mijn paard uit te schelden voor Koepaard :roll: >;) :oo :P

Die van mij staan onder een regendeken, en hebben ook beschutting van een bosje maar dit weer vind ik echt f*ck aan.....en ze geven weer 20 graden af en zon eerst zien dan geloof ik het :D

Nouvel ook nog een rit gedaan

Tallechie was je weekend wel

Vanmiddag met Timon naar de dierenarts geweest weer ;( het wordt niet beter, voelde nu iets bij de maag kon niet verklaren wat.
Dus morgen naar me eigen da voor een echo te maken......

Nu zie ik net dat hij zaagsel eet, tenminste zo ver ik het kan zien lijkt het of hij zaagsel eet.
Dat kan misschien verklaren dat de da iets voelde maar niet weet wat.....
Hoop dat we morgen meer weten en Timon beter kunnen maken :(:) hij is het zo zat....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:43

mijn koepaard is positief bedoeld! Beest van mij wordt 2/3 van het jaar voor schaap uitgemaakt ;) dus het kan erger :P

balen van Timon :(:) hopelijk kunnen jullie erachterkomen wat het is..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:50

mijn koepaard was ook positief bedoeld hoor... :D
ik vind 't een heel knap dier! <3

sterkte met Timon!

Poe, echt geluk had dat we toch vanmorgen al even in hebben gespannen, 't is daarna eigenlijk alleen maar slecht geweest, harde wind, regen en fris...
Heb Fifi ook voor 't eerst weer een dekentje op gedaan, 't was hier maar een graad of 15...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:51

Ik heb ook een koepaard, ben er beretrots op. ;)

Balen van Timon.

Ze geven inderdaad beter weer op. Laten we het hopen. We hebben op het land achter inmiddels prachtig gras staan en wel genoeg denk ik voor 600 balen (hebben er zelf 150 nodig), dus laat die zon maar komen. :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:56

jammer dat jullie zo ver weg zitten, anders kwam ik wel een paar baaltjes halen... 8-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:57

bij mijn ouders in de straat zijn bomen omgevallen enz :\
ze smsten daarstraks, dids staat in dezelfde woonplaats, maar aan die kant had het meegevallen (woont een bevriende bokker zowat tegenover :) )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:00

@ rivaldo die pony's die je te koop aanbied zijn gaaf !!! (prijs via pb)

Vandaag om 6.45 vertrokken op wedstrijd en we waren om 20:00 weer terug op stal. En waaien dat het deed niet normaal. Robijn weer 2 winst in de dressuur dus die gaat echt over naar de L. Ferro helaas weer net niet. Wel 1 wp in de vaardigheid en robijn had 2 ballen.

Heb wel een deken en een halster en geld gewonnen !!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:00

ow getsie, dat is niet zo mooi...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:05

Laura wat een schitterende bonte ponys in je verkoop topic, helemaal mijn smaak!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:32

oeehh laura, die zijn gaaaaaffff

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:43

mooie bontjes komen hier voorbij,zowel keuringsfoto"s als verkoopfoto"s.
vandaag zou ik mijn kwpners verhuizen naar de andere stal(hun 2 maanden vrij op de wei zijn voorbij) ;)
maar met die regenbuien had ik echt geen zin om 2,5 km te lopen met 2 paarden aan de hand, morgen weer een dag(zag dat het weer droog word op de buienradar) :D
heeft iemand hier ervaring met bixiemennen?
hier steeds te weinig deelnemers

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:46

In Roden is er toen 1 deelnemer geweest. De meeste verenigingen vinden het te duur om te organiseren, omdat je eigenlijk een aparte jury moet hebben. Heb wel begrepen dat de KNHS het nu meer wil introduceren en dat het ook steeds meer op wedstrijd moet komen.

Leuke pony´s voor in de verkoop, maar zijn mij wat te klein :-)

Inderdaad echt rot weer. Heb het de hele middag/avond al koud