[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:29

Maisie schreef:
ik ga eens mailen voor mijn bomen zou wel lekker zijn voor Gilze !!

idd hoop dat ze megekomen zijn :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:30

Inderdaad, dat is heel handig! Gelukkig maar, anders zat je nu met een koets opgescheept die je niet eens mooi vindt...

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:34

Jasia schreef:
Dat is idd wel fijn zeg! Verkoopt hij ook kar-onderdelen? :)

:j hij zit in rijsbergen dus niet supper ver weg voor jou ;)

Jasia

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:36

Ow dat is fijn.. Heb je misschien een e-mail adres ofzo? :o

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:36

Jeetje dat is balen zeg, Sammykuh! Denk je dat je eindelijk je nieuwe wagen hebt, moet je straks wéér zo lang wachten :(:)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:37

Sammykuh; je hebt toch nog wel een wagen waar je mee weg kunt? Of heb je nu helemaal niks? :oo

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:45

jasia moet je even op website kijken www.dekkers-rijtuigen.nl

ik heb een nieuwe kar van 1 jaar oud komt van hem vandaan en heb ik ingerolen op een nieuwer typ (uiteraard met bijbetaling := ) maar ik heb dus wel gewoon een goede kar om mee te rijden hoor. Mijn kar is overigens nog in de maak want het voorstuk moet langer vanwege mijn lange benen ;) de kar die nu binnen is en naar min idee vanaf de fotos gezien verkeerd is van mijn vriend. Hij heeft ook gewoon nog zijn oude kar hoor dus niet dat we nu niet kunnne rijden. Tis alleen beetje jammer dat hij niet is zoals verwacht.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:48

ga ff was ophangen en stijken en opvouwen :r

:evaw: tot zo

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:49

Ja da's zeker :j Maar het zou natuurlijk extra balen zijn als je nu nóg niet weg kon.. Maar gelukkig heb je nog je "oude" kar :D

Hihi, Ingerolen :D Heeeeerlijk brabo's :))

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:50

Jasia schreef:
Ja da's zeker :j Maar het zou natuurlijk extra balen zijn als je nu nóg niet weg kon.. Maar gelukkig heb je nog je "oude" kar :D

Hihi, Ingerolen :D Heeeeerlijk brabo's :))

:j haha ja vriendlief wilde 2 dezelfde karren allen mijne een maat kleiner vanwege mijn uk := zodat we reclame konden rijden voor zijn boomkwekerij :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:53

Ik vind die Picasso tuigen leuk :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:01

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:23

Haay mensjes ! ben ik weer :D
WHAA! :|
Hoe veel pagina's maken jullie wel niet in 1 week!
Even rustig bijlezen :o

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:46

Kan heel goed kloppen dat ik alleen maar ja, ja, ja, ja zei :+
Die van jou vallen ook toch wel mee hoe 'lomp'.

Balen sammykuh.
Met de pony's hebben we ongeveer hetzelfde probleem als met de paarden. Gelukkig kan ik mijn ene pony in het span makkelijker terugrijden dan het paard. Eerlijk gezegt moet ik 1 pony nog veel in enkelspan rijden.

Vandaag dus naar die man geweest die onze paarden heeft beleerd om even te kijken of hij eventueel een oplossing had voor het 2span. Apache wil namelijk alleen maar hard aan het werk en daardoor kan shadow het niet bijbenen.
Eerst gingen we even tandem rijden. Het was erg leuk gezicht, was voor apache eerste keer voorop. Vorige keer bij iemand anders liep shadow voorop. Ingespannen daar op stal en gingen stukje rijden. Niet zo ver van dat stalletje vandaan breekt onze bladveer van de kar. Dus een steen gezocht (gelukkig stonden we bij een boerderij en daar gevraagt of ze een steen hadden om er tussen te zetten) Helaas is het slangetje van de rem ook gescheurd dus de achterrem konden we ook niet gebruiken. Gelukkig niet zo een ramp want rem gebruiken we vrij weinig. Op dat terrein keren en even stilgezet om nog wat te doen. Wilde die man wegstappen maar apache wilde iets te snel weg, KRAK. Brak het spoorstokje af dat aan shadow vast zit (of knuppeltje, net hoe je het wilt noemen)
Terug naar stal, paarden hadden het wel super gedaan in tandem. Kar van daar gepakt, Shadow ander tuig op om 2span te gaan rijden. Lekker aan het stappen, draven ze aan, valt me vader van de kar. Die zat niet op te letten en staat op de grond. Gelukkig niks ernstigs. Lekker naar de veluwe gereden en de paarden hebben zich verder super gedragen.

