[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:46

Maisie: met hoeveel mensen gaan jullie dan op wedstrijd? Ik kan niet Ster aftuigen en alleen op de trailer zetten terwijl stalgenoot de Anda aan het optuigen en inspannen is. Dan komen we minimaal een groom te kort denk ik. Anders kost het allemaal veel te veel tijd. En spannen julie dan 2 x om? Dus in mijn voorbeeld Ster dressuur ---> Anda dressuur + vaardigheid ----> Ster vaardigheid? Hoe doen jullie dat?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:09

avaluna schreef:
@Ollie: waar bestelde jij die fotoprints voor op taarten ook alweer?
Weet je verder nog een leuk adres voor uitstekers, paardjes/hoefijzers?
Geloof dat ik zelf maar wat taart ga pimpen voor de communie.
Heb niet genoeg tijd om veel te bakken, maar ik vind het wel leuk om iets zelf te doen.

Ik bestel ze altijd bij http://www.deleukstetaartenprints.nl en paardenmalen en voor paardenhoofdjes en hoefijzertjes heb ik gewoon fimoklei maletjes deze zijn veel goedkoper dan die voor de taarten en gaat ook perfect door ze vooraf met een beetje crisco in te smeren: http://www.dekwast.nl/shopfrms.php ook bestel ik hier in Rockanje bijhttp://www.jetaart.nl of http://www.deleukstetaarten.nl ;)

Net klaar met de taart van Thom pffff ging niet zo goed met het bekleden van de marsepein met het gevolg allerlei schuren... ik denk dat het door de zwarte marsepein komt... Volgende x maar weer zelf kleuren :o

@Bicci, afgelopen week waren en bekenden van mij bij Boszicht (grote gelderse) en op FB had ik gevraagd of ze jouw de groette wilde doen ;)
@Gem, ik ging ook met 2 pony's tegelijk 2x dressuur en vaardigheid starten... net zoals Maisie... gewoon vragen of de organisatie daar rekening mee wil houden met het maken van het programma... is bij mij nooit zo geweest dat ik in tijdnood kwam.
@Pikeur, leuke pony :j
@Jenkins... weet je niet hij langs gelopen kan zijn ? Ik zou nooit gaan mennen zonder goede strengen :n

Zoonliefs taart is klaar... hij is helemaal gek van het PS3 spelletje 'Battlefield' en wilde graag zo'n taart

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 04-05-12 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:20

zoheeeee ff 6 pagina"s moeten doorspitten hier.....
brutus is springpony geworden op zijn vakantieadres
pikeur: welkom en wat een leuke pony
bicci is weer veilig terug met haar kermitdekikkerwagenmeteenpipilangkouspaardervoordie-een koe met veeel haar zag!
een wollie die les kreeg maar door een bollie geen been kon aanleggen om te drijven
voor iedereen hier: veel succes met de wedstrijd morgen :j
en ik....heb geloof ik mijn kar verkocht.....merk wel of die zondag opgehaald word (wel emo-moment want hiermee begon mijn men-debuut met sunrise.......) _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:31

Kan niet slapen, klaarwakker. ZUCHT

HT: fijn dat hij verkocht is, maar ook even slikken. Sterkte alvast
Ollie: jammer dat taart niet helemaal lukte
Gem: ik ga ook met 2 op pad (paard en pony) Als jullie bij het inschrijven vermelden dat jullie samen moeten doen, dan kan het secretariaat daar rekening mee houden. Doe ikzelf tenminste wel als ik secretariaat ben. Bij onze wedstrijden hier in de buurt is vh outdoor altijd op aanmelding, doorgaans doen mensen dat aansluitend aan hun dressuurproef. Ik hou dan rekening met de tijd die mensen nodig hebben voor het omspannen, losrijden en dergelijke. In-en uitspannen doe ik helemaal alleen. Heb mijn groom eigenlijk alleen maar nodig om proefjes te lezen :o en natuurlijk voor de geestelijke ondersteuning en gezelligheid.
Bicci: weer terug, spannende momenten onderweg. }:0
VHU: ik vond het een erg leuk parcours. Bij de waterbak wel een beetje eng, niet vanwege het water hoor, maar omdat het schuin afloopt en je daar dan ook nog in een bocht (dus scheef) overheen gaat. Heb erg veel zin om te gaan starten, maar vind het ook erg spannend. Maar goed, we hebben nog een maandje. Komende tijd ga ik wegparcours paar keer oefenen, met stopwatch erbij, dressuurproefje 1x rijden om te wennen aan die extra letters en een paar keer wat hindernissen in de wei oefenen. Gaat vast goed komen. Nu nog zien dat we goed langs die keuringen komen.

Nou, ik ga maar weer schaapjes tellen ofzo.

edit: wow die taart, echt zoooo knap

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 07:17

@ollie, owwww..hahah
nope.dat is niet gelukt dan, hihi
ik heb (denk ik) maar 1 gelderse gezien, maar achteraf bleek dat er heel veel weitjes waren dus misschien stonden ze wel op 1 van de andere stukjes.
:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 07:23

leuke foto bicci

HT wagen verkocht. Begrijp dat je daar een beetje ^) van wordt dat heb ik ook al bij het idee om 'm te verkopen :')

@tine; hoe is het met rembrand's bult/hoofd? En kreupele thabor?

