Wat naar S_L
En IT dat is toch lief van je vriendje?
Springen met pakjes hooi/stro gaat ook heel goed. Is denk ik voor de pony's toch ook hoog genoeg (voor sommige paarden ook
), gaat ook beetje om het idee. Je kunt er dan ook nog een deken overheen doen,vinden ze vaak erg spannend.
Citaat:
Met zo een paard is het toch wel erg belangrijk dat ze haar menner vertrouwt, dan krijg je er heel veel van gedaan. (dat ze jullie vertrouwt, is wel duidelijk zo te lezen )
Dank je S_L.
Rizanta was eerst heel bang langs dingen te gaan. De afrastering bijv, of iets wat op de grond lag, of gewoon de bordjes van de ring. Wilde ze haar hoofd heel erg draaien en helemaal erlangs wijken, dat ze zich zo uitdrukte. Dat doet ze nu helemaal niet meer, ben daar erg blij om. Zo af en toe heeft ze nog dat ze opeens heel erg naar rechts kijkt (rechts is haar goede oog) en dat ik haar echt moet terugbuigen zo van hallo, recht voor je uitkijken. En dan blijft ze nu gelukkig ook echt recht voor zich uitkijken. Links buigen gaat ook steeds beter. Eerst keek ze heel erg naar llinks, met andere woorden dan ging ze zo buigen dat ze met haar rechteroog naar links kon kijken, dat schiet ook niet op natuurlijk. Nu buigt ze bijna 'normaal'.
Mijn instructeur heeft zoiets van je probeert gewoon alles en je doet alsof ze niet blind is maar als ze een beetje in verwarring komt, zoals met dat heel erg rechts kijken, corrigeer je haar heel vriendelijk en rustig en dan zul je zien dat ze vertrouwen in je krijgt. En dat werkt
SOrry hoor dat ik zo enthousiast erover zit te praten maar was gewoon zo trots op ons allebei vandaag (en blij met mijn instructeur want hij verzint dan opeens dat we in die hindernissen gaan oefenen, ik zou daar nooit op gekomen zijn
)