[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:51

Ook hier geen beste rug. Maar daar werkt ons goedkope wehkamp bed ook niet aan mee denk ik.
Ik heb met mennen altijd een band om. Anders heb ik vreselijke pijn in stap. Draf geen probleem raar he

Ik duim voor je ips donderdag.
Ik ben druk een leuk zomerseizoen plekje voor ikke te vinden maar dat valt nog niet mee.
Morgen maar eens een paar bellen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:44

ips: paardenhaarmatras? :)* hey handig met 4 haarballen die gaan verharen.....matras vullen ipv vuilnisbak _O- ,mijn matras is duurder dan mijn bed,maar ligt best goed,zolang er geen pony aan mijn schouders trekt(of Monique die een pony probeert tegen te houden O:) )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:53

Even wat spam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:55

Afbeelding

Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 08:40

Prachtige foto's!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:47

een paardenhaar matras..hm...klinkt goed !
hier ook goedkope matrassen...misschien eens sparen voor een goed bed !
ips, gaaf vriendin die voor verjaardag rondje mag doen met Det, heerlijk !
Baudyh, plekje zoeken voor ikke...soms lastig, ik heb geen ervaring met opfok..
Tine mooie foto's.
Wat een boel hoofdstel is zo'n menhoofdstel toch op die hoofdjes van de paarden..maar dat is met bijna alle merken menhoofdstellen zo..voor op de foto's vind ik dat wel zonde..

Ik heb lekker gewandeld met de hondjes..

Er woont weer een ree hier bij ons achter op het land, erg mooi, maar ik loop daar nu niet meer heen met de honden, wil haar niet storen..ze is best dikkig....vorig jaar was er ook een ree die d'r kalf hier bij ons in de struiken heeft gekregen en een poos lekker graasde in de wei..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:08

Wat bijzonder een ree zeg maar in de tuin. Tine, gave foto's zeg!
Baudyh ik weet alleen een fjordenplek in Anderen weet niet of dat ver weg is voor jou?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:45

Heb een plekje voor ikke gevonden in Friesland. In de buurt van Wolvega.
Lijkt goed.

Wat een heerlijk weertje zeg. Echt genieten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:08

Gave foto's, tine.

Wat speciaal om een ree in de tuin te hebben.biancacoo

Janouk krijgt steeds meer last headshacking. Zo sneu, ze kan met dit warme weer echt niet buiten staan. Zo _×÷=% voor haar. Ze is zo ook niet te rijden.
Ik ben hard op zoek naar de juiste hulp. Vooralsnog helpt nog niets. Zo raar. Tot vorig jaar heeft ze nooit last gehad.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:16

Janouk: wat een ellende. Vooral omdat er zo weinig aan te doen lijkt.
Baudy: fijn dat je een plekje hebt gevonden.
Bianca: hier een heel dure matras, maar nog steeds klachten. Dus weet niet of dat de oplossing wel is.
Gaaf van die ree!!

Hier de paarden met zoonlief uit de zomerwei gevist en beiden te paard (zonder zadel, met halster) terug naar de winterwei gereden.

Zit nu op telefoontje te wachten, dan met zoonlief mennen, hij moet nog even oefenen voor de bixie mennen van zaterdag. Dan proberen om alvast de 2 karren schoon te maken. Maar vrees dat ik nog naar de manege op en neer moet rijden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:42

mooie foto's tine.
Een ree in de tuin lijkt me heel bijzonder hier lopen ze wel op de terreinen grenzend aan de weien, heerlijk gezicht altijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:46

*\o/* yeah,zoontje heeft proefzwemmen voor b diploma gehaald, zo super !!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:49

Super Biancacoo dan haalt hij het diploma ook wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:02

Wat een leuke foto's Tine, Amerigo kijkt een beetje woest <<)
Wat raar Baudyh dat je dan in draf geen/minder last hebt.... fijn dat je plekje hebt gevonden voor Ikke :Y)
Erg mooi een ree in je weiland Biancocoo :j bij mijn ouders komen ze ook altijd erg dicht om het huis heen altijd mooi om te zien.

Wat zielig voor Janouk ... Ollie is erg gevoelig bij haar oren / atlas/draaier. Is door osteo half jaartje terug flink onder handen genomen (cranio sacraal) toen was het weg, maar ik merkte dat ze bij langere ritten toch weer begon met schudden. Nu heb ik sinds een paar weken om haar rijhoofdstelletje een back on track bontje, dat trek ik dan ook wat naar achteren toe zodat het niet tegen haar oren ligt. Dat werkt wonderbaarlijk goed, ze schudt vrijwel niet. Wil het nu ook om haar menhoofdstel doen, hoop dat het helpt.
Zij schudt dus vanuit bovenste kant van nek, naar links/recht dan met bovenkant hoofd. Niet dat het neusje op en neer gaat of heen en weer, die blijft zeg maar op gelijke plek. Snap je wat ik bedoel?
Afbeelding

Het hele gevoelige wat ze eerst had met haar oren (kon er niet aankomen, als ik er naar wees werd ze heel bang) dat heeft ze sinds die behandeling niet meer, kan nu ook gewoon water over haar hoofd/hals doen en groomen. Dus het is wel een stuk verbeterd, maar blijkbaar als er te lang druk op staat krijgt ze last. Ze heeft ook vaak rommel uit haar oren, het is beetje haar zwakke punt.

