[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:45

keona schreef:
Napie schreef:
Ik heb mijn lidmaatschap aangevraagd en startpas aangevraagd (maandkaart mennen) Ben benieuwd. En dan klasse 2 starten.

Dus ik kan ook een mnd kaart mennen kopen voor dit seizoen?

Ik wacht nog op het trage antwoord van de Knhs Keona. Na vier dagen nog geen mail terug op mijn aanvraag

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:01

Ik heb een dagkaart dressuur/vaardigheid gekregen voor 18,50 waar ik onbeperkt mendurance mee mag starten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:40

Huh echt.....dat zal ik ook maar gaan vragen dan. Betaal nu ook al aan een menvereniging welke ik verder niet gebruik

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 00:12

ps mocht je ook een koetsiersbewijs hebben en lidmaatschap voor je startkaart hebben dan betaal je dubbel lidmaatschap, even mailen en hup scheelt je weer 14 euro. Je betaald knhs lidmaatschap bij koetsiersbewijs, ruiterbewijs en vereniging betaal je zels 3 dubbel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 03:57

Mijn koetsiersbewijs ooit gehaald maar nooit verlengt. Ik betaal maar 1 maal knhs

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:16

Er is voor mij een maandstartkaart aangemaakt. Teteringen nu op klasse 1 gezet en dan laag soeren klasse 2.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:48

Napie schreef:
Er is voor mij een maandstartkaart aangemaakt. Teteringen nu op klasse 1 gezet en dan laag soeren klasse 2.

Heb je dat gewoon online gedaan ?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:25

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 08:31

baal dat ik dit niet eerder wist betaal nu 111 euro....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:14

Heb je ook alleen mendurance gereden anders zou ik kijken of je hem kan omzetten onder het mom dat je niet goed ben geinformeerd

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:11

Ja snap het ook niet afgelopen jaar kon dit niet en blijkbaar nu wel weer ineens. Ik ga eens bellen maandag heb ik vrij ben benieuwd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:57

Mooi is dat: naast mijn individuele lidmaatschap betaal ik nu ook lidmaatschap via de menvereniging. Betaal dus nu in totaal 35 euro aan de knhs. Het individuele lidmaatschap is niet meer nodig maar kan pas aan het einde van het jaar worden opgezegd. Stelletje naaiers daar. Makkelijk geld verdienen zo want je krijgt er maar weinig voor terug

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 22:06

he hoe? leg is uit?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:32

Ik was individueel lid voor 20 euro per jaar voor de organisatie van de mwndurance en het kunnen rijden van de impulsrubrieken. Nu ben ik lid geworden van een menvereniging en die hebben een rekening van de knhs ontvangen voor mij als nieuw lid van 15 euro per jaar. Ik kan het individuele lidmaatschap opzeggen maar pas aan het einde van het jaar. Ik ben nu dubbel lid dus. Totaal voor startkaart: 40 euro lidmaatschap menverening met knhs, 20 euro individueel lidmaatschap en dan nog startkaart a 40 euro. 100 euro en dan ben je nog niet gestart laat staan dat er ergens een winstpunt staat genoteerd

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:53

Welkom bij de knhs

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:59

Ik heb ze gemaild

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:40

Ik ben lid via mijn vereniging, via mijn koetsiersbewijs en via mijn ruiterbewijs. Maar heb soms wel geld terug gekregen via mijn rijvereniging omdat als het goed is dubbel betalen niet hoeft.
Maar details weet ik niet, en kan er (natuurlijk) ook niets over op de site van de KNHS vinden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:40

Dit kreeg ik per mail

Beste Nanda,

Bedankt voor je reactie.

Er is het één en ander gewijzigd aan de contributiestructuur.

Bij de KNHS kan er een lidmaatschap afgenomen worden op drie verschillende manieren, één en ander is afhankelijk van wat de persoon met het lidmaatschap wil doen.

