[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:42

Tine, je weet nooit hoe een koe een haas vangt, past Patrick nog in een 15.5 inch?
http://www.dokihorse.com/Dressuurzadel-zwart
Moest direct aan jullie denken.

Vond het overigens erg grappig om te zien toen ik het papier van Cathey eens goed aan het uitpluizen was dat ze in de moederlijn nog Ramiro Z bloed heeft, had Rizanta dus ook en Nebraska ook. En hoewel het dus flink ver weg zit (via Metall) denk ik toch dat dat iets is wat ik in haar heb gezien, want dat koppie kwam me dus van het begin dat ik haar zag zo bekend voor.
Grappig he.

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:46

Grappig, toch famlie van Rizanta

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:52

VHU, bedankt, zal straks kijken, maar we hebben nu zadel besteld, wordt 15 of 16 inch dus 15,5 zou ook moeten passen. Hij rijdt nu op 15. En weer lekker met Cathey bezig geweest.
Ava en Dingetje, wat heftig toch wat jullie allemaal meemaken. Als ik alles zo lees, mag ik echt niet klagen hier.
Belker sterkte
Baudy lekker op vakantie. Geniet ervan
Maisie gaat goed.

Vandaag uitgeslapen tot half 9. Heerlijk. Daarna op ons gemak de paarden getraind. Zoonlief gaat momenteel echt super (zou het komen door die 10 minuten mennen hahah. Als het slechter zou gaan, zou het mennen vast de schuld krijgen ;-) ), alleen de travers en keerwendingen lukken nog niet. Stelling en buiging is helemaal verkeerd. Is natuurlijk ook moeilijk en pony snapt het ook nog niet.

Alles ingepakt voor morgen (Hunebed tracktrail) en vanavond naar buurtbbq geweest. Eventjes omdat we morgen erg vroeg op moeten, we starten als 2e team. Wel lekker, dan is het nog niet zo warm en hebben we na afloop genoeg tijd om de paarden naar huis en hun wei te brengen. Moeten dan wel terug voor de prijsuitreiking, maar dat is beter dan daar uren te blijven wachten en hangen.

Fijn weekend verder

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:26

He wat leuk Tine heel veel plezier.
Voor travers en keertwendingen helpt grondwerk ook heel goed om ze duidelijk te maken hoe ze hun lijf moeten houden. Verder heel veel rustig stapwerk, lang laag en dan rustig daarin doorwerken. Maar travers is ook echt een moeilijke oefening, ook voor de ruiter om te leren begrijpen hoe het werkt. Als travers goed gaat komt keertwending vanzelf of omgekeerd, keertwending kun je ze ook mooi leren vanuit travers op de volte maar dat zal begeleiding ook wel zeggen. En vooral echt goed door blijven stappen. Zou er alle tijd voor nemen, doen jullie ook wel weet ik maar het is zo'n belangrijke oefening voor straks ook in de Z weer verder te kunnen dat je dat niet verkeerd moet aanleren of te snel of zoiets, dan kom je het later toch weer tegen (bij wending om de achterhand, later ook pirouette, appuyeren etc). Erg mooi hoor dat je zoon hier al mee bezig is!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:32

patrick is goed bezig zo op de grote leermeester :j nou ik ga nu in verzamelde draf richting de gang dan in pasage de trap op en vlug onder de wol, morgen vroeg op, sun en ik gaan rondje minimarathon rijden *\o/* iedereen morgen een fijne zondag :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:49

Leuk HT veel plezier

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:54

Veel succes straks, Monique met Sun. Meneer Anton start straks ook in zijn eerste mini marathon

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:34

Veel succes en plezier, allemaal.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:58

Succes en veel plezier allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:40

En hoe ging het HT =:)
Heerlijk Janouk dat jullie weer zo on route zijn +:)+
En Biancacoo kan weer lekker aan de slag met de honden, de temperatuur gaat nu echt wel zakken zeker in de avond/nachten zag ik.