Heeft Janouk het vooral bij het rijden of vooral bij het mennen of beiden?

Vandaag galop interval training gedaan, om de galop wat te verlengen en conditie (van vooral mezelf) te verbeteren uiteraard. Over zo'n 16 km in totaal. Alleen draaft ze makkelijker sneller dan in galop. Ze gaat max maar 16/17 km/uur in galop. In draf haalt ze makkelijk 20/22. Maar .... laatste stuk dat ik galop deed ging ze wat naar voren en wat meer strekken, dus niet zo'n stuiterig arabieren galopje.
Met langere afstanden rijden is afwisselen met galop voor zowel haar als mij veel beter voor spieren/rug/benen.
Is zulk mooi en leuk werk om te doen.

Met Hero gewandeld het was lekker druk langs de weg. Kwamen nog enorme giertank combi tegen. Dus ik op de dam staan. Hij keek er niet eens naar. Vond het erg knap van hem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:14

Wat goed zeg Biancocoo, wanneer is het diploma zwemmen?

@Janouk begrijp dat ze het (ook?) heeft als ze gewoon buiten staat? Dat is wel heel naar -O- dat heeft Ollie gelukkig niet, die begint te schudden na bijv 1.5 uur mennen of rijden op tempo.

Heeft iemand hier een Ideal eurotech hoofdstelletje? Is dat (veel) lichter dan een leren? Denk dat het ook aan het gewicht van het hoofdstel ligt....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:21

Janouk doet het als ze vrij buiten loopt en niet aan het grazen is. En ze doet het als ze onder het zadel loopt, aan de hand getraind wordt, gelongeerd wordt, etc. Ze doet het alleen niet als ze voor de koets loopt (tenminste tot afgelopen zondag).
Dat is zo frustrerend, Paul kan gewoon trainen, nergens last van en ik kan onder het zadel haast niets doen.

Janouk is inmiddels op de foto geweest: hoofd/kiezen/atlas/hals : niets afwijkends gevonden. Bronchoscopie laat alleen ontstoken neusvliezen zien. Ze wordt maandelijks cranio sacraal / osteopatisch behandeld. Ze wordt homeopatisch behandeld.
Ze is ingespoten door de veearts tegen allergieën. Ze krijgt supplementen. Draagt netjes/kappen, etc.
Kortom het hele medische en alternatieve circuit opgetrommeld.
Ik probeer alles.

Op stal doet ze het niet en is ze rustig. Het is begonnen na de val in april vorig jaar; dus nu een jaar.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:29

Jeetje janouk, heftig...ik heb helaas geen tip's voor je.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:34

Het is vooral zo sneu voor mijn meisje. Ze heeft altijd wel een gevoelige neus gehad en snel geïrriteerd als je er komt, maar nu blijft ze knikken bij ieder mugje, regendrupje, windvlaagje. Echt heel sneu.
En het maakt er ook onbruikbaar om te rijden, want ze is zo gefocust op haar neus en laat zomaar in eens alle verbinding los.
Kortom puzzel puzzel puzzel

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:51

janouk, voor vamor gebruikte in zo'n neuskapje...geen gezicht, maar dat heb je denk ik al voor haar geprobeerd.....en zal voor janouk niet voldoende zijn.. zo'n field muzzle relief..
waardeloos dat ze zo shaked...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:18

-O- echt heel naar Janouk :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:48

Vervelend dat Janouk zo shaked, ik zou ook niet weten hoe je dat verminderd, wel apart dat ze het met mennen niet doet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:06

Hier ook geen ervaring met shacken. Wel inderdaad bij een manege pony een keer gezien als die zo een muskieten gaasje aan de neusriem bevestigd had( op zijn neus) dat het over was.

Onze hoogdrachtige viantha staat in ene op drie benen. Nou ze hinkt nog wat. Ik denk hoefzweer. Hoef is nog niet warm. Ff aanzien.
Ze krijgt overal vochtophoping. Veel meer als anders. Hoop voor haar dat ze snel het veulen krijgt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:14

Weer zit nu ook niet zo mee opeens zo warm. Is niet fijn voor als ze zo hoogdrachtig zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:46

Goedemorgen !
Arme viantha..ik hoop dat ze snel met veulentje in de weide kan staan...laat die maar komen.
Ben verkouden,......balen.

Fijne dag verder...gisteren bij een leuk huisje gekeken.......

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:59

@Biancao: ik duim voor jullie!

@Tine: gave foto's!

@Baudyh: wat naar, hopelijk valt het mee :(:) . Leuk plekje voor Ikke <3

@Janouk: mmm, dat ken ik ook bij een haf, eigenaresse heeft alles gedaan, alles laten onderzoeken, vanalles geknutseld etc. ik weet dat het beter gaat, ik ga haar eens vragen, je weet maar nooit :(:) .

Verder hier druk, wil ook wat met de paardjes doen en red het gewoon niet meer om hier echt actief mee te doen :o :o :o