Wel een gezellige en toch wat nuttinge info opgestoken.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:40

@Bontlover: Gelukkig is alles nog goed afgelopen ;) Dat iemand van de ouders van de koets valt heb ik ook al meegemaakt. Mijn moeder wou er vanaf stappen(we waren aan het stappen) maar bleef met haar crocs achter de koets hangen, daar ging ze :+ Mijn vader en ik lagen natuurlijk plat van het lachen, mijn moeder lag daar mooi languit op de weg :D Ze had ook niets, enkel een enorm schaamtegevoel :Y)

Ik ben vandaag weer erg leuk gaan rijden met mijn vriend! Gezien we vorige week 14 kilometer hadden gedaan, vond ik dat ik toch eens naar mijn grootouders moest gaan(op 7 kilometer van hier, mijn opa was al zo lang aan het zeuren wanneer ik eens langs zou gaan met Romeo).
Mijn vriend had alvast zijn laarzen aangedaan, om te voorkomen wat ik vorige week had meegemaakt(met mijn witte sportschoentjes tot mijn kuiten in de modder :Y) ), maar zelfs bij de eerste plas ging Romeo zonder problemen door! In draf zelfs! Ik was zo trots! Heeft het toch nut gehad dat we vorige week na ons 'ongevalletje' zo veel plassen hebben gedaan als straf voor Romeo. Hij lijkt er echt geen problemen meer mee te hebben! (ik ga wel nog niet te vroeg juichen ;) )
Toen we bij mijn grootouders aankwamen, hebben we Romeo uitgespannen en hem bij het shetje van mijn neef gezet(die staat bij mijn grootouders). Er kwam enorm veel gepiep bij tepas, maar het afscheid(na 1,5 uur pauze) was hartverscheurend! Ik moest Romeo bijna uit de wei sleuren, en die shet bleef maar bij Romeo lopen. Toen ik Romeo eens uit de wei had, ging die shet hysterisch door de wei galopperen en roepen naar Romeo. Romeo heeft nog 4 kilometer lang lopen roepen naar de shet!
We hadden er dus 13,8 kilometer opzitten, en Romeo is ongelofelijk braaf geweest! Op een moment liepen we op het fietspad van een vrij drukke weg(waar je 70 mag). Er kwam plots een vrachtwagen met aanhangwagen met een graafmachine op voorbijgescheurd, eigenlijk rakelings langs ons af(het fietspad was net breed genoeg voor de koets, en het fietspad lag tegen de weg aan). Romeo liep gewoon verder alsof het hem niets kon schelen :+
Met andere woorden: het was dus weer eens genieten! Zeker met zo een zalig weer zoals vandaag!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:01

Bontlover: dat klinkt niet als een hele stevige wagen, dat was toch niet de wagen die je vorige week mee had?

Morgen met een groepje rijden in Dwingeloo. We gaan een km of 40 maken. Het wordt mooi weer dus ik heb er zin in. Alleen heb ik het zo pokkedruk. Nog veel voorbereidingen voor de wedstrijd.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:08

Een lekker ritje gemaakt dus. Het was super weer.
Veel plezier alvast napie.

Dezelfde koets alleen dan in paarden formaat

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:20

Jemig wat een ervaringen weer, Bontlover! Klinkt idd niet echt als een stevige wagen, haha :=

@Sander_lotte: Oma's en opa's vinden het op de een of andere manier echt fantastisch als je bij ze langskomt met de wagen, haha! :P Doe je ze echt een plezier mee!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:28

Ik ga morgen m'n 'nieuwe' karretje ophalen :D
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:50

Het lamoen zit op de foto verkeerd om!

Picasso tuigen leek mij ook wat maar ik heb vorige week van Schie gesproken: die was importeur. Tuig bevalt niet en fabriek is failliet Niet aan beginnen dus

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:56

Had ik idd al gezien, die word thuis direct omgedraaid, haha ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:16

mooie wagen liesje!

balen samantha!!

ga topic van jasia kijken :j

dids nogsteeds kreupel..
heb en rubberen emmer gekocht, vond ik veiliger met voetje weken dan een plastic (ivm evt schrikken en kapot trappen, scherven bij plastic :) )
een emmer soda ook, en vanavond lekker dik 10 minuten met zijn pootje erin gezet :(:)
in stap op het zand zie je al onregelmatigheid.. beentje leek een ietsje warmer en wat dikker, verder geen overdreven gevoeligheid bij duwen en porren aan zijn hoef (ook de onderkant.. :) )

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:17

Wat kl*te van Dids :(:)
Weet je wat het is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:26

uhu :j
hij heeft gisteren lip van zijn ijzer in zijn hoefzool gekregen :)
zie uitgebreide bericht hier gisteravond rond half 11 ofzo :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:42

Zo ja ik lees het, sorry overheen gekeken denk ik :o ..
Maar wat sneu voor Dids! :(:)
Je zet het nu in een emmer soda? Nou hoop dat het snel over is! :)