Hier vandaag lekker dagje werken. Daarna door naar stal, deken en hoofdkap passen. En dan vanavond leren

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 07:49

Goedemorgen!!

Ik heb de nacht best goed overleefd! Gelukkig geen gekke dingen, dus telefoontjes aannemen en weer ophangen en verder snurken :D

Zo nog even de boel overdragen en dan naar stal. Gwin heeft sinds dinsdag niks meer gedaan, dus eerst maar even longeren voor ik erop ga. Volgende week endurance in Leersum, dus deze week alleen beetje rustig dressuurwerk. Misschien maandag nog mennen.

Ollie mooie taart!! Zwart marsepein scheurt altijd sneller omdat er zoveel kleurstof in zit.
Tine nog een beetje kunnen slapen?
Bicci weer terug thuis.
Aks werkze!
Volgende keer ga ik echt even de tijd nemen om goed bij te lezen en even wat samen te vatten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:30

Goedemorgen
Frensie: fijn dat de nacht toch meeviel
Aks: werkze

Heb maar slaappil genomen, toen ging het slapen redelijk. Wel weer vroeg wakker.
Rembrand zijn bult op hoofd is weg. Thabor is nog steeds kreupel helaas.

Ik ga zo Rembrand even mennen en zoon mag op Amerigo rijden.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:46

Mogge,
@Frensie, lekker rustig aan vandaag na al die drukke onregelmatige werkdagen :j
@Tine, waardeloos dat je zo slecht geslapen hebt... en waardeloos dat Thabor kreupel is :(:)
@Aks, werk ze en daarna leer ze..... :list:

Hier ook een kort nachtje...ondanks dat zoonlief 11 is geworden vandaag stond hij al om 6.30 uur naast mijn bed te springen. Nu net lekker bacon met scrambled eggs voor hem gemaakt (in het hotel in Dalfsen vond hij dat erg lekker smaken ) dus ook hier een feestelijk ontbijt voordat hij zo mag gaan voetballen ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:48

Sorry, reageer verder later...

@Ollie: wauw, prachtig :j , jammer dat de marsepein scheurt.
Op die kleipagina vind ik stamps (paardje, kipjes, hoefijzertje in een setje), bedoel je die?
Sorry, kan de foto niet plaatsen, want die is te klein.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:53

@Avaluna, die bedoel ik inderdaad en die heb ik gebruikt op deze taart... weet niet of je dat wat vind ? Voor het gras gebruik ik gewoon de knoflookpers ;)

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 08:58

Bedankt, Ollie <3 !Ik zal nog heel wat moeten oefenen en eens een workshopje moeten volgen eer ik zo'n mooie taarten maak als jij :o . Maar ik vind het wel superleuk, die kleine dingetjes zijn ook leuk voor de cupcakes, het paardje dat ik nu heb is eigenlijk net wat te groot, daarvoor.
Zo, ik ga bestellen :D .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:00

O, ik muts:Thom gefeliciteerd met je 11e verjaardag, maak er een leuke dag van *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:08

Hele leuke gezellige dag gewenst Ollie gefeliciteerd met jullie zoon *\o/* ge-wel-di-ge taart _/-\o_

@Gem paar keer dat ik op wedstrijd ben gegaan samen met stalhouder deden we ook met een wagen en van alles omspannen ging prima. In principe met een groom. Maar we zijn dan wel met groepje mensen alleen is er een persoon die je dan gewoon helpt anders vind ik het persoonlijk veel te druk (voor mezelf :o ). Ik weet niet of je na een vaardigheid kunt zeggen hoe je pony is in het parcours. Ze moet het allemaal nog leren, ook de indrukken van de wedstrijd, eerst 2x dressuurproefje en losrijden, kost ook al tijd & energie .... meestal vinden ze kegeltjes rijden wel leuk dat ze dus enthousiast worden.

@Tine keuringen zijn altijd spannend, ook met (m)endurance vind ik het altijd weer spannend terwijl mijn paard keurig loopt. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik niet mocht starten, wel dat ik er aan het eind werd uitgehaald wegens te hoge hartslag. Toen bleek later dat dat paard een verstuiking had van haar hoefbeen. Liep dus niet kreupel, maar wel te hoge hartslag..... Keuringen zijn er niet voor niets, ik vind het wel goed. Toen met die te hoge hartslag (was maar paar slagen) baalde ik natuurlijk als een stekker, maar toen ik wist wat de oorzaak was had ik zoiets van zie je wel, er was dus wel iets mis. Een andere keer was dat ik het paard vlak voor de nakeuring had gekoeld, maar dus teveel :o dus haar spieren verstijfden echt zo zielig, helemaal rillen en ellendig. Dat doe je dus de volgende keer ook anders :7

Net de hondjes uitgelaten, lekker even wandelen :) vanmiddag Han naar vriendje brengen met de auto, kijken hoe dat gaat. Het voelt weer beter dan gisteren :D

Iedereen fijne dag, succes en sterkte!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:19

avaluna schreef:
O, ik muts:Thom gefeliciteerd met je 11e verjaardag, maak er een leuke dag van *\o/* *\o/* *\o/*

Dank je wel... heb de felicitatie overgebracht ;) . En vwb het taarten maken kun je ook heel veel filmpjes op youtube vinden... bekleden/afsmeren/vullen taart en ook op http://www.deleukstetaarten.nl.
Ik ben maar 1x naar cursus geweest voor de rest freubel en ondek ik zelf ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:21

@ ollie, proficiat met zoon(tje) lief!!!

