[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:38

Was blij dat het niet onderweg was gelukkig

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:56

patrick, gefeliciteerd!
schrikken met de trailer zeg...

hmm weer een ringsteekongeluk, da's niet zo mooi...

SL, sterkte met je rug... :(:)

vhu, he balen dat 'ie niet meer kwam...

jellee, fijn dagje met Kay, mooi!

marianne ook lekker bezig geweest met de paardjes...

en nog meer, want jullie gaan weer supersnel, sorry voor degene die ik heb overgeslagen bij deze...

Wij zijn vanmiddag weer terug gekomen van 2 daagjes achterhoek.
Mijn nieuwe aanwinstje is gisteren keurig afgeleverd bij de opfok, we kwamen elkaar onderweg al tegen en kwamen dus mooi gelijk aan.
Hij kwam rustig van de trailer en maakte zich in de groep in de loopstal gelijk goed waar als stoere vent... 8-)
's Avonds stond 'ie nog steeds als dapper kereltje rond te kijken, maar vanmorgen was 'ie ietsje minder stoer...
Kleine oogjes, beetje opgetrokken buikje... hij vond 't nu duidelijk wel genoeg en mamma moest 'm maar gauw weer op komen halen uit de speeltuin... :(:)
Maar helaas kleine vent, je zal daar toch moeten wennen...
Gisteren heeft 'ie laten zien dat 'ie stoer genoeg kan zijn, dus ik heb goede hoop dat 'ie daar snel weer op z'n plekje is!
zal zo even wat foto's erop zetten...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:04

Citaat:
Kleine oogjes, beetje opgetrokken buikje... hij vond 't nu duidelijk wel genoeg en mamma moest 'm maar gauw weer op komen halen uit de speeltuin... Maar helaas kleine vent, je zal daar toch moeten wennen...
:)) hij heeft waarschijnlijk de hele nacht lopen keten met zijn maten en is nu een beetje moe, moet naar bedje toe O:)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:33

@ poeltje al gelezen?? Op de voorpagina?? Dat het gebeurd is 1 ding maar dat je alle mensen hoor krijsen en hekken hoort vallen lijkt me echt vreselijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:52

hallo allemaal, ik sluit me aan bij de samenvatting van nouvel :D

Vanmorgen wilde ik mijn nieuwe verzorgster laten kennismaken met het mennen, maar Patrick wilde weer (!!) graag rijden op Amerigo, dus Patrick mocht pony uit wei halen (met verzorgster), poetsen, hoeven krabben. Hij heeft zelf het zadel erop gelegd, achterste voren _/-\o_ . Daarna hem een poosje laten rijden (met het zadel goed op hoor hihi), tot hij niet meer wilde. Toen mocht verzorgster verder met longeren.

Hier wat foto's van het gebeuren. Ben zo trots op beide mannetjes. <3
Afbeelding

Afbeelding (en dan te bedenken dat toen we hem kochten het verhaal erbij zat dat je geen hoeven kon krabben. Nou, een vierjarig ventje kan het nog doen)

En hier wat draffoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tine10 op 28-08-10 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:53

Ruiter voor de toekomst tine!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:56

Ja super he, en mennen vindt hij ook erg leuk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:59

leuk tine!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:00

Oow mensen ben vandaag bij de keuring verliefd geworden op een heerlijk shetje, helaas was ie niet te koop :P

Maar ben ook nog steeds verlieft op sil hoor :P Wou eerst mee doen met ringsteken, maar de berichten van de afgelopen tijd hebben mijn ogen geopend. Het is gewoon niet verstandig om met een onervaren pony en onervaren menner mee te doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:13

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:17

Nou ik ook ;) woensdag echt ontzettend veel lol en plezier gehad en dan hoor je dit en dat is toch echt niet leuk meer. Achteraf had er bij ons ook genoeg kunnen gebeuren. Mensen staan veel te dicht langs het parcours.

Leuk nouvel!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:28

Ik ga mee met de samenvatting van Nouvel.
Vandaag hooi gaan halen, en hebben gelukkig enkele uurtjes zonder regen gehad. Alles ligt nu dus droog binnen.

Het kijken naar de pony is niet doorgegaan want hij was al verkocht. Vind het best spijtig, want was in mijn hoofd al over vanalles aan het dromen.
Als er iemand een Welsh Cob weet te koop staan, mag je altijd iets laten weten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:30

Wat ontzettend leuk Tine! Zo ver is Han met zijn 8 jaar nog niet hoor. Ben blij als hij er de komende tijd gewoon echt op wil zitten (hij zegt van wel maar goed, blijft afwachten). Wat zijn het dan toch superpony's he.

Ik wil morgen heel graag even mennen met Alwyn. Wilde ik vandaag al doen maar is dus compleet in het water gevallen. Zondagochtend is altijd wel een perfect tijdstip om met zo'n jong ding langs de weg te gaan :z

Het heeft hier net ongelovelijk geonweerd en geregend. Het lijkt echt wel herfst }>

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:35

nouvel, hopenlijk voelt je stoere ventje zich snel wat meer op zijn gemak

patrick, vervelend dat hidalgo zo zijn benen over de stang gegooid had.

Rafiki heeft een 2b premie gehaald.
hij heeft het goed en braaf gedaan.
ben trots op hem!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:18

@IT: gefeliciteerd.

Ik zit nog te twijfelen of ik al hooi moet bestellen of niet. Op ons nieuwe land staan inmiddels flink gras, maar ja, wordt het nog langgenoeg droog om te kunnen hooien????

