[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:25

@Naaltje: :(:)

@Bontlover: oeps

@Lotte: fijn! Ocherm, een eenzaam shetje.

@Liesje: alvast heel veel menplezier met je nieuwe wagen!

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:37

@jasia; moet het van de hoefsmid nu elke dag in de soda weken :j gelukkig is dids braaf genoeg om lekker te gaan slapen als hij met zijn voet in die emmer staat :+
bluh.. mag weer gaan werken weer een week voorbij :z

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:52

Naaltje sterkte met Dids. Hopelijk loopt ze snel weer goed.

Liesje zo'n wagen heb ik ook gekocht. Alleen die van mij is donker rood.

Ik ben net op stal geweest, maar kon veale niet uit de wei krijgen. Dus heeft een dagje vrij gekregen. Moet vanmiddag namelijk nog op visite dus geen tijd om het nog een keer te proberen.

Morgen gaat hij weer voor de kar. En zal ik hem voor de 2e keer wassen.

Ik heb dus niet gezien hoe het nu met hem ging.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:13

WHAA! =|
Ik loop een beetje agter :o
Iksnaphetnietmeer

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:10

@ naaltje sterkte met je pony!
verder las ik dat iemand zijn kar in de verkeerde kleur geleverd heeft gekregen, dat is echt wel een stomme fout.. de dealer zal er zelf ook wel verschrikkelijk van balen denk ik (maarja, had hij het maar beter moeten opschrijven..)

ik zal Amber van de week is in de wei rijden ipv in de bak, ik ben benieuwd of ze dan minder haar hoofd naar beneden doet, over de weg durf ik dus nog niet, heb nog geen menstang dus van de week nog maar even naar paree daarvoor.

ik ga zo lekker met Amber naar het strand, even zwemmen :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:14

Ik wil ook zwemmen T.T

Kan alleen neit vanwege die stomme sleutelbeen >.<

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:17

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:51

Ik ga zo onder de douche, een laag stof van mij afspoelen. Het was een warme rit. Dwingeloo is schitterend. We hebben 28 km gereden met 4 aanspanningen. Iets meer als 10 km/u gereden. Hartslagen van de pony's zijn steeds netjes gebleven ondanks dat ze niet graag in het midden van een groep lopen en zich dan enorm sterk maken. Goede oefening voor de paardenvierdaagse in september

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:27

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:05

Wat een rust hier.

Ben vandaag weer op stal geweest. Veale zijn plekken zijn niet erger geworden, maar ook nog niet weg. Heb hem weer lekker gewassen.

Ook heb ik hem weer voor de wagen gehad. Hij had vanaf dinsdag niet meer gelopen en was dus een beetje druk met optuigen, borstelen e.d.

Ik er zelf direct achter. Hij liep echt super.

Ik zit er nu aan te denken om alvast een startkaart aan te vragen. Nu alleen nog het trailerprobleem oplossen.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:13

Ik ben vandaag lekker een rondje alleen op pad geweest. Groom is op vakantie dus ik moet wel. Jona was braaf alleen af en toe behoorlijk heet. Maar dat was niet gek met allerlei mensen in felle oranje hesjes, allerlei rare bordjes in de bomen en veel mensen. Het was strabrechtse heide dag. Maar alles bij elkaar toch een uurtje lekker gereden.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:18

Mijn pony is weer thuis van zijn vakantie. Hij heeft drie weken op mijn werk gestaan om te beleren in het tweespan.

Hij heeft in het totaal 6x in het tweespan gestaan, naast drie verschillende pony's. Hij doet het echt heel erg goed. De laatste pony was echt ontzettend heet en druk, maar Guus trok zich er echt niks van aan en bleef super rustig.

Nu is hij weer thuis en ga ik weer verder oefenen in het enkelspan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:36

super guushinnik!!! :D

lekkere ritten gemaakt vandaag :)
dids is niet meer echt kreupel, maar nog maar op 3 schoenen dus sowieso rust :)
heb vandaag bramen geplukt voor jam :) heb 7 potten :9

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 07:46

hoi hoi

goed nieuws :D vrijdag naar de kar gaan kijken wilde hem toch wel eens in het echt zien hoe de kleuren nu waren.

nou zal je vertellen op de foto ziet hij er supper licht uit (door ik denk zon op de kar en een groene achtergrond) Maar in het echt is hij veeeeeel mooier. Wel even wennen aan de kleurencombi maar het groen is gewoon goed is en het echt een stuk donkerder leer ook dat verkeek omdat het op de foto zo licht leek.

dus al met al is hij in het eggie wel goed :j haha vanavond gaan we hem ophalen en even het 2span ervoor zetten. en een supper groot voordeel aan deze kar ik kan gewoon met mijn lange stelten gestrekt liggen op de kar (zat voorheen altijd als een soort stoel op mijn kar omdat ik mijn stoel niet verder kon doen.) Bij mijn kar die in september komt kan ik ook zo zitten :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:30

o fijn dat ie wel goed is. ik zag m nog op een andere foto en daar viel ie wel mee.

