[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:52

@ Lisanne ze zijn nog steeds leuk :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:53

mooie fotoooooos! :D
die beenwarmertjes :+:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:58

Wat zijn die sprongen netjes! Wapi kan erg goed springen!
Je hebt ook een leuke hindernis! Ik zou ook eens zoiets moeten zoeken... Ik wil Romeo dolgraag eens laten vrijspringen, volgens mij kan hij ook best goed springen :D (Mijn hindernissen komen niet hoger dan dit: http://img852.imageshack.us/i/img2500.jpg/ )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:07

Wat springen ze goed zeg +:)+ Ze zijn zo schattig <3

Citaat:
Dan herken je veale ook echt niet, heel ander paard.

Dat is hij met de vaardigheid ook al, kan hem dan bijna niet houden zo fanatiek wordt hij.

Peter zei ook dat hij nooit te lang de hindernissen oefende gewoon af en toe tussendoor om ze even 'op te frissen' :D Rizanta werd net een pony, ze ging echt meedenken, zo voor een poort van moet ik links, rechts. Vond dat erg leuk om te zien omdat ze aan dat ene oog blind is was ik bang dat ze misschien raar zou reageren, niet zou durven of zoiets, maar je merkte niets aan haar. Was wel erg stoer hoe ze er met Peter doorheen ging, dat ging best wel hard := stond een beetje dommig achterop mee te liften :+

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:09

s_L: knappe pony!

Waap vind het ook echt heel erg leuk :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:14

Lisanne, Dat zie je eraan dat Wapi het leuk vindt :D

VHU: is Rizanta aan 1 oog blind? Dan lijkt het me inderdaad niet gemakkelijk voor haar om hindernissen te doen, zo veel te beter dat ze het leuk vond dan! Met zo een paard is het toch wel erg belangrijk dat ze haar menner vertrouwt, dan krijg je er heel veel van gedaan. (dat ze jullie vertrouwt, is wel duidelijk zo te lezen :Y) )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:26

*zucht*
vriendlief ging een beetje mijn rug masseren/kriebelen.
ik zei al dat als ik in slaap zou vallen hij me wakker moest maken voor GTST..
schrik ik net om 10 voor half 9 wakker :(
beetje jammer dat hij dan alsnog zegt je lag zo lekker te slapen :+

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:28

Gelukkig is er nog rtl gemist :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:29

ja maar dat kan nu nog niet.
en het gaat om het idee.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:30

hahaha balen kim :P

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:37

S_L: jij hebt toch helemaal geen hogere hindernissen nodig!. Romeo gaat nu toch al hoog genoeg.
Ik stapel oude autobanden op elkaar als hindernisstaanders.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:45

Wij kunnen tegenwoordig terugspoelen als we iets gemist hebben. Als je net iets bezig bent als je favoriete programma begint, kun je even op pauze zetten. Best wel leuk :D

@ b485: ja maar ik wil graag weten hoe hoog Romeo kan :Y)

Ow ja, Zhora(hond) heeft een heeeeel slechte naam gekregen in onze familie. Mijn grootouders kwamen gisteren eten voor mijn verjaardag, en 1 oma van me ging naar buiten om de honden te aaien. Eerst aaide ze Zhora, daarna Zoë. Plots komt Zhora iets te enthousiast richting mijn oma (beide honden zijn erg jaloers als je de andere aait) en springt een beetje omhoog. Mijn oma stond gebukt, waardoor Zhora met haar hoofd knal tegen mijn oma haar hoofd botste. Mijn oma was er echt niet goed van, ze heeft ijs moeten leggen want ze kreeg onmiddellijk een buil op haar voorhoofd. (vrouwtje van 80 jaar kan niets meer verdragen, haar bij de arm vastnemen is al voldoende voor een blauwe plek op haar arm in de vorm van je hand)
Mijn moeder belde net om te vragen hoe het ging, ze heeft de ganse dag hoofd- en nekpijn gehad. We denken dat ze een whiplash heeft gehad van de schok (ze gooide haar hoofd onmiddellijk achterover uit reflex).

Mijn vader vindt het heel jammer voor de honden, want ze doen geen vlieg kwaad. Kan dat beest er wat aan doen dat ze zo jong is en graag puppysprongetjes maakt? Ze sprong helemaal niet richting mijn oma, ze ging gewoon voor mijn oma staan en huppelde, helaas stond mijn oma gebukt en heeft Zhora zo een hard hoofd... :(:)
Mijn ouders zeiden wel: "Wees blij! Nu gaat het de familie rond en nu zullen ze meer uit de buurt blijven van de honden!" (ik heb familieleden die voortdurend eten geven aan de honden, chips, nootjes, vlees, ... alles wat ze op tafel kunnen vinden) Langs die kant is het inderdaad voordelig, maar ik vind het niet leuk dat zulke sokjes van honden een slechte naam krijgen |(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:52

Wat naar S_L :n
En IT dat is toch lief van je vriendje?

Springen met pakjes hooi/stro gaat ook heel goed. Is denk ik voor de pony's toch ook hoog genoeg (voor sommige paarden ook :+ ), gaat ook beetje om het idee. Je kunt er dan ook nog een deken overheen doen,vinden ze vaak erg spannend.