*\o/* *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:56

@Bicci, dank je wel... nu snel paardjes buiten zetten en naar het voetbalveld om hem aan te moedigen ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:48

Pikeur: Wat een stoer welshje! Leuke pony om mee te mennen, heb je ook al een tuigje en kar?

Ollie: Ahh wat een coole taarten! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:23

Goeiemiddag!
Lang uitgeslapen hier... :O

Wat een taarten!! Binnen het Bokt-team zijn er ook 2, die zulke prachtige creaties maken, dus elke dag zie ik taart langskomen :~ . *wordt al dik van het kijken ernaar ^) "*

Hmmm, dan moet ik er toch nog maar eens overdenken om de vaardigheid erbij te houden. Misschien onderschat ik Ster idd wel en moet ze het nog leren leuk vinden. Om de één of andere reden denk ik steeds te gauw dat die tuttebel aan de top van haar vermogen / kunsten zit, en verrast ze me nadien toch nog :o .

Ollie, gefeliciteerd met je zoon!

Het regent hier..... als dit de hele dag zo blijft ga ik maar met zoon het aquarium schoonmaken *neus dicht* :r .

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:45

:9 die taarten zien dr echt lekker uit. Gefeliciteerd!

Haha bedankt voor de leuke reacties, voor degene die het vroeg: ik heb hem wel pas gekocht, maar hij komt uit bodegraven. Heb nog geen wagentje en tuig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:52

Hier ondanks de regen plantjes gezet in de bakken langs de rijbak en op het erf, wel veel te weinig, natuurlijk.
Nu maar flink aan het huishouden, helaas.... -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:57

:wave:

Ollie, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* en wat een fantastische taarten weer allebei
Tine, zag de foto's van Amerigo, zielig hoor, en nu alles weer rustig? En met de ogen van je man?
VHU nog last van pijn of is 't inmiddels over? Balen dat ze schrok, zul je altijd zien, net op zo'n moment dat beugels even los zijn, bah :(:)
Aks had fotograaf bij zich naar les
Bic geniet op de Veluwe en stippel vind dat rund heel interessant :D
Arythmical zorgt voor fantastische vakanties :D
Dennis, zag je nieuwe kar, gaaf is tie!!!
Welkom Pikeur!

ben ik weer een beetje bij????

dan kruip ik weer terug in meeleeshoekje :D

Heb vandaag pech gehad... bij uitruimen van de aanhanger vol met grofvuil (we zijn aan het klussen) ging het niet goed vanochtend. Vriendlief en ik wilden samen een balk (megazwaar) in de container tillen, die dingen staan zo hoog dat je het spul bijna tot ooghoogte op moet tillen en in plaats van erin, gleed het ding terug, vol in mijn bovenbeenspier, die is nu 2 keer zo dik, klopt als een gek en er zit een wond van ruim 10 cm op... doet veel pijn... -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:15

@Prinsjeh, auw dikke knuf :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:17

prinsje toch....misschien helpt goed koelen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:21

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Paul en Janouk zijn vanaf vandaag ZZ dressuur startgerechtigd.
Dus we komen weer tegen Roos en Brutus in de ring. _/-\o_

In de eerste proef was ze te wakker (teveel Redcell :D ). Het was naast een voetbalclub en die scheidsrechterfluit was aanleiding om niet stil te staan bij het groeten en in de uitgestrekte stap steeds aan te dribbelen.
Maar in de tweede proef ging eigenlijk alles wel goed. Mooie galopwissels en goed te sturen, al zei Paul in ene WENDEN terwijl hij bedoelde verzamelde draf, waarop Janouk meteen in draf een keertwending inzette. haha let je pony goed op, zit je man niet op te letten. Winstpunt nummer 10 is binnen.

In de vaardigheid M liep Janouk ruim in de tijd, maar helaas een balletje op 9. Dus 1 winstpunt.
We hadden in Midden Beemster Ciska met Roos 2x vaardigheid zien rijden en dat scheen te mogen. Dus wij hadden het hier ook aangevraagd. Secretariaat was akkoord, maar de jury zei dat het niet geoorloofd was om 2 x hetzelfde parcours te rijden voor winstpunten. Wel raar dat Roos het wel mocht }> want het was ene leuk parcours en Janouk was nog laaaaaaaaaaaaaaaaaang niet moe.

Super trots op Her Royal Badness; ze staat nu te doen wat ze het allerliefste doet; op de wei gras eten. Is ze ook kampioen in. :Y)