Ik vrees dat ik de mencarriere van Amerigo wel kan vergeten ;( . Wilde vanmorgen gaan mennen, maar zoonlief wilde weer rijden. :D
Moet ik het mennen maar stiekum gaan doen, als hij op school zit ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:22

hihi doordeweeks als hij op school zit inderdaad.

vandaag ga ik wobbe echt weer inspannen :j
of hij moet ineens weer heel raar lopen.
heb er echt zin in! ik heb echt schijt aan de regen, doe mijn regenpak wel aan haha.
hoop dat ik even in de bak kan rijden, maar ik vrees van niet.
maar ik wil ook niet gelijk te lang rijden, omdat hij natuurlijk een week stil gestaan heeft.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:27

Kennen jullie ook het probleem van een pony dat graag graast buiten?

Ik word er helemaal gek van. Het is nu al ongeveer een jaar dat ik Tijger verzorg, en dit is hetgeen waar we tegenaan blijven lopen. Ik heb álles geprobeerd, tot een tik verkopen aan toe, maar dat werkt averechts met hem. Dan gaat hij alles pakken wat binnen bereik ligt, direct na de klap. Alsof te zeggen van 'oh, dus jij gaat mij slaan? Dan ga ik gewoon lekker eten!'

Maar het punt is denk ik ook dat ik zelf het niet erg vind als hij wel is wat eet, maar bij hem moet het enorm zwart-wit zijn! Het mag, of het mag niet.

Moet wel zeggen dat het een stuk beter gaat dan in het begin, toen was het echt een ramp. Vergeleken met toen, gaat dit eigenlijk al vrij hemels...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:33

@milanka; een soort verhaaltje voor je wcht ik ga hem eventjes zo goed mogelijk neertypen :)

Je hebt 2 gezinnen, allebei de gezinnen hebben een hond. Hond A en hond B dus maar even.
Hond A krijgt élke keer dat het gezin eet aan tafel ook wat te snoepen. En hij schooit dus
Hond B krijgt maar sóms als er gegeten wordt iets. Ook hij schooit

Welke hond heeft het schooien eerder afgeleerd?

> Hond A, hij krijgt élke keer, en heeft dus veel eerder door dat er een verandering is. Immers, 4x niks krijgen ''kende'' hij al niet. Hond B is echter gewend gewoon te blijven proberen en dan toch eens zijn zin te krijgen.

(op school gehad bij de bekrachtigingsmethoden en gedragspatronen ;) )

Diddle heeft die neiging overigens ook weleens, maar hij krijgt van mij concequent een tik. Máár! ik zie het aankomen, en hij krijgt vóór hij hapt al een EEEEEEEEEEEEEH!

@tine; hihi :D leuk dat ie 't zo te pakken heeft joh! :D
Gisteren even met dids gekroeld :+: hij heeft me helemaal afgelikt, hij was zo lievig :+:

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:51

Wel meegelezen, maar erg moe van mijn georganiseerd feestje hier thuis :P.. lekker barbeque aangezet :)

Nouvel mooi paardje :D Jenkins we hebben precies een silly op stal staan in de zomerweide :D.. tine: super hoor dat je zoontje weer lekker wilt :D

Riv heeft nu kleine plekjes mok.. dat heeft hij nog nooit gehad.. precies op zijn voorbenen die ik geschoren heb.. dat doe ik dus ook niet meer :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:54

tine wat een lieve fototjes!

Kay stond gister als eerste bij het hek voor een knuffel en liep zomaar de hele tijd achter me aan in het land! Hij hoopte zeker weer dat hij mee mocht met mennen hihi ;)

Gisternacht lekker uit geweest, heerlijk!

Kim gefeliciteerd met rafiki zijn premie!
Riv met mok.. balen!
millanka, mijne mogen buiten het weiland alleen grazen als ik zeg 'toe maar'. Anders sleuren ze mij ook de berm in, tik verkopen hielp ook niet, en dit met commando werkt prima.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:21

@ laura, balen voor riv, nou is de kans natuurlijk wel groter met die vieze natte weer.

@ jelle, wat leuk dat kay zo lief naar je toekwam:)

@ kim gefeli met rafiki

@ naaltje, wat een lieve dids.

@ tine wat leuk dat je zoontje nu zo enthousiast is!

@nouvel, jouw babypaard is leuk <3

zo ik ben gister op wedstrijd geweest, betuwecup, bodem was een ramp, was kapot gereden, opgedroogd, toen weer natgeregend en vervolgends nog meer kapot gereden, was een kleibodem, dus megazwaar, en helaas verlies ik het dan met mijn kleine pony.. maar ze deed wel haar best, laatste stukje kon ze echt niet meer dus gewoon maar rustig aangedaan. ik wilde eigenlijk wel gaan voor een plek in de finale, maar ik had echt gewoon geen goede tijden, dus waren we lekker naar huis gegaan, in de avond weer eens lekker de kroeg ingedoken, dat had ik namelijk wel gemist in epe :P
zie ik net op mijn hyves dat ik dus eigenlijk wel in de finale zat :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:42

Oh dat is wel heel erg balen marianne!.. maar als je pony al aangaf dat ze niet meer kon heb je het goed gedaan toch ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:44

Vind het goed van je dat je het rustig aan hebt gedaan ipv je pony pushen omdat jij wilt winnen! Dat is nou echte winnaars mentaliteit :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:46

jellee, hihi kay vind het dus erg leuk om mee te gaan met mennen!
moet je vaker doen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:48

zonde ze marianne, maar je moet inderdaad nog langer doen met je pony, verstandig dat je voorzichtig bent...

bedankt voor de leuke reakties op mijn kleine zwarte aanwinst! *D