Dit kan via een:

Individueel lidmaatschap: Er kan dan niet gestart worden, maar wel gebruik gemaakt worden van alles wat de KNHS aanbied. Dus mee doen aan de Enjoy the Ride ritten, met korting naar Horse Event, de persoon ontvangt de Paard & Sport, daarnaast kan er gebruik gemaakt worden van aanvullende verzekeringen enz. Ook dan er deelgenomen worden aan BB en impuls wedstrijd rubrieken. De afdracht wordt bij jou persoonlijk in rekening gebracht.Manege lidmaatschap: Er worden dan gereden bij een FNRS manege, daar hoort ook een persoonlijk FNRS paspoort bij en daarmee kan er meegedaan worden aan F-proeven en carrousel wedstrijden. Ook is het sinds januari mogelijk om een startpas aan te vragen. Aanmelden kan alleen via de FNRS manege via een lesovereenkomst. De KNHS-afdracht wordt bij jou persoonlijk in rekening gebracht.Vereniging lidmaatschap: Dit is wanneer er gelest wordt bij een vereniging (rijvereniging of ponyclub). Hier kan ook een startpas onder aangevraagd worden. Aanmelden kan alleen via de vereniging. De KNHS-afdracht wordt bij de vereniging betaald.

Het eerste lidmaatschap bedraagt 20 euro, elk volgend lidmaatschap 14 euro

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:27

Napie schreef:
Het eerste lidmaatschap bedraagt 20 euro, elk volgend lidmaatschap 14 euro

Maar hoezo "elk volgend lidmaatschap"? Waarom zou je meerdere lidmaatschappen van de KNHS kunnen hebben? Vind ik gek!

Ik zou zeggen dat je individuele lidmaatschap hooguit omgezet had moeten worden in een verenigingslidmaatschap toen je via een vereniging als bondslid werd geregistreerd.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:43

Dat leek mij ook. Hoe kan je nu twee keer lid zijn van dezelfde club?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:11

Ik wist dat dat kon.is puur geldklopperij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:28

Vanmorgen ben ik gebelt door de knhs dat ik mijn geld voor het individuele lidmaatschap terug krijg. Deze construktie is voor mensen die bijvoorbeeld lid zijn via het ruiterbewijs en niet willen vergeten individueel lid te worden van de knhs nadat ze bij een vereniging weg gaan. Vreemd maar vooruit....krijg geld terug.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:57

Mooi, het zijn geen wereld bedragen, maar 2x voor het zelfde betalen is gewoon zinloos.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:41

Hoe gaat het bij jullie met de trainingen? Hier word ik een beetje moedeloos. Hoe meer km ik maak hoe gekker hij wordt. Elke rit heb ik wel een moment dat ik hoop dat de rem erop gaat voor de volgende bocht of oversteek. Ik probeer veel te stappen maar daar wordt hij alleen maar heter van. Het probleem is dat het ook zo impulsief komt. Paar km lekker aan het draven en dan ineens weer het bit pakken en drammen. Trainen wordt er niet leuker op zo. Ander bit geprobeerd en het tuig weer versteld maar nog geen effect. Hij krijgt maar een kwart kilo basisbrok per dag.
Waar we wel vooruitgang in maken is het drinken. Vorige week een proefpakket gewonnen op fb van equana horse hydration en hij drinkt na de training eindelijk.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:31

Wat vervelend Nanda, dan is het een heel gevecht onderweg.

Helaas gaat barney nog niet zoals het hoort, nog steeds wat hoesten en snot tijdens rijden. Dinsdag krijgt hij een scopie en evt röntgen van zijn hoofd. Grote kans dat ik me ook voor juni moet uitschrijven want de conditie kan ik niet voldoende uitbreiden. Ik hoop echt dat we dinsdag weten wat eraan gedaan kan worden.

Mocht ik in juni niet kunnen starten dan kamperen we sowieso toch bij Boszicht. Dan hopen we wel beide heren mee te nemen en komen we kijken op het startterrein. Dat is ook een goede oefening voor Rodin.