Heb weer zo heerlijk gereden. Zitten nu in draf ook heel mooie stukken bij kan het ondertussen ook goed uitzitten (zit niet door hoor maar verloor steeds mijn evenwicht, zat niet zo stabiel nu ondertussen wel). Versnelling galop heb ik nog niet geprobeerd maar als ze zo doorgaat zal dat niet lang meer duren. Ik ben zooooo blij met haar <3 Van de week komt de ponymeter langs en dan gaan we haar eens officieel meten. Als ze 'stoer' staat is ze best wel hoog 8-) en als ik op moet stijgen ook (ja ben ook stijf maar zo stijf nou ook weer niet :P ), dus ben wel benieuwd hoe hoog ze nu eigenlijk echt is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:05

VHU: super dat jullie zo snel al steeds meer kunnen
Janouk en HT: heel veel plezier en succes

Super trots op Patrick, Samoerai, Rembrand en ook wel op mezelf. Vandaag dus meegedaan met de Hunebed TrackTrail. We hadden er prachtig weer bij, leuke opdrachten onderweg en superbrave paarden. Wat zijn het toch kanjers. Ruim 22 km gereden, onderweg 8 hindernissen/obstakels genomen en dat in iets meer dan 4,5 uur. Gemiddelde tempo was 4,9 km/uur, inclusief nog een kwartiertje pauze
Onderweg ook nog Bettepet (meelezer hier) tegengekomen.

1e opdracht was in de binnenbak. Samen een parcours afleggen met een touw van 1,5 meter tussen de ruiters in. Door L heen, over drafbalkjes en poort openen en weer dicht doen;
2e: was proberen met een tennisbal op een pollepel een slalomparcours te nemen en bal aan het einde in een emmer. Sam vond dat nog wat spannend, dus als ze hoofd omhoog deed rolde bal er weer af. Gelukkig had ik wel 3 ballen, dus de schade beperkt kunnen houden.
3e:aan de hand paard/pony door isolatiebuizen, een hoop (hoepel), over zeiltje en longeren en over balkje draven. Ging super
4e:POR, dan moet je in dit geval 7,5 km per uur rijden over een onbekende afstand, dus je moet maar gokken of je beetje goed rijdt. Erg lastig
5e Bobby Bill: overall gevuld met stro, ruiters pakken ieder een arm, en dan slalom om pilonnen en Bobby op een stoel zetten. Ging super.
6e: basketbal vanaf je paard in korf gooien. Ik was er wel heeeeeeel dichtbij, maar ja, dat is net niet genoeg. Bijna raak, oftewel helemaal mis
7e parcours tussen balken stappen, daarna achterwaarts tussen balken, boomstam springen, over bruggetje, over heuveltje en door waterbak. Tja, Rembrand mag niet springen dus hier wel wat punten verloren. En Sam vond waterbak ineens eng. Gekke pony
8e Koe op slee door parcours trekken. Dit ging heel goed.
Patrick, Rembrand en ik zijn best moe, Samoerai ziet er nog wel heel fit uit.
Nu staan paarden in de wei, wij gaan even rusten en dan straks nog terug voor prijsuitreiking

Sorry, heel verhaal geworden :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:07

Wat geweldig, Vhu, is je van harte gegund ben benieuwd hoe groot ze daadwerkelijk is.

Super leuk verhaal juist, Tine! En wat ontzettend mooi om samen met je zoon en jullie paardjes te doen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:21

Genieten vhu!
Tine, heerlijk op pad met je zoon samen..super is dat hè ?!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:45

Dat is zo genieten <3 <3 Hij heeft zeker de helft van de tijd een serenade voor zijn pony gehouden, echt geweldig. En als ik het goed heb gezien, moest even vluchtig kijken, zijn we in de middenmoot geeindigd. Nou, ik vind het helemaal geweldig, want er zijn heel veel ervaren trecruiters die eraan mee doen. Dit was onze 2e keer

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:02

*\o/* wat een mooie ervaring omsamen met je zoon te doen. Ook goed voor zijn band met Samoerai

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:58

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:06

Zooooo kwijl Janouk !!! Wat is hij toch gaaf <3
En geweldig gevlochten !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:14

WOW wat een gave foto <3 <3 <3 En die vlecht, echt prachtig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:25

WoW; prachtige foto van prachtige haf <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:49

Hij 8s in 1 jaar veranderd in een powerhaf. Trots op zijn ontwikkeling

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:09

Gaaf Janouk. Knappe haf en heel mooi gevlochten.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 20:59

Hij is echt mooi Janouk wat een stuk, niet zo'n iele haf die ze tegenwoordig fokken. Wie is er zo creatief geweest met vlechten?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:03

Zijn bijrijdster heeft de dubbele vlecht gemaakt. Het was haar eerste mini marathon als groom. Ze is in opleiding als groom. Zo leert ze ook haar training aan te passen aan het werk van Meneer Anton voor de koets

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:17

Wat heerlijk jullie zo bezig samen Tine _/-\o_

En Herr Anton wow *-:) =:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:58

Knappe Mr. Anton *\o/*
Ik mis alleen zijn 'golden' shoes :+