marga1 schreef:Muronia dat is niet fijn. Goed naar jou lijf luister. Maar he ziet er mooi uit jou jonkie.
Dierenfan ik gebruik alleen nog een stukje achenbach met op de koets stappen en eraf, voor de rest zoals op het paard, ik vind dat je dan beter gelijkmatig kan voelen. Plus dat ik wat artrose in mijn handen heb bij de duimgewrichten, dus vingers dichtknijpen gaat beter dan een glas of flesje vast houden, vooral als de diameter groot is, en zeker s'avonds.
Maar probeer toch meer enkelspan te rijden met jou jonge paard daar leren ze beter van hun lijf te gebruiken en heb je later veel plezier van.
Hier door omstandigheden met mijn jongste niet gedaan en dat merk je.
We doen het inmiddels wekelijks en misschien 1 september een wedstrijd mini marathon. Nu doe ik ook veel grondwerk, lange lijnen, slepen enz dus wat lijf betreft sowieso lekker bezig. Ook onder het zadel. 2 span is fantastisch maar je kan weinig qua recht richten enz. Dat vind ik wel nadeel. Ik rij wel redelijk veel achenbach maar normaal niet met zweep. Die pakken we normaal enkel als het echt nodig is. Mijn man/bijrijder doet het richting aangeven of 2 span hebben we richting aanwijzers, remlicht enz. Maar tja eerst even het koetsiersbewijs halen dus oefenen met zweep erbij. Ook goed voor mijn paard we hebben hem nagenoeg zweeploos opgeleid namelijk dus kan hij er mooi aan wennen dat het ding er ook bij hangt