Citaat:
Met zo een paard is het toch wel erg belangrijk dat ze haar menner vertrouwt, dan krijg je er heel veel van gedaan. (dat ze jullie vertrouwt, is wel duidelijk zo te lezen )

Dank je S_L.
Rizanta was eerst heel bang langs dingen te gaan. De afrastering bijv, of iets wat op de grond lag, of gewoon de bordjes van de ring. Wilde ze haar hoofd heel erg draaien en helemaal erlangs wijken, dat ze zich zo uitdrukte. Dat doet ze nu helemaal niet meer, ben daar erg blij om. Zo af en toe heeft ze nog dat ze opeens heel erg naar rechts kijkt (rechts is haar goede oog) en dat ik haar echt moet terugbuigen zo van hallo, recht voor je uitkijken. En dan blijft ze nu gelukkig ook echt recht voor zich uitkijken. Links buigen gaat ook steeds beter. Eerst keek ze heel erg naar llinks, met andere woorden dan ging ze zo buigen dat ze met haar rechteroog naar links kon kijken, dat schiet ook niet op natuurlijk. Nu buigt ze bijna 'normaal'.
Mijn instructeur heeft zoiets van je probeert gewoon alles en je doet alsof ze niet blind is maar als ze een beetje in verwarring komt, zoals met dat heel erg rechts kijken, corrigeer je haar heel vriendelijk en rustig en dan zul je zien dat ze vertrouwen in je krijgt. En dat werkt :D

SOrry hoor dat ik zo enthousiast erover zit te praten maar was gewoon zo trots op ons allebei vandaag (en blij met mijn instructeur want hij verzint dan opeens dat we in die hindernissen gaan oefenen, ik zou daar nooit op gekomen zijn }:0 )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:53

Leuke foto's van springende pony's

Vhu daarom oefen ik vaardigheid ook niet, maar heb ik ook geen wp. Veale wordt zo sterk en gooit zijn kop in de lucht en heb dan geen stuur meer. Zodra hij marathonhindernissen ziet is het helemaal mis. Ik wil daarom dit jaar ook daar meer op oefenen, zodat ik op wedstrijdterrein daar niet gestresst van wordt.

it gebeurt mij ook heel vaak, dan zegt mijn vriend ook ja maar je lag zo lekker.

sl balen van je oma, dat is het nadeel met van die (grotere) honden

als wij een verjaardag of iets dergelijks hebben zeg ik gelijk zodra de hapjes op tafel komen dat de hond niks mag hebben. Ik mag er dan weer uit omdat hij aan het overgeven is. Daar bedank ik voor

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:58

S_L: vervelend zeg van je oma!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:23

hee, dat is wel een idee, een hooibaal als hindernis gebruiken! Dat ga ik volgende week een keer testen :)

ik heb net geprobeerd de massief eikenhouten tafel doormidden te lopen, vol met m'n knie op de punt...
^) zucht

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:26

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:28

:')
dat moest ik ook denken...

zelfs vriendje had door dat 't zeer moest doen, kun je nagaan hoe hard ik ertegen liep :')

:+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:30

zij je vriendje auw dan....
dat doet die van mij soms wel voordat ik het au zeg

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:35

jee werken jullie niet ofzo? :P :D

probeer het lezen in ieder geval bij te houden, sluit me aan bij voorgaande samenvattingen...
solly... Y;(

vhu, wat super dat je toch zo fijn aan de slag bent je nieuwe aanwinst, wat heb je al veel leuke uurtjes met haar beleefd, echt een aanwinst!
stoer hoor, de hindernissen in!
ik vind dat ook altijd spannend, vooral omdat Fifi er zo stressig van kan worden...
fijn dat jouw dame er zo braaf onder blijft!

Fifi werd in de vaardigheid ook altijd enorm gespannen en dan kon ik er niet fijn meer doorheen rijden...
Afgelopen jaar zijn we een paar keer een paar dagen naar mijn instructeur geweest voor les, en dan andere dagen ging ik dan lekker zelf op het terrein rijden en daar stond altijd een vaardigheid uit.
Dus dan ging ik daar gewoon een beetje dressuur rijden en af en toe pakte ik een poortje mee, ze is toen echt veel beter geworden tussen de kegels, veel minder stress!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:37

Nouvel nee ik heb verplicht rust.... :-)
Geeft niet dat je niet overal op reageerd. Je reageerd wel als je meer tijd hebt en dat is prima.

Ik heb nu les van iemand die vaardigheidsparcoursen bouwt. Dus we hebben 1 x in de maand vaardigheidsles en het wordt wel al iets beter alleen die enthousiasme houdt hij. Nu is het aan mij om hem er dan door heen te krijgen en nageeflijk en stuurbaar te houden.

Als ik thuis oefen gaat het op zich altijd wel goed

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:45

we paden op ....en springen over van alles....emmers met stokken, bezems,stro balen....emmers doe ik niet meer,specikuip kan je hoger opbouwen :j
wat een verhaal ivy,zeker eng als de pony echt helemaal over zijn toeren gaat!
hond die oma een whiplash bezorgt,gaat het al beter met je oma? volgende keer maar een cap opzetten bij je oma als ze de honden gaat aaien :j
hier nu op de bank met heeel veel kiespijn..nou ja kiespijn....die is eruit gehaald door de kaakchirurg
zegt ze onder het trekken heel droog: mevrouw....mijn vinger zit vast tussen u tanden :o tja ik was verdooft he :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:46

hahaha _O- doorbijten! :P
:))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:48

Happytime geweldig......
Beterschap

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:48

ht, niet stiekum vingers afbijten he?! :D
sterkte ermee!

tallechie, ow ja, verplicht rust...
hmm dat is ook niet alles...

wel fijn vaardigheidsles, lijkt me leerzaam inderdaad!
heb ik van de zomer ook een keer gedaan achter mijn dressuurles aan, echt veel van geleerd!