Ik hoop deze week ook mijn lamoenstokken even op te halen.

Gisteren avond nog even een klein rondje gedaan met Ferro hij was weer braaf.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:41

Wedstrijd in Beesd was erg leuk :) vrijdag erg druk met de hobby/kl1/kl2 in de marathon en kl3/kl4 in de dressuur/vaardigheid, zaterdag rustiger met de kl3/kl4 in de marathon :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:56

Als het goed is ga ik vanavond weer rijden.

Morgen weer les en heb een fotograaf geregeld. Als de foto's een beetje 'normaal' zijn zal ik ze hier plaatsen of een topic aanmakenl.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:11

Ik ben net nog een uur met Wieneke geweest met verzorgmeisje. ze liep zo lekker.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 17:40

sammy: gelukkig dat de kleur nu mooier is,wat zal jij er een plezier van hebben.
ben benieuwd naar je testrit .
Ik heb minder gement de laatste dagen, zit te klojo-en met mijn lamoen, we hadden hem breder gemaakt,eindelijk gelukt maar...linkerkant was in een knik naar buiten gegaan, weer week moeten wachten om hem recht te laten zetten :(
nu staat hij recht maar....weer net zo smal als dat hij eerst was..zucht ;(
vraag morgen op les wel of van schie (dochter rijdt in mijn les) hem wijder kan maken.
mijn oude kar is ook wijder gemaakt in lamoen, en die is gelukkig wel gelukt, dan maar daarmee naar les.
nu nog ander tuig en dan kan ik voorlopig weer wat jaartjes vooruit

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:49

@ sammykuh: fijn dat de kleur nu wel goed is!

@happytime: wat een gedoe met je lamoen! Hopelijk is het de volgende keer wel in orde.
Gelukkig heb je nog een andere koets achter de hand, zodat je toch nog kan mennen ;)

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:11

@ happtime: kan je je lamoen niet overzetten op je nieuwere koets dan?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:05

das wel balen zeg als je je lamoen niet goed krijgt.

Bij mij in het dorp zit een ijzerboer die het voor me heeft gedaan. Hij zou nu ms nog ietsje korter moeten, maar wil er eerst even lekker mee rijden om te kijken of het echt nodig is.

Ben zaterdag nog lekker naar het strand geweest met Amber, het was nog vrij druk op het strand.. Had ik niet verwacht want er stond best nog een windje.. Ook 2 kite surfers, had Amber nog nooit gezien maar ze vond het helemaal niet raar :)
Ze heeft iig weer lekker gespetterd :)
Helaas kwamen we gisteren wel opeens achter een bult op haar buik (iets voor haar tepels), ik denk iets van een kwallenbeet of een dazenbeet ofzo. hopen dat het snel weg trekt, heb Amber nu net een weekje 'voor mezelf' (verzorgstertje is op vakantie) dus zou nog een paar keer kunnen mennen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:23

Ik heb vanavond weer onder zadel gereden.
Het ging echt super.
De laatste tijd is hij zo relaxt. Zelf nog een klein galopje gedaan.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:44

Ik ben vandaag voor het eerst een rondje met de nieuwe kar van Sandy geweest, ging heel goed. Hobbelde nog steeds wel in het bos op die 'harde' zandpaden, maar in ieder geval een eind minder dan met het ouwe ding :D Ik kon er nu gelukkig draven :P
Helaas geen foto's.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 02:51

Een niet hobbelende kar vergroot het plezier wel. Afgelopen weekend hebben wij de nieuwe schokbrekers uitgebreid kunnen testen: in de kar voor ons schoten ze een halve meter de lucht in, wij voelden nauwelijks de kuil. Mijn groom kon achterop springen zonder dat de langboom omhoog kwam. de vering zit wel goed dus